میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

آیا پلاسما جت بینی خوب است
آیا پلاسما جت بینی خوب است

لیست موضوعات

آیا پلاسما جت بینی خوب است

در این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا پلاسما جت بینی خوب است . لطفا ما را همراهی نمایید.

امروزه عمل های بینی، جزو پر طرفدارترین عمل های زیبایی محسوب می شود. در سراسر جهان، جراحی های زیادی به دلایل مختلف بر روی بینی انجام می شود. انواع روش ها هم برای این کار متعدد است. ما در این مقاله می خواهیم یکی از آن ها را با هم بررسی کنیم.

آیا پلاسما جت بینی خوب است
آیا پلاسما جت بینی خوب است

برای کسب اطلاعات لازم در مورد پلاسما جت می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شده است تماس بگیرید.

جراحی پلاسما جت بینی موضوع این مقاله است. در این مقاله سعی کردیم تا با پرداختن به مطالب مرتبط با این موضوع، نکته ای را درباره آن از قلم نیاندازیم و به این سوال پاسخ کامل دهیم که آیا پلاسما جت بینی خوب است؟

بنابراین اگر شما هم قصد انجام عمل روی بینی خود را دارید، توصیه می کنیم تا این مقاله را مطالعه بفرمایید.

آن چه در نوشتار آیا پلاسما جت بینی خوب است بررسی می شود:
  1. پلاسما جت چیست؟
  2. پلاسما جت چگونه کار می کند؟
  3. کاربردهای پلاسما جت
  4. فوایدی که پلاسما جت در زیبایی دارد را بیان نمایید.
  5. کاندید مناسب پلاسما جت
  6. مقایسه پلاسما جت و جراحی
  7. موارد منع مصرف استفاده از دستگاه های پلاسما در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست را توضیح دهید.
  8. مراحل درمان پلاسما چیست؟
  9. سیستم های پلاسما جت با کاتد توخالی
  10. منبع پلاسما جت با جوّ سرد آرگون و کاربرد آن برای غیرفعال سازی باکتری ها
  11. پلاسما جت بینی چیست؟
  12. ماندگاری پلاسما جت بینی چقدر است؟
  13. مزایای پلاسما جت بینی را بیان کنید.
  14. پلاسما جت بینی شما چطور انجام می شود؟
  15. آیا پلاسما جت بینی درد آور است؟
  16. تاثیر پلاسما جت بر کوچک شدن بینی
  17. مراقبت های لازم پس از کوچک کردن بینی با پلاسما جت کدامند؟
  18. مراحل فرم ‌دهی بینی با پلاسما جت
  19. پلاسما جت بینی گوشتی
  20. پلاسما جت به چند جلسه درمان نیاز دارد؟
  21. عوارض پلاسما جت بینی چیست؟
  22. هزینه پلاسما جت بینی چقدر است؟
  23. پلاسما درمانی و تاثیر آن بر کاهش حجم بینی را توضیح دهید.
  24. کاربردهای دستگاه پلاسما برای فرم‌ دهی بینی کدامند؟
  25. آیا پلاسما جت، جای زخم ایجاد می کند؟
  26. سخن پایانی

 

پلاسما جت چیست؟

برای پاسخ دادن به سوال “آیا پلاسما جت بینی خوب است؟” اول باید بدانیم پلاسما جت چیست. به این منظور در اوایل این مقاله به ماهیت این دستگاه خواهیم پرداخت.

یکی از جدیدترین روش های جوانسازی پوست، استفاده از پلاسما جت است. پلاسما جت نام یک دستگاه است که برای جوانسازی پوست استفاده می شود.

به این ترتیب، روند مرطوب سازی پوست سریعتر انجام می شود و در نتیجه پوست، جوانی و طراوت خود را بازیابی می کند. پلاسما جت را می توان برای آسیب زدایی صدمات پوستی، از جمله چین و چروک های مربوط به سن، افتادگی، آکنه، زخم و بریدگی استفاده کرد.

علاوه بر این، با استفاده از این روش می توان پلک ها و چشم های افتاده را برداشته و شکل بینی را زیباتر کرد. این ها تنها بخشی از پیاده سازی های روش پلاسما جت است.

در روش پلاسما جت، احتیاجی به بستری شدن وجود ندارد و کاملا سرپایی صورت می پذیرد. این روش را می توان به عنوان روشی بدون درد و بدون عارضه برای زیباسازی پوست در نظر گرفت.

در این روش نیازی به ایجاد برش در پوست نیست و کاملاً بدون درد است. به همین دلیل است که پلاسما جت به یک روش محبوب و پرکاربرد برای جوانسازی پوست تبدیل شده است. روشی که در آن نتایج در مدت زمان کوتاهی قابل مشاهده بوده و برای مدت نسبتاً طولانی باقی می ماند.

پلاسما جت چگونه کار می کند؟

جزء اصلی پلاسما جت، پلاسما است. مواد گازی با دمای بسیار بالا که رسانای جریان الکتریسیته هستند و در تماس با سایر مواد به سرعت خنک می شوند.

این مواد از طریق دستگاه پلاسما جت به پوست وارد می شود و با تبخیر قسمت هایی از لایه های گوناگون پوست، موجب رفع سستی پوست یا حذف و برطرف سازی چین و چروک و سایر مشکلات پوستی می شود.

پلاسما جت چگونه کار می کند؟
پلاسما جت چگونه کار می کند؟

در این روش، پلاسما در مکان های بسیار کوچک در فواصل کوتاه تابش می شود. پس از این عمل، روی پوست فرد زخم های ریز معمولاً نزدیک یکدیگر هستند. این زخم ها پس از یکی دو روز درمان بهبود می یابند و در محل خود باقی نمی مانند.

اغلب افراد گمان می کنند که استفاده از پلاسما موجب سوزش پوست می شود

اغلب افراد گمان می کنند که استفاده از پلاسما موجب سوزش پوست می شود. در حالی که چنین نیست. با بررسی نتیجه پلاسما جت ها، در خواهید یافت که هیچ جای زخمی روی پوست افرادی که از این دستگاه استفاده می کنند، وجود ندارد.

همچنین لکه های کوچکی تنها چند روز پس از عمل روی پوست ظاهر می شوند که به طور کامل ناپدید می شوند.

اگر فردی از نظر سلامتی مشکلی ندارد و صدمات پوستی او هنوز بدتر نشده است، با استفاده از پلاسما جت می تواند بر بسیاری از مشکلات خود غلبه کند. با این حال، اگر فرد مسن تر باشد، ضایعات پوستی مانند چین و چروک، اسکار، آکنه و … بدتر شده یا حالت ارتجاعی یا انعطاف پوست خود را از دست می دهد.

ممکن است دکتر تشخیص دهد که بیشتر از یک جلسه درمان لازم است. بنابراین گاهی اوقات پزشک ممکن است جلسات بیشتری را برای تأیید نتایج یا دستیابی به نتایج بهتر برای یک فرد خاص تجویز کند.

اغلب افراد گمان می کنند که استفاده از پلاسما موجب سوزش پوست می شود
اغلب افراد گمان می کنند که استفاده از پلاسما موجب سوزش پوست می شود

کاربردهای پلاسما جت

فناوری پلاسما جت یکی از جدیدترین روش های آسیب زدایی پوست است و موارد استفاده زیادی دارد. می توان از آن نه تنها برای درمان انواع آسیب های پوستی مانند چین و چروک، آکنه، زخم و بریدگی، بلکه برای رفع افتادگی پلک و اطراف چشم نیز استفاده کرد.

بلند کردن و اصلاح بینی هم از مواردی است که می توان برای آن از دستگاه پلاسما جت استفاده نمود و برای کسانی مناسب است که از جراحی می ترسند یا نمی توانند هزینه زیادی برای زیبایی پوست خرج کنند.

از این روش می توان برای درمان ترک های پوستی نیز استفاده کرد. این ترک ها می توانند ناشی از افزایش وزن، بارداری یا بلوغ باشند. از بین بردن ضایعات مختلف پوستی یکی دیگر از کاربردهای این روش است.

پلاسما جت می تواند انواع زگیل ها و فیبروم رحمی را درمان کند. پلاسما جت را می توان به عنوان یک روش پرکاربرد و موثر برای از بین بردن چین و چروک در نظر گرفت. این روش چین و چروک ها، خطوط لبخند، خطوط پیشانی و سایر قسمت های صورت و بدن در اطراف چشم را از بین می برد.

خالکوبی

بسیاری از مردم در برخی مواقع خالکوبی کرده اند و ممکن است به دلایلی بخواهند آن ها را از بین ببرند. پلاسما جت یک راه مطمئن برای از بین بردن خالکوبی است. می توان از این روش برای از بین بردن خال در قسمت های مختلف بدن استفاده کرد.

این روش راهی مطمئن برای از بین بردن شل شدن پوست در نواحی مختلف صورت است. علاوه بر بالا بردن پلک ها و بینی، می توانید قسمت زیر صورت مانند چانه را نیز به این روش بلند کنید.

از روش پلاسما جت می توان برای از بین بردن آثار وریدهای واریسی که به راحتی در زیر پوست قابل مشاهده هستند، استفاده کرد. این روش همچنین برای حل مشکلات رنگدانه پوست مناسب است. مشکل رنگدانه های کومک، لکه های ناشی از افزایش سن، بارداری یا تیره شدن قسمت های مختلف صورت و بدن است.

در واقع، پلاسما جت روشی است که با انواع مشکلات پوستی، مقابله می کند. مشکلاتی که می توان آن ها را از راه های دیگر حل کرد که نه به هزینه زیادی نیاز دارد و نه زمان زیادی را از افراد می گیرد.

خالکوبی
خالکوبی

فوایدی که پلاسماجت در زیبایی دارد

در این قسمت از مقاله “آیا پلاسما جت بینی خوب است؟” می خواهیم فواید پلاسما جت را بررسی کنیم.

پلاسما جت نه تنها باعث زیبایی می شود، بلکه به مرور زمان باعث شادابی پوست نیز می شود. کلاژن سازها در بدن توسط پلاسما جت تحریک می شوند که باعث جوانسازی پوست می شود.

برخی از جراحی های زیبایی می توانند عوارض جانبی جدی ایجاد کنند و نمی توان آن ها را روی انواع پوست انجام داد. پلاسما جت این را رعایت نمی کند و می توانید پلاسما جت را روی هر نوع پوستی امتحان کنید و نتایج مفیدی به دست آورید.

هر عمل زیبایی نیاز به توجه خاصی دارد. برخی از آن ها را می توان در چند مرحله انجام داد که برخی از آن ها عوارض متفاوتی را بر جای می گذارد. پلاسما جت با سرعت بالا انجام می شود. همچنین از دیگر مزایای پلاسما جت می توان به این نکات اشاره کرد که پلاسماجت عوارض جانبی بر جای نمی گذارد و هیچ نیازی به بیهوشی ندارد.

پلک ها یکی از قسمت های نازک و ضعیف صورت هستند

پلک ها یکی از قسمت های نازک و ضعیف صورت هستند و نیاز به توجه زیادی دارند. جراحی های مختلف زیبایی روی پلک ها خطرناک بوده و میزان شکست بالایی دارند. استفاده از پلاسما جت روی پلک ها از متداول ترین عملکرد این دستگاه محسوب می شود. چون تقریبا هیچ خطری در این فرایند متوجه پلک و چشم نیست.

همه جراحی های زیبایی از گرمای خاصی استفاده می کنند. این گرما می تواند به سطح پوست آسیب برساند و باعث ایجاد زخم شود. پلاسما جت نیز گرما تولید می کند که به عمق پوست نفوذ کرده و برای سطح آن خطرناک نیست.

گاهی اوقات فرد می خواهد قسمت بسیار کوچکی از بدن خود را زیبا یا اصلاح کند. هر جراحی زیبایی محدوده خاصی دارد و نکات کوچک را پشتیبانی نمی کند. پلاسما جت می تواند در قسمت های کوچک بدن استفاده شود، در این مرحله می توان این روند را انجام داد.

در جراحی زیبایی، علاوه بر بیهوشی، ممکن است بیهوشی که آسیب زیادی به بدن وارد می کند، انجام شود. اما پلاسما جت نیازی به بیهوشی ندارد و به شما اجازه می دهد که بدون درد کار کنید. البته در موارد بسیار خاص ممکن است کمی بیهوشی لازم باشد.

پلاسما جت می تواند زیبایی زیادی به پوست ببخشد یا بیماری های پوستی را از بین ببرد

پلاسما جت می تواند زیبایی زیادی به پوست ببخشد یا بیماری های پوستی را از بین ببرد. پلاسما جت اثر مفیدی بر بیماری های پوستی دارد و ریشه های آن را از بین می برد. سایر روش ها، کارایی های دستگاه پلاسما جت را ندارند. این نکته سبب گشته تا این فناوری منحصر به فرد باشد.

پلاسما جت ماندگاری طولانی دارد و نیازی به مراقبت های پزشکی مکرر ندارد. فقط با یک بار انجام پلاسما جت می توانید زیبایی مناسب خود را به دست آورید و ممکن است تا آخر عمر نیازی به پلاسما جت روی پوست خود نداشته باشید.

پلاسما جت می تواند زیبایی زیادی به پوست ببخشد یا بیماری های پوستی را از بین ببرد
پلاسما جت می تواند زیبایی زیادی به پوست ببخشد یا بیماری های پوستی را از بین ببرد

کاندید مناسب پلاسما جت

در این بخش از مقاله ” آیا پلاسما جت بینی خوب است” می خواهیم ببینیم این عمل برای چه کسانی مناسب است.

پلاسما جت یک روش عالی برای برطرف کردن صدمه های پوستی در افرادی است که می خواهند در کوتاه ترین زمان به بهترین نتایج برسند. این روش همچنین دوره نقاهت کوتاهی دارد و ممکن است برای افرادی مناسب باشد که نمی توانند در خانه بمانند. نتیجه حاصل شده، مقدار زیادی به جراحی شباهت دارد.

در نتیجه آن دسته از افرادی که از انجام عمل جراحی نگران هستند یا پزشک آن ها را از جراحی به دلایل مختلف منع کرده است، می توانند از این روش استفاده کنند تا به درمان آسیب های پوستی خود برسند.

اگر قبلاً از تکنیک های جراحی برای ترمیم افتادگی یا آسیب های دیگر استفاده کرده اید و نتایج چندان رضایت بخش نیست، می توانید پلاسما جت را به عنوان راهی برای ترمیم یا تصحیح نتایج انتخاب کنید.

این روش برای از بین بردن افتادگی پلک های کوچک، چین و چروک ها، چین و چروک های کوچک و سایر آسیب های کوچک در قسمت های مختلف بدن یا از بین بردن برخی عدم تقارن های کوچک در قسمت های مختلف صورت بسیار مناسب است.

مقایسه پلاسما جت و جراحی

این قسمت از مقاله ” آیا پلاسما جت بینی خوب است” به تفاوت پلاسما جت و جراحی اشاره دارد.

در جراحی زیبایی پوست، آثار زخم ها و برش ها سال ها باقی می ماند و احتمال دارد که ماندگار باشد. با این حال، روش پلاسما جت نیازی به برش ندارد و هیچ زخمی بر جای نمی گذارد.

همچنین، دوره بهبودی جراحی طولانی است. این روش ها معمولاً به مدت دو هفته به طور کامل استراحت می کنند تا آثار بیهوشی از بین بروند، درزها برداشته شوند و جای زخم ها به میزان قابل توجهی برداشته شود. اما روش پلاسما جت دوره نقاهت ندارد و می توانید درست پس از درمان به زندگی روزمره خود بازگردید.

در واقع، عوارض پلاسما جت بسیار کمتر از جراحی برآورد می شود. دوام نتایج هر دو روش دائمی است. فقط با روش پلاسما جت، جلسه باید در طول سال ها تکرار شود.

مقایسه پلاسما جت و جراحی
مقایسه پلاسما جت و جراحی

موارد منع مصرف استفاده از دستگاه های پلاسما در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست

فناوری مورد استفاده در دستگاه های پلاسما پیشرفته است، به طوری که می تواند در رشته ها و افراد مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این بدان معناست که پزشکان می توانند از این دستگاه ها برای بیماران با انواع مختلف پوست استفاده کنند. با این حال، در برخی موارد حساس، استفاده از این روش توصیه نمی شود.

موارد منع مصرف استفاده از دستگاه های پلاسما در زیبایی و جوانسازی پوست عبارتند از:

  • زنان باردار
  • افرادی که دارای زخم باز در منطقه هستند.
  • زنان شیرده
  • عفونت در محل درمان وجود دارد.
  • حساسیت به بیهوشی
  • افرادی که دارای اسکار کلوئیدی یا هیپرتروفیک هستند.

درمان پس از پلاسما بسیار مهم است. بنابراین، بیمار باید تمام اظهارات پزشک را جدی بگیرد تا نتیجه ایده آل را تأیید کند. یکی از مهمترین موارد این است که شما در معرض نور خورشید نیستید و باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. مراقبت های بعدی باید حداقل به مدت یک هفته جدی گرفته شود.

شما در حال مطالعه مقاله ” آیا پلاسما جت بینی خوب است” هستید. با ما بمانید.

مراحل درمان پلاسما

بسیاری از افراد با جلسات پلاسما درمانی استرس زیادی را تجربه می کنند. برای کاهش استرس، بهتر است به ترتیب مراحل درمان را بشناسید. بنابراین، ما در ادامه مقاله “آیا پلاسما جت بینی خوب است” می خواهیم اقداماتی را که در جلسه درمان با پلاسما پوست انجام می شود را با شما به اشتراک بگذاریم. به موارد زیر توجه کنید:

  • در مورد سابقه بیماری و داروهایی که مصرف می کنید، با پزشک با بیمار مشورت کنید.
  • بی حسی موضعی را روی پوست ناحیه مورد نظر قرار دهید تا با پلاسما درمان شود.
  • پلاسما درمانی با کمک دستگاه پلاسما روی پوست بیمار اعمال می شود.
  • تجویز داروها و اطلاع از مراقبت های بعد از درمان

همه این مراحل بسته به اندازه منطقه از 15 تا 60 دقیقه طول می کشد. در این مدت احساس گرما و ناراحتی در آن منطقه کاملاً طبیعی است. لازم نیست که نگران احساس درد باشید. زیرا دردی که ممکن است بیمار احساس کند، بسیار خفیف و قابل تحمل خواهد بود.

مراحل درمان پلاسما
مراحل درمان پلاسما

سیستم های پلاسما جت با کاتد توخالی

سیستم های پلاسما جت با کاتد تو خالی به دو گروه تقسیم می شود:

  • راکتوهای شیمیایی پلاسما کم فشار
  • راکتوهای فشار قوی / پلاسما شیمیایی اتمسفر

فرایند کاتد توخالی در گزارشات شرح داده شده است و این دو فرایند نتایج مرتبطی دارند. اولین فرایند شامل تشکیل یک پرتو از الکترون های پرانرژی است به نام الکترونه ای پاندولی که بین دیوارهای داخلی مخالف کاتد توخالی در نوسان هستند. مولکول های گاز توسط الکترون های پاندولی یونیزه می شوند که در اثر یونیزاسیون و تحریک، انرژی خود را از دست می دهند.

در فرایند دوم؛ تقریباً همه یون ها، فوتون ها و گونه های پایدار در حفره کاتد توخالی سطح داخلی کاتد توخالی را بمباران کرده و به آزادسازی الکترون ها از سطح نازل کمک می کند. سیستم های متداول فشار کاتدی توخالی در فشارهای بین Pa تا 100 Pa عمل می کنند.

به دلیل فرایند تمیز کردن تجهیزات رسوب پلاسما جت فشار پایین، فشار آن اغلب به فشار نهایی فرمان می رسد، یعنی قبل از شروع فرایندهای تکنولوژیکی یا آزمایش سیستم ها. سیستم های کاتدی توخالی که در فشارهای نزدیک جوی کار می کنند، در اینجا شرح داده نشده است. فشار اضافی، میانگین مسیر آزاد الکترون را کاهش می دهد و بنابراین برای استفاده از اثر کاتد توخالی، اندازه کاتد باید به ابعاد دقیق کاهش یابد.

تخلیه پایدار کاتد توخالی به هوا در جو

تخلیه پایدار کاتد توخالی به هوا در جو مشاهده شد. زیرا قطر کاتد به 20 میکرون کاهش یافت. گزارش دقیقی از تخلیه توخالی کاتد را می توان در گزارش ها یافت. علاوه بر این، بسته به نوع منبع تغذیه ای که استفاده می کنید، سیستم های کاتد توخالی را می توان به پلاسما  DC، فرکانس رادیویی و جت های مایکروویو تقسیم کرد.

می توان گفت که سیستم های فشار کم پلاسما جت، اثر کاتد توخالی را مورد استفاده قرار می دهند و به عنوان منبع فعلی پلاسما جت عمل می کنند که گاهی اوقات می تواند به سرعت مافوق صوت برسد. علاوه بر این، پلاسمای متراکم کاتد توخالی با دیواره های درونی آن ارتباط دارد و رسوب می تواند در تشکیل لایه مواد مورد نیاز در سطح بستر نقش داشته باشد.

جریان پلاسما مستقیماً با بستر واکنش می دهد تا سطح بستر را تمیز یا حک کند، یا مواد اولیه تشکیل شده (ترکیبات شیمیایی) را می توان به عنوان یک لایه نازک روی بستر منتقل یا فعال کرد.

مکانیسم های پلاسما جت که در اینجا مورد بررسی قرار می گیرند، جت های پلاسما توخالی کم مصرف (حداکثر 1 کیلو وات) هستند که از منابع DC یا RF که در فشارهای پایین کار می کنند یا حامل های پلاسما مشعل RF که در فشارهای پایین کار می کنند، استفاده می کنند.

استفاده از سیستم های فشار کم پلاسما جت

استفاده از سیستم های فشار کم پلاسما جت به عنوان فناوری های مدرن برای رسوب دهی مناسب لایه های فیزیکی و شیمیایی در منابع مختلف توصیف شده است.

گاهی اوقات از اثر کاتد توخالی با میدان مغناطیسی استفاده می شود. به عنوان مثال، در سیستم توخالی خطی پلاسما جت، حرکت چرخشی سیستم های مغناطیسی توزیع متغیری از خطوط شار مغناطیسی را فراهم می کند. این تقسیم تغییر کننده که یکی از ویژگی های پلاسما است، به شکاف کاتد اجازه می دهد تا به تقسیم خطی یکنواخت تری از پارامترهای پلاسما دست پیدا کند.

از سوی دیگر، توزیع یکنواخت پارامترهای پلاسما، توزیع پایدار پارامترهای رسوب را در یک منطقه وسیع فراهم می کند. با این حال، ما نباید به سیستم هایی نگاه کنیم که از میدان مغناطیسی با اثر کاتد توخالی استفاده می کنند.

استفاده از سیستم های فشار کم پلاسما جت
استفاده از سیستم های فشار کم پلاسما جت

منبع پلاسما جت با جوّ سرد آرگون و کاربرد آن برای غیرفعال سازی باکتری ها

در این بخش از مقاله ” آیا پلاسما جت بینی خوب است” می خواهیم کمی تخصصی تر درباره پلاسما جت حرف بزنیم.

در حال حاضر بررسی ویژگی های فرآیندهای تخلیه گاز به منظور تعیین امکانپذیری آن ها در فرآیندهای سترون سازی و ضد عفونی در حفاظت از مواد صنعتی، تجهیزات و صنایع الکترونیکی در برابر آسیب های بیولوژیکی و خوردگی میکروبیولوژیکی از اهمیت حیاتی برخوردار است.

جراحی پلاسمای بافت زنده دارای اثر درمانی مفیدی در عقیم سازی، توقف خونریزی، کنترل خونریزی و درمان برخی بیماری های پوستی است. این روند به دلیل افزایش نیاز بشر به روش های جدید ضدعفونی کننده که نیازی به دمای بالا ندارند، در سال های اخیر اهمیت ویژه ای یافته است. این روش در عمل بسیار ساده است و به دلیل کارایی و قابلیت اطمینان بالا مشهور است.

در میان فناوری های پلاسما، تجزیه و تحلیل تخلیه و تخلیه تولید پلاسما غیر متعادل در دماهای پایین (سرد) تحت فشار اتمسفر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. انواع تخلیه های گازی که می توانند به عنوان منبع پلاسما نامتعادل در دماهای پایین مورد استفاده قرار گیرند، شامل تخلیه خزنده، تخلیه کرونا، تخلیه مانع و تخلیه شوک تحت فشار اتمسفر است.

نشریات متعدد که به تجزیه و تحلیل خواص مختلف تخلیه و اثربخشی بالای استفاده از تخلیه برای اهداف پزشکی در مقیاس آزمایشگاهی می پردازد، از درمان پلاسمای سرد تحت فشار اتمسفر با هدف غیرفعال سازی میکروارگانیسم ها به طور گسترده استفاده نشده است.

این در درجه اول به این دلیل است که منابع پلاسما سرد به تجهیزات فنی پیچیده و کارایی اقتصادی پایین نیاز دارند.

این در درجه اول به این دلیل است که منابع پلاسما سرد به تجهیزات فنی پیچیده و کارایی اقتصادی پایین نیاز دارند. ثانیاً، تخلیه فشار اتمسفر نیاز به ولتاژ بالا (10-40 کیلو ولت) برای تصفیه اجسام بیولوژیکی دارد که این امر به ایمنی بالایی نیاز دارد.

به همین دلیل، انتخاب پارامترهای تخلیه که عملیات ایمن و غیر مخرب در آن ها یک مشکل فیزیکی عمده در درمان پلاسما است، قطر اکثر جت های پلاسما چند میلیمتر است. با توجه به تخلیه کم جریان جرقه آرگون در فشار اتمسفر، می توان از جت های پلاسمایی همگن با قطر بزرگ استفاده کرد که یک فرایند روشنایی است. به عنوان مثال، می توان از آن در پزشکی برای درمان زخم های شدید استفاده کرد.

این در درجه اول به این دلیل است که منابع پلاسما سرد به تجهیزات فنی پیچیده و کارایی اقتصادی پایین نیاز دارند.
این در درجه اول به این دلیل است که منابع پلاسما سرد به تجهیزات فنی پیچیده و کارایی اقتصادی پایین نیاز دارند.

پلاسما جت بینی چیست؟

اکنون با مطالعه مقاله “آیا پلاسما جت بینی خوب است” تا این بخش، از ماهیت این تکنولوژی و کاربردهای آن آگاه شدید. حال زمان این است که به صورت ویژه تر کارکرد آن را روی بینی برای شما شرح دهیم.

جراحی زیبایی بینی پلاسما جت یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن افتادگی شدید بینی نیست. از پلاسمای بینی برای تشکیل بینی گوشتی مورد استفاده می گیرد. در نتیجه، جراحی بینی باید زیر نظر بهترین جراحان جراحی بینی انجام شود. این کار باید با آگاهی کامل و شفاف انجام شود.

از این روش برای کوچک شدن و شکل دهی به بینی گوشتی با استفاده از حالت چهارم ماده (پلاسما) که به نام شبکه بینی نیز معروف است، استفاده می شود.

جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی در بین عموم مردم ایران است، اما آیا جراحی بینی همیشه نتیجه درستی می دهد؟ خطرات جراحی بینی برای افرادی که بینی چربی دارند، بسیار زیاد است.

زیرا جراحی پلاستیک ممکن است نتیجه مطلوب را به همراه نداشته باشد یا بینی بعد از مدتی به حالت قبلی خود بازگردد. فیبروبلاست های پلاسما یکی از روش های درمانی جدید برای از بین بردن چین و چروک و سفت شدن قسمت های مختلف صورت است و خوشبختانه نتایج بسیار رضایت بخش است. کاهش بینی با پلاسما جت می تواند برای افرادی با پوست نازک و شل بینی موثر باشد.

پلاسما جت بینی چیست؟
پلاسما جت بینی چیست؟

ماندگاری پلاسما جت بینی چقدر است؟

عمل بینی با پلاسما جت یکی از بهترین راه های رسیدن به یک شکل ایده آل برای بینی است. این روش به روز است و بسیاری از آن استفاده می کنند. دوام آن پس از انجام آن نیز یکی از عواملی است که افراد برای انجام آن اقدام می کنند. البته طول عمر پلاسما جت به اندازه جراحی بینی نیست.

این یک درمان تهاجمی نیست، بلکه یک درمان کلاژن است. بنابراین ماندگاری نتیجه همانند جراحی های تهاجمی نیست. پلاسما درمانی نسبت به جراحی بینی دوام کمتری دارد زیرا با کمترین درد و خونریزی انجام می شود.

مزایای پلاسما جت بینی

در ادامه مقاله ” آیا پلاسما جت بینی خوب است” همراه باشید تا به مزایای استفاده از این روش درمانی نیز اشاره کنیم.

مزایای استفاده از این روش برای تغییر شکل بینی به شرح زیر است:

  • هیچ خطری برای جراحی زیبایی وجود ندارد.
  • این روش بدون خونریزی انجام می شود.
  • پوست را نازک نمی کند.
  • تولید کلاژن پوست را تقویت می کند.
  • در هزینه های شما بسیار صرفه جویی می شود.
  • نتیجه بسیار طبیعی است.
  • می توانید بلافاصله نتیجه را ببینید.

پلاسما جت بینی شما چطور انجام می شود؟

در این روش از تیغ یا جراحی استفاده نمی شود، بلکه از روشی استفاده می شود که یک جامد را مستقیماً به گاز تبدیل می کند. روش پلاسما جت، لایه رویی پوست را از طریق یک وسیله خاص می سوزاند و این گرما روی لایه اپیدرم معطوف شده و لایه زیری پوست را منقبض می نماید.

با کوچک شدن این لایه، منطقه تحت درمان برداشته می شود. ممکن است کمی نگران سطح سوخته پوست باشید، اما لازم نیست نگران باشید. زیرا این زخم ها سطحی هستند و پس از یک هفته به طور کامل بهبود می یابند.

قبل از انفجار فیبر پلاسما، منطقه تحت درمان موضعی بی حس می شود. برای بهترین نتایج، بسته به پزشک، از لیفت صورت با ژل، فیلر یا نخ دندان در حفره بینی پلاسما جت استفاده کنید.

آیا پلاسما جت بینی درد آور است؟

به بخش های پایانی مقاله ” آیا پلاسما جت بینی خوب است” رسیدیم.

قبل از شروع درمان از بی حسی موضعی استفاده کنید. بنابراین، میزان درد به حداقل می رسد. روند بهبود می تواند منجر به ناراحتی خفیف شود، اما مصرف داروهای مسکن می تواند به تسکین درد کمک کند. التهاب و کمر درد بعد از جراحی پلاسما طبیعی است، اما درد در 2-4 ساعت کاهش می یابد.

تاثیر پلاسما جت بر کوچک شدن بینی

می خواهیم ببینیم که پلاسما جت چه تاثیری بر کاهش حجم بینی دارد. این بخش از مقاله “آیا پلاسما جت بینی خوب است” به این نکته اختصاص دارد.

پلاسما جت معمولاً زمانی صورت می پذیرد که هدف، بلند کردن یا انقباض بینی باشد. این کار به این ترتیب انجام می شود که روی پوست بینی در نواحی مختلف و نقطه های ریز سوزانده می شود. به نظر می رسد که عمق سوختگی کمتر از آن است که واقعاً اتفاق افتاده است. پس از پایان پلاسما و سپری شدن زمان بهبودی، پوست بینی کمی فشرده تر می شود و بینی کوچکتر به نظر می رسد.

مراقبت های لازم پس از کوچک کردن بینی با پلاسما جت

پس از انجام پلاسما، برخی اقدامات احتیاطی ذکر شده در زیر باید انجام شود تا از عوارض جلوگیری شود و به نتایج مطلوب برسید.

  • حداقل یک هفته در معرض نور قرار نگیرید.
  • زخم را خراشیده یا دستکاری نکنید.
  • حداقل تا یک هفته از استفاده از شوینده ها و استریپرها خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از عفونت، محل را تمیز نگه دارید.
  • از ضد آفتاب استفاده کنید.
مراقبت های لازم پس از کوچک کردن بینی با پلاسما جت
مراقبت های لازم پس از کوچک کردن بینی با پلاسما جت

مراحل فرم دهی بینی با پلاسما جت

بسیاری از مردم به دنبال راهی برای جایگزینی جراحی و جراحی بینی خود هستند. افرادی که از جراحی، دوره های طولانی بهبودی و عوارض جراحی بینی می ترسند، این روش را ترجیح می دهند.

با توجه به غیر تهاجمی بودن روش پلاسما جت، این افراد قادرند تا از این روش استفاده نمایند. یکی از مزایای این روش این است که می توانید نتایج را در مدت کوتاهی مشاهده کنید.

این روش از یک دستگاه بهره می جوید که نقاط کوچکی را روی بینی ایجاد می کند. حرارت دستگاه باعث حذف چربی اضافی می شود و در نتیجه شکل و کوچک شدن بینی ایجاد می شود.

در این روش، پزشک پس از بی حسی پوست، دستگاه پلاسما جت را در نزدیکی پوست قرار می دهد تا پوست و چربی پوست را تصحیح کند. در نتیجه پوست منقبض شده و بینی شکل می گیرد.

پلاسما جت بینی گوشتی

پلاسما جت بینی را می توان یک جراحی سرپایی دانست که اکثرا برای بلند کردن و انقباض بینی استفاده می شود. این روش معمولاً برای بینی های گوشتی استفاده می شود. جایی که پوست بینی با لکه های کوچک می سوزد.

ظاهر این سوختگی ها مشخص نیست. پس از بهبود فیبروبلاست های پلاسما، پوست گوشتی بینی منقبض شده و سوختگی ها ناپدید می شوند. برخی از متخصصان، این روش را یک جایگزین ایده آل برای جراحی می دانند. البته باید اشاره کرد که این روش برای آن دسته از افرادی که دارای بینی استخوانی هستند، مناسب نیست.

پلاسما جت نه تنها بینی شما را کوچک می کند، بلکه پوست شما را نیز از این طریق جوان می کند. معمولاً برای به دست آوردن نتایج بهتر 1-5 جلسه طول می کشد و هزینه هر جلسه به طور جداگانه محاسبه می شود.

لطفاً توجه داشته باشید که کاندیدای خوب برای پلاسما جت تأثیر بسیار مستقیم بر نتیجه نهایی دارد و این شخص باید توسط پزشک واجد شرایط شناخته شود تا این عمل را انجام دهد. به طور کلی، این روش گزینه مناسبی برای تقارن و برداشتن قوز بینی نیست.

پلاسما جت بینی گوشتی
پلاسما جت بینی گوشتی

پلاسما جت به چند جلسه درمان نیاز دارد؟

تعداد جلسات درمانی بستگی به شدت مشکل پوستی و جنسیت پوست دارد، اما معمولا می توان آن را در 3 جلسه انجام داد.

عوارض پلاسما جت بینی چیست؟

همه روش های زیبایی دارای عوارض هستند که ممکن است در پلاسما جت بینی نیز وجود داشته باشد. البته این عوارض موقتی بوده و در زمان کمی از بین می روند. علاوه بر مزایای آن، هرگونه درمان زیبایی ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. اگر با یک متخصص آزمایش پلاسما جت ملاقات کنید، عوارض جانبی سطحی وجود دارد که می تواند در عرض چند ساعت یا چند روز بهبود یابد.

عوارض پلاسما جت بینی چیست؟
عوارض پلاسما جت بینی چیست؟

برخی از این عوارض جانبی عبارتند از:

  • التهاب
  • قرمزی
  • تورم
  • پوسته پوسته شدن محل درمان
  • تغییر رنگ

اگر این روش به وسیله یک جراح مبتدی بی تجربه یا در یک منطقه غیر استاندارد انجام شود، می تواند عوارض خطرناک و دائمی ایجاد کند. این عوارض جانبی عبارتند از:

  • ضایعات عمیق پوستی
  • عفونت های پوستی
  • تغییرات رنگدانه پوست

آسیب پوست به عوامل مختلفی بستگی دارد، مثل نوع دستگاه مورد استفاده، ساختار پوست و مدت زمان قرار گرفتن در معرض پلاسما.

البته در صورت استفاده نادرست، می تواند رادیکال ها را آزاد کرده و علاوه بر آسیب پوستی ناشی از درجه حرارت بالا، به پوست آسیب برساند.

هزینه پلاسما جت بینی چقدر است؟

عوامل زیر می توانند بر قیمت پلاسمای بینی تأثیر بگذارند:

  • نوع پوست بینی انسان
  • شکل بینی
  • تعداد جلسات مورد نیاز
  • نوع دستگاه و دستمزد جراح
  • نیاز به تزریق ژل و پرکننده با پلاسما جت
  • هزینه های درمان و داروهای مورد استفاده قبل و بعد از عمل جراحی

همه این عوامل در تعیین هزینه بسیار موثر هستند. هزینه خر و پف با پلاسما جت به عوامل زیادی بستگی دارد، بنابراین نمی توان قیمت ثابتی را تعیین کرد. به طور کلی هزینه این روش نسبت به روش های دیگر از جمله جراحی پلاستیک کمتر است و هزینه این روش حدود 20 تا 35 درصد ارزان تر از جراحی پلاستیک است.

هزینه پلاسما جت بینی چقدر است؟
هزینه پلاسما جت بینی چقدر است؟

پلاسما درمانی و تاثیر آن بر کاهش حجم بینی

این نوع درمان از دستگاه پلاسما جت بهره می جوید. به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا، پلاسما می تواند اثرات بالینی مثبتی بر بازسازی و جوانسازی پوست داشته باشد.

امروزه بسیاری از عمل های بینی که به منظور فرم دهی یا کاهش حجم انجام می شود، از طریق پلاسما جت است. در این روش، لکه ها روی پوست می سوزند و در نتیجه تبخیر لایه زیرین پوست ایجاد می شود که منجر به بلند شدن پوست در ناحیه مورد نظر می شود. این روش نیازی به جراحی ندارد و بدون استرس است. همچنین هزینه این روش بسیار کمتر از جراحی زیبایی است.

از مزایای این روش می توان به بالا بردن و کوچک شدن بینی، برداشتن پوست شل از قسمت های مختلف بدن، بالا بردن صورت و سفت شدن بافت شل پوست اشاره کرد.

پلاسما درمانی و تاثیر آن بر کاهش حجم بینی
پلاسما درمانی و تاثیر آن بر کاهش حجم بینی

کاربردهای دستگاه پلاسما برای فرم‌ دهی بینی

  • رفع خم شدن و لغزش بینی
  • کوچک کردن بینی

این دستگاه برای افرادی که بینی چاق دارند، استفاده می شود. برای افرادی که بینی استخوانی دارند، توصیه نمی شود. غضروف بینی پلاسما جت جایگزین مناسبی برای جراحی بینی نیست زیرا استفاده از دستگاه های پلاسما دارای خواص درمانی است و نمی تواند بر استخوان اسکلت بینی تأثیر بگذارد.

امروزه برخی از افراد سودجو و فرصت طلب، با استفاده از مراکز غیر پزشکی و دستگاه های غیر استاندارد، این روش را با هزینه بسیار پایینی تبلیغ می کنند. توصیه ما به شما در مقاله “آیا پلاسما جت بینی خوب است” این است که فریب هزینه های کم را نخورید. زیرا ممکن است به دلیل کیفیت پایین، آسیب زیادی به پوست شما بزند.

آیا پلاسما جت جای زخم ایجاد می کند؟

زخم های کوچک معمولاً در اثر استفاده از پلاسما ایجاد می شوند، اما این زخم ها به سرعت بهبود می یابند. برخی از دلایل اصلی ایجاد زخم به علت عدم مراقبت درست است.

  • خراش ها یا سوراخ های ایجاد شده را دستکاری نکنید.
  • ناحیه پلاسما را با آب جوش سرد شده، تمیز نگه دارید.
  • از کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید.
  • برای از بین بردن خط و خش از هیچ روشی استفاده نکنید.
آیا پلاسما جت جای زخم ایجاد می کند؟
آیا پلاسما جت جای زخم ایجاد می کند؟

سخن پایانی

به این ترتیب به پاسخ مناسب برای سوال “آیا پلاسما جت بینی خوب است” رسیدیم. با بررسی زوایای مختلف از آن، چه خود دستگاه پلاسما جت و چه عمل آن روی بینی، دریافتیم که یکی از بهترین عمل ها که هم کم عارضه است و هم سر پایی، استفاده از پلاسما جت است.

با تمام این ها ما توصیه می کنیم تا در رابطه با چنین موضوع مهمی، تنها به این مقاله و سایر مطالب موجود در اینترنت اکتفا نکرده و حتما با یک متخصص مشورت کنید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید