میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

ورم بعد از تزریق چربی
ورم بعد از تزریق چربی

لیست موضوعات

ورم بعد از تزریق چربی

با موضوع ورم بعد از تزریق چربی در خدمت شما هستیم.

زیبایی چهره از اهمیت زیادی برخوردار است. همه ما انسان ها دوست داریم ظاهری زیبا داشته باشیم. این ظاهری می تواند در ناحیه صورت یا دیگر نواحی بدن باشد و جنبه ظاهری بدن انسان مربوط به نقاط مختلف بدن می شود. هر فردی برای افزایش اعتماد به نفس خود، به زیبایی ظاهری خود اهمیت زیادی می دهد.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد تزریق چربی می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02128111615

در برخی از مواقع ممکن است، زیبایی و تناسب در اندام های مختلف بدن، مورد نظر ما و یا دلخواه ما نباشد، بنابراین می توان از روش های مختلفی نیز استفاده کرد تا بتوان به زیبایی ظاهری و اندام کمک زیادی کرد. روش های مختلفی برای زیباسازی صورت و دیگر اعضای بدن وجود دارد که هر فردی می تواند بر اساس شرایط خود از هر یک از روش ها استفاده کند. یکی از روش های معمول و بسیار رایج در بین عموم مردم، استفاده از تزریق چربی می باشد.

تزریق چربی از روش های رایج و بسیار پرطرفدار در بین عموم مردم اعم از خانم ها و آقایان می باشد که می توان در جهت اهداف مختلفی از آن استفاده کرد. تزریق چربی می تواند در ناحیه صورت، دست، باسن، سینه و … مورد استفاده قرار گیرد و در کشور ما از تقاضای زیادی برخوردار است.

تزریق چربی می تواند علاوه بر بررسی و حل مشکلات ظاهری، به عنوان یک روش درمانی در برخی از عارضه ها مورد استفاده قرار گیرد

تزریق چربی می تواند علاوه بر بررسی و حل مشکلات ظاهری، به عنوان یک روش درمانی در برخی از عارضه ها مورد استفاده قرار گیرد. این روش درمانی نوعی روش بدون تهاجم و با عوارض بسیار کم است و مزیت های بسیار زیادی را به همراه دارد.

اما هر روش درمانی ای را نمی توان بدون عارضه نامید و طبیعتا بدن نسبت به آن واکنش های طبیعی نشان خواهد داد که یکی از این موارد مهم، ورم بعد از تزریق چربی می باشد. ورم جز جدایی ناپذیر این روش درمانی است که البته نمی تواند جای نگرانی داشته باشد.

اما لازم است در این خصوص اطلاعات کافی بدست آورد و اقدامات لازم برای طی کردن این دوره را انجام داد. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم در ابتدا به توضیح مختصری در خصوص تزریق چربی بپردازیم و سپس به موضوع اصلی مقاله یعنی ورم بعد از تزریق چربی خواهیم پرداخت و نکات مهمی را در خصوص کاهش ورم اشاره خواهیم کرد.

برای انجام تزریق چربی از مراکز درمانی بسیار معتبر استفاده کنید

همچنین در ادامه مقاله به بررسی انواع تزریق چربی و روش انجام آن می پردازیم و نکات مهمی را در خصوص تزریق چربی خواهیم گفت. با این حال توصیه میشود برای انجام تزریق چربی از مراکز درمانی بسیار معتبر استفاده کنید که یکی از این مراکز درمانی معتبر مرکز درمانی زرکلینیک می باشد که در زمینه انجام امور زیبایی تخصص بسیار بالایی دارد و از پزشکان مجربی بهره مند است.

برای انجام تزریق چربی از مراکز درمانی بسیار معتبر استفاده کنید
برای انجام تزریق چربی از مراکز درمانی بسیار معتبر استفاده کنید

شما می توانید با مراجعه به این مرکز زیبایی، اقدامات لازم در خصوص تزریق چربی و مشاوره های لازم را انجام دهید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

تزریق چربی چیست؟

ورم بعد از تزریق چربی چیست؟

علت ورم بعد از تزریق چربی چیست؟

تا چند روز بعد از تزریق چربی ورم دارد؟

در چه صورتی ورم بعد از تزریق چربی خطرناک است؟

راهکارهای کاهش ورم بعد از تزریق چربی کدام است؟

انوع تزریق چربی چیست؟

مراحل تزریق چربی چیست؟

آمادگی های لازم برای تزریق چربی چیست؟

مراقبت‌های پس از تزریق چربی چیست؟

مزایای تزریق چربی چیست؟

آیا تزریق چربی دائمی است؟

نگهداری بعد از تزریق چربی چگونه است؟

 

 

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی نوعی جراحی زیبایی محسوب می شود که از طرفداران زیادی برخوردار است و در کشور ما، افراد زیادی از این روش برای زیبایی خود استفاده می کنند. روش تزریق چربی در طی سالیان اخیر توانسته است جایگاه بسیار بالایی در خصوص جراحی زیبایی بدست آورد.

این روش درمانی می توان علاوه بر کاهش چربی های اضافه، به فرم دهی اجزای بدن، افزایش سایز و حجم و … کمک زیادی کند. در واقع تزریق چربی را می توان به عنوان یکی از بهترین روش های جوانسازی و حجم دهی به پوست نامید که توانسته است توجه عموم مردم را به خود جلب نماید.

تزریق چربی چیست؟
تزریق چربی چیست؟

برای تزریق چربی از انتقال چربی نیز استفاده می شود و معمولا از نواحی ای مانند شکم، باسن، پهلو برداشته خواهد شد و در نواحی دیگری مانند پوست صورت، اطراف چشم، پیشانی، خط خنده، لب، یا نقاطی مانند بازو، دست و … تزریق خواهد شد. مزیت استفاده از تزریق چربی این است که از چربی های موجود در بدن استفاده خواهد شد که با بدن فرد سازگاری کامل دارد.

چربی ای که از بدن فرد برداشت می شود، طی فرآیندی مورد فراوری و بررسی دقیق قرار می گیرد و مواد زائد از داخل چربی جدا خواهد شد تا بتواند آماده تزریق در ناحیه مورد نظر شود. این مورد از اهمیت زیادی برخوردار است و طبیعتا باید با دقت فراوانی صورت گیرد تا فرد بتواند نهایت بهره را از تزریق چربی ببرد.

پیشنهاد می کنیم از پست از بین بردن ورم صورت بعد از تزریق فیلر دیدن کنید.

هدف کلی تزریق چربی، افزایش حجم در ناحیه مورد نظر می باشد

هدف کلی تزریق چربی، افزایش حجم در ناحیه مورد نظر می باشد که می تواند به عنوان یک روش درمانی موثر برای نقاطی استفاده شود که دچار کاهش حجم یا عارضه های دیگری شده اند. طبیعتا افرادی که دچار پیری زودرس شده اند، می توانند از این روش درمانی برای جوانسازی پوست خود استفاده کنند.

همچنین افتادگی و شل شدگی پوست، امروزه بسیار زیاد مشاهده می شود که این شل شدگی ها می تواند در ناحیه صورت، باسن، سینه، بازو و دیگر نقاط مهم بدن باشد. به همین دلیل پزشکان متخصص در این حوزه با استفاده از تزریق چربی به حل مشکلات فوق خواهند پرداخت و ظاهری موزون و زیبا را به فرد منتقل خواهد کرد.

هدف کلی تزریق چربی، افزایش حجم در ناحیه مورد نظر می باشد
هدف کلی تزریق چربی، افزایش حجم در ناحیه مورد نظر می باشد

از طرفی مسئله ورم بعد از تزریق چربی، باید مدنظر قرار گیرد و اقداماتی در این خصوص انجام داد تا این عارضه طبیعی بعد از تزریق، از بین برود که ما در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تزریق چربی و انجام آن و اقدامات لازم برای برخورداری از مزیت های تزریق چربی به یکی از بهترین مراکز درمانی زیبایی یعنی زرکلینیک مراجعه نمایید و از پزشکان شاغل در این مرکز مجهز و معتبر، نهایت استفاده را ببرید.

ورم بعد از تزریق چربی

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، تزریق چربی یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای داشتن ظاهری زیبا و موزون می باشد که می تواند در نواح مختلف بدن مورد استفاده قرار گیرد. این روش درمانی به مانند سایر روش های زیبایی و درمانی، می تواند عواض جانبی را داشته باشد و بر کسی پوشیده نیست که هیچ روش درمانی، بدون عارضه نخواهد بود.

اگر بخواهیم در خصوص عوارض ناشی از تزریق چربی نکات مهمی اشاره کنیم می توانیم به التهاب، ورم، قرمزی پوست اشاره کرد که همگی این موارد می تواند در حد جزئی باشد و جز عارضه های طبیعی تزریق چربی است و خفیف خواهد بود.

ورم بعد از تزریق چربی
ورم بعد از تزریق چربی

با اینکه روش تزریق چربی روش غیر تهاجمی محسوب می شود، اما بدن انسان بعد از فرآیند تزریق، واکنش های طبیعی از خود نشان خواهد داد که جز واکنش های طبیعی سیستم ایمنی بدن است که باید در مقابل هر تزریق و مقابله با جسم خارجی از خود واکنشی نشان دهد.

ورم بعد از تزریق چربی، جز اولین واکنش های بدن در مقابل تزریق سوزن می باشد

به همین دلیل ورم بعد از تزریق چربی رخ خواهد داد. ورم بعد از تزریق چربی، جز اولین واکنش های بدن در مقابل تزریق سوزن می باشد که امری طبیعی است. همچنین به دلیل این که چربی های اضافه تری نیز به ناحیه مورد نظر تزریق می شود و باعث افزایش حجم در ناحیه مورد نظر خواهد شد، این مورد به خودی خود، باعث ورم در ناحیه تزریقی خواهد شد و تا چند روز بعد از فرآیند تزریق ادامه دار خواهد بود.

عوامل مختلفی نیز می تواند باعث ایجاد ورم بعد از تزریق چربی شود که ما در ادامه مقاله به بررسی علل ورم، مخصوصا در ناحیه صورت خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام تزریق چربی و کسب مشاوره های لازم در خصوص ورم بعد از تزریق چربی، با پزشکان مجرب و با تجربه مرکز درمانی زرکلینیک تماس حاصل فرمایید و با مراجعه به این مرکز زیبایی، راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

ورم بعد از تزریق چربی، جز اولین واکنش های بدن در مقابل تزریق سوزن می باشد
ورم بعد از تزریق چربی، جز اولین واکنش های بدن در مقابل تزریق سوزن می باشد

علت ورم بعد از تزریق چربی

همانطور که در مورد قبلی مقاله گفته شد، ایجاد ورم و التهاب جز موارد جدانشدنی بعد از تزریق چربی می باشد و نوعی واکنش طبیعی بدن در خصوص عوامل خارجی محسوب می شود. جای نگرانی ای نیز در این خصوص وجود ندارد که چرا ورم و التهاب بعد از تزریق بوجود می آید، بلکه باید به دنبال راهکاری بود که بتوان اقدام به کاهش ورم و التهاب نمود.

یکی مهمترین نکات در خصوص ایجاد ورم این است که چربی اضافه تری نیز به ناحیه مورد نظر تزریق می شود و همین موضوع باعث افزایش حجم در ناحیه تزریق شده می شود که با ورم همراه است و با گذشت زمان کاهش خواهد یافت.

علت ورم بعد از تزریق چربی
علت ورم بعد از تزریق چربی

از طرفی برخی از عوامل می تواند باعث تشدید ورم در ناحیه تزریق شده شود که از جمله آن می توان به وارد کردن ضربه به ناحیه مورد نظر، برخورد آب بلافاصله بعد از تزریق اشاره کرد که طبیعتا این مورد جز موارد ارادی محسوب می شود و لازم است از انجام آن خودداری کرد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر در خصوص انجام تزریق چربی و همچنین اقدامات لازم برای کاهش ورم بعد از تزریق چربی به مرکز درمانی زرکلینیک مراجعه نمایید و از مشاوره ها و راهنمایی های پرسنل و پزشکان شاغل در این مجموعه استفاده کافی نمایید.

تا چند روز بعد از تزریق چربی ورم دارد؟

برای اینکه بدانیم که چه زمانی، ورم مخصوص ورم صورت بعد از تزریق چربی کاهش خواهد یافت، باید به عوامل مختلفی توجه کرد تا بتوانیم بگوییم که زمان آن دقیقا چقدر است.

طبیعتا عوامل مختلفی مانند مقدار مواد تزریق شده، میزان حساسیت بدن نسبت تزریق، سیستم ایمنی بدن، مهارت و توانایی پزشک و همچنین نحوه مراقبت بعد از تزریق چربی، می تواند در زمینه مدت زمان کاهش ورم تاثیرگذار باشد. به همین دلیل نمی توان به صورت کاملا دقیق گفت که چقدر طول خواهد کشید که ورم کاهش پیدا کند.

تا چند روز بعد از تزریق چربی ورم دارد؟
تا چند روز بعد از تزریق چربی ورم دارد؟

در برخی از نقاط بدن و صورت ممکن است میزان ورم بعد از تزریق چربی کم باشد و همچنین در طی مدت زمان کوتاه تری، ورم آن از بین برود. به عنوان مثال تزریق در ناحیه لب از تورم کمتری برخوردار است و طبیعتا زمان کمی خواهد برد تا به کاهش ورم دست پیدا کند.

بعد از فرآیند تزریق چربی به ناحیه مورد نظر، حدود یک هفته تا دو هفته زمان خواهد برد که ورم در ناحیه صورت یا دیگر نواحی تزریق شده کاهش پیدا کند

بطور کلی بعد از فرآیند تزریق چربی به ناحیه مورد نظر، حدود یک هفته تا دو هفته زمان خواهد برد که ورم در ناحیه صورت یا دیگر نواحی تزریق شده کاهش پیدا کند که همین مقدار زمان هم بستگی به موارد ذکر شده خواهد داشت.

بعد از گذشت 3 روز از تزریق چربی، ممکن است ورم به نقطه اوج خود برسد و بعد از گذشت یک هفته نیز، به مرور زمان کاهش ورم را تجربه نماید و در نهایت بعد از گذشت دو هفته، بصورت کامل، ورم از بین برود.

در برخی مواقع هم با توجه به شدت عارضه ممکن است کمی بیشتر زمان ببرد که توصیه می شود با پزشک متخصص خود مشورت های لازم را انجام دهید. مرکز درمانی زرکلینیک به عنوان یکی از بهترین مراکز زیبایی می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

در چه صورتی ورم بعد از تزریق چربی خطرناک است؟

شاید یکی از مهمترین دغدغه هایی که به سراغ هر فردی بعد از تزریق چربی بیاید این است که در چه صورتی ممکن است ورم بعد از تزریق چربی خطرناک باشد؟ یا بصورت کلی آیا تزریق چربی خطرناک است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که، همانطور که اشاره شد، تزریق چربی می تواند عوارضی مانند التهاب، ورم، قرمزی را به همراه داشته باشد که جز واکنش های طبیعی بدن محسوب می شود.

اما در صورتی که تورم ایجاد شده همراه با خونریزی شدید یا عفونت باشد، این موضوع می تواند خطر آفرین باشد و لازم است در اقدامی فوری به پزشک معالج مراجعه شود تا اقدامات لازم درمانی را انجام دهد.

پزشک معالج با بررسی های دقیق و معاینه های مختلف، میزان تورم و عفونت را مشخص خواهد کرد و برای فرد داروهایی مانند آنتی بیوتیک و … را تجویز خواهد کرد تا بتواند به کنترل ورم بیش از حد و عفونت بپردازد.

در برخی از مواقع هم ممکن است، پزشک اقدام به تخلیه چربی نماید تا از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری نماید. بنابراین می توان گفت که ورم بعد از تزریق چربی خطر آفرین نخواهد بود، مگر به همراه خونریزی شدید و عفونت باشد.

در چه صورتی ورم بعد از تزریق چربی خطرناک است؟
در چه صورتی ورم بعد از تزریق چربی خطرناک است؟

راهکارهای کاهش ورم بعد از تزریق چربی

اما برای کاهش میزان ورم موجود در ناحیه تزریق شده، نیازمند این است که اقداماتی انجام دهیم و راهکارهای ساده ای نیز در این خصوص وجود دارد که می تواند بسیار موثر عمل کند و به عنوان یک روش درمانی هم محسوب شود. از جمله راهکارهایی که می توان اقدام به کاهش ورم بعد از تزریق چربی نمود عبارتند از:

تغییر وضعیت خوابیدن

یکی از مهمترین نکات در خصوص کاهش میزان التهاب و ورم این است که فرد لازم است به گونه بخوابد که سر او بالاتر از بدن قرار گیرد و این کار می تواند به کاهش ورم کمک زیادی نماید و به مرور زمان ورم ایجاد شده بر اثر تزریق چربی کاهش پیدا خواهد کرد. عموما بین یک هفته تا 10 روز لازم است به چنین سبکی خوابید تا نتیجه حاصل شود.

مصرف داروهای ضد التهاب

در برخی از موارد، پزشک متخصص تشخیص خواهد داد که لازم است فرد اقدام به مصرف داروهای ضدالتهابی نماید. به عنوان مثال داروهای ضد التهابی استروئیدی می تواند باعث کاهش فعالیت سیستم ایمنی بدن شود و در کاهش تورم موثر باشد. نکته بسیار مهم در خصوص مصرف دارو این است که فرد نباید بصورت خودسرانه به مصرف دارو روی بیاورد و لازم است با تشخیص و تجویز پزشک این کار صورت گیرد. کلینیک درمانی زرکلینیک می تواند در این زمینه راهنمایی های لازم را انجام دهد.

مصرف داروهای ضد التهاب
مصرف داروهای ضد التهاب

داشتن رژیم غذایی سالم

یکی از مواردی که لازم است برای کاهش ورم بعد از تزریق چربی مدنظر قرار داد، این است که رژیم غذایی رعایت شود تا فرد بتواند به کاهش تورم خود کمک کند. مصرف سبزیجات مانند کاهو، اسفناج، ادویه هایی مانند زردچوبه و زنجبیل و … می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش تورم داشته باشد.

چنین موادی سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که می تواند باعث کاهش میزان التهاب و ورم شود. همچنین لازم است از مصرف غذاهای پرچرب و شور جلوگیری شود تا در روند طی کردن دوران نقاهت، تداخلی ایجاد نشود.

استفاده از کمپرس سرد

برای جلوگیری از تورم بیشتر و کاهش ورم طبیعی بعد از تزریق چربی می توان از کمپرس سرد استفاده کرد و می تواند تاثیر زیادی در کاهش التهاب در ناحیه تزریق شده داشته باشد. البته لازم است در این خصوص مشورت های لازم را با پزشک متخصص خود انجام دهید.

عدم مصرف دخانیات

مصرف دخانیات می تواند باعث ایجاد التهاب و تورم بیشتر شود. بنابراین لازم است تا مدت ها قبل و بعد از انجام تزریق چربی از مصرف دخانیات خودداری شود تا باعث ایجاد ورم و التهاب کمتری نیز شود.

عدم مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و الکل

کاهش و یا عدم مصرف نوشیدنی های الکلی و نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، چای و نوشابه های گازدار می تواند تاثیر زیادی در کاهش میزان ورم بعد از تزریق چربی داشته باشد و به جای آن می توان نوشیدنی هایی نظیر دمنوش دارچین و … استفاده شود.

عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون

مصرف داروهایی که باعث افزایش میزان جریان خون و رقیق تر شدن خون می شود می تواند باعث ایجاد التهاب و ورم بیشتر بعد از تزریق چربی شود. بنابراین لازم است از مصرف چنین داروهایی مانند آسپرین، وارفارین و یا ویتامین E خودداری شود تا در روند کاهش میزان التهاب و ورم تاثیرگذار باشد. همچنین از مصرف خودسرانه دارو خودداری شود و حتما با پزشک متخصص مشورت های لازم انجام شود.

حال که با مبحث ورم بعد از تزریق چربی و راه های کاهش آن آشنا شدیم به بررسی انواع تزریق چربی خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام تزریق چربی، کنترل تورم و التهاب بعد از آن به یکی از بهترین مراکز درمانی زیبایی یعنی زرکلینیک مراجعه نمایید و مشورت های لازم را دریافت کنید.

عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون
عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون

انوع تزریق چربی

تزریق چربی به صورت

یکی از رایج ترین انواع تزریق چربی، تزریق چربی صورت می باشد که برای رفع چین و چروک های صورت بکار خواهد رفت. همچنین برای اصلاح در خط لبخند، خط اخم، خطوط موجود در پیشانی، اطراف چشم و … می توان از روش تزریق چربی صورت استفاده کرد.

برای انجام تزریق چربی صورت، پزشک متخصص اقدام به برداشت چربی از نواحی شکم و ران و یا دیگر نقاط استفاده خواهد کرد و پس از فراوری و آماده سازی چربی برداشت شده، اقدام به تزریق چربی در ناحیه مورد نظر در قسمت صورت خواهد کرد.

تزریق چربی به سینه

خانم هایی که قصد دارند، کمی حجم سینه های خود را افزایش دهند می توانند از تزریق چربی استفاده کنند. تزریق چربی به سینه جز رایج ترین انواع تزریق چربی می باشد. یکی از مهمترین نکاتی که باید در خصوص تزریق چربی به سینه مورد توجه قرار گیرد این است که سینه فرد و پستان های او باید از شکل و بافت پوستی مطلوبی برخوردار باشد.

در صورتی که فرد از افتادگی پستان ها برخوردار است، طبیعتا میزان ماندگاری چربی تزریق شده بالا نخواهد بود و نباید از این روش استفاده کند.

ایجاد هماهنگی و موزونی در سینه ها می تواند توسط تزریق چربی صورت گیرد و همچنین می توان از این روش برای حجم دهی مناسب به پستان ها استفاده کرد. رفع نقص های موجود در ظاهر سینه از اهداف مهم تزریق چربی در این ناحیه می باشد. همچنین لازم است در خصوص ورم بعد از تزریق چربی به قسمت سینه اطلاعات کافی بدست آورد که پزشک متخصص توصیه های لازم را انجام خواهد داد.

علاوه بر حل مشکلات ظاهری، تزریق چربی به سینه می تواند ماهیت درمانی داشته باشد. به عنوان مثال، افرادی که سرطان سینه داشته اند و اقدام به جراحی کرده اند، برای پر کردن جای خالی ایجاد شده و رفع نقص های بعد از جراحی، می توانند از این روش درمانی برای حل مشکل خود استفاده کنند که مرکز درمانی زرکلینیک می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

حجم‌دهی به باسن

بسیاری از افراد تمایل دارند، باسنی خوش فرم تر و با انحنای بیشتری داشته باشند و عملا اقدام به حجم دهی در ناحیه باسن نمایند. تزریق چربی در ناحیه باسن می تواند منجر افزایش میزان حجم باسن در حد معمول شود و افزایش انحنا در ناحیه باسن را می تواند ایجاد کند. در این روش از مناطق مجاور باسن، چربی برداشت می شود و بعد از فراوری و آماده سازی آن می توان اقدام به تزریق در ناحیه باسن نمود.

تزریق چربی به شکم

تزریق چربی در ناحیه شکم، در واقع نوعی پیکر تراشی محسوب می شود. پزشکان متخصص می تواند چربی های اضافی در ناحیه شکم را برداشت کنند و با آماده سازی آن مجدد به نواحی دیگر شکم تزریق کنند تا بتوانند موزونی شکم را ایجاد نمایند.

تزریق چربی به بازو

برای فرم دهی و تقویت عضلات بازو می توان از روش تزریق چربی استفاده کرد و اغلب آقایان به این موضوع تمایل دارند که شکل مناسبی در بازوی خود ایجاد کنند و شکل دهی و حجم دهی در ناحیه بازو را انجام دهند که می توان از روش تزریق چربی به بازو استفاده کرد. لازم است در خصوص ورم بعد از تزریق چربی به بازو هم اطلاعاتی بدست آورد که پزشک متخصص توصیه های لازم را در این خصوص خواهد کرد.

تزریق چربی به ساق پا

برخی از افراد از پاهای لاغر رنج می برند و پاهای استخوانی دارند. چنین افرادی می توانند با انجام تزریق چربی به ناحیه پا، اقدام به پرتر شدن ظاهر پاها نمایند و شکل زیباتری به عضلات پای خود دهند.

تزریق چربی به لب

یکی از رایج ترین و پرتقاضاترین انواع تزریق چربی که مرتبط با تزریق چربی به صورت است، این است که تزریق چربی در ناحیه لب انجام می دهند. داشتن لب های پر تر و حجیم تر، می تواند برای یک فردی ایده آل باشد،

بنابراین با استفاده از تزریق چربی قادر خواهد بود به این هدف دست پیدا کند. برای انجام این روش تزریق چربی، بیهوشی موضعی نیز انجام خواهد شد و سپس پزشک با برداشتن چربی از نواحی مختلف بدن و بعد از فراوری آن اقدام به تزریق چربی در ناحیه لب خواهد کرد.

عموما از نواحی شکم، چربی برداشته خواهد شد و به لب منتقل می شود. انجام این روش تزریق از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و لازم است با بهترین تجهیزات پزشکی و باتجربه ترین پزشک صورت گیرد که توصیه می شود برای انجام تزریق چربی به لب، به یکی از بهترین مراکز درمانی زیبایی یعنی زرکلینیک مراجعه نمایید و با مشورت از بهترین پزشکان شاغل در این مرکز درمانی مجهز، اقدام به تزریق چربی در ناحیه لب نمایید.

تزریق چربی به لب
تزریق چربی به لب

جوانسازی پوست دست

پیر شدن دست می تواند برای هر فردی آزاردهنده باشد. مخصوصا اگر فردی به پیری زودرس دچار شده باشد، می تواند از روش هایی مانند جوانسازی دست استفاده کند که با تزریق چربی منجر به افزایش حجم در ناحیه دست خواهد شد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام تزریق چربی در نواحی مختلف بدن خود و همچنین اطلاع از میزان ورم بعد از تزریق چربی در نواحی مختلف بدن به مرکز درمانی زرکلینیک مراجعه نمایید و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

مراحل تزریق چربی

برای انجام تزریق چربی در نواحی مختلف بدن، مراحلی وجود دارد. در ابتدا چربی به کمک روش لیپوساکشن استخراج خواهد و شد طی فرآیندی، استریل و فرآوری خواهد شد و بعد از اماده سازی ان با استفاده از سرنگ های مخصوصی به محل مورد نظر تزریق خواهد شد. ما در ادامه بصورت دقیق مراحل تزریق چربی را توضیح خواهیم داد که برای تمام روش های تزریق چربی استفاده می شود:

استخراج چربی

قبل از انجام فرآیند تزریق چربی، پزشک متخصص بررسی های لازم را در خصوص محل استخراج چربی انجام خواهد داد و با مشورت فرد تصمیم نهایی را در خصوص استخراج چربی خواهد گرفت. با انجام بی حسی موضعی، محل استخراج چربی بی حس خواهد شد و بعد از آن برش کوچکی نیز ایجاد می شود و در نهایت توسط دستگاه لیپوساکشن، میزان چربی مورد نیاز از محل مورد نظر برداشته خواهد شد.

فرآیند خالص سازی و استریل

بعد از استخراج چربی از ناحیه مورد نظر، پزشک می بایست، چربی ها را در دستگاهی قرار دهد که در این دستگاه فرآیند استریل سازی و خالص سازی چربی صورت می گیرد و مواد زائد از درون چربی خارج خواهد شد و چربی بدست آمده بصورت سالم و خالص، آماده انتقال به محل تزریق می شود تا بتواند تزریق را انجام دهد.

جایگذاری

در مرحله آخر، بعد از آماده سازی چربی و استریل کردن آن، پزشک متخصص با استفاده از سرنگ های مخصوص اقدام به تزریق چربی در نواحی مورد نظر خواهد  کرد. در این مرحله ممکن است پزشک تصمیم بگیرد از روش ها و تکنیک های مختلفی استفاده کرد. بطور کلی برای انجام تزریق، سرنگ بصورت متوالی چند بار وارد پوست می شود و خارج می شود و این کار باعث می شود که بصورت متوالی و به مرور، چربی وارد بخش مورد نظر شود.

جایگذاری
جایگذاری

بعد از تکرار این فرآیند و رسیدن به نتیجه مورد نظر و ایجاد حجم مناسب و اصولی در ناحیه تزریق شده، فرآیند تزریق پایان خواهد یافت و در صورت لزوم ممکن است پزشک با استفاده از ماساژهای مخصوص اقدام به ثابت نگه داشتن چربی در ناحیه مورد نظر خواهد کرد. ورم بعد از تزریق چربی ممکن است در این مرحله رخ دهد که امری طبیعی است و لازم است نکات لازم در خصوص کاهش ورم را انجام داد.

شما می توانید برای انجام تزریق چربی در نواحی مختلف بدن خود، با مراجعه به مرکز درمانی زرکلینیک اقدامات درمانی لازم را انجام دهید و به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

آمادگی های لازم برای تزریق چربی

یکی از مهمترین نکاتی که باید در خصوص انجام تزریق چربی در نظر گرفته شود این است که آمادگی هایی قبل از انجام این فرآیند صورت گیرد تا نتیجه دلخواه ایجاد شود و همچنین تاثیر زیادی در روند کاهش ورم بعد از تزریق چربی خواهد داشت. این اقدامات عبارتند از:

  • لازم است از مدت ها قبل از انجام تزریق چربی، از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کرد تا در حین تزریق تا دچار خونریزی نشوید.
  • از حدود یکماه قبل از فرآیند تزریق چربی، لازم است اقدام به ترک سیگار نمایید. اینکار باعث جلوگیری از عفونت و التهاب شدید و همچنین ورم شدید بعد از تزریق خواهد شد.
  • انجام آزمایشات کلی و چکاپ جز الزامات اولیه قبل از تزریق چربی است تا پزشک متخصص از وضعیت کلی و سلامتی بدن مطمئن شود.
  • مصرف مشروبات الکلی از حدود یکماه قبل از فرآیند تزریق الزامی است و باعث جلوگیری از عفونت و خونریزی های شدید خواهد شد.
  • در صورت استفاده از داروهایی نظیر داروهای ضد حساسیت و …، لازم است با پزشک خود مسائل مربوط به آن را در میان بگذارید.

لازم است از حدود یکماه قبل از فرآیند تزریق چربی، از مصرف دخانیات خودداری کنید

در بخشی از این مقاله در مورد اهمیت عدم مصرف سیگار توضیحاتی ارائه شد. لازم است از حدود یکماه قبل از فرآیند تزریق چربی، از مصرف دخانیات خودداری کنید. زیرا باعث افزایش التهاب و خونریزی و عفونت بعد از تزریق خواهد شد و ورم بعد از تزریق چربی را افزایش می دهد.

از طرفی برای افرادی که اقدام به تزریق چربی پوست می کنند، باید این موضوع را بدانند که مصرف سیگار می تواند باعث کاهش حالت ارتجاعی پوست صورت شود و لازم است در اقدامی فوری، اقدام به ترک سیگار نمایید.

استخراج چربی حجم آن ناحیه را کاهش می‌دهد اما وظیفه اصلی آن کاهش حجم نیست. توجه داشته باشید همان‌طور که کاهش یا افزایش وزن ظاهر فرد را تغییر می دهد، می‌تواند روی چربی تزریقی نیز تاثیر بگذارد. پس اگر قصد کاهش وزن دارید، این کار را قبل از تزریق چربی انجام دهید.

این نکته مهم را باید بدانید که استخراج چربی، حجم ناحیه مورد نظر را کاهش خواهد داد، اما وظیفه اصلی آن کاهش حجم نیست و برای افرادی که از چاقی رنج می برند، لازم است در ابتدا اقدام به کاهش وزن نمایند و سپس اقدام به استخراج چربی کنند. زیرا این مسئله ربطی به لاغری و کاهش وزن نخواهد داشت.

شما می توانید برای انجام مشورت های لازم در خصوص انجام تزریق چربی و اقدامات قبل از آن با مرکز درمانی زرکلینیک تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

لازم است از حدود یکماه قبل از فرآیند تزریق چربی، از مصرف دخانیات خودداری کنید
لازم است از حدود یکماه قبل از فرآیند تزریق چربی، از مصرف دخانیات خودداری کنید

مراقبت‌های پس از تزریق چربی

بعد از انجام تزریق چربی می بایست مراقبت هایی انجام دهید. این مراقبت ها علاوه بر راهکاری های مربوط به کاهش ورم بعد از تزریق چربی، می تواند تاثیر زیادی در روند بهبودی فرد داشته باشد و نتیجه بخش بودن تزریق را افزایش دهد. این اقدامات و مراقبت ها عبارتند از:

  • لازم است در هفته اول بعد از تزریق روی صورت خود نخوابید که البته این موضوع برای افرادی است که تزریق چربی در ناحیه صورت و لب و دیگر نواحی صورت را انجام داده اند.
  • لازم است در چند روز اول بعد از تزریق، از انجام فعالیت های سنگین و ورزش های سنگین خودداری شود تا باعث ایجاد التهاب نشود.
  • از دست زدن در ناحیه تزریق شده خودداری کنید و تا مدتی نباید به ناحیه تزریق شده دست بزنید و از برخورد اجسام به آن ناحیه اکیدا خودداری نماید.
  • مصرف منظک داروهای احتمالی‌تان را جدی بگیرید.
  • در صورت تجویز داروهای مختلف توسط پزشک، در مصرف به موقع آن تمام تلاش خود را انجام دهید.
  • لازم است به مدت 2 روز بعد از تزریق ژل، از قرار گیری در معرض نور خورشید خودداری نمایید.

زرکلینیک به عنوان یکی از مجهزترین و بهترین مراکز زیبایی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص اقدامات بعد از تزریق چربی و همچنین کنترل ورم بعد از تزریق چربی انجام دهد.

مزایای تزریق چربی

تزریق چربی و انجام آن می توان مزیت هایی را به همراه خود داشته باشد. این روش یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست می باشد که می تواند در نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار گیرد. در صورت مراقبت و نگهداری درست بعد از انجام تزریق چربی می توانید از مزیت های آن بهره مند شوید که برخی از این مزیت ها عبارتند از:

مزایای تزریق چربی
مزایای تزریق چربی
  • ماندگاری بالای تزریق چربی
  • موزون تر شدن اندام در صورت تزریق در نواحی شکم، باسن و ران و …
  • کمک به بهبود بافت های آسیب دیده با استفاده از تزریق چربی
  • دوران نقاهت بسیار کوتاه
  • راحت ترین روش برای رسیدن به هدف مورد نظر

آیا تزریق چربی دائمی است؟

یکی از نکات مهم در خصوص تزریق چربی، میزان ماندگاری ان بعد از انجام فرآیند تزریق می باشد که می تواند تفاوت های زیادی داشته باشد. یکی از مهمترین عواملی می تواند در ماندگاری تزریق چربی تاثیر داشته باشد، نوع بدن فرد است. همچنین مهارت و توانایی پزشک در ماندگاری چربی موثر است.

آیا تزریق چربی دائمی است؟
آیا تزریق چربی دائمی است؟

همچنین نوع استخراج چربی از ناحیه انتخاب شد و روش بکار رفته شده برای تزریق می تواند در ماندگاری تزریق چربی تاثیر زیادی داشته باشد. زیرا مبحث خونرسانی به بافت های تزریق شده از اهمیت زیادی برخوردار است و سلول های چربی تزریق شده نباید مانع خونرسانی به ناحیه مورد نظر شود.

میزان خونرسانی و اکسیژن رسانی

هر چقدر میزان خونرسانی و اکسیژن رسانی به بافت های تزریق شده افزایش یابد، میزان نتیجه بخش بودن آن و ماندگاری آن بالاتر خواهد بود. همچنین لازم است نسبت به نگهداری وزن خود در حالت ایده آل تلاش خود را انجام دهید و از اضافه وزن خودداری نمایید.

عموما بعد از تزریق چربی، سلول های چربی تزریق شده، تنها بخشی از آن جذب بدن خواهد شد و باقی مانده آن دفع می گردد و طبیعتا بعد از گذشت یکماه می توان نتیجه مورد دلخواه را مشاهده کرد.

از طرفی میزان تزریق انجام شده و همچنین ناحیه تزریق شده هم می تواند تاثیر زیادی در ماندگاری آن داشته باشد و در برخی از نواحی بدن میزان ماندگاری بیشتر و در برخی از نواحی بدن، کمتر خواهد بود.

از طرفی لازم است بصورت مکرر و هرچند ماه یکبار به پزشک خود مراجعه کنید تا روند نتیجه بخش بودن تزریق را مشاهده کنید و حتی در برخی از مواقع مانند چروکی صورت در حالت شدید، ممکن است در دوزهای مختلفی، تزریق انجام شود و در طی بازه زمانی مشخص شده، بار دیگر فرآیند تزریق چربی صورت گیرد.

مرکز درمانی زرکلینیک می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص ماندگاری تزریق چربی و همچنین توصیه های لازم در خصوص ورم بعد از تزریق چربی را انجام دهد.

نگهداری بعد از تزریق چربی

برای اینکه بتوانیم اقدام به نگهداری تزریق چربی نماییم، لازم است در ابتدا با پزشک خود مشورت کنیم. عموما در روزهای اول بعد از تزریق، کمپرس گرم توصیه می شود که این کار باعث پیوند بین چربی های تزریق شده و بافت های بدن خواهد شد. همچنین برای کاهش میزان ورم بعد از تزریق چربی، می توان از کمپرس یخ هم استفاده کرد که طبیعتا پزشک متخصص، توصیه های لازم را خواهد کرد.

لازم به گفتن است که از انجام ماساژهای عمیق در ناحیه تزریق شده خودداری نماید و در طی روزهای اول، لازم است با توصیه پزشک اقدام به ماساژ آرام نمایید. زیرا عدم رعایت این موضوع می تواند باعث ایجاد بهم ریختگی و عدم تقارن در ناحیه تزریق شده با دیگر نواحی بدن شود و حتی باعث ایجاد عفونت و التهابات شدید گردد.

نگهداری بعد از تزریق چربی
نگهداری بعد از تزریق چربی

نتیجه گیری

ما در این مقاله نیز به بررسی یکی از بهترین روش های زیباسازی پوست یعنی تزریق چربی پرداختیم. تزریق چربی می تواند در نواحی مختلف بدن مانند صورت، دست ها، پاها، باسن، سینه و … مورد استفاده قرار گیرد و علاوه بر جنبه زیبایی و ظاهری قضیه می تواند جنبه درمانی داشته باشد و عارضه های مختلفی را توسط تزریق چربی درمان کرد.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

همچنین در این مقاله به بررسی ورم بعد از تزریق چربی پرداختیم که جز عوارض طبیعی بعد از تزریق محسوب می شود و راهکارهایی در خصوص کاهش التهاب و ورم گفتیم. تزریق چربی انواع مختلفی دارد و همچنین مراحلی دارد که باید توسط پزشک متخصص انجام شود که در این مقاله به آن اشاره شد.

با این حال توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام تزریق چربی در نواحی مختلف بدن و همچنین برخورداری از مزیت های آن با یکی از بهترین و مجهزترین کلینیک های درمانی و زیبایی یعنی زرکلینیک تماس حاصل فرمایید و با مراجعه به این مرکز درمانی از مشاوره ها و راهنمایی های پزشکان متخصص شاغل در این کلینیک استفاده کافی ببرید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: :02128111615

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید