میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

انواع زگیل تناسلی خطرناک
انواع زگیل تناسلی خطرناک

لیست موضوعات

انواع زگیل تناسلی خطرناک

در این مقاله به بررسی موضوع انواع زگیل تناسلی خطرناک می پردازیم.

آیا می‌دانید انواع زگیل تناسلی خطرناک شامل چه مواردی خواهد شد؟ ویروس زگیل تناسلی به‌ عنوان یک نوع عفونت مقاربتی شناخته ‌شده است که در جوامع مختلف هر ساله شیوع بسیاری از آن را مشاهده خواهیم کرد. کشور ما ایران نیز از این قانون مستثنی نبوده است.

انواع زگیل تناسلی خطرناک
انواع زگیل تناسلی خطرناک

برای کسب اطلاعات لازم در مورد زگیل تناسلی می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02122930161

طبق آمار متعددی که در زمینه این بیماری عفونی داریم، میانگین ابتلا به این ویروس در کشور ما و همین ‌طور خاورمیانه بیشتر است. البته کشورهای بسیار زیادی نیز از آمار شیوع این مشکل رنج می‌برند.

حدوداً ۸۰ میلیون آمریکایی دچار زگیل تناسلی شده‌اند

به‌ طوری ‌که طبق آمار گفته ‌شده، حدوداً ۸۰ میلیون آمریکایی دچار زگیل تناسلی شده‌اند. اما مسئله مهمی که در این زمینه وجود دارد و شاید برای شما جالب باشد، این است که بدانید بیش ‌از ۱۰۰ نوع مختلف زگیل تناسلی وجود دارد که در دسته‌بندی‌های خطرناک و کم ‌خطر شناخته می‌شوند.

حال در ادامه این مطلب با شماییم تا از انواع زگیل تناسلی خطرناک بگوییم و اطلاعات عمده و اساسی در این ‌باره داشته باشیم.

حدوداً ۸۰ میلیون آمریکایی دچار زگیل تناسلی شده‌اند
حدوداً ۸۰ میلیون آمریکایی دچار زگیل تناسلی شده‌اند

در صورتی ‌که نیازمند معالجه زگیل تناسلی هستید، پزشکان ما در مجموعه زر کلینیک در کنار شما هستند تا با استفاده از بهترین امکانات رفاهی برای درمان زگیل تناسلی، شما را از وجود این عارضه عفونی رها کنند.

مجموعه زر کلینیک، بهترین و معتبرترین مرکز درمانی در این زمینه شناخته می شود. در ادامه این مطلب، با ما باشید تا بتوانید اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

مطالبی که در ادامه این مقاله ارائه می‌دهیم، عبارتند از:

زگیل تناسلی چیست؟

روند ایجاد زگیل تناسلی

علائم زگیل تناسلی

انواع تیپ‌های زگیل تناسلی شامل چه مواردی خواهد شد؟

انواع زگیل تناسلی کم خطر

ویروس زگیل تناسلی نوع ۶

ویروس زگیل تناسلی نوع ۱۱

انواع زگیل تناسلی خطرناک

ویروس زگیل تناسلی نوع ۱۶

ویروس زگیل تناسلی نوع ۱۸

انواع زگیل تناسلی شامل چه مواردی خواهد شد؟

زگیل پوستی

زگیل تناسلی

ویژگی‌های زگیل تناسلی کم‌ خطر چیست؟

درمان آسان برای زگیل تناسلی کم ­خطر

ویژگی‌های زگیل تناسلی خطرناک چیست؟

دلیل نگرانی پیدایش زگیل تناسلی خطرناک

رابطه بین سرطان و انواع زگیل تناسلی خطرناک در چیست؟

سرطان گردن رحم

سرطان دهانه رحم

سرطان دهان

سرطان مقعد

سرطان آلت تناسلی مردان

تشخیص ویروس زگیل تناسلی خطرناک در بانوان چگونه امکان‌پذیر است؟

پیشگیری از ابتلا به ویروس زگیل تناسلی خطرناک

شرایط از بین بردن زگیل تناسلی خطرناک

جمع‌بندی مطالب

 

زگیل تناسلی چیست؟

در ابتدای امر قبل از این ‌که اطلاعات دقیقی در رابطه با انواع زگیل تناسلی خطرناک داشته باشید، باید به شناخت کلی از زگیل تناسلی برسید. در واقع نمایش این نوع از زگیل‌ها به ‌صورت برجستگی‌های گوشتی و خاکستری ‌رنگ در نواحی تناسلی بانوان و آقایان به وجود می‌آید.

البته حتی امکان شکل‌گیری این زگیل‌ها در اطراف مقعد نیز وجود دارد. طبق گفته اغلب پزشکان، این بیماری به ‌عنوان یکی از ویروس‌های شایع در بین بیماری‌های مقاربتی از راه جنسی شناخته می‌شود که ممکن است بسیاری از پزشکان و افراد، آن را با نام زگیل مقاربتی نیز بشناسند.

پیشنهاد می کنیم از پست دکتر زنان برای زگیل تناسلی دیدن کنید.

هیچ سن دقیق و مشخص شده‌ای برای به وجود آمدن این عارضه مسری وجود ندارد

هیچ سن دقیق و مشخص شده‌ای برای به وجود آمدن این عارضه مسری وجود ندارد و افراد در هر سنی ممکن است با این خطر مواجه شوند. البته خطرات به وجود آمدن زگیل تناسلی در دوران بارداری نیز ممکن است اثر بسیار زیادی روی مادر و فرزند داشته باشد.

به ‌همین دلیل باید حتما این مسئله را جدی بگیرید. این نوع ویروس در نوع کم ‌خطر مشکل حادی در بدن به وجود نمی‌آورد و درمان آن از طریق تخصص پزشکان به ‌راحتی امکان‌پذیر است. اما ممکن است وجود زگیل تناسلی پرخطر مشکلات بسیار زیاد و پیامدهای منفی در بدن به وجود بیاورد.

در واقع دلیل اصلی نگران ‌کننده بودن این نوع از زگیل‌های تناسلی، به وجود آوردن سلول‌های غیر طبیعی روی دهانه رحم و نواحی تناسلی می‌باشد. حال اگر هیچ‌ گونه درمانی برای آن‌ها صورت نگیرد، باعث به وجود آمدن سرطان دهان رحم خواهد شد.

اما برای شناخت بیشتر انواع زگیل تناسلی در نوع خطرناک، همکاران ما در مجموعه زر کلینیک اطلاعاتی برای شما خواهند داشت تا بتوانید با اطلاعات کامل و شناخت دقیق این بیماری، هر چه سریع‌تر از راهکارهای درمانی استفاده کنید.

هیچ سن دقیق و مشخص شده‌ای برای به وجود آمدن این عارضه مسری وجود ندارد
هیچ سن دقیق و مشخص شده‌ای برای به وجود آمدن این عارضه مسری وجود ندارد

روند ایجاد زگیل تناسلی

برای شناخت بیشتر انواع زگیل تناسلی خطرناک، باید بگوییم بالغ‌ بر ۱۵۰ نوع ویروس از زگیل تناسلی وجود دارد که هر کدام بر اساس تیپ به وجود آمدن آن با شماره اختصاصی در نظر گرفته می‌شود.

بهتر است بدانید ویروس زگیل تناسلی با علامت اختصاری اچ پی‌ وی (HPV) نیز شناخته خواهد شد. در واقع این تومورها غیر سرطانی هستند.

اما در بسیاری از مواقع خطرناک، می‌توانند باعث به وجود آمدن بیماری‌های مختلفی همچون سرطان آلت مردان، سرطان ناحیه دهان، سرطان واژن، سرطان دهانه واژن، سرطان دهانه رحم، سرطان حنجره ویروس سرطان مقعد و یا دیگر موارد شوند.

لازم به ذکر است بدانید که ویروس زگیل تناسلی در بدن همه انسان‌ها فقط به سلول‌های خاصی جذب خواهند شد که می‌توانند روی بدن زنده بمانند.

روند ایجاد زگیل تناسلی
روند ایجاد زگیل تناسلی

اغلب این سلول‌ها روی سطح پوست در نواحی رطوبت دار بدن همانند درون آلت مردان، پوست ختنه گاه، مقعد، دهانه رحم، واژن، مجرای پیشاب مردان، مخاط داخل بینی، دهان، گلو، نایچه، ناحیه داخلی چشم و دیگر موارد یافت می‌گردد و تمامی این نواحی ممکن است دچار زگیل تناسلی گردد.

علائم زگیل تناسلی

مسئله مهم که می‌تواند به افراد کمک کند تا به پیدایش بیماری‌های مختلف در بدن خود پی ‌ببرند، علائم و نشانه‌های هر بیماری می‌باشد.

اما مسئله نگران‌کننده‌ای که در رابطه با ویروس زگیل تناسلی وجود دارد، این است که بدون نشانه و علائم باشد. زیرا در اغلب مواقع ویروس‌ها و عفونت‌های تناسلی که ضرر بسیار زیادی برای بدن ندارند، به‌ خودی‌ خود بدون انجام هیچ کدام از راه ‌حل‌های درمانی از بین می‌روند.

اما در برخی از مواقع بسیار نادر امکان دارد مواردی همچون درد، خون‌ریزی، خارش، سوزش و یا دیگر موارد مشابه، نشاندهنده پیدایش زگیل در ناحیه تناسلی باشد.

لازم به ذکر است بدانید که یکی از زگیل‌های تناسلی کم ‌خطر که بیشتر مواقع در بدن تعداد بسیاری از افراد رخ می‌دهد، زگیل تناسلی شماره ۱۱ می‌باشد که حدوداً ۹۰ درصد از زگیل‌های تناسلی را به خود اختصاص داده‌ است.

این زگیل حدوداً ماه‌ها یا هفته‌ها بعد از پیدایش بر سطح پوست نشان داده می‌شود

این زگیل حدوداً ماه‌ها یا هفته‌ها بعد از پیدایش بر سطح پوست نشان داده می‌شود. در واقع هیچ ‌گونه علائمی برای پیدایش آن وجود ندارد.

البته در دسته‌بندی انواع زگیل تناسلی پرخطر نیز زگیل تناسلی شماره ۱۸ توانسته حدوداً ۷۰ درصد از سرطان‌های دهانه رحم را به وجود آورد.

طبق این دسته از افراد می‌توان دریافت که یکی از انواع زگیل تناسلی خطرناک، شماره ۱۸ و ۱۶ می‌باشد که نگرانی‌های بسیاری در حیطه به وجود آوردن سرطان دهانه رحم در بدن افراد به وجود می‌آورند. اغلب این عفونت‌ها و ویروس‌ها در بانوان اتفاق می‌افتد.

البته زنانی که سنین کمتری دارند و از لحاظ جنسی فعالیت بسیار بالایی دارند، بیشتر باید نگران به وجود آمدن این مسئله باشند.

با شناخت بیشتر این مسئله، بهتر است هر چه سریع‌تر دوره‌های معاینات و درمان‌های لازم برای زگیل تناسلی پرخطر را به سرانجام برسانید تا وجود زگیل تناسلی خطرناک باعث به وجود آمدن عوارض خطرناک و پیامدهای منفی مختلف دیگر در بدن شما نشود.

این زگیل حدوداً ماه‌ها یا هفته‌ها بعد از پیدایش بر سطح پوست نشان داده می‌شود
این زگیل حدوداً ماه‌ها یا هفته‌ها بعد از پیدایش بر سطح پوست نشان داده می‌شود

برای از بین بردن انواع زگیل تناسلی، استفاده از پزشکان متخصص زر کلینیک می‌تواند برای شما هم مسئله‌ای بسیار مهم و ضروری باشد تا بتوانید با کمک گرفتن از آن‌ها، در راستای برطرف نمودن زگیل تناسلی موفق باشید و سلامت خود را حفظ کنید.

انواع تیپ‌های زگیل تناسلی شامل چه مواردی خواهد شد؟

در صورتی ‌که فردی دچار یکی از انواع زگیل تناسلی شود، پزشک برای این ‌که تشخیص درستی به‌ منظور درمان این بیماری داشته باشد، از بیمار نتایج آزمایشات زگیل تناسلی را درخواست خواهد کرد.

زیرا با استفاده از این آزمایشات، شناسایی بهتری از نوع تیپ ویروس زگیل تناسلی انجام خواهد شد و این مسئله می‌تواند مراحل بعدی درمان را برای افراد مشخص کند.

همان‌ طور که می‌دانید، برخی از وجود زگیل‌های تناسلی می‌تواند سبب سرطان‌های مختلف شود و به ‌عنوان زگیل تناسلی خطرناک شناخته می‌شود.

پزشکان متخصص با داشتن اطلاعات کافی و معاینه و نظارت از زگیل تناسلی می‌توانند از پیشرفت سلولی آن پیشگیری کنند و مراحل جلوگیری از پیشرفت آن را انجام بدهند.

اما در ابتدا نیاز به شناخت نوع تیپ زگیل تناسلی دارند. حال با ما همراه باشید تا طبق اطلاعات گسترده متخصصین زر کلینیک، اطلاعاتی در رابطه با انواع تیپ‌های اچ ‌پی وی برای شما داشته ‌باشیم.

انواع زگیل تناسلی کم خطر

مهم‌ترین زگیل تناسلی کم ‌خطر در دو نوع زیر دیده خواهد شد.

ویروس زگیل تناسلی نوع ۶

چیزی که کاملاً مشخص است، این است که نام زگیل تناسلی نوع ۶ به نسبت تمامی گروه‌های دیگر بیشتر شناخته ‌شده است.

زیرا حدوداً ۹۰ درصد از تمامی زگیل‌های تناسلی که در بدن افراد رخ می‌دهد، از همین نوع می‌باشد. در واقع این نوع زگیل تناسلی به شکل گل‌کلم در نواحی مقعد و یا ناحیه تناسلی بانوان و آقایان دیده خواهد شد که به نوعی در دسته‌بندی زگیل تناسلی کم‌ خطر شناخته می‌شود.

اما لازم به ذکر است بدانید که این نوع از ویروس با دریافت واکسن زگیل تناسلی می‌تواند درمان گردد. در واقع دریافت واکسن می‌تواند نکته مهمی برای جلوگیری از مقاربت جنسی با شریک‌های متعدد باشد.

ویروس زگیل تناسلی نوع ۶
ویروس زگیل تناسلی نوع ۶

ویروس زگیل تناسلی نوع ۱۱

یکی دیگر از انواع ویروس‌های کم ‌خطر زگیل تناسلی که بیشتر در بدن افراد پدید می‌آید، نوع ۱۱ می‌باشد. این تیپ از زگیل تناسلی نیز همانند تیپ ۶ در دسته‌بندی کم ‌خطر شناخته می‌شود و اغلب باعث بروز زگیل‌های تناسلی خفیف خواهد شد. همین‌ طور وجود آن‌ها می‌تواند تغییراتی در رحم به وجود بیاورد.

البته پزشکان مجموعه زر کلینیک با شناخت این نوع از ویروس فورا داروهای مرتبط در این زمینه را برای افراد و شرکای جنسی آن‌ها در نظر خواهند گرفت و این مسئله باعث می‌شود تا درمان این ویروس به ‌سادگی امکان‌پذیر باشد.

انواع زگیل تناسلی خطرناک

انواع زگیل تناسلی خطرناک در موارد زیر شمرده خواهد شد. برای شناخت آن‌ها بهتر است اطلاعات بیشتری کسب کنید تا در صورت بروز، حتما از راهکارهای درمانی که توسط پزشکان زر کلینیک توصیه می‌شود، بهره‌مند شوید.

ویروس زگیل تناسلی نوع ۱۶

یکی از شایع‌ترین انواع ویروس اچ ‌پی وی که در بین تمامی افراد به وجود می‌آید، زگیل تناسلی نوع ۱۱ می‌باشد. مسئله مهمی که می‌تواند بروز این ویروس را خطرناک‌تر جلوه دهد، این است که هیچ ‌گونه نشانه و علائمی با خود به‌ همراه ندارد.

پیدایش این نوع از ویروس حدوداً ۵۰ درصد می‌تواند عامل مؤثری برای پیدایش سرطان‌های رحم باشد. به ‌همین دلیل است که این نوع از ویروس در دسته‌بندی انواع زگیل تناسلی خطرناک شناخته‌ شده است و بهتر است هر چه سریع‌تر با راهکارهای درمانی برطرف گردد.

با توجه به این ‌که هیچ‌ گونه نشانه و علائمی از این ویروس پدید نمی‌آید، بانوان موظف هستند تا در دوره‌ها و بازه‌های زمانی مختلف، معاینات گوناگونی توسط پزشکان انجام بدهند تا در صورت وجود کوچک‌ترین نشانه‌ها از این ویروس، حتماً تحت درمان قرار بگیرند.

ویروس زگیل تناسلی نوع ۱۶
ویروس زگیل تناسلی نوع ۱۶

ویروس زگیل تناسلی نوع ۱۸

یکی دیگر از انواع زگیل تناسلی خطرناک، ویروس نوع ۱۸ می‌باشد که عملکردها و نشانه‌های آن دقیقاً همانند ویروس شماره ۱۶ می‌باشد.

در واقع پدید آمدن این نوع ویروس هیچ‌ گونه نشانه‌ای به دنبال ندارد و به‌ مرور زمان عدم رسیدگی و درمان آن می‌تواند عامل مؤثری برای پیدایش سرطان دهانه رحم باشد.

طبق گفته‌ی اغلب پزشکان، ویروس زگیل تناسلی نوع ۱۶ و ویروس زگیل تناسلی نوع ۱۸ هر دو بالاتر از ۷۰ درصد می‌توانند عامل مؤثر و مخربی برای سبب پیدایش سرطان دهانه رحم در تمامی دنیا باشند. در واقع این دو نوع از ویروس به‌عنوان خطرناک‌ترین نوع زگیل تناسلی در بین عموم جهان شناخته‌ شده است.

این‌ موضوع را از یاد نبرید که درمان‌های متعددی برای زگیل تناسلی وجود دارد. اغلب افراد می توانند با استفاده از واکسن‌های منحصر به ‌فردی که برای زگیل تناسلی تعبیه ‌شده است، بدن خود را در مقابل پیدایش این نوع ویروس ایمن نگه دارند. در واقع این واکسن عامل مؤثری برای پیشگیری از پیدایش زگیل تناسلی می‌باشد.

برای این ‌که این واکسن را دریافت کنید، حتما باید به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید و از پزشکان حاذق آن‌ها کمک بگیرید.

پزشکان مجموعه زر کلینیک در کنار شما هستند تا با تزریق این واکسن، به پیشگیری پیدایش انواع زگیل تناسلی خطرناک به شما کمک کنند و باعث سلامت شما شوند.

ویروس زگیل تناسلی نوع ۱۸
ویروس زگیل تناسلی نوع ۱۸

انواع زگیل تناسلی شامل چه مواردی خواهد شد؟

در دسته‌بندی وسیع‌تری از انواع زگیل تناسلی باید بگوییم که این زگیل‌ها در دو بخش پوستی و تناسلی دسته‌بندی می‌شوند. حال برای این ‌که تفاوتی بین این دو گروه‌بندی را برای زگیل تناسلی بدانید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

زگیل پوستی

در زگیل‌های تناسلی، بیشتر زگیل‌های پوستی را مشاهده می‌کنیم که اغلب در پوست‌های نواحی همچون پوست بازو، سینه، پا یا دست پدید می‌آید. تفاوت بسیار زیادی بین زگیل‌های پوستی تناسلی وجود دارد.

مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌توان در رابطه با زگیل پوستی بیان کرد، این است که خطر چندانی برای سلامتی افراد نخواهند داشت و فقط ممکن است تأثیری روی ظاهر زیبایی افراد بگذارد.

زگیل پوستی
زگیل پوستی

زگیل تناسلی

همان‌ طور که گفتیم، یکی از مهم‌ترین دلایل پیدایش زگیل تناسلی، نواحی مرطوب بدن می‌باشد. در واقع نواحی مرطوب باعث رشد این زگیل‌ها خواهد شد.

دلیل اصلی که باعث شده ‌است این دسته از زگیل‌ها را با نام زگیل تناسلی بشناسیم، این است که اغلب در نواحی تناسلی بانوان و آقایان و حتی در اطراف مقعد به وجود می‌آید و می‌تواند این نواحی را تحت تاثیر قرار بدهد.

مشاهده زگیل به تنهایی فقط روی پوست و بخش‌هایی که سطح مخاطی ندارند، نمی‌باشد. در حالت کلی نمی‌توان گفت که به وجود آمدن زگیل‌های تناسلی همیشه بد می‌باشد.

زیرا زگیل‌های تناسلی نیز به‌ خودی‌ خود در دو گروه کم‌ خطر و خطرناک شناخته می‌شوند و در صورتی ‌که شناخت کافی از دسته‌بندی انواع زگیل تناسلی خطرناک داشته باشید، هر چه سریع‌تر برای درمان آن باید به پزشکان حاذق مراجعه نمایید.

زگیل تناسلی
زگیل تناسلی

متخصصین مجموعه زر کلنیک همواره در کنار شما هستند تا بتوانید در برطرف نمودن انواع زگیل تناسلی موفق باشید. حال با ما باشید تا در ادامه، اطلاعات گسترده‌تری در رابطه با انواع زگیل تناسلی در اختیارتان قرار بدهیم.

ویژگی‌های زگیل تناسلی کم‌ خطر چیست؟

مهم‌ترین ویژگی و خصوصیاتی که در راستای زگیل تناسلی کم‌ خطر در نظر گرفته می‌شود، این است که نمی‌تواند تغییرات سلولی در بدن به وجود بیاورد و عامل مؤثری برای پیدایش سلول‌های سرطانی باشد. درمان زگیل‌های تناسلی کم‌ خطر فقط باعث پدید آمدن زگیل روی سطح پوست می‌شوند.

حال در شرایطی که این زگیل‌ها در نواحی تناسلی یا مقعد رشد داشته باشند، بر این نواحی تاثیرگذار می‌باشند. تمامی افراد اعم از مردان و زنان، مستعد زگیل تناسلی کم‌ خطر می‌باشند.

البته مسئله مهم بیشتر در راستای مبتلا شدن بانوان می‌باشد. به دلیل این ‌که اغلب زگیل‌ها در مکان‌هایی که قابلیت دسترسی و ورود و رؤیت ندارد، به وجود می‌آید.

به ‌عنوان نمونه نواحی واژن یا دهانه رحم بیشتر مستعد وجود زگیل‌های تناسلی می‌باشند. تغییرات اندکی که در پی وجود زگیل‌های تناسلی کم ‌خطر در دهانه رحم اتفاق می‌افتد، طبیعی است که نمی‌تواند باعث پدید آمدن زگیل‌های سرطانی گردد.

ویژگی‌های زگیل تناسلی کم‌ خطر چیست؟
ویژگی‌های زگیل تناسلی کم‌ خطر چیست؟

زیرا اغلب مواقع مشاهده می‌شود که این زگیل‌ها در ناحیه خارجی دستگاه تناسلی پدید آمده‌اند و تعداد بسیار کمی از آن‌ها در بخش داخلی شکل می‌گیرد. همین مسأله باعث می‌شود تا خروج زگیل‌های تناسلی از دستگاه تناسلی باعث عدم بروز بیماری سرطان شود.

درمان آسان برای زگیل تناسلی کم­ خطر

در کل طبق گفته پزشکان، مشکلات جدی سلامتی از طریق زگیل تناسلی کم ‌خطر، بدن افراد را درگیر نخواهد کرد و عوارض طولانی ‌مدتی برای بیماران به دنبال نخواهد داشت.

درمان‌های متعددی برای این نوع زگیل وجود دارد. به‌ همین دلیل است که در دسته‌بندی زگیل تناسلی کم ‌خطر شناخته می‌شود.

مهم‌ترین زگیل‌های تناسلی در دسته‌بندی کم ‌خطر شامل تیپ‌های ۶، ۱۱، ۴۰، ۴۲، چلسی، ۴۴، ۵ و ۳، ۵ و ۴، ۶۱، ۷۲، ۷۰، ۳، ۸۱ می‌باشند، اما ۹۰ درصد از افراد بیشتر درگیر زگیل تناسلی کم‌ خطر با تیپ ۶ و ۱۱ می‌شوند.

در حالت کلی تعداد زگیل‌های تناسلی کم ‌خطر به ۱۲ نوع می‌رسد که به نسبت دیگر ویروس‌ها، زگیل تناسلی نوع ۶ و زگیل تناسلی نوع ۱۱ فعال‌تر می‌باشند و بیشتر در اغلب افراد پدید آمده‌اند. در واقع پزشکان، بیشتر این دو نوع از ویروس کم‌ خطر را در بدن افراد مشاهده کرده‌اند.

در هر صورت وجود این دسته از زگیل‌ها کاملاً قابل برطرف ‌شدن می‌باشد و هیچ‌ گونه خطر جدی، سلامت بیمار را درگیر نخواهد کرد.

درمان آسان برای زگیل تناسلی کم­ خطر
درمان آسان برای زگیل تناسلی کم­ خطر

برای این‌ که به درمان این دسته از زگیل‌ها بپردازید، می‌توانید از مجموعه زر کلینیک کمک بگیرید تا با امکانات رفاهی کافی در این راه موفق باشید.

ویژگی‌های زگیل تناسلی خطرناک چیست؟

یکی دیگر از انواع دسته‌بندی‌های زگیل تناسلی، در دسته‌بندی زگیل تناسلی خطرناک و پرخطر شناخته می‌شود. همان ‌طور که از نام این دسته‌بندی مشخص است، این زگیل‌های تناسلی، خطرناک شمرده می‌شوند و می‌توانند بیشتر افراد را درگیر سرطان کنند.

سرطان‌های متعددی که در پی ویروس زگیل تناسلی خطرناک پدید خواهد آمد، شامل مواردی همچون سرطان دهانه رحم، سرطان دهانه واژن و سرطان خود واژن در بانوان خواهد شد.

البته امکان این ‌که این ویروس در بدن مردم پدید آید، بسیار زیاد می‌باشد و در صورت به وجود آمدن زگیل تناسلی خطرناک در بدن مردان، سرطان آلت تناسلی خطر بزرگی است که مردان با آن مواجه خواهند شد.

به‌ غیر از این قبیل مسائل، این ویروس نگران‌کننده تاثیر بسیار زیادی در سرطان‌های مختلف دیگر همچون سرطان لوزه، زبان، دهان، حنجره و مقعد خواهد داشت.

ویژگی‌های زگیل تناسلی خطرناک چیست؟
ویژگی‌های زگیل تناسلی خطرناک چیست؟

اما طبق گفته اغلب پزشکان، نفوذ این دسته از زگیل‌ها اغلب در نواحی داخلی دستگاه تناسلی است. یعنی بیرون و اطراف دستگاه تناسلی هیچ ‌گونه زگیل مشاهده نمی‌شود و دلیل اصلی سرطانی شدن این دسته از زگیل‌ها، داخلی بودن آن‌ها در نواحی تناسلی می‌باشد.

در حالت کلی اگر بخواهید شناخت بیشتری در رابطه با انواع زگیل تناسلی خطرناک داشته باشید، باید بگوییم که بیش ‌از ۱۲ نوع و تیپ های مختلف از این نوع زگیل وجود دارد.

دلیل نگرانی پیدایش زگیل تناسلی خطرناک

یکی از نگرانی‌هایی که در رابطه با زگیل تناسلی خطرناک وجود دارد، این است که هیچ‌ گونه علائم و نشانه‌هایی از آن بروز پیدا نمی‌کند و به ‌هیچ‌ عنوان علائم عفونی شدن دستگاه تناسلی دیده نخواهد شد.

پس تا زمانی ‌که خطرات جدی از این نوع زگیل حاصل نگردد، فرد قطعا وجود آن را در بدن خود احساس نخواهد کرد.

فقط ممکن است بعد از مدت ‌زمانی، سلول‌های غیر طبیعی روی دهانه رحم ایجاد شوند که در صورت عدم رسیدگی و درمان، فورا می‌توانند عامل مؤثری برای پیدایش سرطان دهانه رحم باشند.

انواع تیپ‌های مختلفی که در دسته‌بندی ویروس زگیل تناسلی خطرناک شمرده می‌شوند، مواردی همچون ۱۶، ۱۸، ۳۱، ۳۳، ۳۵، ۳۹، ۴۵، ۵۱، ۵۲، ۵ و ۶، ۵۸، ۵۹، ۶۸ و ۶۹ می‌باشند

که براساس موارد ذکر شده، مهم‌ترین آن‌ها که می‌تواند نگرانی‌های بسیاری برای پیدایش سرطان‌های مختلف باشد، زگیل تناسلی با تیپ ۱۶ است که حدوداً ۹۵ درصد از سرطان‌ها از این زگیل پدید می‌آید.

گزارشات پزشکان در راستای پیدایش انواع زگیل تناسلی خطرناک

طبق گزارشات پزشکان در راستای پیدایش انواع زگیل تناسلی خطرناک، حدوداً ۷۰ درصد مواردی که باعث پیدایش سرطان دهانه رحم و بیماری‌های این‌ چنینی شده‌ است، از طریق زگیل تناسلی تیپ ۱۶ و زگیل تناسلی تیپ ۱۷ بوده‌ است.

البته نباید از این نکته غافل بمانید که سرطان‌های مقعد و اغلب سرطان‌های دهانی و واژن به واسطه ویروس تیپ ۱۶ زگیل تناسلی خطرناک بوده ‌است.

در واقع این ویروس نقش بسیار پررنگی در بدن انسان خواهد داشت که همواره نیاز به درمان‌های طولانی ‌مدت خواهد داشت. پس با شناخت این مسئله دریافتید که اهمیت زگیل تناسلی خطرناک به چه صورت است.

اما در ادامه، اطلاعات بیشتری در رابطه با انواع زگیل تناسلی خطرناک در اختیار شما قرار خواهیم داد تا در صورت تشخیص هر گونه زگیل، فورا از اقدامات درمانی توسط پزشکان حاذق زر کلینیک بهره‌مند شوید.

گزارشات پزشکان در راستای پیدایش انواع زگیل تناسلی خطرناک
گزارشات پزشکان در راستای پیدایش انواع زگیل تناسلی خطرناک

متخصصین مجموعه زر کلینیک در کنار شما هستند تا با بهترین فرایند از جان شما در برابر انواع ویروس‌های خطرناک به خصوص زگیل تناسلی محافظت نمایند. پس همواره می‌توانید روی پزشکان مجموعه زر کلینیک حساب ویژه باز کنید.

رابطه بین سرطان و انواع زگیل تناسلی خطرناک در چیست؟

مسئله مهمی که در ارتباط با زگیل تناسلی وجود دارد، این است که خود به ‌ خود نمی‌تواند به‌ عنوان سرطان شناخته شود. اما با توجه به این ‌که تغییرات بسیاری در سلول‌های بدن به وجود خواهد آورد، به‌ مرور زمان می‌تواند باعث رشد سلول‌های سرطانی گردد.

انواع زگیل تناسلی خطرناک عامل مؤثری برای رشد سلول‌های غیر طبیعی در بدن می‌باشند. به‌ مرور زمان انواع سرطان‌های مختلف از طریق رشد سلول‌های غیر طبیعی پدید خواهد آمد که ممکن است افراد را درگیر بسیاری از ناراحتی‌ها کند.

تغییراتی که در بدن افراد شکل می‌گیرد و باعث سرطانی شدن زگیل‌ها خواهد شد، باعث بروز علائمی می‌گردد که در ادامه به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت

تا در صورت مشاهده هر کدام از این نشانه‌ها، فورا به متخصصین مجموعه زر کلینیک مراجعه داشته باشید و از راهکارهای درمانی که برای شما در نظر می‌گیرند، استفاده کنید.

سرطان گردن رحم

طبق بررسی‌های انجام‌ شده، حدوداً میزان زیادی از سرطان‌های گردن رحم بر اثر پیدایش انواع زگیل تناسلی خطرناک در بدن پدید می‌آید.

به‌ همین دلیل می‌توان گفت که رابطه بین سرطان دهانه رحم و سرطان گردن رحم با ویروس زگیل تناسلی ۷۰ درصد می‌باشد و می‌تواند در انواع زگیل تناسلی نوع ۱۶، ۱۷ و نوع ۱۸ بروز پیدا کنند.

استعمال دخانیات در بانوانی که دچار زگیل تناسلی هستند، به‌ مرور زمان می‌تواند خطر سرطان گردن رحم را بیشتر از حد ممکن کند.

سرطان گردن رحم
سرطان گردن رحم

سرطان دهانه رحم

یکی از اصلی‌ترین سرطان‌هایی که رابطه‌ای مستقیم با زگیل تناسلی خطرناک دارد، سرطان دهانه رحم می‌باشد. مشخصه اصلی که در پیدایش این نوع سرطان تأثیرگذار می‌باشد، ایجاد تغییر در رنگ و ضخیم شدن دهانه رحم می‌باشد.

همین ‌طور به ‌مرور زمان این عارضه می‌تواند باعث پیدایش توده، درد مزمن و خارش بسیار زیاد در ناحیه تناسلی گردد که بهتر است هر چه سریع‌تر راهکارهای درمانی برای برطرف نمودن این نوع سرطان صورت بگیرد.

سرطان دهان

ممکن است این سرطان تا به‌ حال برای شما ناشناخته بوده باشد، اما باید بدانید که زگیل تناسلی در بانوان و آقایان می‌تواند به ‌مرور زمان باعث سرطان حلق دهانی یا سرطان دهان گردد.

این سرطان علائم و نشانه‌هایی همچون درد، سرفه‌های مداوم، گلودرد ، کاهش وزن، توده در گردن، سختی در بلع و دیگر موارد شود. مسئله مهم این است که اغلب پیدایش این نوع سرطان در آقایان دیده می‌شود.

مهم‌ترین دلیل پیدایش این نوع سرطان، رفتارهای جنسی و آمیزش جنسی از راه دهان می‌باشد که از طریق دستگاه تناسلی به دهان منتقل خواهد شد.

لازم است بدانید که انواع زگیل تناسلی خطرناک که می‌تواند باعث پیدایش سرطان دهان گردد، ۷۰ درصد بین تیپ ۱۶ و تیپ ۱۸ می‌باشد.

سرطان مقعد

این نوع سرطان اغلب در آقایان پدید می‌آید و به ‌عنوان یکی از سرطان‌های مرتبط با زگیل تناسلی شناخته‌ شده است. نشانه‌های بسیار زیادی از این نوع سرطان نیز وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل درد، خارش، خون‌ریزی در نواحی مقعد می‌باشد.

این سرطان در برخی از مواقع می‌تواند مشکلاتی در دفع به وجود بیاورد و مساله‌ای بسیار نگران‌کننده باشد. اما در هر صورت نیازی به نگرانی در این ‌مورد ندارید. در صورت شناخت این دسته از علائم و بیماری‌ها، می‌توانید از راهکارهای پیشگیری آن استفاده داشته باشید.

سرطان مقعد
سرطان مقعد

سرطان آلت تناسلی مردان

این نوع سرطان همان ‌طور که از نام آن مشخص است، برای مردان اتفاق می‌افتد و مهم‌ترین مشخصه‌های آن تغییراتی در رنگ و ضخامت پوست آلت تناسلی می‌باشد.

به ‌غیر از آن امکان دارد برخی از آقایان، زخم‌های دردناک و آزاردهنده‌ای را بر نواحی تناسلی خود مشاهده کنند که این دسته از موارد به‌ عنوان نشانه‌های اصلی سرطان آلت تناسلی شناخته می‌شوند.

درست است که شایع‌ترین بیماری برای به وجود آمدن زگیل تناسلی، روابط جنسی می‌باشد، اما سرطان‌های مرتبط با آن نیز در بدن آقایان دیده خواهد شد.

سرطان آلت تناسلی مردان
سرطان آلت تناسلی مردان
اغلب مردانی دچار سرطان مرتبط با انواع زگیل تناسلی خطرناک خواهند شد که دارای نشانه‌ها و علائم زیر باشند.
  • مردانی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری به نسبت دیگر افراد دارند.
  • مردانی که از رابطه جنسی مقعدی استفاده می‌کنند.

با شناخت این دسته از مسائل، متوجه شدید که روابط بین سرطان و انواع زگیل تناسلی خطرناک به چه صورت می‌باشد.

هر چه شناخت و آگاهی شما در این زمینه افزایش پیدا کند، قطعا می‌توانید از راهکارهای اصولی برای پیشگیری و درمان این مشکل نگران‌ کننده استفاده داشته باشید.

پزشکان ما در زر کلینیک همواره در کنار شما هستند تا بتوانید وجود زگیل تناسلی را در بدن خود برطرف کنید و از راهکارهای درمانی به بهترین نحو ممکن برای سلامتی خود بهره‌مند شوید.

تشخیص ویروس زگیل تناسلی خطرناک در بانوان چگونه امکان‌پذیر است؟

حال که آشنایی کافی با انواع زگیل تناسلی خطرناک پیدا کردید، باید در رابطه با راه‌های تشخیص این زگیل در بانوان نیز بدانید.

هنگامی ‌که به پزشک مراجعه می‌کنید، در ابتدا برای تشخیص زگیل تناسلی خطرناک، آزمایش پاپ اسمیر یا کولونوسکوپی برای شما در نظر گرفته می‌شود تا در صورتی ‌که دهانه‌ی رحم شما دارای سلول‌های غیر طبیعی باشد، فورا تشخیص داده شوند.

با توجه به این ‌که میزان خطای چهل‌ درصدی در نتایج آزمایش پاپ اسمیر همیشه مشاهده می‌گردد، توصیه امر بر این است که بانوان هر ساله این تست را انجام بدهند و در صورتی ‌که نتایج آن مثبت بود، مجدداً ۶ ماه بعد این آزمایش را تکرار کنند. تفاوت‌های بسیاری بین آزمایش پاپ اسمیر و کولونوسکوپی وجود دارد.

در صورتی ‌که پزشک در نتایج حاصل ‌شده از تست پاپ اسمیر نشانه‌هایی از پیدایش ویروس زگیل تناسلی را مشاهده کند، فورا آزمایش‌های دقیق‌تری در حیطه کولونوسکوپی برای شما تجویز خواهد کرد.

تشخیص ویروس زگیل تناسلی خطرناک در بانوان چگونه امکان‌پذیر است؟
تشخیص ویروس زگیل تناسلی خطرناک در بانوان چگونه امکان‌پذیر است؟

زیرا استفاده از آزمایش کولونوسکوپی می‌تواند پیدایش سلول‌های سرطانی در بدن شما را تایید و یا رد کند و در صورت وجود هر کدام از آن‌ها، فورا عملکردهای درمانی برای شما در نظر گرفته شود.

حال اگر شما نیز دچار زگیل تناسلی مقعدی می‌باشید، برای این‌ که هر چه سریع‌تر این عارضه در بدن شما درمان گردد، نیاز به تخصص یک پزشک حاذق دارید. در این ‌باره می‌توانید با متخصصین زر کلنیک  ارتباط برقرار کنید تا از عملکردهای درمانی به بهترین نحو ممکن استفاده کنید و سلامتی خود را بازیابید.

پیشگیری از ابتلا به ویروس زگیل تناسلی خطرناک

اصولاً مهم‌ترین عملکردی که از نظر پزشکان به اغلب افراد پیشنهاد خواهد شد، این است که در هر زمینه‌ای برای وجود هر گونه بیماری بهتر است از عملکردهای پیشگیری استفاده داشته باشند.

این ‌که افراد بتوانند میزان فعالیت‌های جنسی پرخطر را به کمترین حد خود برسانند، نقش بسیار عمده‌ای در پیدایش عفونت زگیل تناسلی خواهد داشت.

در واقع تنها راهی که باعث پیشگیری از این مشکل خواهد شد، کاهش در فعالیت‌های جسمی مقعد، واژینال و حتی روابط جنسی دهانی است.

به‌ همین دلیل که باید فقط با همسر خود به‌ عنوان شریک جنسی ارتباط برقرار کنید تا امکان پیدایش زگیل تناسلی خطرناک را به کمترین حد خود برسانید. در واقع در صورتی‌ که بتوانید روابط جنسی خود را در حد کنترل ‌شده و محدود قرار دهید، قطعا دچار این مشکل نخواهید شد.

اما در برخی از مواقع کاهش خطر ابتلا به عفونت زگیل تناسلی از طریق استفاده از کاندوم نیز امکان‌پذیر می‌باشد. اما در هر صورت نمی‌تواند از نواحی تناسلی برای تماس با پوست حفاظت کند.

به‌ غیر از راه‌ حل‌های ارائه ‌شده، واکسن‌های زگیل تناسلی نیز با نام‌های مختلفی در مراکز و کلینیک‌های متعدد دیده خواهد شد که می‌تواند بدن را در برابر ابتلا به برخی از ویروس‌های زگیل تناسلی ایمن کنند. هر چند که فقط باید از مراکز معتبر اقدام به تزریق این نوع از واکسن‌ها برای پیشگیری از ویروس اچ‌پی وی کنید.

زر کلینیک در این خصوص می‌تواند امکانات خوبی برای تزریق واکسن پیشگیری از زگیل تناسلی برای شما فراهم سازد.

پیشگیری از ابتلا به ویروس زگیل تناسلی خطرناک
پیشگیری از ابتلا به ویروس زگیل تناسلی خطرناک

شرایط از بین بردن زگیل تناسلی خطرناک

طبق گفته‌ی اغلب پزشکان، نمی‌توان قطع به ‌یقین در رابطه با راه‌ها و راهکارهای درمانی قطعی برای انواع زگیل تناسلی خطرناک صحبت کرد.

بهتر است در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهید که در صورتی‌ که سیستم ایمنی بدن افراد بالا باشد، اغلب تیپ‌های زگیل تناسلی به‌ مرور زمان از بین خواهند رفت.

پس دیگر در این مواقع نیازی به نگرانی نیست. زیرا این دسته از زگیل‌ها در دسته‌بندی زگیل‌های کم‌ خطر شناخته می‌شوند و فرد نیازی به نگرانی و صرف انرژی برای برطرف نمودن آن‌ها نخواهد داشت.

فقط و فقط بیمار موظف است تا معاینات دوره‌ای از آزمایش پاپ اسمیر و کولونوسکوپی برای شناخت این بیماری داشته باشد تا در صورت بروز هر کدام از انواع زگیل تناسلی، فورا از عملکردهای درمانی استفاده داشته باشد.

حال اگر در هر شرایطی تصمیم گرفته‌اید که به درمان زگیل تناسلی بپردازید، حتما باید از پزشکان حاذق کمک بگیرید تا راهکارهای درمانی برای شما ارائه شود.

ممکن است عملکردهای درمانی مختلفی از نظر پزشک همچون تجویز دارو، برداشتن زگیل‌ها با لیزر، فریز کردن زگیل‌ها و در نهایت جراحی پیشنهاد شود که با توجه به شرایط شما می‌توان تعیین کرد که کدام یک از این روش‌های درمانی برای شما مناسب‌تر می‌باشد.

پزشکان و متخصصین زر کلینیک با داشتن تجربه‌ای بسیار زیاد در این حیطه، بهترین نوع درمان را برای شما در نظر خواهند گرفت تا بتوانید در سلامت به سر ببرید. برای ‌این که اطلاعات بیشتری از نحوه درمان پزشکان مجموعه زر کلینیک دریافت کنید، بهتر است مشاوره‌های رایگانی با آن‌ها داشته باشید.

شرایط از بین بردن زگیل تناسلی خطرناک
شرایط از بین بردن زگیل تناسلی خطرناک

جمع‌ بندی مطالب

طبق اطلاعات داده ‌شده در این مطلب، توانستید درک کنید که زگیل تناسلی در چه دسته‌بندی قرار دارد. زیرا برخی از افراد به‌ محض شنیدن نام زگیل تناسلی، ترس و دلهره بسیار زیادی خواهند داشت.

اما باید بگوییم که اغلب زگیل‌های تناسلی کم ‌خطر به‌ خودی ‌خود برطرف خواهند شد و نیازی به انجام هیچ‌ گونه راهکار خاصی نمی‌باشد.

اما در صورتی ‌که فرد هیچ ‌گونه اقدامات پیشگیرانه‌ای برای زگیل تناسلی خطرناک نکند، قطعا ممکن است با یکی از موارد خطرناک این زگیل مواجه شود که درمان برای آن‌ها به نسبت زگیل تناسلی کم‌ خطر بسیار دشوارتر می‌باشد.

در رابطه با انتقال این ویروس باید بگوییم که منتقل شدن ویروس زگیل تناسلی خطرناک از مادر به نوزاد در هنگام تولد بسیار نادر می‌باشد. اما همچنان احتمال این‌ که این اتفاق برای جنین بیفتد نیز وجود دارد.

در برخی مواقع ممکن است این ویروس در نواحی مختلف بدن نوزاد به خصوص در حنجره و لوله‌های تنفسی او شکل بگیرد که می‌تواند باعث به وجود آمدن در نای و نایچه گردد و مشکلات پی‌ در پی را به‌ همراه خواهد داشت.

باید وجود این بیماری در بدن خود را جدی بگیرید

به ‌همین دلیل است که باید وجود این بیماری در بدن خود را جدی بگیرید و در صورتی ‌که فردی دچار زگیل تناسلی می‌باشد، قطعا روند زایمان او به ‌صورت سزارین انجام بگیرد تا هیچ ‌گونه تماسی بین مادر و کودک صورت نگیرد و نوزاد دچار مشکلات بعد از زایمان نشود.

طبق نشانه‌هایی که از انواع زگیل تناسلی خطرناک دریافتید، می‌توانید بهتر به تشخیص آن‌ها بپردازید و در صورت لزوم از عملکردهای درمانی بهره‌مند شوید و در صورتی‌ که مواردی همچون خون‌ریزی در هنگام برقراری روابط

جنسی، خارش یا ناراحتی در ناحیه تناسلی، ایجاد توده‌های کوچک رنگ پوست در ناحیه تناسلی، چندین زگیل نزدیک به‌ هم همانند گل‌کلم را در ناحیه تناسلی خود مشاهده کردید، حتما نگران پیدایش انواع زگیل تناسلی خطرناک باشید و هر چه سریع‌تر برای مشاوره و معاینه به نزد پزشک بروید.

همکاران و متخصصان مجموعه زر کلینیک همواره در کنار شما هستند تا با راهنمایی‌ها و ارائه اطلاعات کافی، شما را برای رسیدن به سلامتی کمک کنند.

برای این ‌که اطلاعات بیشتری در راستای برطرف نمودن زگیل تناسلی از مجموعه زر کلینیک دریافت کنید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ایشان تماس بگیرید.

امیدواریم که استفاده از این مطلب، سوالات ذهنی شما در رابطه با ویروس زگیل تناسلی را پاسخ داده باشد و این زگیل را در انواع پرخطر بهتر شناخته باشید.

حال اگر همچنان سوالاتی در ذهن شما وجود دارد، می‌توانید در بخش نظرات این مقاله آن را با ما با به اشتراک بگذارید تا در صورت لزوم، به آن پاسخ دهیم.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید