میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

پی آر پی زیر چشم
پی آر پی زیر چشم

لیست موضوعات

پی آر پی زیر چشم

در این مقاله قصد داریم تا راجع به پی آر پی زیر چشم صحبت کنیم و اطلاعات بیشتری در این مورد برایتان شرح بدهیم پس در ادامه مقاله همراه ما باشید؛

برای کسب اطلاعات لازم در مورد پی آر پی زیر چشم می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02128111615

موضوعات قابل بحث در این مطلب عبارت اند از:

آیا پی آر پی برای جوان سازی صورت و اطراف چشم تاثیر گذار است؟

پی آر پی چیست؟

کارآیی روش پی آر پی برای جوان سازی پوست چگونه است؟

نتایج پی آر پی زیر چشم چیست؟

مزایای پی آر پی برای صورت و زیر چشم و اطراف آن چیست؟

عوارض پی آر پی زیر چشم چیست؟

کاربرد پی آر پی زیر چشم در درمان مشکلات پوست آن نواحی چیست؟

ماندگاری پی آر پی زیر چشم چقدر است؟

بعد از تزریق پی آر پی زیر چشم چه مراقبت هایی لازم است؟

پی آر پی همراه با تزریق چربی چگونه است؟

مراحل تزریق پی آر پی زیر چشم چگونه است؟

محدودیت های تزریق پی آر پی کدام اند؟

قبل از تزریق پی آر پی زیر چشم چه آمادگی هایی لازم است؟

متد و روش تهیه پی آر پی چگونه است؟

مزایا و عملکرد پی آر پی در درمان تیرگی، گودی، پف و چروک های اطراف چشم چگونه است؟

 

اگر می خواهید مشکلات پوست اطراف چشم خود را برطرف کنید بهتر است که از پی آر پی زیر چشم در زرکلینیک استفاده کنید و پوست خود را بهبود ببخشید. این درمان توجه بسیاری از علاقه مندان را به خود جذب نموده است؛ زیرا در این شیوه از جراحی و عمل استفاده نمی شود و به راحتی مشکلات بیماران در کوتاه ترین زمان ممکن درمان می شود. 

آیا پی آر پی برای جوان سازی صورت و اطراف چشم تاثیر گذار است؟

همان طور که می دانید هنگام ملاقات با افراد اولین قسمتی که در بدن همه نظرها را جلب می کند صورت می باشد. برای همین اغلب افراد بر روی نقاط گوناگون صورت خود حساسیت نشان می دهند و دوست دارند بی نقص و زیبا به نظر برسند.

آیا پی آر پی برای جوان سازی صورت و اطراف چشم تاثیر گذار است؟
آیا پی آر پی برای جوان سازی صورت و اطراف چشم تاثیر گذار است؟

مشکلات زیادی هستند که می توانند بر روی زیبایی صورت تاثیرات منفی بگذارند مانند چروک صورت، سیاهی دور چشم و پف آلود بودن دور چشم که هر کدام به طور جداگانه می توانند باعث ناراحتی افراد شوند. اما در جهان امروزی روش های بسیاری مانند پی آر پی در زرکلینیک وجود دارند تا بتوانید با استفاده از آن ها به جوان سازی صورت خود بپردازید و از شر تمامی مشکلات گفته شده خلاص شوید.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت دکتر زرگنج فرد دیدن کنید.

پی آر پی چیست؟

پی آر پی یک عبارت مخفف شده است که از جمله انگلیسی Rich Plasma Platelet گرفته شده است؛ معنای این جمله پلاسمای سرشار از پلاکت می باشد و همان طور که در مطالب بالا گفتیم در این شیوه از عمل جراحی استفاده نمی شود.

پی آر پی چیست؟
پی آر پی چیست؟

اما برای شروع باید حتما از خود بیماران به مقدار لازم خون گرفته شود. بعد از اینکه روند دریافت خون به پایان رسید پزشکان متخصص پلاسمای خون را از دیگر گلبول های خونی تفکیک می نمایند تا فاکتورهای مورد نیاز برای رشد سلول های مختلف بدن در دسترس قرار بگیرد و در نهایت ترکیبی سرشار از کلاژن و پلاکت ها به دست بیاید.

این ترکیب سرشار از پلاسما را معمولا به نقاطی از بدن تزریق می نمایند که احتیاج به ترمیم و جوان سازی داشته باشد که نقاط گوناگون صورت را شامل می شود مانند:

اطراف دهان، گونه، زیر چشم ها و… همچنین طی مطالعات گوناگون این موضوع ثابت شده است که ای ترکیب جوان سازی می تواند نقش اساسی در از بین بردن صدمات مختلف داشته باشد. بنابراین از پی آر پی فقط برای زیر چشم و صورت استفاده نمی شود، بلکه مزایایی فراتر از آن ها دارد مانند: بهبود آسیب تاندون ها، رباط ها، استخوان ها و مفاصل که هر کدام از اجزای اصلی می باشند و کارکرد های مهمی در بدن افراد دارند. 

کارآیی روش پی آر پی برای جوان سازی پوست چگونه است؟

برای درمان مشکلات پوستی از طریق شیوه پی آر پی زیر چشم در زرکلینیک نکات مهمی وجود دارد که یکی از آن ها تاثیرات اعجاب انگیز پلاکت های خونی خودتان می باشد؛ زیرا به شدت شفابخش هستند و قابلیت ترمیم و بازسازی پوست را دارند. پلاسما به عنوان یک تحریک کننده قوی در بدن شما به حساب می آید که می تواند بدن را برای افزایش تولید کلاژن مجبور کند.

از طرفی خاصیت ضدالتهابی دارد. همچنین اگر می خواهید با پی آر پی زیر چشم پوست آن نواحی را بهبود ببخشید و حلقه های زیر چشم را زیباتر کنید می توانید با این محلول جوان سازی پوست آن ناحیه را ضخیم تر نمایید؛

کارآیی روش پی آر پی برای جوان سازی پوست چگونه است؟
کارآیی روش پی آر پی برای جوان سازی پوست چگونه است؟

چون این باور دارد که پلاسمای سرشار از پلاکت رگ های خونی زیر چشم را افزایش می دهد و کلاژن سازی در آن ناحیه را بیشتر می کند، از آن جهت پوست زیر چشم نیز ضخیم تر از سابق می شود. در نهایت صاحب پوست جدید با سلول های سالم خواهید شد. همچنین میزان گوشت در میان رگ های خونی زیر پوست صورت و چشم ها افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

بنابراین ظاهر حلقه های چشم شما کم تر از گذشته می شود، در مطالعات فراوانی از شیوه پی آر پی زیر چشم استفاده شده است و هر بار این روش به گونه ای موفق عمل کرده است و سبب شده است تا در سال ۲۰۲۱ این روش درمانی موثر پذیرفته شده و در سرتاسر جهان مورد استفاده عموم قرار بگیرد.

تاثیرات شگرف پی آر پی زیر چشم در جهان به طور کامل ثابت شده است

تاثیرات شگرف پی آر پی زیر چشم در جهان به طور کامل ثابت شده است! در این شیوه از مواد مصنوعی استفاده نمی شود بلکه محلول جوان سازی از خون خود شما به دست می آید؛ بنابراین ریسک کمتری از موارد این چنینی دارند. مانند گونه های مختلف فیلرها که دارای ریسک بیشتری نسبت به پی آر پی هستند.

فیلرها در گذشته طرفداران زیادی داشتند و به عنوان درمان استاندارد و شناخته شده مورد استعمال قرار می گرفتند. همچنین یکی از بدترین عوارض فیلرها این می باشد که احتمال دارد سبب کوری افراد شود، البته اگر در حلقه های زیر چشم و اطراف آن تزریق شود خطرات بسیاری در پی خواهد داشت.

اشتباه نکنید! این عارضه از اتفاقات شایع پزشکی نمی باشد اما بیشتر از صدها بار شاهد چنین عوارضی بوده ایم.

اگر میخواهید تا دو سال از مشکلات زیر چشم خود خلاص شوید می توانید از ۴جلسه پی آر پی زیر چشم استفاده کنید و روزها و ماه های بعدی عمر خود را با خاطری آسوده و سپری کنید؛ زیرا این ماده طبیعی ماندگاری بالایی دارد.

البته اگر هر سال این درمان را تمدید کنید برای خودتان بهتر است و در مدت زمان های طولانی تر قادر خواهید بود تاثیرات مثبت آن را حفظ نمایید.

تاثیرات شگرف پی آر پی زیر چشم در جهان به طور کامل ثابت شده است
تاثیرات شگرف پی آر پی زیر چشم در جهان به طور کامل ثابت شده است

نتایج پی آر پی زیر چشم چیست؟

پس از تزریق محلول پی آر پی باید یک ماه صبر کنید تا بتوانید اولین نشانه های بهبودی پوست خود را مشاهده کنید، بنابراین در وهله اول باید صبور باشید و مراقبت های لازم را به خوبی انجام بدهید تا ماندگاری این ترکیب بالاتر برود.

نتایج پی آر پی زیر چشم چیست؟
نتایج پی آر پی زیر چشم چیست؟

اما همان طور که در پاراگراف های قبلی گفتیم باید سه تا چهار جلسه انجام این روش را تکرار کنید تا اثر گذاری کامل آن را ببینید و به عبارتی از قدرت و مزایای جوان سازی این روش غافلگیر شوید! اما نتایج پی آر پی زیر چشم در زرکلینیک عبارت اند از:

  • حلقه های زیر چشم را نابود می کند.
  • پوست روشن تری برای شما به ارمغان می آورد.
  • سیاهی زیر چشم نیز به مرور زمان کاهش پیدا می کند.

مزایای پی آر پی برای صورت و زیر چشم و اطراف آن چیست؟

امروزه روش های مصنوعی پاسخگوی مناسبی برای بهبود مشکلات پوستی در نواحی مختلف صورت نیستند و روش های طبیعی طرفداران بیشتری پیدا کرده اند؛ بنابراین به عنوان اولین مزیت شایسته است به طبیعی بودن درمان پی آر پی اشاره کنیم، چون در محلول آن به هیچ عنوان مواد غیرطبیعی به کار گرفته نشده است.

برخی از روش های درمانی مشابه مانند فیلرها شیمیایی هستند و عوارض خاص خود را دارند، در حالی که در این روش هرگز از ماده ها و تغییرات شیمیایی استفاده نمی شود؛

چون این ترکیب از بدن خود اشخاص برداشته می شود، پس ضرری متوجه آن ها نیست. احتمال دارد در برخی درمان های مشابه واکنش های حساسیت زا به خاطر در بدن خود مشاهده کنید، اما بهتر است بدانید بروز چنین واکنش هایی در این شیوه احتمال بسیار کمی دارد و آن هم به خاطر وجود پلاسمای موجود در شیوه پی آر پی زیر چشم می باشد.

اما منبع پلاسمایی که در ترکیب جوان سازی موجود است بدن بیماران می باشد و اگر به بدن تزریق شود از طرف سلول های ایمنی بدن مورد حمله قرار نمی گیرد.

اما اگر در خون خود مشکلات و یا بیماری هایی دارید باید قبل از هر گونه اقدامی با پزشکان متخصص مانند پزشکان حرفه ای زرکلینیک مشورت نمایید تا تصمیم مناسبی در این باره گرفته شود و آزمایش های لازم روی شما صورت بگیرد؛ چون با این کار میزان ایمنی بدن شما نسبت به این روش به سادگی سنجیده می شود.

پی آر پی زیر چشم یک روش جوان سازی مناسب است که قادر است پوست افراد را سفت تر کند و سلول های آن را همواره شاداب تر از قبل نگه دارد

پی آر پی زیر چشم یک روش جوان سازی مناسب است که قادر است پوست افراد را سفت تر کند و سلول های آن را همواره شاداب تر از قبل نگه دارد. با محکم تر شدن پوست چروک های روی آن به راحتی از بین می روند و سیاهی زیر چشم نیز بهبود پیدا می کند.

اگر جزو کسانی هستید که در صورت خود جای زخم دارید می توانید تا یک حد مشخصی شیوه پی آر پی زیر چشم را به کار ببرید.

همچنین از این روش در هر سن و سالی که باشید می توانید مکررا استفاده کنید و از ماندگاری بالای آن که غالبا تا دو سال می باشد لذت ببرید. البته ماندگاری این شیوه ممکن است بین یک سال تا دوسال متغییر می باشد، چون بدن همه افراد واکنش یکسان ندارد. بنابراین بهتر است نسبت به ماندگاری آن حساسیت نشان ندهید چون شرایط شما و محل تزریق پی آر پی بر روی ماندگاری آن تاثیر مستقیم می گذارد.

حتی در برخی موارد ۴تا ۶ هفته بعد از استفاده از این روش باید تزریقات پلاسما را تکرار کنید

حتی در برخی موارد ۴تا ۶ هفته بعد از استفاده از این روش باید تزریقات پلاسما را تکرار کنید تا بدن شما به این نوع درمان عادت کند و تزریقات تکمیلی را پس نزند. پی آر پی زیر چشم روش معقول و یک تزریق ساده است؛

بنابراین انتظار نداشته باشید که مانند عمل های جراحی ساعت ها زمان ببرد، اگر نواحی مورد نظر شما روی پوست زیاد نباشد حدود ۳۰دقیقه تا یک ساعت زمان احتیاج است. زمان گفته شده احتمالی است و با توجه به بخش های مختلف صورت و مهارت پزشک ممکن است کمتر یا بیشتر از آن طول بکشد.

البته این موضوع را نیز در نظر بگیرید که با یکبار استفاده از روش پی آر پی زیر چشم یک سال تا دوسال از ترمیم آن بی نیاز خواهید بود. پس زمان گفته شده برای چنین ماندگاری کاملا منصفانه است. نگران هزینه صرف شده برای این شیوه درمانی نباشید؛ چون در عوض می توانید در انواع هزینه های درمانی پوست خود صرفه جویی کنید و حتی بسیاری از آن ها را حذف نمایید.

امنیت و خطرات این روش نیز از سایر شیوه ها بسیار کمتر می باشد

البته امنیت و خطرات این روش نیز از سایر شیوه ها بسیار کمتر می باشد. به عنوان مثال اگر روش بوتاکس را برای درمان پوست خود انتخاب کنید این احتمال وجود دارد که پزشک متخصص تزریق را در مکان صحیح انجام بدهد و صورت شما فرم نامناسبی بگیرد.

اما در مورد  تزریق فیلرها همان گونه که قبل تر بیان کردیم خطرات کوری دائمی وجود دارد که اصلا خوشایند بیماران نمی باشد. عوارض گفته شده در شیوه های درمانی بالا ممکن است به ندرت اتفاق بیفتند، اما منظور ما عوارض این چنینی در پی آر پی زیر چشم در زرکلینیک می باشد که حدودا صفر در نظر گرفته می شود و امنیت آن فوق العاده بیشتر است.

پی آر پی مانند دیگر شیوه های درمانی عوارض جانبی شدید ندارد

پی آر پی مانند دیگر شیوه های درمانی عوارض جانبی شدید ندارد و به عوارض جانبی خفیف ختم می شود. مانند خارش یا سوزش خفیف، ورم خفیف و کبودی که احتمال دارد هر کدام از آن ها را به صورت بسیار کم روی پوست خود مشاهده کنید. اما با رعایت دستورات پزشکی به سرعت بهبود پیدا خواهند کرد.

با استفاده از این شیوه جوان سازی پوست می توانید با سرعت بالا میزان تاثیر گذاری آن را بلافاصله پس از تزریق مشاهده کنید؛ چون در اغلب روش های درمانی مشابه حداقل ۵تا ۷روز با قرمزی و ورم پوست مواجه خواهید شد. اما در پی آر پی زیر چشم شاهد چنین مشکلاتی نخواهید بود.

همان طور که متوجه شدید این روش برتری های بسیاری نسبت به روش های درمانی دیگر دارد و میزان خطر آفرینی آن بسیار کمتر است، پس ایمن تر از اکثر آن ها می باشد. به همین خاطر برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم و اطراف آن و نواحی مختلف صورت و ترمیم کردن آن ها به وفور استفاده می شود.

این روش برای جوان سازی پوست بسیار موثر عمل می کند از آن جهت طرفداران و علاقه مندان زیادی را به خود جذب نموده است. از سویی دیگر ماندگاری بالای آن در مقایسه با انواع روش های درمان سبب شده است تا مورد استقبال افراد فراوانی قرار بگیرد. همچنین در ادامه مقاله توضیحات بیشتری راجع به پی آر پی زیر چشم به شما خواهیم داد. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پی آر پی مانند دیگر شیوه های درمانی عوارض جانبی شدید ندارد
پی آر پی مانند دیگر شیوه های درمانی عوارض جانبی شدید ندارد

عوارض پی آر پی زیر چشم چیست؟

پس از آن که تزریقات پی آر پی زیر چشم به پایان رسید هیچ گونه استراحتی برای بیماران وجود ندارد؛ چون که عوارض آن بسیار خفیف است و اصلا نیازی به استراحت احساس نمی شود. در این شیوه کمترین میزان عوارض جانبی مشاهده می شود. برخی بیماران احتمال دارد در پوست خود احساس سوزن سوزن شدن را به صورت خفیف مشاهده کنید.

چون پلاسمای سرشار از پلاکت توسط پزشک متخصص به پوست افراد تزریق می شود. این احساسات زود گذر می باشند و در کوتاه ترین زمان ممکن بهبود پیدا می کنند. همچنین اکثر افراد حتی چنین عوارضی را تجربه نمی کنند و به زودی بهبود پیدا می کنند.

چون دشواری چندانی ندارد و عوارض شدیدی ایجاد نمی کند. برای همین طرفداران زیادی دارد. زمانی که پی آر پی زیر چشم را انجام دادید می توانید از فردای آن روز به انجام کارهای روزانه خود بپردازید،

اما عوارض خفیفی که احتمال دارد پس از تزریق پی آر پی زیر چشم ایجاد شود عبارت اند از:

  • ممکن است در محل تزریق محلول جوان سازی کبودی ایجاد شود.
  • تورم خفیف نیز در برخی افراد احتمال دارد دیده شود.
  • خارش و سوزش نیز به صورت خفیف پدیدار خواهد شد.

در این درمان مستقیما از خون خود افراد استفاده می شود و پلاسمای سرشار از پلاکت از بدن آن ها گرفته می شود؛ بنابراین ترکیبات داخل محلول سمی نیستند و به طور طبیعی ساخته شده اند، پس لازم نیست که نگران آلرژی و واکنش های مختلف آن باشید.

همچنین بیان این نکته الزامی است که انتخاب پزشک متخصص با مهارت و اعتبار بالا در شیوه پی آر پی زیر چشم از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و در این صورت عوارض این روش در پایین تر حد ممکن بروز خواهد کرد.

اما عوارض خفیفی که احتمال دارد پس از تزریق پی آر پی زیر چشم ایجاد شود عبارت اند از:
اما عوارض خفیفی که احتمال دارد پس از تزریق پی آر پی زیر چشم ایجاد شود عبارت اند از:

کاربرد پی آر پی زیر چشم در درمان مشکلات پوست آن نواحی چیست؟

در مطالب بالا عنوان کردیم که از این شیوه درمانی پر طرفدار برای سیاهی زیر چشم، گودی، چین و چروک و پف آن استفاده می شود؛ البته که درمان نهایی و مناسب برای بیماران بهتر است توسط پزشکان حاذق مشخص شود.

پس با اولین جلسه که با عنوان جلسه مشاوره از آن یاد می شود می توانید با پزشک انتخابی خود به خوبی مشورت کنید تا ارائه دهنده درمان، سلامت پوست و مشکلات آن به همراه خواسته های شما توسط متخصص در نظر گرفته شود.

همچنین در جلسات مشاوره راجع به این موضوع مهم صحبت می شود که کدام درمان برای مشکلات شما موثر تر عمل خواهد کرد. تزریق پی آر پی زیر چشم مشکلات بسیاری را برطرف میکند اما نتایجی مانند جراحی لیفت در نواحی مختلف صورت را ندارد.

بنابراین از تزریق پلاسمای سرشار از پلاکت نباید چنین انتظاراتی داشته باشید و بهتر است که فقط بر روی درمان مشکلات اساسی خود تمرکز کنید. شایسته است که قبل از هر گونه اقدامی با روش های متفاوت درمانی آشنا شوید و روشی را که به خواسته شما نزدیک تر است را انتخاب نمایید تا نتیجه مطلوب بگیرید.

ماندگاری پی آر پی زیر چشم چقدر است؟

همان طور که گفتیم استفاده از پی آر پی زیر چشم باعث می شود تا مدت زمان زیادی نیاز به درمان مجدد نداشته باشید اما این شیوه نیز مانند دیگر روش ها دائمی نمی باشد و مدت زمان مشخصی برای ماندگاری آن در نظر گرفته می شود؛ دوام آوردن این روش به شرایط پوست حال حاضر شما، شدت مشکلات و سن شما بستگی خواهد داشت.

اما به طور میانگین بین یک تا دوسال از تزریق مجدد این محلول معاف خواهید بود که زمان بسیار مناسبی می باشد. زمانی که محلول پلاسمای سرشار از پلاکت به زیر چشم افراد تزریق شود آن ها تفاوت پوست خود را به صورت قبل و بعد متوجه خواهند شد.

معمولا پزشکان توصیه می کنند تا برای شروع سه جلسه به صورت تقریبا ماهی یک بار تزریق خود را انجام بدهید و پس از آن هر شش ماه یک بار این شیوه را استفاده کرده و محلول را در زیر چشم خود شارژ کنید که به آن تزریق نگه دارنده نیز می گویند! استفاده از این برنامه درمانی مناسب سبب می شود تا همیشه پوستی شاداب و جوان داشته باشید و ماندگاری آن را بالا ببرید.

ماندگاری پی آر پی زیر چشم چقدر است؟
ماندگاری پی آر پی زیر چشم چقدر است؟

بعد از تزریق پی آر پی زیر چشم چه مراقبت هایی لازم است؟

این شیوه تاثیر گداری بالایی دارد و همزمان عوارض بسیار خفیفی را در بیماران ایجاد می کند که بسیار ناچیز است؛ اما با این وجود باید از یک سری مراقبت ها پیروی کنید تا نتیجه مطلوب تری از این شیوه درمانی کسب کنید.

معمولا با تمام شدن جلسات درمانی اولیه دستورالعمل هایی توسط پزشکان به شما ارائه می شود اما در این مقاله نیز به برخی از آن ها اشاره می کنیم تا اطلاعات دقیق تری در دسترس شما قرار بگیرد،

نکاتی که در ادامه برایتان بازگو می کنیم باعث می شوند تا میزان عوارض تزریقات به حداقل برسد که عبارت اند از:

  • روزی که تزریق را انجام دادید تا فردای آن اجازه ندارید محل تزریق خود را دستکاری کنید.
  • مصرف آسپرین در این دوران ممنوع است؛ چون عوارض دیگر تزریق مانند کبودی را شدت می بخشد.
  • نوشیدن الکل نیز منع مصرف دارد.
  • نباید تا ۷۲ساعت بعد از تزریق محل آن را ماساژ بدهید و یا لایه برداری انجام بدهید.
  • باید در ناحیه گفته شده یخ قرار بدهید.
  • سر خود را حین خوابیدن صاف و رو به بالا بگیرید تا میزان تورم ناحیه کاهش پیدا کند.

احتمال دارد برخی از بیماران مشکلات گوناگونی در زیر چشم خود داشته باشند مانند:

گودی زیر چشم، افتادگی، تیرگی، پف و چین و چروک که همه آن ها باعث ناراحتی افراد می شوند، به طوری که در صدد درمان آن ها برمیایند؛ چون تمامی مشکلات گفته شده مستقیما در صورت قرار دارند.

اما جای نگرانی نیست و روش های درمانی فراوانی به شما پیشنهاد خواهد شد که در میان آن ها پی آر پی زیر چشم موثر تر از سایر روش ها برای بهبودی مشکلات گفته شده عمل می کند و مخصوص مشکلات اطراف چشم می باشد.

اگر خواستار چهره ای شاداب و زیبا و حتی جوان هستید بهتر است راجع به انجام این شیوه درمانی با پزشکان متخصص زرکلینیک صحبت کنید و با پیروی کردن از مراقبت های بعد از تزریق با کم ترین عوارض ممکن مواجه شوید.

پی آر پی همراه با تزریق چربی چگونه است؟

تزریق چربی به گونه ای شروع می شود که قسمتی از بدن را که منبع چربی های انباشته شده باشد انتخاب می کنند و سپس با لیپوساکشن به میزان مورد نیاز از ناحیه مورد نظر چربی ها را خارج می کنند و با خالص سازی آن ها را به محلی که نیاز است تزریق می کنند.

اما انجام این مراحل می تواند با تزریق پی آر پی همراه باشد، چون هر دو کار را به صورت همزمان می توان به انجام رساند و چربی و پلاسمای سرشار از پلاکت هر دو از داخل بدن تامین می شوند.

پی آر پی زیر چشم را از پلاسمایی می سازند که درون آن از پلاکت غنی شده باشد. بنابراین زمانی که آزمایش خون گرفته می شود پی آر پی را از سایر قسمت های آن تفکیک می نمایند. بعد از انجام این مراحل پزشکان متخصص به راحتی محلول جوان سازی را به همان نواحی که انتقال چربی صورت گرفته بود تزریق می نمایند.

یکی از دلایلی که این کار انجام می شود آن می باشد که سلول های چربی پس از انتقال سلامتی و دوام بیشتری پیدا کنند

یکی از دلایلی که این کار انجام می شود آن می باشد که سلول های چربی پس از انتقال سلامتی و دوام بیشتری پیدا کنند. اگر پی آر پی زیر چشم را فقط در اطراف چشم تزریق کنید باز هم مانند یک خط دفاعی قدرتمند می باشد که نقاط مختلف بدن شما را ترمیم خواهد کرد.

در بخش از مقاله پیشنهاد می دهیم تا در زرکلینیک انتقال چربی و پی آر پی زیر چشم را به گونه ای همزمان انجام بدهید تا شاهد مزیت های بی نظیر آن باشید.

همان طور که می دانید پس از آنکه چربی مورد نیاز را به بدن خود انتقال دادین بخشی از آن جذب سایر قسمت های بدن می شود و فقط مقداری از آن باقی می ماند، به همین خاطر از محلول جوان سازی پی آر پی استفاده می شود تا سلامت چربی ها به طور کامل حفظ شود و بیماران به نتایج دلخواه برسند.

چون پی آر پی اجازه نمی دهد چربی زیادی بعد از انتقال از دست بدهید.

یکی از دلایلی که این کار انجام می شود آن می باشد که سلول های چربی پس از انتقال سلامتی و دوام بیشتری پیدا کنند
یکی از دلایلی که این کار انجام می شود آن می باشد که سلول های چربی پس از انتقال سلامتی و دوام بیشتری پیدا کنند
استفاده از پی آر پی با روش پیوند چربی می تواند یکی از گزینه های مناسب برای همه افراد باشد؛ زیرا نتایج فوق العاده ای را به دنبال دارد که عبارت اند از:
  • برای اینکه برخی ویژگی ها و ظاهر خودتان را ارتقا بدهید قادر خواهید بود از منابع با ارزش و قدرتمند بدن خودتان استفاده کنید.
  • همه چیزهایی که در پیوند چربی با پی آر پی به بدن شما منتقل می شود طبیعی هستند و هیچگونه ماده مصنوعی و شیمیایی در آن ها ترکیب نمی شود.
  • از طرفی اگر در قسمتی از بدن خود چربی دارید می توانید به دلخواه خود آن را منهدم کنید.
  • البته با از بین بردن چربی در یک ناحیه می توانید آن را به نقاط ایده آل خود تزریق کنید و از آن ها سود ببرید.
  • محلول جوان کننده پی آر پی زیر چشم که از درون بدن خودتان گرفته می شود قدرت بسیار زیادی دارد؛ بنابراین بعد از منتقل کردن چربی ها به بدن می توانید با منتقل کردن محلول پلاسمای سرشار از پلاکت مزایای بیشتری برای خود به وجود بیاورید و از مشاهده نتایج دلخواه خود خوشحال شوید.

مراحل تزریق پی آر پی زیر چشم چگونه است؟

برای اینکه افراد مشکلات پوستی خود را درمان کنند بهتر است تا از پی آر پی زیر چشم استفاده کنند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

همان طور که می دانید در وهله اول از بیماران نمونه خون می گیرند تا بتوانند محلول جوان سازی را توسط آن بسازند، پس از گرفتن خون متخصصان در زرکلینیک با استفاده از یک سانتریفیوژ پلاسمای خون را که حاوی مقادیر فراوانی از پلاکت ها می باشد از دیگر بخش های خون تفکیک می کنند تا بتوانند برای ترمیم مشکلات پوستی خود بسیار از آن بهره بگیرند.

باید پی آر پی را به اندازه ای که احتیاج است استخراج کرد و دوباره به نواحی که پزشک صلاح دیده است منتقل کرد.

پزشکان برای انتقال این محلول به بدن به خصوص زیر چشم اغلب از سوزن های بسیار نازک با ضخامت کم استفاده می کنند

پزشکان برای انتقال این محلول به بدن به خصوص زیر چشم اغلب از سوزن های بسیار نازک با ضخامت کم استفاده می کنند چون صورت، چشم و اطراف آن از حساسیت های بالایی برخوردار هستند. همچنین این کار باعث می شود تا بیماران درد کمتری را احساس کنند و هنگام تزریق اذیت نشوند.

همان طور که در مطالب بالا گفتیم علاوه بر تزریق و ترکیب محلول جوان سازی به کمک روش پیوند چربی می توانید آن را به همراه روش های جوان سازی دیگر نیز انجام بدهید مثلا: میکرونیدلینگ یا لایه برداری به همراه لیزر که ترکیب همه شیوه ها با یکدیگر سبب می شود تا خطوط ریز، چین و چروک ها و حتی اسکار آکنه از میان برود.

همچنین بیان این نکته نیز ضروری می باشد که قبل از هر گونه اقدامی باید پزشکان متخصص کاربلد و حرفه ای را انتخاب کنید که برای انجام چنین تزریقاتی درس خوانده و آموزش دیده اند؛ در این صورت می توانید خیال خود را نسبت به عوارض تاشی از تزریقات راحت کنید و به خوبی به درمان مشکلات خود بپردازید.

بهتر است بدانید که انتقال پی آر پی زیر چشم حدود ۳۰دقیقه طول می کشد و این زمان برای صفر تا صد تزریق از آماده کردن صورت تا پایان در نظر گرفته شده است.

محدودیت های تزریق پی آر پی کدام اند؟

گاهی اوقات ممکن است نتوانید از این شیوه بهره مند شوید، چون از شرایط جسمانی و سلامتی مطلوبی برخوردار نیستید؛ بنابراین در زیر شرایط کسانی را که از تزریق پی آر پی زیر چشم منع شده اند را شرح می دهیم:

  • سندرم نقص عملکرد پلاکتی
  • نقص ایمنی
  • مصرف داروهای ضد انعقاد
  • ناپایداری همودینامیکالی
  • کسانی که به امراضی مانند سرطان و انواع آن دچار شده اند. علی الخصوص سرطان پوست
  • بیماری های مزمن مانند دیابت درمان نشده نیز جزو این دسته هستند.
محدودیت های تزریق پی آر پی کدام اند؟
محدودیت های تزریق پی آر پی کدام اند؟

قبل از تزریق پی آر پی زیر چشم چه آمادگی هایی لازم است؟

قبل از اینکه به کلینیک بروید و تزریقات را انجام بدهید بهتر است یک برنامه اصولی و مناسب جهت داشتن آمادگی کامل برای خود در نظر بگیرید تا بتوانید از صدمات و مشکلات احتمالی حین تزریق پیشگیری کنید، پس تمامی کارهایی که در زیر برایتان شرح داده ایم قبل از انجام این شیوه به طور دقیق انجام بدهید که عبارت اند از:

  • آزمایش های لازم را انجام بدهید.
  • مایعات فراوان بنوشید.
  • از داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند اجتناب کنید.
  • مطمئن شوید که در بدن شما عفونت هیچ جایی ندارد مانند: سرماخوردگی، تب و آنفولانزا

متد و روش تهیه پی آر پی چگونه است؟

ابتدا از رگ های بیمار به میزان مورد نیاز خون گرفته می شود و به لوله هایی که ضد انعقاد خون می باشند منتقل می شود.

نباید هنگامی که پلاکت تفکیک می شود یا قبل از انجام این مرحله خون خنک شود.

از یک سانتریفیوژ مناسب استفاده می شود که کیت دور اول است و چرخش آهسته دارد.

پس از این مرحله پلاسما را به لوله های دیگری انتقال می دهند که خاصیت ضد انعقادی خون را ندارند و استریل شده هستند.

حال برای اینکه کنسانتره پلاک قابل دستیابی باشد از سانتریفیوژ دوم بهره گرفته می شود که این بار شتاب بالاتری دارد و با سرعت بیشتری می چرخد.

در یک لوله استریل ابتدا به اندازه یک سوم در پایین آن پلاسمای سرشار از پلاکت ریخته می شود و دو سوم بالای آن را پلاسمای خالی از پلاکت قرار می دهند که به آن PPP می گویند.

اکنون باید PPP را خارج کرد و لوله را تکان داد تا پلاکت و پلاسما به حالت سوپانسیون در بیایند.

غلظت پلاکت ها

غلظت پلاکت ها به این خاطر است که آن ها منبع مناسبی از سیتوکین های گوناگون و فاکتورهای لازم برای رشد سلولی می باشند، موارد گفته شده زمانی که به بدن انتقال پیدا کردند در بافت هدف به فعالیت قدرتمند خود ادامه می دهند. البته عاملان فعال شدن پلاکت ها عوامل انعقادی درونزا هستند. اما در اکثر موارد پزشکان از PRP فعال شده قبل از تزریق استفاده می کنند.

زمانی که مواد تزریق شده به گیرنده های خاص و سطحی سلول ها متصل شدند، فرآیندهایی درون سلول ها ایجاد می شود که اجتماع ماتریکس های خارج سلولی را سهولت می بخشد و تکثیر سلول و تمایز آن ها به راحتی انجام می گیرد.

با تکثیر شدن سلول ها شاهد بازسازی بافت های مختلف بدن خواهیم بود که به خاطر آنژیوژنز و مهاجرت سلولی به انجام رسیده است. همچنین در بدن ماتریکس متالوپروتئین وجود دارد که نوعی پروتئین است که سبب از بین رفتن کلاژن ها و انواع پروتئین های ماتریکس خارج سلولی می باشد که به پیر شدن کمک می کنند.

پس پروتئین نام برده شده قطعات کلاژن که برای بافت همبند پوستی بسیار زیان آور هستند را نابود می سازد و از طرفی بازسازی درم را آسان می نماید. در نتیجه محیط مناسبی برای رسوب کلاژن های جدید ساخته می شود. همچنین به این پروتئین های مضر خارج سلولی ECM نیز گفته می شود.

بنابراین با استفاده از شیوه پی آر پی زیر چشم می توان ECMهای صدمه دیده را تحریک کرد و با تخریب کردن آن ها توسط فیبروبلاست و القای سنتز کلاژن جدید اجزای ECM دوباره از نو بازسازی می شود.

فیبروست های پوست انسان ها دارای کلاژن هستند

فیبروست های پوست انسان ها دارای کلاژن هستند که با تزریق محلول جوان سازی به خاطر غلظت بالا بیان کلاژن نوع یک و دو افزایش پیدا می کند. همچنین علاوه بر کاربردهای گفته شده پیری پوست نیز به تاخیر می افتد چون این موضوع کاملا با PRP، پلاکت غلیظ و سلول های بنیادی مزانشیمی ارتباط مستقیم دارد.

پی آر پی قابلیت این را دارد که تولید اسید هیالوروتیک را آسان تر کند. این اسید می تواند سبب جذب مناسب آب در بدن شود. همچنین ماتریکس اسید هیالورونیک تورم پیدا می کند و حجم پوست و ترشحات آن نیز بیشتر می شود.

پی آر پی تکثیر شدن سلول ها را سهولت می بخشد و سنتز ماتریکس خارج سلولی را تقویت می نماید، قطر الیاف کلاژن را به خوبی تنظیم می کند. تمامی این کاربردها باعث می شوند خاصیت ارتجاعی پوست افزایش پیدا کند و بدین ترتیب مراحل جوان سازی پوست به کمک پی آر پی زیر چشم در زرکلینیک تکمیل می شود.

فیبروست های پوست انسان ها دارای کلاژن هستند
فیبروست های پوست انسان ها دارای کلاژن هستند

مزایا و عملکرد پی آر پی در درمان تیرگی، گودی، پف و چروک های اطراف چشم چگونه است؟

همان طور که قبلا نیز عنوان کردیم پی آر پی زیر چشم یکی از اساسی ترین شیوه ها برای از بین بردن مشکلات چشمی مانند: تیرگی، گودی، پف و چروک های اطراف آن می باشد. حتی به جرعت و بدون اغراق می توانیم بگوییم که اگر یک بار از آن در محل مورد نظر استفاده کنید قطعا تاثیرات شگرف آن را خواهید دید. چون با همان یک بار سلول سازی و بافت سازی با سرعت بالایی آغاز می شود و روند ترمیم پوست به سادگی انجام می گیرد.

چون گودی که در زیر چشم ها قرار دارد پر می شود سیاهی زیر آن به مرور زمان ناپدید می شود. البته که چروک های این قسمت از صورت نیز مانند مشکلات دیگر از بین می روند. در جهان امروزی از پی آر پی زیر چشم در زرکلینیک و سرتاسر جهان استفاده می کنند چون متوجه کاربرد فوق العاده آن برای نابود کردن چروک های اطراف چشم شده اند. تعداد جلساتی که بیماران باید به درمان ادامه بدهند به مشکلات نواحی چشم آن ها بستگی دارد، مانند میزان گودی ، تیرگی، پف و چروک های موضعی چشم.

روند جلسات

اما اگر بخواهیم به طور کلی روند جلسات را شرح بدهیم به این صورت است که در هر بار مراجعه حدود یک و نیم میلی لیتر پلاسمای سرشار از پلاکت به اطراف چشم تزریق می شود. همچنین در این جلسات از بین بردن خطوط پنجه کلاغی بسیار مهم می باشد. این تزریق به تازگی بر روی برخی از افراد انجام شد و نتایج آن طی ۳ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

در این مدت قبل و بعد استفاده از پی آر پی زیر چشم را مقایسه کردند و به تاثیر گذاری این شیوه بی نظیر ایمان آوردند. چون به شدت بر روی پوست و ترمیم آن تاثیر بسزایی داشته است. همچنین آمار بهبود تیرگی و گودی و چین و چروک چشم ها بسیار معنادار می باشد و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

به همین خاطر است که پی آر پی یک روش درمانی قطعی برای جوان سازی پوست و ترمیم نقاط گوناگون بدن شناخته می شود. همچنین در این مقاله زرکلینیک را برای انجام این درمان به شما پیشنهاد می دهیم.

روند جلسات
روند جلسات

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: :02128111615

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

 

 

منبع:

https://bit.ly/3FBOC7t

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید