میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ
آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ

لیست موضوعات

آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ

به نظر شما آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ با ما همراه باشید تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد RF  یا میکرونیدلینگ می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02122930161

آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ
آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ

 

در این مقاله سعی داریم تا در مورد آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ، توضیحات جامعی را ارائه نماییم. همچنین در خصوص RF، میکرونیدلینگ، مراقبت های قبل و بعد از درمان، مزیت های هر دو شیوه درمانی زیبایی، مقایسه RF با میکرونیدلینگ و سایر سوالات دیگر که در این راستا برای شما پیش می آید، اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار می دهیم.

آن چه در موضوع آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ، بررسی می کنیم:

آر اف چیست؟

انواع RF را نام ببرید؟

کاربردهای آر اف را نام ببرید؟

آیا آر اف برای جوانسازی پوست تاثیرگذار است؟

آیا متخصصین از دستگاه RF به منظور درمان لاغری نیز استفاده می نمایند؟

چه افرادی کاندیدای مناسب جهت استفاده از دستگاه آر اف هستند؟ نام ببرید.

فواید استفاده از دستگاه RF را ذکر کنید؟

نکات مهمی که بیماران قبل از استفاده از دستگاه آر اف بایستی به آن توجه نمایند را بیان کنید ؟

اقدامات لازم جهت شروع درمان از طریق دستگاه آر اف را نام ببرید؟

اقدامات لازم که بیماران بایستی بعد از استفاده از دستگاه آر اف از آن پیروی نمایند را بیان کنید؟

میکرونیدلینگ چیست و کاربرد و مزیت های آن را نام ببرید؟

روش درمانی میکرونیدلینگ به چه صورت است؟ توضیح دهید.

انواع شیوه های درمانی میکرونیدلینگ را نام ببرید؟

چه افرادی کاندیدای درمان به روش میکرونیدلینگ نیستند؟

آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ ؟ مقایسه کنید.

در مورد کلینیک های زیبایی معتبر جهت اعمال میکرونیدلینگ، باید به چه مواردی توجه نماییم؟

مراقبت های بعد از انجام میکرونیدلینگ که بیماران موظف به انجام آن هستند را نام ببرید؟

بیماران بعد از میکرونیدلینگ، بایستی از انجام چه اموری خودداری نمایند؟

 

آر اف چیست؟

در حال حاضر یکی از تجهیزاتی که به منظور برطرف کردن چین و چروک های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد، (آر اف) نام دارد. اخیراً متخصصین پوست و زیبایی، آر اف یا رادیو فرکانسی را نوعی دستگاه جهت معالجه انتخابی و همچنین تایید شده به منظور رفع چین و چروک های پوستی به بیماران معرفی می نمایند.

مطالعات وسیعی بر روی دستگاه RF حاکی از این است که بهبود، تغییرات الیاف کلاژن های پوستی و همچنین بازسازی پوست از طریق این دستگاه امکانپذیر است. دستگاه فوق با ایجاد حرارت در بخش زیرین پوست که درم (Derm) نام دارد، وظیفه کلاژن سازی پوست را عهده دار است و باعث دستیابی به بهترین نتیجه دلخواه می گردد.

آر اف چیست؟
آر اف چیست؟

در مواقعی که حرارت مطلوبی لایه های زیرین پوست را تحریک می نماید، این حرارت در روی پوست (اپیدرم) پخش می شود و در نتیجه امکان بازسازی سریع لایه های پوستی سطحی را منجر می شود. لازم است بیان کنیم که فرکانس رادیویی یا RF نوعی انرژی است که به حالت طول موج در ثانیه و یا فرکانس مورد سنجش و اندازه گیری قرار می گیرد.

کلیه انرژی ها، از انرژی امواج صوتی تا رادیواکتیو، بر مبنای فرکانس موجود در آن ها در محله ی الکترومغناطیسی دسته بندی می شوند.

RF در این طیف یک دسته شناخته شده است که در بردارنده تعدادی از انواع انرژی های معمولی است

RF در این طیف یک دسته شناخته شده است که در بردارنده تعدادی از انواع انرژی های معمولی است که در طی روز، همه ما با آن ها سر و کار داریم مانند سیگنال های WIFI، اجاق مایکروویو، امواج تلویزیون و رادیو. در این راستا، انرژی فرکانس RF به کار برده شده در جهت سفت کردن پوست، در حدود چهارصد و پنجاه کیلوهرتز قرار دارد که در بخش پایانی حد رادیویی واقع شده است.

باید گفت که طول موج به کار برده شده به منظور سفت کردن پوست، نزدیک به صد میلیون بار آهسته تر از نور مرئی است و همچنین بالغ بر یک میلیارد برابر از اشعه X کندتر است.

شیوه جوانسازی پوست از طریق RF با تاثیرگذاری بسیار زیاد و به کار گیری از RF احتمال صدمه و همچنین عوارض جانبی را به کمترین حد رسانده که در این راستا (FDA) یا همان سازمان غذا و دارویی آمریکا، شیوه جوانسازی به روش RF را نیز تایید کرده است.

اگر به دنبال شیوه های مناسب جهت جوانسازی پوست هستید، می توانید با مطالعه مقاله آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ بهترین انتخاب را برای پوست خود داشته باشید.

انواع RF

در ادامه مطلب آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ بهتر است تا در خصوص انواع دستگاه های رادیو فرکانسی توضیحاتی را ارائه نماییم. این دستگاه ها به دو صورت تک قطبی و همچنین دو قطبی عرضه می گردد.

RF تک قطبی:  امواج گرمایی در بخش لایه های ژرف پوستی انجام می گیرد و استفاده آن اغلب جهت لاغری و همچنین برطرف کردن سلولیت های پوستی است.

RF دو قطبی: از این دستگاه به منظور معالجه لایه های بخش سطحی پوست مورد استفاده قرار می گیرد که هدف اصلی آن جوانسازی و شادابی پوست است.

انواع RF
انواع RF

کاربردهای RF

در حال حاضر متخصصین پوست و زیبایی، از این دستگاه به منظور درمان بسیاری از اختلالات پوستی در بیماران از آن استفاده می نمایند. بعضی از درمان هایی که با کمک این دستگاه انجام می گیرد عبارتند از:

1)    جوانسازی 2) برطرف کردن مشکلات شلی یا افتادگی پوست 3) برطرف کننده تیرگی پوست 4) جوانسازی 5) رفع خطوط و همچنین چین و چروک های صورت 6) اسکار آکنه 7) برطرف کننده منفذهای باز پوست 8) برطرف کننده چروک های اطراف چشم 9) کاهش اسکار 10) معالجه انواع ترک های پوستی 11) مداوای پوست مرغی و یا کراتوز پیلاریس

موارد ذکر شده، از مواردی است که متخصصین زیبایی جهت برطرف کردن هر عارضه از این دستگاه فرکانس رادیویی استفاده می نمایند و شادابی و جوانسازی پوست را برای فرد به ارمغان می آورند.

تاثیر جوانسازی پوست با RF

در حال حاضر، درمان با RF جهت جوانسازی پوست به شکل وسیعی صورت گرفته است و براساس بروز مشکلات مشترک پیری پوست در بین بانوان و آقایان مورد استفاده قرار می گیرد.

اثرگذاری این شیوه در شادابی و جوانسازی پوست، به شکل افت و یا از دست دادن سلولیت پوست است. همان طور که می دانید، پوست بانوان با آقایان تفاوت های نمایانی دارد. به همین منظور، شیوه درمانی RF جهت این دو گروه ذکر شده لحاظ می گردد.

شیوه فوق در شادابی و جوانسازی پوست در بانوان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال؛ بروز تجمع چربی تنها در بین بانوان قابل رویت است. در مورد سلولیت باید گفت که آسیب های پوستی در بانوان که به طور معمول در ناحیه باسن و همچنین پشت ران ها به وجود می آید و تجمع چربی فراتری در این بخش انباشته شده است را سلولیت می گویند.

تاثیر جوانسازی پوست با RF
تاثیر جوانسازی پوست با RF

از دیگر تاثیرات اثربخش در خصوص دستگاه آر اف

از دیگر تاثیرات اثربخش در خصوص دستگاه آر اف می توان به این موضوع اشاره کرد که از دستگاه فوق جهت کمک به برطرف کردن تجمع چربی (سلولیت) و همچنین حذف تجمع چربی های انباشته نیز به کار برده می شود. تاثیر آر اف به روش بهبود در روند مسیر خون بافتی و همچنین خرد کردن بافت های چربی است که تمامی این تاثیرات بر روی حذف چربی بدن مثمر ثمر است.

متخصصین پوست و زیبایی از دستگاه آر اف به منظور تمامی افرادی که با شل شدگی پوست و یا افتادگی همراه هستند، استفاده می نمایند.

لازم به ذکر است که آر اف از طریق دو پروسه تفکیک شده از یکدیگر، سبب جوانسازی و شادابی پوست می شود که عبارتند از:

  •   تاثیر آنی در فیبرهای کلاژن، انقباض ایجاد می نماید و در نهایت پوست را جمع می کند که تاثیر آن را می توان بلافاصله بعد از استفاده از آر اف مشاهده نمود.
  •   تاثیر تعویقی در این شیوه بافت های کلاژن، رویه بازسازی را خواهند داشت و در اثر این تحریک از طریق دستگاه فوق به وجود می آید که شما می توانید اثربخشی آن را بعد از گذشت چند ماه بر روی پوست خود مشاهده نمایید.

بر خلاف تجمع چربی که در بردارنده چربی های بدن و همچنین چربی موجود در پوست هستند و اکثراً در بانوان نمایان می شوند، چربی های انباشته بدن جهت هر دو گروه نامبرده مورد استفاده قرار می گیرد و به این ترتیب با این شیوه درمان، امکانپذیر است.

لازم به ذکر است که آر اف از طریق دو پروسه تفکیک شده از یکدیگر، سبب جوانسازی و شادابی پوست می شود که عبارتند از:
لازم به ذکر است که آر اف از طریق دو پروسه تفکیک شده از یکدیگر، سبب جوانسازی و شادابی پوست می شود که عبارتند از:

اثرگذاری دستگاه آر اف به منظور لاغری

در ادامه مبحث آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ، بهتر است که درباره تاثیر این دستگاه برای کاهش وزن نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. دستگاه آر اف امواج رادیویی را از طریق فرکانس های بالا ایجاد و سپس از سلول های بدن عبور می دهد.

این کار سبب ایجاد حرارت عمقی به مقدار سی و هشت الی چهل و چهار درجه سانتیگراد در بافت های چربی مازاد بدن می شود. در نهایت، RF جهت معالجه تجمع چربی و همچنین لاغری موضعی مانند ران، شکم، بازو، پهلو، غبغب و همچنین سینه مورد استفاده قرار می گیرد.

به این ترتیب، با کمک دستگاه فوق می توان عملیات ترمیم و جوانسازی پوست را در بیماران اعمال نماییم. متخصصین با کمک این دستگاه پف های چشمی، کلاژن سازی، تیرگی زیر چشم و همچنین چین و چروک های بیرونی همچون خط خنده و غیره در بیماران را به طور کامل حذف می نمایند.

افرادی که کاندیدای مناسب جهت اعمال RF هستند

این شیوه درمانی جهت همه ی افراد، آقایان و بانوان و یا هر شخص دیگری که مایلند تا شیارهای پوستی و یا چین و چروک های موجود در صورت را معالجه نمایند، گزینه مناسبی است.

RF صورت به منظور معالجه انواع پوست های صورت، مطلوب و اثربخش است. در مجموع، بیمارانی که چین و چروک ها و همچنین افتادگی پوست صورت آن ها شدید و یا عمیق نیست و همچنین توان لازم برای جراحی های تهاجمی پوست در ناحیه صورت را دارا نیستند، انتخاب مناسبی به منظور این شیوه درمانی به شمار می آیند.

به طور کلی، بیمارانی که به تازگی با علائم پیری در ناحیه پوست صورت همراه شده اند و احتیاجی به لاغری موضعی و یا لیفت صورت ندارند، این قابلیت را دارا هستند که از مزیت های شیوه درمانی آر اف فرکشنال استفاده نمایند.

البته بایستی متذکر شویم، در مورد این که آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ بهتر است با متخصص پوست و زیبایی قبل از انجام مراحل درمانی مشورت نماییم.

افرادی که کاندیدای مناسب جهت اعمال RF هستند
افرادی که کاندیدای مناسب جهت اعمال RF هستند

فواید بهره مندی از دستگاه آر اف

همان طور که اشاره کردیم، درمان مشکلات پوستی از طریق دستگاه RF یک شیوه آسان، غیر جراحی و همچنین بدون درد است که سبب تقلیل خط های ظریف پوستی و افتادگی های پوستی و در مجموع، ارتقای خاصیت ارتجاعی و یا بافت های پوست می گردد.

از بارزترین مزیت های معالجه با دستگاه RF می توان به ترغیب افزایش ایجاد کلاژن و بهبود روند جریان خون و همچنین الاستین اشاره کرد. کلیه موارد اصلی بیان شده به طور طبیعی، سبب شادابی پوست در طی چند ماه می شود.

سایر مزیت های استفاده از دستگاه فرکشنال RF را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •   یکی از مزیت های بارز این دستگاه، درد کمتر آن است که این امر سبب شده تا بیمار در زمان جراحی نیازی به بیهوشی نداشته باشد.
  •   استفاده از دستگاه فرکشنال آر اف اثر به سزایی در جوانسازی و همچنین کلاژن سازی پوست به همراه دارد. حتی می توان گفت که در شیوه لایه برداری پوست نیز بسیار اثربخش عمل می کند.
  •   از مهمترین مزیت این دستگاه به تغییر رنگ پوست و همچنین شفافیت آن می توان اشاره کرد.

زر کلینیک؛ یکی از معتبرترین مراکز درمانی پوست و زیبایی است که با بهره مندی از مدرن ترین و پیشرفته ترین دستگاه های آر اف، مشکلات پوستی بیماران را برطرف می نماید.

سایر مزیت های استفاده از دستگاه فرکشنال RF را می توان به موارد زیر اشاره کرد:
سایر مزیت های استفاده از دستگاه فرکشنال RF را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توصیه هایی به متقاضیان استفاده از دستگاه RF

بیمارانی که به دلیل مشکلات پوستی، مایلند که جهت جوانسازی و ترمیم پوست صورت خود از شیوه درمانی آر اف استفاده نمایند، بایستی قبل از درمان، به موارد زیر توجه داشته باشند:

قبل از استفاده از دستگاه RF به مراقبت های ویژه ای نیاز ندارید. تنها لازم است که به مدت چهارده روز پیش از مراحل درمانی از قرار گرفتن در برابر نور خورشید خودداری نمایید و به هیچ عنوان از سولاریوم نیز استفاده نکنید.

در صورتی که از جوانسازی پوست از طریق لیزر استفاده کرده اید، بایستی حداقل به مدت سه ماه و همچنین در صورتی که پوست را به روش لایه برداری ترمیم کرده اید، بایستی تقریباً چندین هفته صبر نمایید و سپس جهت دریافت RF اقدام نمایید.

این مراقبت های درمانی قبل از استفاده از دستگاه آر اف، سبب می شود که فرد در اثر بهره مندی از این امواج به بهترین نتیجه دست یابد.

در جلسه درمانی:

بهتر است بدانید که هر جلسه معالجه با دستگاه آر اف بین پانزده الی سی دقیقه زمان نیاز دارد که در طول مدت درمان، شاید احساس نمایید که پوست شما کمی گرم شده است.

باید خاطر نشان کنیم که این شیوه درمانی، ناراحتی و یا دردی را در طی درمان به همراه نخواهد داشت. این شیوه درمانی به طور معمول در طی چند جلسه با توجه به وضعیت بیمار، بین سه الی دوازده جلسه متفاوت خواهد بود.

پس از درمان:

بیمار پس از اتمام جلسه درمانی می تواند به منزل و یا محل کار خود برود و یا امور روزانه خود را به راحتی انجام دهد. البته باید بیان کنیم که بانوانی که این شیوه درمانی را برای درمان مشکلات پوستی خود انتخاب کرده اند، باید یک روز بعد از درمان اقدام به آرایش صورت نمایند.

احتمال دارد که بیمار به مدت یک ساعت پس از اعمال شیوه درمانی، با کمی ناراحتی و یا درد همراه مواجه شود. عوارضی همچون تورم و یا قرمزی در ناحیه درمان به مدت سه روز بعد به طور کامل رفع می گردد.

پس از درمان، بیمار به مراقبت های ویژه ای احتیاج ندارد. اما مصرف مایعات فراوان و به کار گیری پیوسته از کرم های ضد آفتاب در این مدت نباید فراموش شود.

لازم به ذکر است که نتیجه استفاده از دستگاه فوق بعد از گذشت چهارده روز در بیماران نمایان خواهد شد و تا نود روز پس از جلسات درمانی، کلاژن سازی امتداد خواهد یافت و نتیجه اثربخش تری را به همراه خواهد داشت.

موارد بیان شده، از نکاتی است که به متقاضیان اعمال شیوه درمانی استفاده از دستگاه آر اف کمک شایانی می نماید.

اقدامات ضروری به منظور آغاز درمان از طریق دستگاه آر اف

زر کلینیک به کلیه بیماران خود پیش از استفاده از دستگاه لیزر RF فرکشنال در مورد اقدامات لازم برای آغاز مراحل درمانی متذکر می شوند. در گام نخست؛ پزشک متخصص از پاکیزه بودن پوست بیمار اطمینان کامل حاصل می نماید.

بنابراین برای مراجعه به پزشک و آغاز مراحل درمانی، به هیچ عنوان از لوازم آرایشی و یا بهداشتی استفاده ننمایید تا پوست شما کاملاً تمیز باشد.

متخصصین جهت اطمینان بیشتر از مواد الکلی و یا پاک کننده ها به منظور پاک شدن محل مورد نظر استفاده می نمایند. متخصصین به این دلیل به تمیز بودن صورت اهمیت می دهند که جذب مایع در محل مورد نظر برای اعمال لیزر RF، به شکل کامل با پوست بیمار برخورد داشته باشد.

اقدامات ضروری به منظور آغاز درمان از طریق دستگاه آر اف
اقدامات ضروری به منظور آغاز درمان از طریق دستگاه آر اف

اقدامات لازم پس از RF

بعد از این که بیماران با پزشک متخصص پوست و زیبایی خود در خصوص موضوع آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ مشورت کردند و به این نتیجه رسیدند که با توجه به وضعیت پوستی آن ها، آر اف مناسب ترین شیوه درمانی بر روی صورت است، لازم است که پس از اعمال آر اف به نکاتی که در زیر به آن اشاره می کنیم توجه نمایند:

بیماران بعد از پایان جلسه درمانی خود می توانند بلافاصله به محل کاری خود و یا منزل بروند.

بانوان بعد از بیست و چهار ساعت می توانند از محصولات بهداشتی و یا آرایشی خود استفاده نمایند.

بهتر است که از صابون های ترمیم کننده و یا لایه بردار پوست بعد از آر اف استفاده کنند. زیرا این امر سبب تحریک پوست و همچنین ناهماهنگی در نتیجه RF می شود.

بهتر است که از آسپرین که جزء داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی است، بعد از RF خودداری نمایند.

از کمپرس یخ در ناحیه تحت درمان به هیچ عنوان استفاده نکنید. زیرا این امر احتمال دارد که مشکلات بدی را برای بیمار ایجاد نماید.

احساس کمی درد و یا ناراحتی بعد از استفاده از دستگاه آر اف

احساس کمی درد و یا ناراحتی بعد از استفاده از دستگاه آر اف بر روی بیماران، امری طبیعی بوده است که با تجویز پزشک مربوطه می توانید از داروهای مسکن استفاده نمایید.

کرم ضد آفتاب را به صورت مداوم استفاده نمایید و علاوه بر این، سعی کنید که در تمام دوران بهبودی، نوشیدنی های بسیاری را نیز مصرف کنید.

بعد از گذشت چهارده روز، نتایج استفاده از دستگاه RF به طور کامل نمایان می شود و تقریباً در حدود نود روز، تولید کلاژن سازی ادامه می یابد که به طور قطع، نتیجه ثمربخشی را رویت خواهید کرد.

کلیه نکات بیان شده، از اقدامات پس از استفاده از دستگاه RF فرکشنال است که بیماران به منظور بهبود سریع تر روند درمانی لازم است از آن ها پیروی نمایند.

احساس کمی درد و یا ناراحتی بعد از استفاده از دستگاه آر اف
احساس کمی درد و یا ناراحتی بعد از استفاده از دستگاه آر اف

میکرونیدلینگ

در ادامه مقاله آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ بهتر است که درباره میکرونیدلینگ نیز توضیحاتی را برای شما عنوان نماییم. از دیگر شیوه های جوانسازی و شادابی پوست، شیوه میکرونیدلینگ است که متخصصین با به کار گیری از دستگاه های متعدد، این شیوه درمانی را بر روی بیماران اعمال می نمایند.

یکی از دستگاه هایی که متخصصین در این روش زیبایی استفاده می نمایند، دستگاه درماپن است که پزشک متخصص، با به کار گیری از دستگاه فوق، کانال های بسیاری را بر روی بخش قشر خارجی پوست و همچنین بخش بالای درم پوست تولید می کنند و سبب لایه برداری بیرونی و نیز سبب ترغیب کلاژن سازی در بخش لایه ی میانی پوست می شود.

کاربرد و مزیت های میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ سبب بازسازی اکثر ضایعات پوستی همچون:

کمتر شدن میزان روزنه های پوستی و یا صحت منفذهای باز پوست می شود.

این دستگاه برای ترمیم اسکارهایی که بر اثر سوختگی، آکنه و یا جراحی به وجود آمده اند، مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی دیگر از کاربردهای این دستگاه را می توان جهت معالجه استریا یا همان ترک های ایجاد شده از اضافه وزن بالا و یا بارداری اشاره کرد.

همان طور که می دانید؛ به علت لاغری، اضافه وزن و یا فشار شدید حاصل از حاملگی بر روی پوست ناحیه شکم و همچنین ایجاد ترک های پوستی، متخصصین با به کار گیری از روش میکرونیدلینگ، بخش اعظمی از این عارضه را از بین می برند و بهبودی مجدد پوست را برای بیماران به ارمغان می آورند.

کاربرد و مزیت های میکرونیدلینگ
کاربرد و مزیت های میکرونیدلینگ

معالجه محل جوش

معالجه محل جوش، رفع تیرگی و همچنین آکنه از موارد دیگری است که از طریق میکرونیدلینگ درمان می گردد. جهت حذف محل جوش باید از شیوه های بازسازی مجدد بهرمند شویم که این امر مستلزم به کار گیری از دستگاه میکرونیدلینگ است.

از دیگر موارد کاربرد میکرونیدلینگ، می توان به بهبود چین و چروک های سطحی اشاره کرد. بالاترین عملکرد این دستگاه به منظور برطرف کردن چین و چروک های پوست صورت است.

به تدریج با افزایش سن، ایجاد کلاژن سازی در ناحیه پوست به مراتب کاهش می یابد و سبب پیدایش چروک های پوستی نیز می شود. با استفاده از این دستگاه و همچنین مواد مغذی که در زمان کار، پزشک، به پوست بیمار تزریق می نماید، سبب ایجاد کلاژن و همچنین ترمیم چین و چروک های پوست صورت می شود.

متخصصین از این دستگاه جهت استفاده در نواحی حساس پوست صورت نظیر دور چشم، بینی و یا گردن استفاده می نمایند.

از بارزترین مزیت کاربرد میکرونیدلینگ، می توان به موضوع هزینه اشاره کرد که در مقابله با شیوه های جوانسازی دیگر همچون لیزر، به مراتب کمتر بوده و جهت هر رنگ پوست، قابل استفاده است.

یکی دیگر از کاربردهای میکرونیدلینگ جهت معالجه ریزش مو و همچنین کمک جهت رشد دوباره مو می باشد. براساس این که این شیوه، تاثیر مثبتی را در شادابی پوست و همچنین تحریک پارامترهای رشد به همراه داشته است، از این روی تکنیک فوق در جهات دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد و آزمونی که در این سال ها با این شیوه جهت ارتقای رشد مو و همچنین پیشگیری از ریزش مو کسب شده است، مثمر ثمر و مثبت بوده است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

میکرونیدلینگ سبب ازدیاد خونرسانی به پوست می گردد

میکرونیدلینگ سبب ازدیاد خونرسانی به پوست می گردد و با دریافت مواد مغذی به بخش تحت درمان، باعث رشد دوباره مو می گردد. براساس مطالعات انجام شده، این شیوه جهت معالجه ریزش موهای ارثی نیز تاثیرگذار بوده است.

میکرونیدلینگ سبب ازدیاد خونرسانی به پوست می گردد
میکرونیدلینگ سبب ازدیاد خونرسانی به پوست می گردد

از دیگر مواردی که در زر کلینیک از دستگاه میکرونیدلینگ برای درمان بیماران استفاده می نمایند، رشد ابرو است. به منظور رفع کم پشتی ابرو و پیشگیری از ریزش آن، متخصصین زیبایی این مجموعه از شیوه درمانی میکرونیدلینگ استفاده می نمایند. این تکنیک هیچ مشکلی را بر روی پوست ناحیه ابروها ایجاد نمی کند.

نکته حائز اهمیت این است که به علت نزدیکی به چشم و همچنین حساسیت بالای کار، اعمال این شیوه درمانی بایستی حتماً تحت نظر پزشک متخصص زیبایی مجرب و متبحر انجام گیرد. جهت این امر بایستی از سوزن و همچنین دستگاه های استاندارد استفاده نمود. همچنین پوست بیمار با مشکلات متعددی همراه می شود که برای وی خطرناک و در عین حال آزار دهنده است.

درمان رفع خط خنده

درمان رفع خط خنده یکی دیگر از کاربردهای میکرونیدلینگ به شمار می آید.

بالا بردن پایداری و همچنین استقامت پوست، از دیگر مزیت های میکرونیدلینگ محسوب می شود.

سوزن هایی که در بخش کارتریج دستگاه میکرونیدلینگ طراحی شده است، بایستی از لحاظ استاندارد کاملاً قابلیت نفوذ را داشته باشند. زیرا در غیر این صورت سبب بروز ایجاد ضایعات زیادی در ناحیه پوست می شود.

کلیه موارد ذکر شده، از کاربرد و مزیت های دستگاه میکرونیدلینگ است. با توجه به فواید ذکر شده از این دستگاه، شما می توانید تصمیم بگیرید که آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ تا انتخاب مناسب تری را داشته باشید.

درمان رفع خط خنده
درمان رفع خط خنده

شیوه اعمال کار با میکرونیدلینگ

متخصصین قبل از انجام کار، پوست بخش مورد نظر را کاملاً ضد عفونی و تمیز می کنند. سپس به علت کار با سوزن که شاید تا حدی دردناک و غیر قابل تحمل باشد، بر روی سطح پوست از بی حسی موضعی استفاده می نمایند. در زمان میکرونیدلینگ، هر از گاهی مایعی از طریق سرنگ بر روی ناحیه پوست ریخته می شود.

باید متذکر شویم که این مایع براساس نیاز پوست و همچنین ارزیابی پزشک می تواند متغیر باشد. مایع به کار برده شده می تواند انواع ویتامین ها، مزوتراپی، کیوتن و یا اسید هیالورونیک و دیگر املاح که جهت شادابی پوست، روشن کننده پوست، ضد چروک و دیگر مواد مغذی مورد نیاز پوست که بر اساس محل ضایعه درمان از سوی پزشک متخصص تعیین می گردد و از طریق میکرونیدلینگ نیز می توان آن را به کار برد، باشد. به این تکنیک external usa می گویند.

به این ترتیب، علاوه بر میکرونیدلینگ که به تنهایی شیوه ی تاثیرگذاری برای شادابی و جوانسازی پوست است، موادی را که پزشک متخصص در حین انجام کار بر روی پوست بیمار اضافه می کند، نقش مکمل کار را برای درمان به همراه دارد. در ادامه باید بیان کنیم که فشار دست برای میکرونیدلینگ بایستی به آرامی باشد.

مقدار نفوذ سوزن بایستی به صورت کاملاً کنترل شده باشد

مقدار نفوذ سوزن بایستی به صورت کاملاً کنترل شده باشد. براساس نوع محل ضایعه ای که می خواهیم معالجه نماییم، اندازه ورود سوزن و همچنین تعداد چرخش کارتریج بر روی ناحیه پوست (تجدید کار) متفاوت است. در صورتی که ضایعات پوستی سطحی باشد و در ناحیه صورت ایجاد شده باشد، بایستی از درجه های ملایم تر برای اعمال این کار استفاده نماییم.

اما در صورتی که این اسکارها و همچنین ضایعات پوستی در ناحیه صورت عمقی تر باشد، به طور طبیعی، نفوذ سوزن ها نیز بایستی عمیق تر باشد. تجدید این امر در هر جلسه درمانی تا اندازه ای امتداد می یابد که حالت تورم، کمی خونریزی و یا قرمزی برای بخش بیرونی پوست ایجاد شود.

تسریع حرکت دست بایستی آهسته صورت بگیرد

تسریع حرکت دست بایستی آهسته صورت بگیرد و همچنین کارتریج نیز نبایستی به سرعت در حال حرکت باشد تا از این طریق نقاط متعدد پوست، یکدست بهبود یابد. این شیوه درمانی یک تکنیک تقریباً تهاجمی به شمار می آید و برای این امر حتماً بایستی آموزش های لازم را دیده باشیم و یقیناً توسط مجرب ترین پزشک متخصص زیبایی، این کار را انجام دهیم.

تسریع حرکت دست بایستی آهسته صورت بگیرد
تسریع حرکت دست بایستی آهسته صورت بگیرد

لازم به ذکر است که در این تکنیک، لایه برداری بر روی قشر خارجی پوست(اپیدرم) انجام می گیرد. به این ترتیب پس از بهبودی، بیمار با پوست ریزی همراه می شود. تاثیر سوزن های کارتریج به بخش درونی درم پوست سبب ترغیب پوست و همچنین ایجاد کلاژن سازی می شود.

بعد از اتمام کار، پزشک متخصص بر روی پوست، کرم محافظ زینک را قرار می دهد. متخصصین متذکر می شوند که بیماران بعد از پنج روز می توانند از داروهای موضعی جهت برطرف کردن لک، روشن کننده پوست، تیرگی و همچنین ضد چروک که پزشک متخصص تجویز نموده است، استفاده نمایند.

با توجه به کلیه موارد ذکر شده درباره شیوه استفاده از میکرونیدلینگ، شما می توانید در خصوص این که آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ تصمیم نهایی را بگیرید و در این راستا با پزشک متخصص زیبایی خود مشورت نمایید.

افرادی که کاندیدای مناسب جهت میکرونیدلینگ نیستند

در بین تمامی بیماران، افرادی هستند که کاندیدای مناسبی برای این شیوه درمانی زیبایی نیستند که عبارتند از:

  1. افرادی که با بریدگی، خراشیدگی و یا جراحت باز بر روی پوست همراه هستند، کاندیدای مناسب جهت استفاده از میکرونیدلینگ نیستند.
  2. بیمارانی که در طی یک سال گذشته تحت پرتو درمانی قرار گرفته اند، مجاز به استفاده از این تکنیک درمانی نیستند.
  3. بیمارانی که با تبخال و یا عفونت همراه هستند نیز کاندیدای مناسب جهت استفاده از این شیوه درمانی به شمار نمی آیند.
  4. بانوان باردار و یا شیرده نیز نمی توانند از این شیوه استفاده نمایند.
  5. بیمارانی که بهبود محل جراحت آنان به زمان بیشتری نیاز دارد.
  6. بیماران دیابتی نیز کاندیدای مناسب جهت میکرونیدلینگ نیستند.
  7. افرادی که هموفیلی دارند و برای درمان خود از داروهای ضد انعقاد خون نظیر آسپرین استفاده می نمایند نیز از این شیوه درمانی نمی توانند بهره مند شوند.

موارد ذکر شده، از افرادی هستند که کاندیدای مناسب جهت استفاده از میکرونیدلینگ نیستند و بایستی برای درمان خود از شیوه های دیگر درمانی استفاده نمایند.

افرادی که کاندیدای مناسب جهت میکرونیدلینگ نیستند
افرادی که کاندیدای مناسب جهت میکرونیدلینگ نیستند

انواع شیوه های اعمال میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ به شیوه دستی

شیوه دستی میکرونیدلینگ با به کار گیری از ابزاری به نام (درمارولر) انجام می گیرد. این درمارولرها در بردارنده سوزن های ریزی هستند که جنس آن ها از استیل است و پزشک در جهت های متعدد بر روی پوست حرکت می نماید و سپس کانال های ریزی را بر روی پوست بیمار ایجاد می نماید. اندازه این سوزن ها به نوع دستگاه نامبرده بستگی دارد و معمولاً از نیم تا دو میلیمتر متفاوت است.

میکرونیدلینگ با به کار گیری از دستگاه

میکرونیدلینگ با بهره مندی از دستگاه بایستی توسط پزشک متخصص زیبایی انجام گیرد. دستگاه فوق از دقت و همچنین سرعت بالایی برخوردار است و از یک کارتریج مملو از سوزن های ظریف تشکیل شده است که در عمق تعیین شده، داخل پوست بیمار می شود.

تعداد کانال هایی که با استفاده از این تکنیک بر روی پوست بیماران انجام می گیرد، به مراتب بیشتر و مناسب تر از شیوه دستی است که در بالا به آن اشاره کردیم.

میکرونیدلینگ با به کار گیری از دستگاه
میکرونیدلینگ با به کار گیری از دستگاه

بر همین اساس، این شیوه اثرگذاری بیشتر و مطلوب تری نسبت به دیگر شیوه ها دارد. عمق نفوذ پذیری سوزن های میکرونیدلینگ از دو تا دو و هفت دهم میلیمتر متفاوت است. این شیوه را می توان در مناطق حساس مانند دور لب و یا پلک نیز استفاده کرد.

موارد بیان شده، از شیوه های میکرونیدلینگ است که با توجه به نوع ضایعه ی پوستی، پزشک متخصص زیبایی، شیوه مناسب و تاثیرگذار بر روی بیمار را تعیین می نماید.

در این راستا سوالی که برای اکثر بیماران مطرح می شود، به این موضوع اختصاص دارد که آیا آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ؟

با افزایش سن و همچنین عواملی نظیر تابش نور خورشید، تاثیرات منفی را بر روی پوست بدن و یا صورت به همراه می آورد. خوابیدن با آرایش، پاک نکردن آرایش صورت، ماندن آرایش به روی صورت برای زمان طولانی و همچنین قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب، فشار دادن جوش های صورت به پوست شما آسیب های جدی را وارد می کند.

به این ترتیب شما با استفاده از RF و یا میکرونیدلینگ می توانید به بهبود وضعیت پوست صورت خود کمک شایانی نمایید. در خصوص مقایسه این دو تکنیک می توان به دوره نقاهت آ نها اشاره کرد. به این صورت که در تکنیک فرکشنال آر اف، بیمار به دوره نقاهت کمتری نیاز دارد و شاید قرمز شدن پوست بعد از بیست و چهارساعت برطرف گردد.

اما در تکنیک میکرونیدلینگ، احتمال دارد تا دوران نقاهت بیمار تا چهارده روز به طول بیانجامد و بایستی توجه نمایید که این عمل زیبایی در کلینیک های معتبر پوست و مو انجام گیرد. زیرا احتمال دارد که صدمات جبران ناپذیری را برای بیمار به همراه آورد.

به عنوان مثال؛ جهت از بین بردن محل جراحت، شیوه میکرونیدلینگ بسیار تاثیرگذارتر از شیوه فرکشنال محسوب می شود. به دلیل این که می تواند محل کلیه جراحت های سطحی را التیام بخشد.

در این راستا سوالی که برای اکثر بیماران مطرح می شود، به این موضوع اختصاص دارد که آیا آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ؟
در این راستا سوالی که برای اکثر بیماران مطرح می شود، به این موضوع اختصاص دارد که آیا آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ؟

فواید روش میکرونیدلینگ در مقایسه با فرکشنال آر اف

  •   سبب تحریک پوست می شود و شیوه جوانسازی و همچنین کلاژن سازی پوست را تسریع می بخشد.
  •   سوزن های مورد استفاده شده در این روش، ضد آلرژی و همچنین غیر حساسیت زا است.
  •   این شیوه سبب افزایش راندمان و راهیابی مواد فعال در قشر لایه های سطحی پوست می شود.
  •   مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی، از دیگر مزیت های شیوه میکرونیدلینگ است.
  •   شیوه عمل زیبایی میکرونیدلینگ به منظور اعمال بر روی کلیه پوست ها امکان پذیر است.
  •   از این شیوه می توان جهت کلیه نقاط بدن و همچنین پوست های حساس ناحیه چشم، گردن و یا دهان استفاده نمود.

مناسب ترین زمان جهت اعمال فرکشنال آر اف و میکرونیدلینگ

در بررسی سوال آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ بایستی بهترین زمان جهت اعمال این شیوه درمانی را نیز بیان نماییم. در شیوه میکرونیدلینگ، دو دستگاه پزشکی نامبرده خانگی و همچنین سالنی موجود است.

بعضی از متخصصین بر این باورند که بهترین زمان جهت اعمال این دو شیوه درمانی، فصول سرد سال (زمستان) است و همچنین در شیوه میکرونیدلینگ به منظور دستیابی به بهترین نتیجه، لازم است که در بین فاصله زمانی چهار الی شش هفته انجام گیرد تا از این طریق این امکان برای پوست بیمار ایجاد شود تا برای فراهم کردن کلاژن که به عنوان یک پروتئین مفید به منظور پوست شناخته شده است را به مقدار کافی برای بدن بیمار فراهم نماید.

تعداد جلسات درمانی میکرونیدلینگ

لازم به ذکر است که تعداد جلسات درمانی میکرونیدلینگ بایستی مطابق نظر پزشک متخصص باشد و به طور معمول بعد از اعمال میکرونیدلینگ، بعد از گذشت ده روز نتیجه این جراحی زیبایی به شکل چشمگیری قابل رویت است.

در صورتی که پوست صورت شما با تیرگی کم، کک و مک، جوش صورت، ناهمواری های پوستی، چین و چروک همراه است، براساس مقایسه موجود در فرکشنال آر اف و میکرونیدلینگ، عمل زیبایی فرکشنال آر اف بهترین انتخاب به شمار می آید. زیرا دوران نقاهت کمتری را در پی دارد و بعد از انجام آن، بیمار به نتیجه مثمر ثمری دست پیدا خواهد کرد.

شاید پس از عمل آر اف، بیمار به مدت دوازده ساعت یا طی دو روز با حس آفتاب سوختگی همراه باشد که با پیروی از دستورالعمل های پزشکی می تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف نماید.

مجموعه زیبایی زر کلینیک، به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی جهت استفاده از آر اف و یا میکرونیدلینگ است که بیماران با مراجعه به این مرکز می توانند از امکانات و دستگاه های مدرن و پیشرفته مجموعه زر کلینیک بهره مند شوند.

بخش های قابل درمان با RF و میکرونیدلینگ

در خصوص مقایسه این دو روش برای نواحی قابل معالجه باید گفت که:

در شیوه میکرونیدلینگ؛ در کلیه نواحی مختلف بدن و همچنین نواحی حساس بدن از جمله اطراف دهان، چشم، گردن را می توان لیزر انجام داد.

البته در شیوه آر اف می توان برای معالجه پوست مرغی، ترک های پوستی ناحیه شکم پس از زایمان، تعریق بیش از اندازه زیر بغل و همچنین دست و پا، برطرف کردن ناهمواری های بخش جراحت، تصادف و یا بریدگی را اعمال نمود.

در مجموع باید بیان کنیم که با هر دو شیوه درمانی زیبایی می توان کلیه نواحی بدن را معالجه نمود. اما بایستی در طی مراحل درمانی بردبار باشیم تا بتوانیم به نتیجه مثمر ثمری دست پیدا کنیم.

به طور کلی بیشترین مناطقی که بیماران به آن اهمیت بیشتری می دهند، پوست صورت است. زیرا پوست این بخش بیشتر در معرض عوامل محیطی و همچنین تابش مستقیم نور خورشید قرار می گیرد و از همه مهمتر، بر روی زیبایی و اعتماد به نفس افراد نقش مهمی را ایفا می کند.

طبق نظر متخصصین، بیماران پس از انجام این دو شیوه درمانی بایستی مراقبت های لازم را بر روی پوست خود اعمال نمایند تا پوست های صدمه دیده به راحتی از لایه های بیرونی پوست جدا شود و لایه های تازه ای را تشکیل دهد.

بخش های قابل درمان با RF و میکرونیدلینگ
بخش های قابل درمان با RF و میکرونیدلینگ

هزینه های درمانی میکرونیدلینگ و فرکشنال آر اف

در ادامه نوشتار آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ باید در مورد هزینه های درمانی این دو عمل زیبایی نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. هزینه معالجه به روش فرکشنال آر اف به عوامل متعددی بستگی دارد. هزینه آر اف در کلیه شهرها و نیز بر اساس تخصص و تجربه پزشک مرتبط متفاوت است.

به طور مثال؛ هزینه آر اف برای افرادی که به منظور معالجه جوش استفاده می نمایند، در برابر فردی که برای جوانسازی پوست از این شیوه درمانی استفاده می نماید، متغیر است.

زیرا شاید دو فرد برای درمان جوش های صورت مراجعه نمایند اما پزشک متخصص براساس پوست صورت و همچنین لایه های آن، دارو و یا لیزرهای ترکیبی را برای بیماران تجویز می نمایند.

در این بین احتمال دارد که بیماری به همراه عمل آر اف، نیازی به لیزرهای ترکیبی و یا دارو نداشته باشد، به این ترتیب هزینه درمان بعد از اتمام هر جلسه درمانی مشخص می گردد.

هزینه معالجه به روش میکرونیدلینگ به عواملی که در زیر به آن اشاره می نماییم بستگی دارد:

در صورتی که میکرونیدلینگ به همراه لیزر تاثیرپذیری بیشتری داشته باشد، به مراتب هزینه بیشتری را در بر دارد.

در مقایسه فرکشنال آر اف و میکرونیدلینگ، به هر میزان که ناحیه تحت درمان بیشتر باشد، هزینه آن نیز به مراتب بیشتر خواهد شد.

دستمزد پزشک متخصص زیبایی بسته به میزان مهارت، تخصص، محل جراحی (مطب یا کلینیک) افزایش می یابد.

تعداد جلسات درمانی که دست کم بیمار به چهار جلسه به منظور روند درمانی بهتر نیاز دارد.

لازم به ذکر است که بعضی از پزشکان در کنار شیوه درمانی میکرونیدلینگ، از بی حسی های موضعی نیز استفاده می نمایند که این مورد نیز از عوامل دیگر در هزینه جراحی به شمار می آید.

با توجه به موارد ذکر شده در خصوص هزینه های دو شیوه درمانی، شما می توانید در مورد این که آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ بهترین تصمیم را به منظور زیبایی بیشتر صورت و یا نواحی مختلف بدن خود داشته باشید.

هزینه معالجه به روش میکرونیدلینگ به عواملی که در زیر به آن اشاره می نماییم بستگی دارد:
هزینه معالجه به روش میکرونیدلینگ به عواملی که در زیر به آن اشاره می نماییم بستگی دارد:

تعیین کلینیک زیبایی معتبر به منظور انجام میکرونیدلینگ

لازم به ذکر است که انجام میکرونیدلینگ در فضاهای غیر بهداشتی و غیر اصولی می تواند برای بیماران، مشکلات متعددی را به همراه داشته باشد.

همان طور که می دانید، اکثر مراکز زیبایی به دستورالعمل های بهداشتی توجه زیادی نمی کنند و حتی در بعضی از موارد مشاهده شده است که آن مجموعه از غلتک ها و یا دستگاه هایی که برای درمان بیماران استفاده کرده اند و آلوده به خون هستند، استفاده مجدد می نمایند.

باید متذکر شد که این امر کاملاً غیر بهداشتی بوده و سبب ابتلای فرد به ویروس HIV، هپاتیت و یا دیگر عفونت ها می گردد. در مواردی که مایلید تا این شیوه درمانی را در سالن های زیبایی انجام دهید، باید از یک بار مصرف بودن کلیه لوازم درمانی به خصوص سوزن ها اطمینان کامل داشته باشید. بایستی مراکز درمانی از کارتریج های یک بار مصرف برای درمان بیماران استفاده نمایند.

یک بار مصرف بودن دستگاه کارتریج مهم نیست

تنها یک بار مصرف بودن دستگاه کارتریج مهم نیست، بلکه کارتریج باید استریل و همچنین استاندارد باشد و از غشاء محافظ نیز تشکیل شده باشد تا از این طریق، خون و یا دیگر مایعات از راه کارتریج، داخل هندپیس نگردد.

کارتریج های تایید شده و استاندارد از واشرهای ارتجاعی به نام (ممبران) استفاده می نمایند که بازدارنده ی مناسبی جهت انتقال خون و دیگر مایعات به درون هندپیس می گردد.

به این ترتیب، در صورتی که زیبایی و همچنین سلامتی برای شما اولین اولویت به حساب می آید، جهت انجام میکرونیدلینگ بهتر است که به مراکز زیبایی درمانی مراجعه کنید.

زیرا استفاده مشترک از کارتریج جهت چند بیمار و یا استفاده از یک کارتریج در چندین جلسه درمانی برای بیمار به دلیل کندی سوزن ها و همچنین آلودگی، سبب تخریب پوست و یا عفونت شده و در نتیجه مشکلات غیر قابل جبرانی را برای شما به همراه خواهد آورد.

به همین منظور ما به شما زر کلینیک را معرفی می نماییم که علاوه بر مجهز بودن به تمامی دستگاه های پزشکی، کلیه مسائل بهداشتی را به منظور حفظ سلامتی بیماران خود نیز رعایت می نمایند.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

بیماران بایستی بعد از انجام عمل میکرونیدلینگ، برای تسریع بهبودی پوست صورت از مواردی که در زیر به آن اشاره می کنیم، پیروی نمایند:

از ضد آفتاب، کرم های مراقبتی و همچنین لوازم آرایشی به مدت یک شبانه روز بعد از درمان به روش میکرونیدلینگ خودداری نمایید. اکثر براش ها در بر دارنده باکتری هایی هستند که قبل از بازسازی پوست احتمال دارد تا باعث عفونت گردد.

قبل از خواب و یا چندین ساعت بعد از معالجه، صورت خود را کاملاً بشویید. بهتر است که از یک شوینده ملایم مانند کلین دسرهای ویژه پوست حساس، پوست خود را با کمک آب ولرم ماساژ نمایید تا از این طریق خون و یا سرم خشک شده که احتمال دارد که بر روی پوست مانده باشد، پاکیزه شود. این امر سبب صحت ظاهر پوست و همچنین ورود آن به گام بازسازی می شود.

به مدت دوازده تا هفتاد و دو ساعت بعد از معالجه به روش فوق، می توانید از محصولات آرایشی معدنی بهره مند شوید. زیرا مواد فعالی برای بروز حساسیت های پوستی ندارند.

بهتر است که از کرم ضدآفتاب با (SPF 30%) به صورت مداوم استفاده کنید

بهتر است که از کرم ضدآفتاب با (SPF 30%) به صورت مداوم استفاده کنید و همچنین در روزهای بعد نیز شستن ملایم صورت را به طور مرتب ادامه دهید.

از سرم هیالورونیک اسید به منظور شادابی و  همچنین آبرسانی بیشتر پوست بعد از درمان میکرونیدلینگ استفاده نمایید.

پس از دو الی سه روز بعد از معالجه می توانید از مواد عادی به منظور مراقبت های پوستی صورتتان استفاده نمایید.

به مدت ده الی چهارده روز از تونرهای حاوی الکل نیز خودداری نمایید.

به مدت ده روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری نمایید

به مدت ده روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری نمایید تا پوست صورت شما دچار روشنی و یا تیرگی نشود.

برای معالجه آکنه اسکار و همچنین شادابی پوست، معمولاً بین پنج تا هشت جلسه درمان از طریق میکرونیدلینگ توصیه می گردد که بایستی به فاصله زمانی چهار تا شش هفته انجام گیرد. به منظور معالجه اسکارهای کلوئید، ترک پوست و یا جراحی به طور معمول بین هشت تا ده جلسه درمان احتیاج است.

البته احتمال دارد که زودتر از این موعد نیز نتیجه حاصل به دست آید. اما تعداد جلسات ذکر شده، میانگین عمومی است. با توجه به موارد بیان شده، شما می توانید در خصوص موضوع آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ بهتر تصمیم بگیرید و مناسب ترین شیوه درمانی را انتخاب نمایید.

به مدت ده روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری نمایید
به مدت ده روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری نمایید

فعالیت هایی که بعد از میکرونیدلینگ بایستی از انجام آن بپرهیزیم

درباره مقایسه آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ بهتر است تا در مورد اقداماتی که بیماران بعد از میکرونیدلینگ باید خودداری نمایند، مطالبی را ارائه نماییم:

حداقل به مدت دو ساعت بعد از معالجه این شیوه درمانی از بتا هیدروکسی اسید، آلفا هیدروکسی اسید، ویتامین A یا رتینول، ویتامین C و همچنین هر نوع محصولات مراقبتی حاوی مواد فعال خودداری کرده و بر روی پوست استفاده نکنیم.

تا مدت بیست و چهار ساعت بعد از درمان به روش میکرونیدلینگ، از شنا کردن خودداری نماییم.

از انجام امور سخت و همچنین تمرینات ورزشی سنگین به مدت بیست و چهار ساعت نخست بعد از درمان خودداری نماییم. همچنین محیط باشگاه و تعریق بیش از حد نیز به پوست بدن شما آسیب وارد می کند. زیرا باکتری های زیادی در آن فضا موجود بوده و با افزایش دمای پوست، فضای مناسبی جهت رشد باکتری ها مهیا می گردد.

موارد بیان شده، از اقداماتی است که بیماران بعد از درمان میکرونیدلینگ باید از انجام آن خودداری نمایند.

سوالات رایج در مورد آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ

یکی از سوالات متداول در خصوص آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ به این موضوع اختصاص دارد که RF  فرکشنال به چه صورت کار می کند؟

در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که مبنای راندمان شیوه RF فرکشنال اثرگذاری بر روی لایه های سطحی و همچنین عمقی پوست بیماران است.

همان طور که می دانید، پوست دارای چندین لایه است که سطحی ترین لایه آن (اپیدرم) نام دارد. در بخش تحتانی این لایه، لایه ای به نام درم قرار دارد که در پروسه پیری تجزیه می شود و سبب روند پیری پوست می گردد. به این ترتیب، دستگاه فوق دو کار را به منظور پوست بیماران انجام می دهد که عبارتند از:

تحریک کلاژن سازی:

انرژی موجود در دستگاه آر اف در بخش لایه زیرین پوست یعنی درم سبب ترغیب تولید کلاژن سازی می گردد. کلاژن پروتئینی است که به عنوان یکی از مهمترین ساختار در بافت های پوستی به شمار می آید و سبب شادابی و همچنین قوام پوست شما و در نهایت زیبایی پوست می شود. انرژی حاصل از دستگاه آر اف در لایه زیرین پوست (درم) گرما تولید می کند و بالا رفتن دمای پوست به عنوان یکی از پارامترهای تحریک کلاژن سازی محسوب می شود.

فعال کردن فیبروپلازی:

فیبروپلازی پروسه ای است که در آن بدن بیمار، اقدام به تولید بافت های فیبروزی می نماید. این بافت ها سبب تحریک تولید کلاژن شده و در این روند، اقدامی را انجام می دهد که رشته های پروتئینی، مستحکم تر و همچنین کوتاه تر شوند.

این بافت ها زمانی تولید می شوند که به بافت های طبیعی موجود در بدن صدمه وارد شده باشد. دقیقاً همانند بافت زبر و ضخیمی که برای جراحت های سطحی، پوست شما را پوشش می دهد.

در RF فرکشنال به نواحی از پوست، صدمات انتخابی وارد می نماییم تا این که بافت فیبروزی ایجاد شود. به این صورت لایه بخش تحتانی پوست یعنی درم، ضخیم تر شده و در نتیجه کلاژن سازی بیشتر می شود.

برای انجام میکرونیدلینگ به چند جلسه درمان نیاز داریم و فواصل زمانی هر جلسه باید چقدر باشد؟

در ابتدا باید متذکر شویم، بیمارانی که دارای زخم، ترک پوستی و یا آکنه هستند، تنها با یک جلسه درمان به نتیجه موثری دست پیدا نمی کنند. اما در جلسات بعدی، تغییرات ایجاد شده بر روی پوست را کم کم مشاهده خواهند کرد. تعداد جلسات درمانی در بیماران متعدد به علت متغیر بودن عارضه پوستی متفاوت است.

اما معمولاً فواصل زمانی بین چهار الی شش هفته یک بار و همچنین تعداد جلسات چهار الی شش جلسه، می تواند برای درمان بیماران، مثبت ارزیابی شود. باید بدانید که شیوه کار درمانی در هر جلسه، حدود بیست دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامد.

برای انجام میکرونیدلینگ به چند جلسه درمان نیاز داریم و فواصل زمانی هر جلسه باید چقدر باشد؟
برای انجام میکرونیدلینگ به چند جلسه درمان نیاز داریم و فواصل زمانی هر جلسه باید چقدر باشد؟

نتیجه گیری

در این مقاله به موضوع آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ پرداختیم و سعی کردیم تا در خصوص هر دو شیوه درمانی، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

در این دو روش، پزشک متخصص با توجه به مشکلات پوستی بیماران، بهترین شیوه درمانی را تجویز می نماید و درباره مراقبت های قبل و بعد از درمان نیز توضیحاتی را به بیماران ارائه می دهند.

بیماران بایستی به کلیه دستورالعمل های پزشکی که متخصصین، قبل و پس از مراحل درمانی متذکر می شوند، متعهد باشند و در روند این پروسه نیز بردبار باشند، تا در یک دوره کوتاه به نتیجه اثربخش و مطلوبی بر روی پوست دست پیدا نمایند.

همچنین مجموعه زر کلینیک با مدرن ترین دستگاه های موجود، بهترین پزشکان متخصص در هر دو شیوه درمانی را در اختیار دارد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید