میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

خونریزی بعد از لابیاپلاستی
خونریزی بعد از لابیاپلاستی

لیست موضوعات

خونریزی بعد از لابیاپلاستی

ما در این مقاله سعی داریم درباره خونریزی بعداز لابیاپلاستی یا همان عمل زیباسازی واژن بپردازیم و توضیحاتی را در این باره برای شما بیان کنیم . ابتدا درباره نحوه انجام این عمل توضیح می دهیم و برای شما می گوییم که چه مراقبتهایی را بعد از آن باید انجام دهید تا دچار مشکلات و عوارض بعداز عمل نشوید.

خونریزی بعد از لابیاپلاستی
خونریزی بعد از لابیاپلاستی

با افزایش سن ، کلیه اعضاء و اندام های بدن رو به پیری می روند. دستگاه تناسلی نیز این خاصیت را داراست. انجام روشی برای مبارزه با آن و یا کند کردن روند آن اقدامی است که در راستای جوان سازی باید انجام دهیم.

جراحی زیبایی لابیاپلاستی، یک روش جهت انجام این هدف می باشد. که باعث احساس خوشحالی و رضایت از زندگی و بالا بردن اعتماد به نفس می باشد. در نوشتن این مقاله سعی شده است از نکات مهم و کاربردی بهره ببریم تا برای شما مفید باشد

اگر مایل به انجام عمل لابیاپلاستی هستید ما به شما کلینیک دکتر زرگنج فرد را معرفی می کنیم و همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن کلینیک که در انتهای مقاله درج شده است تماس بگیرید.

اینفوگرافیک عوامل خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی

توصیه میکنیم با مشاده و مطالعه این اینفوگرافیک عوال خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی را بشناسید تا با انجام ندادن این عوامل بعدها دچار مشکل خونریزی نشوید.

اینفوگرافیک عوامل خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی
اینفوگرافیک عوامل خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی

با مطالعه این مقاله قادر هستید به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • آیا می دانید عمل لابیاپلاستی چه می باشد؟
  • آیا از روش های انجام عمل لابیاپلاستی اطلاع دارید؟
  • انجام این عمل برای چه افرادی توصیه نمی شود؟
  • عوارض جانبی عمل جراحی لابیاپلاستی چیست؟
  • آیا می دانید پس از انجام عمل لابیاپلاستی چه مراقبتهایی باید صورت گیرد؟
  • عوامل تاثیر گذار بر خونریزی بعد از لابیاپلاستی کدام موارد می باشند؟
  • آیا خونریزى بعد از عمل لابیاپلاستی ممکن است نشانه عفونت باشد؟
  • در صورتی که خونریزی رخ داد چه اقداماتی را باید انجام داد؟

 

آیا می دانید عمل لابیاپلاستی چه می باشد؟

عمل لابیاپلاستی عمل زیباتر کردن واژن می باشد که در آن کوتاه شدن لابیاهای مینور صورت می گیرد و باعث زیباسازی واژن می گردد. در این نوع جراحی پلاستیک لوب های کوچک و بزرگ واژن فرم ظاهریشان عوض می شود به طوری که باعث زیبایی آنها می شود. عموماً دو گروه از خانمها این عمل جراحی را انجام می دهند:

افرادی که به طور مادرزادی در شکل ظاهری مشکل دارند و گروه دوم افرادی که با گذشت زمان در فرم ظاهری دچار مشکل شده اند که قصد دارند با جراحی زیبایی، این مشکل را رفع کنند. تغییر ظاهر در طی زمان ممکن است در اثر زایمان و یا با بالاتر رفتن سن و یا دیگر عوامل ایجاد شود.

آیا می دانید عمل لابیاپلاستی چه می باشد؟
آیا می دانید عمل لابیاپلاستی چه می باشد؟

در انجام این عمل ممکن است از بیهوشی و یا بی حسی موضعی استفاده شود. در انجام عمل لابیاپلاستی با روش بی حسی موضعی ، کرم بی حس کننده یک ساعت قبل از عمل در نواحی مورد نظر زده می شود. پس از آن با استفاده از سوزن های ظریف تزریقاتی قبل از شروع عمل انجام می شود. که حدوداً 10 الی 20 ثانیه زمان می برد. بیمار در حین عمل، هیچ گونه دردی را احساس نمی کند. عمل لابیاپلاستی در مدت 60 تا 90دقیقه صورت می پذیرد. در انجام این روش با استفاده از بی حسی موضعی ، بی حسی بعد از چند ساعت از بین می رود.

بافت واژن به طور کامل لیفت می شود

اتفاقی که بعداز انجام لابیاپلاستی رخ می دهد به این صورت می باشد که بافت واژن به طور کامل لیفت می شود، که باعث تنگ شدن کانال واژن است. در صورت وجود سیستوسل و ریکتوسل ، با این عمل درمان صورت می گیرد. میزان لذت بردن از عمل جنسی بیشتر شده و رضایت بهتری از زندگی دارید.

عمل لابیاپلاستی جراحی زیبایی زنان می باشد که در حال حاضر از محبوبیت زیادی برخوردار است و درصد زیادی از زنان تمایل به انجام آن دارند و بعداز عمل بینی و آبدومینوپلاستی این عمل طرفداران زیادی دارد . این عمل باعث می شود ، اعتماد به نفس شما بالا برود ، در صورت وجود مشکلات ادراری ، افتادگی مثانه و رحم آن ها را رفع می کند.

گفتنی است این جراحی زیبایی را بیمه تقبل نمی کند. اما در شرایطی که بیمار مبتلا به سیستوسل یا رکتوسل باشد و ترمیم لازم باشد تحت این عمل قرار می گیرد. انجام این عمل در بیمارستان و یا کلینیک می باشد.

بافت واژن به طور کامل لیفت می شود
بافت واژن به طور کامل لیفت می شود

آیا از روش های انجام عمل لابیاپلاستی اطلاع دارید؟

عمل لابیا پلاستی بسته به نوع و اندازه لابیای شما در روش های متفاوتی و با تکنیک های مختلفی انجام می شود. (لبه های اطراف واژن لابیا نام دارد).برش هایی که ایجاد می شود و در نهایت بخیه زده می شود با توجه به نوع و اندازه لابیای مینور می باشد.

آیا از روش های انجام عمل لابیاپلاستی اطلاع دارید؟
آیا از روش های انجام عمل لابیاپلاستی اطلاع دارید؟

در صورتی که عمل جراحی بر روی لابیای مینور انجام شود لابیاپلاستی مینور انجام شده و لابیاپلاستی ماژور بر روی لابیای ماژور صورت می گیرد. از این جهت درمان و ترمیم زخم ها در افراد متفاوت است. برخی از تکنیک های انجام لابیاپلاستی عبارتند از:

Trim  :

لابیای مینور برش زده می شود و لبه های آن را بخیه می زنند.

 Wedge  :

در لابیا مینور به شکل V برش داده می شود و بیشتر بافت های مرکزی برداشته می شوند.

 De-Epithelization :

بخش چروک خورده لابیا مینور، به شکل eye-shaped برداشت می شودو بخیه زده می شود.

Z و W پلاستی:

این روش برای افرادی که لابیای بزرگی دارند استفاده می شود از این دو روش استفاده می شود. قسمت های برش داده شده به شکل W,Z می باشد.

Seculped linear  : این روش با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ می باشد. خونریزی کمتری در این روش وجود دارد .

لابیاپلاستی با روش بدون بخیه (Soft): در این روش از برش و بخیه استفاده نمی شود  . ابزارهای مخصوص و لیزر به کار گرفته می شود .

انجام این عمل برای چه افرادی توصیه نمی شود؟

قابل ذکر است زنانی که بیماری عفونت واژینال و یا سرطان دارند نمی توانند عمل لابیاپلاستی را انجام دهند. کسانی که سیگار می کشند نمی توانند این زیبایی را انجام دهند مگر اینکه برای یک مدت محدود و یا همیشه از استعمال آن خودداری کنند. همچنین باید توجه داشت انجام این عمل در دوره قاعدگی نباید انجام شود به علت اینکه احتمال افزایش عفونت وجود دارد.

انجام این عمل برای چه افرادی توصیه نمی شود؟
انجام این عمل برای چه افرادی توصیه نمی شود؟

 عوارض جانبی عمل جراحی لابیاپلاستی چیست؟

پس از انجام لابیاپلاستی، کبودی ، درد، متورم شدن وجود دارد. در دوره نقاهت و مدفوع  و نشستن ممکن است دردناک باشد.

در برخی موارد عوارضی مانند: زخم شدن بافت ، خونریزی،  کم شدن احساس تناسلی ممکن است رخ دهد.

لخته شدن خون و حساسیت به بیهوشی از مواردی است که در بسیاری جراحی های ممکن است رخ دهد.

عفونت از مواردی است که ممکن است بعداز هر جراحی رخ دهد. نشانه های عفونت تب، خستگی و یا قرمزی شدن و متورم شدن محل جراحی شده می باشد. بافت ناحیه جراحی شده ممکن است حساس و یا گرم شود.

احتمال دارد بوی نامتبوعی را در این نواحی احساس کنید. وجود ترشحات بعداز عمل اتفاق می افتد و طبیعی می باشد. اگر عفونت به خون انتقال یابد اثرات خطرناکی را در پی دارد. پس در صورت وجود علائم عفونت سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

 عوارض جانبی عمل جراحی لابیاپلاستی چیست؟
عوارض جانبی عمل جراحی لابیاپلاستی چیست؟

پزشک با تجربه

در برخی موارد لابیاپلاستی اثرات ناراحت کننده ای را در پی دارد، در شرایطی که عمل فقط جهت زیبایی باشد رخ می دهد. در صورتی که جراح تجربه کافی را نداشته باشد با کوتاه کردن بیش از حد لابیا باعث ایجاد ناراحتی و درد می شود. این ناراحتی ممکن است تا دو ماه ادامه داشته باشد.در طول درمان بخشی از لایه ها از هم جدا می شوند که طبیعی است.

ادرار دردناک از دیگر عوارض این عمل می باشد که در بعضی مواقع ممکن است بسیار ناراحت کننده باشد.علت این عارضه بالا رفتن حساسیت در آلت تناسلی می باشد. این عارضه مدت کوتاهی ممکن است رخ دهد و تا دو ماه شاید ادامه داشته باشد. قابل ذکر است این ناراحتی علتش ممکن است برش دادن غیراصولی باشد. که در این صورت نیاز به جراحی دیگری جهت اصلاح می باشد.

در صورتی که لابیاپلاستی را فقط جهت زیبایی انجام می دهید باید از عوارض آن آگاهی داشته باشید تا با آگاهی عمل کرده و تصمیم بگیرید که آیا تحمل دوره نقاهت و عوارض آن را دارید. همواره می توان این اثرات و عوارض را با آگاهی و اطلاع و رعایت اصولی نکات بعداز عمل ، این عوارض را کاهش دهید.

 

آیا می دانید پس از انجام عمل لابیاپلاستی چه مراقبتهایی باید صورت گیرد؟

در این قسمت قصد داریم به توضیح اقداماتی که بعد از  عمل باید انجام گیرد ، بپردازیم. انجام این عمل یک تصمیم کاملاً شخصی می باشد لذا هنگامی که تصمیم به انجام این روش گرفتید و با اطلاع کامل متوجه شدید که برای انجام عمل آماده هستید باید از یک سری اقدامات که باید در طول دوره درمان انجام شود آگاه باشید.

باید بگوییم که این جراحی یک عمل سرپایی می باشد و نسبت به دیگر جراحی ها طول درمان کوتاه تری دارد و انجام عمل نیز زمان زیادی ندارد.

دانستن این موضوع که بهبودی کامل در طی چه مدت صورت می گیرد برای کسی ک میخواهد عمل لابیاپلاستی را انجام دهد اهمیت دارد. دوره درمان بعد از لابیاپلاستی کوتاه است و از زایمان طبیعی کمتر می باشد. معمولاً شخص به دو الی سه روز استراحت نیاز دارد . پس از آن عارضه خاصی ندارد.به نکات زیر که باید در طی دوره نقاهت رعایت شود دقت کنید.

آیا می دانید پس از انجام عمل لابیاپلاستی چه مراقبتهایی باید صورت گیرد؟
آیا می دانید پس از انجام عمل لابیاپلاستی چه مراقبتهایی باید صورت گیرد؟

محل جراحی شده باید خشک باشد

دقت کنید که محل جراحی شده باید خشک باشد. پزشک در صورت نیاز برای شما پماد آنتی بیوتیک تجویز می کند.

سعی کنید تا یک ماه از انجام ورزش های کششی خودداری کنید. انجام ورزش های سنگین مثل ایروبیک و اسب سواری نیز توصیه نمی شود.

به مدت یک ماه از وان حمام، سونا و جکوزی استفاده نکنید.

استفاده از غذاهای چرب، خوراکی های تند و آجیل تا یک هفته بعد از انجام عمل لابیاپلاستی توصیه نمی شود. در عوض سعی کنید آب زیاد بنوشید و از میوه و سبزیجات بیشتری استفاده کنید.

محل جراحی شده باید خشک باشد
محل جراحی شده باید خشک باشد

تجویز آنتی بیوتیک

همانطور که می دانید این جراحی از طریق بی حسی و یا بیهوشی صورت می گیرد و در طول عمل، هیچگونه احساس درد و ناخوشایندی ندارید. اما چون ناحیه انجام عمل بسیار حساس می باشد، ممکن است پس از عمل احساس درد داشته باشید. در این مواقع پزشک برای تسکین درد شما آنتی بیوتیک تجویز می کند که باید مطابق گفته او از آنها استفاده کنید.

در پی انجام عمل لابیاپلاستی طبیعی است که خونریزی و متورم شدن را داشته باشید. استفاده از کمپرس آب سرد برای رفع تورم توصیه می گردد. درنظر داشته باشید به طور مستقیم کمپرس آب سرد را روی ناحیه عمل شده قرار ندهید. امکان دارد یک سمت از سمت دیگر بیشتر متورم باشد. در صورت وجود درد هنگام ادرار کردن، این کار را زیر دوش در حمام انجام دهید. بروز عفونت در موارد کمی رخ می دهد و مقدار آن حدوداً 5 درصد می باشد.

استفاده از لباس گشاد در کاهش درد شما تاثیر دارد. سعی کنید از لباس های تنگ که باعث آسیب بیشتر می شود و مدت زمان بهبودی را افزایش می دهد، استفاده نکنید. استفاده از تامپون نیز در طول دوره درمان توصیه نمی شود.

تا شش هفته رابطه جنسی نداشته باشید

پزشکان توصیه می کنند تا شش هفته پس از انجام لابیاپلاستی ، از انجام عمل جنسی خودداری کنید . پس از این مدت نیز در خصوص این مسئله با مشورت با پزشک الزامی است تا اطمینان حاصل کنید که انجام آن برای شما ضرری نداشته باشد.

باید این نکته را بگوییم که نوع عمل و دوره نقاهت در افراد مختلف ، متفاوت است و به میزان تحریک پذیری و نحوه جراحی ارتباط دارد. کسانی که در دوره ریکاوری نکات لازم را رعایت کنند ، نتیجه بهتری را خواهند گرفت. این عمل با لیزر نیز قابل انجام است، که دراین صورت دوره نقاهت ندارد . اما انجام کامل عمل ، با توجه به نظر پزشک در چند مرحله صورت می گیرد.

بیماری که تحت عمل لابیاپلاستی قرار می گیرد بین 2 الی 5 روز بهبود یافته و می توانید به روال قبل کارهای خود را انجام دهد. اما معمولاً 4 تا 6 ماه طول می کشد تا نتیجه مورد نظر حاصل شود و بهبودی کامل صورت گیرد. در مواردی که عمل لابیاپلاستی در ترکیب با واژینوپلاستی انجام شود ،6 تا 7 روز استراحت لازم است. پس با صبوری و عمل به دستورات پزشک خود می توانید به آنچه در ذهن داشتید برسید.

عوامل تاثیر گذار بر خونریزی بعد از لابیاپلاستی کدام موارد می باشند؟

امروزه عمل زیبایی لابیاپلاستی از عمل های زیبایی رایج در بین بانوان می باشد که در ناحیه لابیاهای آلت تناسلی انجام می شود. دراین قسمت رگ ها و عروق حساس و مهمی وجود دارد، از سوی دیگر حس جنسی و اعصاب در این ناحیه قرار دارد.

لذا انجام هر گونه عمل در این قسمت نیاز به دقت ، تجربه و مهارت بالایی دارد و حتماً باید زیر نظر پزشک حاذق انجام شود، تا از بروز عوارض ناشی  از عمل لابیاپلاستی جلوگیری به عمل آید.

عوامل تاثیر گذار بر خونریزی بعد از لابیاپلاستی کدام موارد می باشند؟
عوامل تاثیر گذار بر خونریزی بعد از لابیاپلاستی کدام موارد می باشند؟

یکی از عوارضی که بعد از انجام عمل لابیاپلاستی برای شخص به وجود می آید خونریزی بعداز عمل است. این خونریزی در طول انجام عمل و بعداز آن باید کنترل شود. عوامل بسیاری در جلوگیری از خونریزی نقش دارند که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

استفاده از لیزر مونالیزا جهت برش دادن در هنگام عمل لابیاپلاستی توصیه می شود.

فاکتورهای انقعادی را باید قبل از انجام عمل کنترل کرد.

پزشک باید تجربه و مهارت انجام این عمل را داشته باشد.

بعضی اوقات اتفاق می افتد که پزشک بخیه را طوری بزند که بعداً باز شود در نتیجه فرد با مشکل خونریزی مواجه می شود.

از موارد دیگر آسیب وارد شدن به بخیه ها است.

نشستن های متوالی خودداری کنید

فرد می بایست چند روز اول تا حد امکان از نشستن های متوالی جلوگیری کند یا طوری بنشید که کمترین فشار ممکن به بخیه ها وارد شود. تا زمانی که بخیه ها بهبود یابد، فرد باید دقت لازم را به خرج دهد تا به بخیه ها آسیبی وارد نشود.

از موارد دیگر که باعث خونریزی می شود، فعالیت های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین می باشد. که باعث وارد شدن فشار به بخیه ها می شود.

بعد از انجام لابیاپلاستی سعی کنید کارهای سبک انجام دهید. مشخص است انجام فعالیت های سنگین باعث پارگی بخیه ها می شود.

انجام اعمال که فشار مکانیکی شدید به شما وارد می کند؛ شستشو و خشک کردن بدون دقت، استفاده از آب با فشار زیاد، دویدن و… این ها از عواملی هستند که در صورت عدم رعایت باعث ایجاد فشار بر روی ناحیه جراحی شده می شود و موجب خونریزی می گردد.

از ترمیم کننده تجویزی پزشک به طور منظم استفاده کنید . در زمان مشخص شده تا بهبودی بخیه ها از پمادها جهت ترمیم شدن روی ناحیه مورد نظراستفاده کنید. سعی کنید همان پمادی که پزشک برایتان شما استفاده کنید تا بخیه ها سریعتر خوب شوند و از خونریزی جلوگیری کنید.

باید با وسواس به نکاتی که ذکر شد، عمل کنید تا از بروز عفونت جلوگیری کنید. در صورت بروز عفونت امکان دارد بخیه ها پاره شوند و خونریزی صورت گیرد.

در طول دوره درمان تا بهبودی کامل سعی کنید نکات بهداشتی را رعایت کنید.

از لباس های تنگ و چسبان استفاده نکنید

استفاده از لباس های تنگ و چسبان باعث وارد شدن فشار بر روی ناحیه جراحی شده می شود در نتیجه تا حد امکان از لباس های گشاد و راحت استفاده کنید تا از هرگونه فشار بر روی بخیه ها جلوگیری شود.

اگر به یبوست مبتلا هستید سعی کنید یبوست خود را درمان کنید تا به زخم های شما آسیبی نرسد. از مواد غذایی فیبردار و مایعات زیاد استفاده کنید. شخصی که جراحی کرده در دوره ریکاوری نباید دچار یبوست باشد.

رعایت تمامی نکات بالا الزامی است و نیاز به همکاری بیمار دارد . تا بهبودی کامل حاصل شود و از بروز خونریزی جلوگیری می شود تا در نهایت به نتیجه مورد نظر می رسید.

از دیگر عواملی که در پارگی و خونریزی بعداز لابیاپلاستی تاثیرگذار است مصرف دخانیات می باشد . از این رو به افراد توصیه می شود تا دو هفته از استعمال سیگار و قلیان خودداری کنند تا زخم ها بهبود یابند.

جهت جلوگیری از خونریزی و بهبودی هرچه سریعتر توجه به نکات ذکر شده الزامی است تا بتوان سیستم ایمنی بدن را بالا برده و از بافت های واژن در برابر عفونت محافظت کرد.

 

آیا خونریزى بعد از عمل لابیاپلاستی ممکن است نشانه عفونت باشد؟

ممکن است این پرسش برایتان به وجود آید که خونریزی ایجاد شده نشانه وجود عفونت باشد. باید بگوییم که کاملاً طبیعی است فرد بعد از عمل لابیاپلاستی خونریزی داشته باشد . در حین انجام عمل لابیاپلاستی بافت نازکی از دهانه واژن برداشته می شود و نازک می شود.

این امر باعث افزایش میل جنسی می شود. با برداشتن این قسمت ها بخیه زدن انجام می شود که تا وقتی بخیه ها جوش می خورد باید از آن به خوبی محافظت کرد و از انجام کارهای سنگین خودداری کرد تا خونریزی صورت نگیرد و فشاری به بخیه ها وارد نشود.

 

در صورتی که خونریزی رخ داد چه اقداماتی را باید انجام داد؟

در صورت بروز خونریزی و جهت درمان آن باید حتماً پزشک را در جریان بگذارید. اگر امکان مراجعه به پزشک را نداشتید سعی کنید با وی مشورت کنید تا در صورت لزوم راهنمایی های لازم را برای شما داشته باشد.

نحوه بخیه زدن در عمل لابیاپلاستی بسیار خاص است و نیازمند تخصص می باشد و ممکن است اثر آن در قسمت بخیه زده شده باقی بماند؛ به همین علت بخیه ها بسیار اهمیت دارند و باید به درستی از آنها حفاظت کنید تا از بروز هر گونه مشکل جلوگیری شود. پزشکی که تجربه و تخصص انجام این عمل را نداشته باشد ممکن است نتواند به خوبی بر روی لابیا ها بخیه بزند و بیمار با مشکلاتی مواجه شود.

در صورتی که خونریزی بخیه ها کم و جزئی بود مشکلی شما را تهدید نمی کند؛ ولی در مواردی که این خونریزی جزئی ادامه داشته باشد باید به پزشک مراجعه شود تا اقدامات لازم انجام شود.

جهت درمان خونریزی بعد از انجام عمل لابیاپلاستی ، باید علت بروز خونریزی مشخص شود و پس از آن راه حل لازم به کار گرفته شود. علت حساسیت ناحیه تناسلی این است که رگ ها و عروق بسیاری در این قسمت است و خونریزی شدید ممکن است باعث ضعف بیمار شود ، پس به سرعت باید به آن رسیدگی شود.

با تشکر از صبر و شکیبایی شما، از توجه شما به این مقاله کمال تشکر را داریم امید است که مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد.

لبیاپلاستی در کلینیک دکتر زرگنج فرد توسط جراح متبهر با لیزر بدون درد و خونریزی و بخیه انجام میشود جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه  کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید