میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم
مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم

لیست موضوعات

مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم

در این مقاله در تلاشیم تا در رابطه با مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم برای شما اطلاعاتی داشته ‌باشیم. همراه شما هستیم.

مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم
مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم

برای کسب اطلاعات لازم در مورد مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02122930161

با توجه به این‌ که یکی از شایع ‌ترین مشکلات در بین بانوان، افتادگی ‌های رحم می ‌باشد و اغلب بانوان با این مشکل دست ‌و پنجه نرم می ‌کنند، دانستن اطلاعات بسیار در این زمینه می ‌تواند برای آن ‌ها کمک‌ کننده باشد.

ممکن است برخی از افراد، دلایل به وجود آمدن این مشکل را در بدن خود ندانند و نیازمند کسب اطلاعات بهتری در این زمینه باشند. همین‌ طور اگر آگاهی کامل در رابطه با مشکل افتادگی رحم وجود داشته باشد، از بروز آن پیشگیری می ‌شود و مراقبت ‌های لازم انجام می ‌گیرد.

با توجه به این ‌موضوع، عمل افتادگی رحم و مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم مهم شمرده می‌ شود و تاثیر بسیاری خواهد داشت.

افتادگی رحم بر اثر زایمان طبیعی، یائسگی، عفونت‌ ها و دیگر موارد رخ می‌ دهد

اغلب؛ افتادگی رحم بر اثر زایمان طبیعی، یائسگی، عفونت‌ ها و دیگر موارد رخ می‌ دهد. به وجود آمدن این مشکل در حالتی اتفاق می ‌افتد که ممکن است پزشکان و متخصصان با مهارت شرایط مؤثر دیگری را برای این عمل، تعیین ‌کننده بدانند.

حال با توجه به این ‌که این عمل کاربرد بسیاری در رحم بانوان دارد، لازم است توصیه ‌های مختلفی را برای استفاده از این عمل و مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم برای شما عنوان کنیم.

افتادگی رحم بر اثر زایمان طبیعی، یائسگی، عفونت‌ ها و دیگر موارد رخ می‌ دهد
افتادگی رحم بر اثر زایمان طبیعی، یائسگی، عفونت‌ ها و دیگر موارد رخ می‌ دهد

با توجه به این ‌که جا به ‌جا شدن رحم به دلایل متعددی رخ می ‌دهد، شل شدن عضلات رحم نیز در این ‌موضوع اثربخش می ‌باشد و سبب می ‌شود که رحم در جایی پایینتر از مکان اصلی خود قرار بگیرد.

در اثر افتادگی رحم، مشکلات متعددی با بانوان همراه است که می ‌تواند بسیار نگران‌ کننده باشد. به‌ همین دلیل است که استفاده از عمل افتادگی رحم مؤثر واقع می ‌شود و در برطرف نمودن مشکلات به وجود آمده کمک می ‌کنند.

دکتر زرگنج فرد می ‌تواند افتادگی‌ های مثانه و شل شدن دیواره میان واژن و مثانه را برطرف کند.

تخصص ‌هایی که دکتر زرگنج فرد به ‌عنوان بهترین دکتر برای عمل بالا کشیدن رحم دارد، به گونه‌ای است که می ‌تواند افتادگی‌ های مثانه و شل شدن دیواره میان واژن و مثانه را برطرف کند.

این دلیل اصلی پایین آمدن رحم می ‌باشد و باعث می ‌شود که مثانه سر جای اصلی خود قرار نگیرد. همین ‌طور در این امر، مجاری ادراری نیز از جای خود حرکت می ‌کنند.

در نهایت؛ زاویه‌ای که برای مجاری ادرار و مثانه وجود دارد، با تغییراتی مواجه خواهد شد. با توجه به این ‌که دکتر زرگنج فرد مهارت کافی را برای انجام عمل بالا کشیدن رحم دارد، توصیه ‌های لازم را برای مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم برای بیماران خود دارد و آن‌ ها را مهم می ‌شمارد.

حال در ادامه در تلاشیم تا بیشتر در رابطه با عمل بالا کشیدن رحم بگوییم و مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم که امری مهم و ضروری برای این عمل عنوان می‌ شود را برای شما ذکر کنیم.

اگر شما نیز نیازمند استفاده از این عمل جراحی هستید، تخصص ‌های دکتر زر گنج فرد به ‌عنوان بهترین دکتر می ‌تواند شما را در این عملکرد یاری کند. با ما همراه باشید تا بیشتر در رابطه با ‌موضوع مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم اطلاعات کسب کنید.

در ادامه مطلب مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم در رابطه با سوالات زیر پاسخ مناسبی خواهیم داشت:

آیا می ‌دانید افتادگی رحم چیست؟

چه دلایلی سبب افتادگی رحم در بانوان می ‌شود؟

با چه راهکارهایی می ‌توان از افتادگی رحم و مثانه جلوگیری کرد؟

افتادگی رحم در بانوان با چه علائمی نشان داده می ‌شود؟

آیا افتادگی رحم سبب به وجود آمدن عوارضی در بدن بانوان می‌ گردد؟

چه زمانی نیاز است تا برای افتادگی رحم به پزشک مراجعه کرد؟

برای تشخیص افتادگی رحم، چه آزمایشات و معایناتی لازم است که صورت بگیرد؟

مراحل افتادگی رحم به چه صورت می ‌باشد؟

راهکارهای درمان برای افتادگی رحم به چه صورت می‌ باشد؟

اقدامات لازم بعد از عمل بالا کشیدن رحم چیست؟

دوران نقاهت بعد از عمل افتادگی رحم چگونه می ‌باشد؟

مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم به چه صورت انجام می ‌گیرد؟

جمع ‌بندی مطالب

 

آیا می ‌دانید افتادگی رحم چیست؟

با توجه به این ‌که مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم مهم شمرده می ‌شود، مطلب اصلی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. اما ممکن است برخی از افراد با اصطلاح عامیانه افتادگی رحم آشنایی نداشته باشند.

به ‌طور کلی، این اصطلاح در بین عموم جا افتاده است و به عملکردی همانند شل شدگی جداره ‌های واژن گفته می ‌شود. این عملکرد بر اثر دلایل متعددی همانند زایمان، حاملگی، افزایش سن و دیگر موارد رخ می ‌دهد و می ‌تواند صورت بگیرد.

با توجه به این‌ که یک جایگاه مشخص‌ شده برای رحم به ‌صورت طبیعی در بدن وجود دارد و لازم است با عضلات بافت‌ ها و ربات‌ های گوناگون در بخش لگن صورت بگیرد، دلایل متعددی سبب می ‌شود که جا به جایی رحم صورت بگیرد.

در برخی مواقع ممکن است افراد زایمان ‌های خیلی سختی را تجربه کرده باشند

در برخی مواقع ممکن است افراد زایمان ‌های خیلی سختی را تجربه کرده باشند و در این عملکرد، عضلات نگهدارنده رحم کم‌کم ضعیف ‌تر از حد معمول می‌ شود.

همین ‌طور عاملی همانند بیشتر شدن سن می ‌تواند در از بین رفتن هورمون‌ های استروژن رحم فعالیت داشته باشد و در نهایت، افتادن رحم به داخل واژن اتفاق می ‌افتد و سبب به وجود آمدن عارضه‌ای به ‌عنوان افتادگی رحم می ‌شود.

ممکن است در هر سنی، احتمال افتادگی رحم وجود داشته باشند و بیشتر بانوانی با این مشکل دست ‌و پنجه نرم می ‌کنند که زایمان ‌های پی ‌در پی طبیعی داشته‌اند و در حالت یائسگی به سر می ‌برند.

هنگامی ‌که افتادگی رحم صورت می‌ گیرد، علائم بسیاری برای بانوان رخ می ‌دهد که ممکن است سبب به وجود آمدن مشکلات در زندگی روزمره افراد باشد و آن‌ ها را با مشکل مواجه کند که این عملکرد نیازمند عمل افتادگی رحم و بالا کشیدن رحم می ‌باشد.

در برخی مواقع ممکن است افراد زایمان ‌های خیلی سختی را تجربه کرده باشند
در برخی مواقع ممکن است افراد زایمان ‌های خیلی سختی را تجربه کرده باشند

چگونگی افتادگی رحم

توجه داشته باشید که رحم بانوان از یک قسمت ابتدایی با نام دو دیواره قدامی و خلفی تشکیل‌ شده است. مهم‌ ترین تماسی که دیواره قدامی دارد، با مثانه و پیشابراه می ‌باشد. با توجه به شرایط موجود و آسیب ‌هایی که به کف لگن در هنگام زایمان می ‌رسد، حاملگی باعث شل شدگی این دیواره قدامی می ‌شود.

در نهایت؛ آسیب هایی برای دیواره قدامی رخ می ‌دهد که می ‌تواند سبب به وجود آمدن علائمی همچون فوریت در ادرار و بی‌ اختیاری در ادرار شود. توجه داشته باشید، در مجاورت با قسمت انتهایی لوله گوارش و مقعد، دیواره خلفی قرار دارد.

در برخی مواقع نیز ممکن است صدماتی به این قسمت برسد و سبب به وجود آمدن مشکلات گوارشی و یبوست شود و درد زیادی را برای بیمار به ‌دنبال داشته باشد.

با توجه به این‌ که عضلات سبب نگه‌ داشتن رحم در جای خود می شوند، هنگامی ‌که این عضلات بیش ‌از اندازه ضعیف می ‌شوند و کشیدگی بیش ‌از حدی دارند، توانایی خود را برای این ‌که بتوانند رحم را در جایگاه اصلی خود نگه دارند، از دست می ‌دهند و این عملکرد سبب پایین آمدن رحم می ‌شود.

به ‌طور کلی اگر بخواهیم جمع ‌بندی برای معنی افتادگی رحم داشته ‌باشیم، هنگامی ‌که رحم از جای اصلی خود تکان می ‌خورد و به داخل واژن لیز می ‌خورد، به آن افتادگی رحم می ‌گویند.

چگونگی افتادگی رحم
چگونگی افتادگی رحم

چه دلایلی سبب افتادگی رحم در بانوان می ‌شود؟

با توجه به این ‌که افتادگی رحم می ‌تواند بسیار آزار دهنده باشد و سبب به وجود آمدن مشکلاتی باشد، عملکرد بالا کشیدن رحم بسیار مناسب می ‌باشد و می‌ توانید از یک پزشک حاذق در راستای این عمل کمک بگیرید. ما به شما دکتر زرگنج فرد را به‌ عنوان بهترین دکتر برای بالا کشیدن رحم پیشنهاد می ‌کنیم.

اما توجه داشته باشید که مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم نیز مهم شمرده می‌ شود و با توجه به توصیه ‌های پزشک خود، لازم است آن‌ ها را رعایت کنید.

همچنین برای در نظر گرفتن این موارد، دکتر زرگنج فرد برای شما از دلایل افتادگی رحم بیشتر می ‌گوید و شرایطی که سبب می ‌شود رحم شروع به افتادگی کند و از جای اصلی خود جا به ‌جا شود نیز مهم شمرده می‌ شوند که در ادامه مبحث مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم بیشتر در رابطه با آن‌ ها صحبت خواهیم کرد.

بارداری

یکی از مهم ‌ترین عواملی که می ‌تواند در شرایط افتادگی رحم تاثیر بخش باشد و در نهایت جا به ‌جایی رحم را به دنبال داشته باشد، بارداری ‌های پی ‌در پی می‌ باشد.

به دلیل این‌ که در گذشته، بانوان تعداد بارداری بالایی را تحمل می ‌کردند و چندقلوزایی و زایمان‌ های پیچیده و سخت برای آن‌ ها بسیار اتفاق می ‌افتاد، این عامل سبب به وجود آمدن افتادگی رحم می ‌شد و آن ‌ها را با مشکلاتی مواجه می‌ کرد.

بارداری
بارداری

افزایش سن

یک نکته حائز اهمیت که به‌ عنوان دلیل اصلی افتادگی رحم شناخته می ‌شود، افزایش سن می ‌باشد. هنگامی ‌که سن رو به افزایش می ‌رود، در بخش عضلات لگن ضعف ‌هایی به وجود می ‌آید که نمی ‌توانند رحم را بر روی جای اصلی خود نگه دارند که این ضعف ‌ها می ‌تواند عامل اصلی و افتادگی رحم باشند و این عملکرد با افزایش سن ممکن است بیشتر صورت بگیرد.

ضعف حجم بافت بدن

یکی دیگر از دلایل مهمی که می ‌تواند باعث افتادگی رحم در بانوان باشد، ضعیف شدن و یا کاهش یافتن حجم بافت بعد از دوران یائسگی آن ‌ها می ‌باشد.

با توجه به این‌ که استروژن طبیعی بعد از دوران یائسگی در بدن بانوان از دست می ‌رود و به ‌شدت کاهش می ‌یابد، این عملکرد یک عامل مؤثر برای ضعیف شدن و از دست رفتن حجم بافت ‌ها می‌ باشد که در نهایت این عامل می ‌تواند سبب پایین آمدن رحم باشد و افتادگی رحم را به دنبال داشته باشد.

افزایش فشار در شکم

در برخی مواقع ممکن است بیمار شرایطی را تجربه کرده باشد که فشارهای بسیاری در شکم او وارد شده باشد و این فشارهای مزمن در نهایت می ‌توانند بعد از مدتی افتادگی رحم را به دنبال داشته باشند. علائمی همچون سرفه‌های مزمن که با برونشیت و آسم همراه می ‌باشد، می ‌تواند فشار بسیاری را در بخش شکم وارد کند.

همین ‌طور یبوست و تومورهای لگن که بسیار نادر هستند و در نهایت می ‌تواند سبب جمع شدن مایعات در شکم شوند، سبب افزایش یافتن فشارها در شکم می ‌شود و در هنگام تخلیه این فشارها، می‌ تواند عامل مؤثری برای افتادگی و پایین آمدن رحم باشد.

افزایش وزن و چاقی

یکی دیگر از عوامل مهمی که می ‌تواند سبب افتادگی رحم در بانوان شود، کشیدگی بیش ‌از اندازه عضلات لگن می ‌باشد. این اتفاق ممکن است بر اثر افزایش وزن و یا چاقی ‌های مفرط نیز صورت بگیرد.

در برخی مواقع ممکن است بانوان، افزایش وزن چشمگیری داشته‌اند و این عملکرد سبب کشش بیش‌ از اندازه عضلات لگن می ‌شود و در نهایت، جا به‌ جایی رحم را به دنبال خواهد داشت.

جراحی ‌ها

ممکن است بانوان در ناحیه لگن خود جراحی ‌های بزرگی انجام داده باشند که این عملیات می ‌تواند محافظت رحم را از بین ببرد و در نهایت جایگاه رحم جا به جا شود و سبب افتادگی رحم می ‌شود.

بلند کردن وسایل سنگین

یک نکته حائز اهمیت دیگر که می ‌تواند سبب به وجود آمدن افتادگی رحم باشد، جا به جایی اجسام سنگین می ‌باشد. این عملکرد می ‌تواند به ‌مرور زمان سبب افتادگی رحم باشد و عضلات را ضعیف می ‌کند.

در نهایت لازم است، اقدامات مؤثر برای بالا کشیدن رحم صورت بگیرد. همین ‌طور اگر شخص در شرایطی باشد که ضربات بسیاری همانند تصادفات بسیار شدید برای او اتفاق افتاده باشد، می ‌تواند بر روی افتادگی رحم تأثیربخش باشد.

بلند کردن وسایل سنگین
بلند کردن وسایل سنگین

شرایط ژنتیکی

یکی دیگر از عواملی که می ‌تواند سبب به وجود آمدن افتادگی رحم باشد، شرایط وراثت و ژنتیکی می‌ باشد. به‌ طور کلی، ممکن است برخی از زنان به صورت ژنتیک از کمبود کلاژن رنج ببرند و سندروم مورفان یا سندروم اهلر می ‌تواند برای آن‌ ها صورت بگیرد که در نهایت یک عامل مؤثر برای به وجود آمدن افتادگی‌ های رحم می ‌باشد.

آسیب ‌های نخاعی

در برخی مواقع آسیب ‌های نخاعی می ‌تواند شرایط مبتلا شدن به افتادگی رحم را بیشتر کند و اگر افراد در بخش عضلات نخاعی خود آسیب هایی دارند و دامنه حرکتی آن‌ ها کمتر می‌ باشد، این عملکرد می ‌تواند ضعف عضلات را به دنبال داشته باشد و در نهایت؛ اندام‌ ها نمی‌ توانند رحم را در جای اصلی خود نگه دارند و این یک عامل مؤثر برای به وجود آمدن افتادگی رحم ذکر می‌ شود.

توجه به علائم ذکر شده، افتادگی رحم بسیار مهم شمرده می ‌شود و لازم است در این موارد مراقبت ‌های لازم را به ‌جا بیاورید. در غیر این صورت می ‌توانید از تخصص ‌های دکتر زرگنج فرد به‌ عنوان بهترین دکتر برای عمل بالا کشیدن رحم استفاده کنید و در نهایت سلامت رحم خود را بازیابید.

البته در این ‌راستا مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم نیز مهم شمرده می‌ شود که لازم است بعد از انجام عمل، آن ‌ها را رعایت کنید تا نتیجه بهتری در این زمینه بگیرید. در ادامه بیشتر در رابطه با مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم مطالبی در اختیارتان می ‌گذاریم.

آسیب ‌های نخاعی
آسیب ‌های نخاعی

با چه راهکارهایی می ‌توان از افتادگی رحم و مثانه جلوگیری کرد؟

دکتر زرگنج فرد در راستای این ‌که بتواند اطلاعات درستی در اختیار بیماران قرار دهد، راه‌ های پیشگیری از افتادگی رحم و مثانه را برای آن ‌ها ذکر می‌ کند. با توجه به این‌ که هر گونه فشار وارده بر عضلات لگن می ‌تواند سبب افتادگی رحم گردد، اگر بتوانید فشارهای موجود بر روی عضلات لگن را کمتر کنید، یک پیشگیری مناسب برای افتادگی رحم می ‌باشد.

به خصوص اگر زایمان طبیعی داشته اید، لازم است این نکات را بیشتر رعایت کنید. حال مواردی که در ادامه نوشتار مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم برای شما ذکر می ‌کنیم، مهم هستند و برای پیشگیری از افتادگی رحم باید آن ‌ها را رعایت کنید.

  • از بلند کردن وزنه ‌های سنگین و اجسام بسیار سنگین خودداری کنید.
  • در هنگام مدفوع کردن، از زور زدن و فشار بیش‌ از اندازه جلوگیری کنید.
  • استفاده از دخانیات خود را کاهش دهید. زیرا می ‌تواند سرفه ‌های مزمن را به دنبال داشته باشد.
  • تناسب اندام و داشتن وزنی متعادل از طریق رژیم و ورزش مؤثر واقع می ‌شود.
  • ورزش‌ های فیزیکی منظم در این ‌رابطه می‌ تواند مؤثر واقع شود.
  • انجام تمرینات منحصر به ‌فرد برای بلند کردن اجسام برای پیشگیری از افتادگی رحم مؤثر است.
  • استفاده از داروهای جایگزین استروژن در دوران یائسگی برای تأمین میزان استروژن بدن مؤثر واقع می ‌شود.
با چه راهکارهایی می ‌توان از افتادگی رحم و مثانه جلوگیری کرد؟
با چه راهکارهایی می ‌توان از افتادگی رحم و مثانه جلوگیری کرد؟

افتادگی رحم در بانوان با چه علائمی نشان داده می ‌شود؟

ممکن است برخی از افراد، تشخیص درستی از افتادگی رحم نداشته باشند. برای درک بهتر این ‌موضوع، دکتر زرگنج فرد به‌ عنوان بهترین دکتر زنان، علائمی که ممکن است در راستای افتادگی رحم تأثیر بخش باشد را بیشتر برای شما عنوان می‌ کند تا بتوانید بلافاصله بعد از مشاهده این دسته از عوامل، به بهترین دکتر برای بالا کشیدن رحم مراجعه کنید و از تخصص ‌های او استفاده کنید.

با توجه به مبحث مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم، علائم ذکر شده برای افتادگی رحم عبارتند از:

  • اگر دردهای بسیاری در پایین کمر خود دارید، می ‌تواند یکی از علائم افتادگی رحم باشد.
  • اگر احساس می ‌کنید که چیزی از بخش واژن شما بیرون‌ زده است، عامل افتادگی رحم می ‌باشد.
  • اگر در هنگام مقاربت های جنسی، درد بسیاری را متحمل می ‌شوید، یکی از علائم افتادگی رحم می‌ باشد.
  • اگر در راه رفتن مشکلاتی دارید، این عملکرد می ‌تواند به‌ عنوان یک نشانه از افتادگی رحم باشد.
  • در برخی مواقع، بانوان در ادرار یا حرکت روده‌ها با مشکلاتی مواجه هستند که یکی از علائم افتادگی رحم است.
  • احساس پر بودن یا فشارهایی در لگن، عامل مؤثر برای افتادگی رحم است.
  • امکان دارد برخی از بیماران احساس کنند، بر روی یک توپ کوچک نشسته‌اند که این عملکرد نشانه افتادگی رحم می ‌باشد.
  • بیرون‌ زدگی بافت از واژن یک نشانه مشخص از افتادگی رحم است.
  • مشکلات ادرار همانند بی ‌اختیاری یا حبس ادرار، به‌ عنوان علائم افتادگی رحم شناخته می ‌شوند.
  • اگر در دفع مدفوع دشواری ‌هایی دارید، این ممکن است از نشانه های افتادگی رحم باشد.
  • در برخی مواقع، کمر درد نیز یک نشانه‌ی مؤثر برای افتادگی رحم می ‌باشد.
  • امکان دارد نگرانی ‌های جنسی همانند شل شدن بافت واژن و یا گشاد شدن بیش‌ از اندازه واژن را تجربه کنید که این یک عامل مؤثر برای وجود افتادگی رحم می ‌باشد.
  • اگر در شرایطی هستید که علائمی را تجربه می ‌کنید که صبح‌ ها خفیف هستند، بعد به ‌مرور زمان در طول روز شدیدتر می ‌شوند، عامل مؤثری برای افتادگی رحم می ‌باشد.

از طریق ضعف عضله ‌های لگن، بافت‌ های نگهدارنده رحم شل می ‌شوند

به ‌طور کلی همان‌ طور که ذکر کردیم، از طریق ضعف عضله ‌های لگن، بافت‌ های نگهدارنده رحم شل می ‌شوند و سبب افتادگی رحم می ‌شوند. اگر هر کدام از علائم افتادگی رحم را تجربه کردید، بهتر است فورا اقدامات مؤثر را نزد یک پزشک متخصص متبحر انجام بدهید. ما به شما دکتر زرگنج فرد را به‌ عنوان بهترین دکتر برای عمل بالا کشیدن رحم توصیه می‌ کنیم.

هنگامی‌ که این علائم را مشاهده کردید، لازم است تحت نظارت او درمان مناسب را انجام بدهید تا به ‌سلامت کامل برسید. سپس دکتر زرگنج فرد در رابطه با مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم برای شما توصیه ‌هایی را صورت می‌ دهد که لازم است برای سلامت بیشتر، حتما به آن‌ ها عمل کنید.

از طریق ضعف عضله ‌های لگن، بافت‌ های نگهدارنده رحم شل می ‌شوند
از طریق ضعف عضله ‌های لگن، بافت‌ های نگهدارنده رحم شل می ‌شوند

آیا افتادگی رحم سبب به وجود آمدن عوارضی در بدن بانوان می‌ گردد؟

در نظر داشته باشید، هنگامی‌ که افتادگی رحم برای بانوان اتفاق می ‌افتد و رسیدگی از طریق پزشک معالج صورت نمی‌ گیرد، می ‌تواند سبب به وجود آمدن معضلات و عوارضی گردد. حال در ادامه مطلب مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم عوارضی که از برطرف نشدن افتادگی رحم صورت می ‌گیرد را برای شما ذکر خواهیم کرد.

وجود زخم

با توجه به این ‌که افتادگی رحم در بدن بانوان صورت می‌ گیرد و رحم دچار جا به جایی می ‌شود، سبب به وجود آمدن زخم ‌هایی در بخش واژن می ‌شود که در نهایت این زخم ‌ها ممکن است عفونت را به خود بگیرند و سبب به وجود آمدن عفونت‌ هایی در بخش واژن نیز شوند. به ‌همین دلیل، بعد از این ‌که متوجه شدید به عمل بالا کشیدن رحم نیاز دارید، فورا باید اقدامات لازم را برای انجام آن فراهم کنید.

محبوس شدن رحم

توجه داشته باشید، اگر یک زن جوان باردار از افتادگی رحم رنج ببرد، افزایش حجم رحم در فضای کوچک لگن او گیر می کند و جا به جایی اتفاق می افتد. در نهایت؛ رحم در بخشی از بدن حبس می ‌شود و این می ‌تواند سبب از بین رفتن خون در بخش رحم گردد و در نهایت، مشکلات و عوارض بسیاری را به دنبال داشته باشد.

محبوس شدن رحم
محبوس شدن رحم

افتادگی دیگر اندام‌ های لگن

اگر رسیدگی لازم به افتادگی رحم صورت نگیرد، ممکن است به‌ صورت همزمان، دیگر اندام ‌های بدن مانند حفره ‌های لگنی مثانه و راست‌ روده افتادگی پیدا کنند.

با توجه به این ‌که برجستگی جلویی واژن در راستای افتادگی رحم ممکن است با مشکل مواجه شود و شرایط ادرار کردن را سخت کند، این عملکرد سبب به وجود آمدن عفونت ‌های مجاری ادرار می ‌شود و در نهایت عوارض بسیاری را به ‌دنبال خواهد داشت.

در برخی مواقع، ضعف‌ هایی که در بافت پیوندی روی راست‌ روده وجود دارد، دشواری‌ هایی را به نبال خواهد داشت که لازم است رسیدگی مربوطه برای افتادگی‌ های رحم، فورا انجام بگیرند.

از یک پزشک معالجی که تخصص کافی را در زمینه بالا کشیدن رحم دارد، استفاده کنید

با توجه به این‌ موضوع، لازم است از یک پزشک معالجی که تخصص کافی را در زمینه بالا کشیدن رحم دارد، استفاده کنید. ما به شما دکتر زرگنج فرد را به ‌عنوان بهترین دکتر برای انجام عمل بالا کشیدن رحم معرفی می ‌کنیم.

به دلیل این‌ که دکتر زرگنج فرد در این عمل مهارت بالایی دارد و با توجه به تعداد بی شماری که از این عمل انجام داده‌ است، توانسته رضایت بسیاری از بیماران را به‌ دنبال داشته باشد. لازم است هنگامی ‌که علائم موجود برای افتادگی رحم را مشاهده کردید، به نزد پزشک بروید و درمان لازم برای این عمل را ‌صورت بدهید.

با توجه به این امر، دکتر زرگنج فرد مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم را مهم می‌ شمارد و توصیه می‌ کند، بعد از انجام این عمل ‌ها حتما در بهترین نحو ممکن آن ‌ها را به اتمام برسانید تا نتیجه درمان برای شما اثربخش واقع شود. حال اگر لازم است در رابطه با مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم اطلاعات کسب کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

از یک پزشک معالجی که تخصص کافی را در زمینه بالا کشیدن رحم دارد، استفاده کنید
از یک پزشک معالجی که تخصص کافی را در زمینه بالا کشیدن رحم دارد، استفاده کنید

چه زمانی نیاز است تا برای افتادگی رحم به پزشک مراجعه کرد؟

با توجه به این ‌که شرایط افتادگی رحم بسیار سخت می ‌باشد، ممکن است برخی از افراد آن را مهم نشمارند و مراجعه به پزشک را به تعویق بیندازند.

برای این امر لازم است ذکر کنیم که اگر شرایط بحرانی را تجربه کرده‌اید، لازم است حتما به دکتر زرگنج فرد به ‌عنوان بهترین دکتر برای بالا کشیدن رحم مراجعه کنید تا با توجه به شرایط، تشخیص و درمان های مناسبی برای شما صورت بگیرد. علائم بحرانی که لازم است در رابطه با آن فورا به پزشک مراجعه کنید عبارتند از:

در مواقعی که احساس کردید دهانه رحم شما به ورودی مجاری ادرار بسیار نزدیک می‌ باشد، به وجود آمدن این ‌موضوع باعث شده ‌است که طول واژن کمتر از حد معمول شود و فشارهای بسیاری در بخش واژن شما احساس شود. در این مواقع، شخص بیمار تصور می ‌کند تا شیئی از داخل واژن در حال بیرون زدن می ‌باشد که این عملکرد بسیار خطرناک است و لازم است حتما به پزشک مراجعه کند.

چکه کردن ادرار

امکان دارد در برخی مواقع به ‌صورت مداوم، چکه کردن ادرار برای شما صورت بگیرد و در هنگام اجابت مزاج، فوریت هایی برای شما اتفاق بیفتد و احساس ناراحتی در این عملکرد داشته باشید که لازم است حتما به پزشک مراجعه کنید.

امکان دارد در بخش تحتانی کمر، مشکلات و دردهایی داشته باشید و در هنگام پیاده‌ روی به‌ صورت بی‌ اختیار ادرار کنید و یا اجابت مزاج داشته باشید که این عملکرد بسیار ناراحت ‌کننده می‌ باشد و لازم است فورا اقدامات لازم را برای انجام عمل افتادگی رحم صورت بدهید و به نزد یک پزشک حاذق بروید.

چکه کردن ادرار
چکه کردن ادرار

اگر هر کدام از علائم زیر را تجربه کردید، لازم است فورا درمان برای شما صورت بگیرد:

  • حبس شدن یا سختی ادرار یا مدفوع
  • افتادگی ‌های کامل رحم

با توجه به این‌ موضوع، اگر این شرایط را تجربه کرده‌اید، دکتر زرگنج فرد به ‌عنوان بهترین دکتر برای عمل بالا کشیدن رحم به شما پیشنهاد می‌ شود تا بتوانید به نزد او بروید و با توجه به تشخیص او، شرایط درمان برای شما فوراً صورت بگیرد تا با استفاده از توصیه ‌های لازم برای مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم بتوانید شرایط جسمانی خود را در بهترین حالت نگه دارید و سلامت شما بازگردد. به طور کلی این علائم عبارتند از:

  • احساس بی اختیاری در ادرار
  • احساس فشار در واژن
  • سختی در راه رفتن
  • کمردرد
  • سختی در دفع ادرار و مدفوع
  • پیشگیری از افتادگی رحم
  • وزن خود را در حالت تعادل نگه دارید.
  • انجام مداوم تمرینات لگنی
  • خودداری از جا به جایی اجسام سنگین
  • عدم مصرف دخانیات
  • داشتن رژیم غذایی مناسب
  • داشتن برنامه ورزشی منظم
  • جلوگیری از بروز یبوست

برای تشخیص افتادگی رحم، چه آزمایشات و معایناتی لازم است که صورت بگیرد؟

هنگامی ‌که به پزشک مد نظر مراجعه می ‌کنید، برای این‌ که بتواند تشخیص دهد که افتادگی رحم برای شما صورت ‌گرفته، معاینات و آزمایشات متعددی صورت می ‌گیرد و از این طریق شرایط جسمانی شما سنجیده می ‌شود و می ‌تواند پی به مشکلات شما ببرد. مهم ‌ترین عملکرد در این رابطه معاینات لگن می ‌باشد.

برای تشخیص افتادگی رحم، چه آزمایشات و معایناتی لازم است که صورت بگیرد؟
برای تشخیص افتادگی رحم، چه آزمایشات و معایناتی لازم است که صورت بگیرد؟

معاینه لگن

اولین اقدامی که پزشک برای تشخیص افتادگی رحم بیمار انجام می‌دهد، استفاده از معاینات لگنی بیمار می ‌باشد. در این هنگام، پزشک از بیمار درخواست می‌ کند که در وضعیت دفع باشد تا در این شرایط بتواند عملکرد پایین آمدن رحم در واژن را مورد بررسی و ارزیابی قرار بدهد و میزان آن را بسنجد.

حال برای‌این که پزشک بتواند میزان قدرت عضله ‌های بیمار را بسنجد، لازم است از او درخواست کند که هنگام نگه‌داشتن ادرار، واژن خود را منقبض کند. این دسته از شرایط ممکن است در حالت ایستاده یا خوابیده با توجه به صلاحدید پزشک مد نظر شما صورت بگیرد تا تشخیص افتادگی رحم برای شما انجام شود.

به ‌غیر از این موارد، یکی دیگر از راه ‌های معاینه پزشک مد نظر این است که از شما بخواهد سرفه کنید یا زور بزنید تا فشارهای وارد بر روی شکم بیشتر شود و در حالت دراز کشیده و یا ایستاده شما را معاینه کند تا تشخیص افتادگی رحم صورت بگیرد.

معاینه لگن
معاینه لگن

پرسش ‌نامه

یک راه دیگر تشخیص افتادگی رحم با توجه به فرم تکمیل‌ شده ای است که توسط بیمار صورت ‌گرفته می ‌شود. از این طریق پزشک می ‌تواند میزان افتادگی رحم و مثانه را بسنجند و در نظر می ‌گیرد که کیفیت زندگی شما تا چه میزان بر اثر افتادگی ‌های رحم تحت تاثیر قرار گرفته است.

در نظر گرفتن این اطلاعات در فرم پرسش‌ نامه، کمک مؤثری به پزشک مد نظر می‌ کند تا بهترین راهکار درمانی را برای برطرف نمودن مشکل به‌ وجود آمده انتخاب کند و اگر مشکل شما بسیار حاد باشد، پزشک صلاح می‌ داند که عمل بالا کشیدن رحم را برای شما انجام بدهد تا بتوانید به شرایط روزمره زندگی خود برگردید و سلامت جسمانی رحم خود را به دست بیاورید.

پرسش ‌نامه
پرسش ‌نامه

آزمایش‌ های تصویربرداری

در برخی مواقع ممکن است پزشک برای اطمینان بیشتر، استفاده از آزمایش‌ هایی همانند ام آر آی که تصویر برداری مغناطیسی از رحم می ‌باشد و همین ‌طور سونوگرافی‌ های رحم را لازم بداند و تشخیص افتادگی رحم را انجام بدهد.

البته در نظر داشته باشید، این دسته از آزمایشات به ‌صورت معمول برای تشخیص این امر انجام نمی‌ گیرد. اما در برخی مواقع برای این ‌که بتوان میزان شدت افتادگی رحم تعیین گردد، ممکن است پزشک از این طریق، اقدامات لازم را انجام بدهد.

اولتراسوند

در برخی مواقع ممکن است پزشک برای تعیین میزان افتادگی رحم، اولتراسوند را امتحان کند. در این روش، میله ای در شکم و یا واژن وارد می‌ شود و می‌ تواند تصاویر را از طریق امواج صوتی به وجود بیاورد. در نهایت میزان افتادگی رحم برای شما به‌ صورت کامل مشخص می شود.

با توجه به این‌ که راهکارهای متعددی از طریق مراجعه به پزشک برای میزان افتادگی رحم صورت می ‌گیرد، برای آن که بتوانید اطلاعات بهتری در این زمینه کسب کنید، تخصص‌ های دکتر زرگنج فرد می ‌تواند به کمک شما آید.

زیرا دکتر زرگنج فرد به‌ عنوان بهترین دکتر برای انجام عمل بالا کشیدن رحم شناخته‌ شده است و می ‌تواند با استفاده از مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم شرایط جسمانی شما را به حالت اولیه برگرداند و از نتیجه عملکرد او رضایت کافی را کسب می کنید.

اولتراسوند
اولتراسوند

مراحل افتادگی رحم به چه صورت می  ‌باشد؟

هنگامی ‌که به پزشک مراجعه می‌ کنید و معاینات مربوطه بر روی شما انجام می ‌گیرد، مراحل مختلفی در نظر گرفته می ‌شوند که می ‌تواند بیانگر پیشرفت افتادگی رحم شما باشد.

در برخی مواقع ممکن است برخی از اجزای بدن شما همانند مثانه یا روده در ناحیه لگن به افتادگی دچار شده باشد. با توجه به این ‌موضوع، مراحلی برای افتادگی رحم صورت می ‌گیرد که عبارتند از:

  • مرحله I – رحم در نیمه بالایی واژن قرار دارد.
  • مرحله II – رحم تقریبا به دهانه واژن نزدیک شده است.
  • مرحله III – رحم از واژن خارج می ‌شود.
  • مرحله IV – رحم به طور کامل از واژن خارج شده است.
مراحل افتادگی رحم به چه صورت می  ‌باشد؟
مراحل افتادگی رحم به چه صورت می  ‌باشد؟

راهکارهای درمان برای افتادگی رحم به چه صورت می‌ باشد؟

هنگامی ‌که قرار است درمان افتادگی رحم صورت بگیرد، نکته حائز اهمیتی که لازم است به آن پرداخت؛ میزان ضعیف شدن ساختار محافظ اطراف رحم می باشد. در این ‌راستا، راهکارهای متعددی وجود دارد که برای شما آن‌ ها را ذکر می‌ کنیم. توجه داشته باشید، اگر فردی دچار افتادگی رحم بسیار بالا باشد، به‌ غیر از راهکار جراحی، درمان دیگری باقی نمی‌ ماند.

تغییرات سبک زندگی

یکی از راهکارهایی که برای افتادگی ‌های رحم خفیف می ‌تواند صورت بگیرد، در نظر گرفتن شرایطی است که سبک زندگی افراد تغییر کنند و بتوانند شرایط زندگی بهتری را تجربه کنند. موارد زیر می ‌تواند در این عملکرد به بیمار کمک کند.

  • اگر دچار اضافه ‌وزن هستید، کاهش وزن در این موارد می ‌تواند برای شما مفید باشد.
  • خودداری کردن از بلند کردن اجسام سنگین، عملکرد مناسبی برای افتادگی رحم می باشد.
  • اگر دچار سرفه ‌های مزمن هستید، لازم است اقدامات درمانی را فورا فراهم کنید.

مصرف هورمون استروژن

در نظر داشته باشید، هر چه که میزان هورمون استروژن در بدن کمتر باشد، سبب ضعیف شدن بافت ‌های دیواره رحم می‌ شود. حال اگر مصرف هورمون استروژن در بدن شما به حد کافی صورت بگیرد، عضلات پشت لگن قوی ‌تر می‌ شوند و تعداد عوارض جانبی کمتری را به ‌دنبال خواهد داشت. در نهایت ممکن است افتادگی رحم برای شما صورت نگیرد.

مصرف هورمون استروژن
مصرف هورمون استروژن

پساری واژینال

در برخی مواقع امکان دارد شرایط موجود شما به ‌گونه‌ای باشد که پزشک صلاح بداند از یک جسم حلقه‌ای شکل که از جنس لاستیک یا پلاستیک می ‌باشد، استفاده کند و آن را در درون رحم شما قرار بدهد. نام این وسیله پساری می ‌باشد که می‌ تواند در داخل رحم جای بگیرد.

مدت‌ زمان استفاده از آن به ‌صورت کوتاه‌ مدت و بلند مدت در نظر گرفته ‌شده است. به ‌طور کلی، طراحی این وسیله برای واژن بانوان است و عملکردی همانند جلوگیری از بارداری دارد و در نهایت می ‌تواند رحم را در جای خود نگه دارد.

تمیز کردن پساری به ‌صورت متعدد توصیه‌ هایی است که پزشکان در هنگام استفاده از آن‌ ها برای بیماران در نظر می ‌گیرند و در برخی موارد امکان دارد از طریق پزشک مد نظر تمیز شدن آن ‌ها صورت بگیرد.

آموزش لازم برای کارگزاری، تمیز کردن و برداشتن آن‌ ها از طریق پزشک معالج شما صورت می ‌گیرد. البته در نظر داشته باشید، در بسیاری از موارد ممکن است عوارض جانبی برای این عملکرد وجود داشته باشد که شامل موارد زیر می ‌شود:

  • تخلیه شدن ترشحات بدبو از واژن
  • به وجود آمدن زخم در واژن
  • سوزش دیواره‌ های داخلی واژن
  • به وجود آمدن اختلالات در رابطه‌های جنسی
پساری واژینال
پساری واژینال

هیسترکتومی

مهم ‌ترین عملکردی که پزشک برای درمان افتادگی رحم صورت می ‌دهد، هیسترکتومی می ‌باشد که اصطلاح بالا بردن واژن نیز برای آن ذکر می ‌شود. با توجه به استفاده از هیسترکتومی، ممکن است مشکلاتی که بر روی ناحیه رحم وجود دارند را از بین ببرد، ولی امکان دارد برطرف نمودن تمامی مشکلات موجود از افتادگی رحم از طریق روش هیسترکتومی صورت نگیرد.

در برخی مواقع ممکن است درد لگن، کمر درد، درد در حین رابطه جنسی و دیگر موارد بعد از جراحی هیسترکتومی ادامه‌دار باشند و ممکن است برخی از عوارض آن مجدداً برگردد. همین امر است که عمل جراحی و بالا کشیدن رحم را به نسبت دیگر راهکارهای درمان، موفقیت‌ آمیز جلوه می ‌دهد.

هیسترکتومی
هیسترکتومی

جراحی

توجه داشته باشید، اگر علائم موجود بیشتر از عوارض باشد، لازم است با توجه به صلاحدید پزشک، جراحی صورت بگیرد و عمل بالا کشیدن رحم می ‌تواند مشکلات به‌ وجود آمده برای بیمار را رفع کند. البته در نظر داشته باشید، نوع متفاوتی از جراحی افتادگی رحم وجود دارد و با توجه به شرایط زیر، پزشک می ‌تواند انتخاب کند که کدام یک از راهکارها برای این جراحی مناسب می ‌باشد.

  • شدت افتادگی
  • تصمیم‌ های بیمار برای بارداری ‌های آینده
  • سن بیمار
  • سلامتی جسمانی و دیگر مشکلات پزشکی بیمار
  • تمایل بیمار برای حفظ کردن عملکردهای واژن

باید بدانید، برخی از روش‌ های جراحی برای افتادگی رحم وجود دارند که بدون این ‌که رحم برداشته شود، استفاده می شود. این روش به این معنی است که ربات‌ های کناری برای این‌ که بتوانند رحم را نگهداری کنند، حفظ می ‌گردند. در نظر داشته باشید، راهکارهای دیگری نیز برای درمان افتادگی رحم وجود دارد.

جراحی
جراحی

جراحی ترمیمی

یکی دیگر از راهکارهایی که می تواند برای افتادگی رحم مورد استفاده قرار بگیرد و سبب تثبیت و تقویت موقعیت اندام‌ های رحم شود، جراحی ترمیمی می ‌باشد. در این مواقع، برای برطرف نمودن حفره‌های لگنی، محل اصلی به محل بالاتر آن بخیه زده می ‌شود.

هدف اصلی برای انجام این عمل، قوی کردن بافت‌ های رحم می ‌باشد. برای انجام این روش برش ‌هایی در واژن توسط جراح صورت می ‌گیرد.

به‌ طور کلی هنگامی‌ که قصد انجام این عمل جراحی وجود دارد، بیهوشی ‌های عمومی صورت می‌ گیرد. توجه داشته باشید، اگر بیمار قصد داشته باشد تا بعد از انجام این عمل باردار شود، لازم است تا هنگامی ‌که تصمیم قطعی برای باردار شدن نگرفته، این عمل را انجام ندهد. به دلیل این ‌که اگر مجدداً باردار شود، می ‌تواند وضعیت افتادگی رحم را در این موارد بیشتر کند.

مش واژن

یکی دیگر از راهکارهایی که می ‌تواند برای شل شدن و افتادگی رحم موفقیت‌ آمیز باشد و افتادگی ‌های آن ‌ها را صورت بدهد، مش‌ های سنتزی و غیر قابل ‌جذب می ‌باشد و در برخی مواقع نیز مش ‌های زیستی قابل‌ جذب برای نگهداشتن دیواره‌های واژن و اندام‌ های داخلی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

از طریق این عمل می ‌توان رحم افتاده را کاملاً از داخل بدن خارج کرد. اما با توجه به صلاحدید پزشک در جلسات مشاوره، ممکن است این اتفاق برای بیمار مناسب نباشد.

در تمامی مطالب بالا، راهکارهایی که برای درمان عمل بالا کشیدن رحم صورت می ‌گیرد را برای شما عنوان کردیم. با توجه به این ‌موضوع، دکتر زرگنج فرد تخصص کافی را برای این عمل دارد. به‌ همین دلیل است که به ‌عنوان بهترین دکتر برای انجام عمل بالا کشیدن رحم شناخته ‌شده است و توانسته بیماران زیادی را تحت نظارت خود درمان کند و سلامت آن‌ ها را بازگرداند.

در نظر داشته باشید، توصیه ‌ها و مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم توسط دکتر زرگنج فرد مهم شمرده می ‌شود و لازم است تمامی این موارد به‌ صورت کامل انجام شود تا بیمار بتواند نتیجه اثربخشی از عمل بالا کشیدن رحم داشته باشد و سلامتی خود را مجدداً بازیابد.

اقدامات لازم بعد از عمل بالا کشیدن رحم چیست؟

اگر جراحی از طریق تخصص‌ های دکتر زرگنج فرد انجام شود، لازم است اقدامات مؤثری صورت بگیرد. با توجه به این‌ موضوع، شرایط زیر از طریق پزشک برای شما صورت می‌ گیرد و موظف هستید برای این ‌که شرایط بهتری بعد از عمل را تجربه کنید، آنان را رعایت کنید.

دکتر زرگنج فر توصیه می ‌کند، داروهای مسکن با دوز بالا برای این ‌که دردهای ناشی از جراحی در روز عمل کاهش بیابد، برای شما تجویز شود. استفاده از این داروها می ‌تواند تا حد زیادی مسکن لازم را به بدن شما برساند. در نهایت، هیچ ‌گونه دردی بعد از انجام عمل بالا کشیدن رحم احساس نخواهید کرد.

اگر عمل بالا کشیدن رحم شما از طریق دستگاه لیزر صورت ‌گرفته است، ممکن است دردی برای این عملکرد نداشته باشید. چون از طریق بیهوشی ها انجام می‌ گیرد.

دکتر زرگنج فرد توصیه می ‌کند بعد از این ‌که جراحی بالا کشیدن رحم انجام شد، لازم است یک هفته در منزل استراحت کنید.

انجام دادن هر گونه فعالیت‌ های ورزشی و سنگینی که می ‌تواند سبب پاره شدن بخیه‌ های شما شود، تا یک هفته بعد از جراحی ممنوع است.

اقدامات لازم بعد از عمل بالا کشیدن رحم چیست؟
اقدامات لازم بعد از عمل بالا کشیدن رحم چیست؟

لازم است از فعالیت‌ های سنگین پرهیز کنید

لازم است از فعالیت‌ های سنگین پرهیز کنید. داشتن رابطه جنسی به توصیه دکتر زرگنج فرد تا یک ماه بعد از انجام جراحی بالا کشیدن از رحم نباید صورت بگیرد.

برای این ‌که بتوانید بعد از عمل بالا کشیدن رحم استحمام کنید، یک هفته زمان نیاز دارید تا بتوانید از آب گرم استفاده کنید.

در نظر داشته باشید، هنگامی ‌که جراحی ان به پایان رسید، حتما همراه داشته باشید. زیرا ممکن است چند روز در بیمارستان بستری شوید.

برای این ‌که بتوان تورم‌ و دردهای ناشی از عمل بالا کشیدن رحم را کاهش داد، استفاده از کمپرس یخ در نواحی مربوطه، با صلاح دید دکتر زرگنج فرد امکان‌پذیر می ‌باشد.

بعد از این که جراحی بالا کشیدن رحم انجام گرفت، استفاده از ژل‌ های مخصوص بانوان برای این ‌که بتوان ناحیه تناسلی را با آن شست و شو داد، مهم شمرده می ‌شود. سپس لازم است از طریق سشوار، فورا آن را خشک کرد تا هیچ ‌گونه عفونتی صورت نگیرد.

جوش خوردن بخیه ‌ها بعد از جراحی بالا کشیدن رحم، دو هفته زمان نیاز دارد

جوش خوردن بخیه ‌ها بعد از جراحی بالا کشیدن رحم، دو هفته زمان نیاز دارد. اما برای این ‌که بخیه‌ها کاملاً جذب بدن بشوند، لازم است دو ماه صبر کنید.

بعد از انجام جراحی بالا کشیدن رحم، دکتر زرگنج فرد توصیه می‌ کند، برای این ‌که دچار یبوست نشوید، از غذاهای ملین استفاده کنید. زیرا دردهای ناشی از جراحی در هنگام یبوست بیشتر می‌ شود و می‌ تواند بخیه ‌های شما را پاره کند.

ممکن است بعد از عمل، خارش ‌هایی در ناحیه تناسلی شما به وجود بیاید که دکتر زرگنج فرد با توجه به تخصص و مهارت‌ هایی که در این زمینه دارد، پماد مناسب برای شما تجویز می‌ کند تا در مواقع ضروری بتوانید از آن استفاده کنید.

امکان دارد علائم بالا کشیدن رحم تا یک ماه بعد از جراحی ادامه داشته باشد. مواردی همچون درد و تورم را با دکتر خود در میان بگذارید و در رابطه با طبیعی بودن آن‌ ها اطمینان حاصل کنید. در برخی مواقع ممکن است پزشک مد نظر پمادهای تتراسایکلین را در دو روز بعد از جراحی برای شما تجویز کند تا بتوانید دردهای موجود را کاهش دهید.

مصرف مرتب داروها و کپسول ‌هایی که پزشک برای شما تجویز کرده ‌است

استفاده از داروها و کپسول ‌هایی که پزشک برای شما تجویز کرده‌است، لازم است به صورت مرتب مصرف شود تا بهبودی شما زودتر حاصل گردد.

با توجه به این‌ که عمل بالا کشیدن رحم بسیار مهم شمرده می ‌شود، لازم است از تخصص‌ های یک پزشک کاربلد و با مهارت در این زمینه استفاده کنید. ما دکتر زرگنج فرد را به ‌عنوان بهترین دکتر برای عمل بالا کشیدن رحم به شما معرفی می‌ کنیم.

در مطالب بالا، اقداماتی که لازم است تا بعد از عمل بالا کشیدن رحم حتما آن‌ ها را انجام بدهید، ذکر کردیم. بعد از طی کردن این مرحله، مراقبت ‌های بعد از عمل بالا کشیدن رحم مهم شمرده می ‌شود و لازم است در این راستا اطلاعات کسب کنید. در ادامه، بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

مصرف مرتب داروها و کپسول ‌هایی که پزشک برای شما تجویز کرده ‌است
مصرف مرتب داروها و کپسول ‌هایی که پزشک برای شما تجویز کرده ‌است

دوران نقاهت بعد از عمل افتادگی رحم چگونه می ‌باشد؟

با توجه به شرایط بیمار ممکن است دوران نقاهت بعد از عمل افتادگی رحم متفاوت در نظر گرفته شود. شرایطی نیاز می ‌باشد تا بتوان تجربیات دوره نقاهت بعد از عمل افتادگی رحم را تشریح کرد. پارامترها و عوامل مهمی که در این عملکرد می ‌توانند تاثیرگذار باشند، شامل موارد زیر می ‌شوند.

قدرت ترمیم پوست

یک عامل مؤثر که در دوره نقاهت بعد از عمل افتادگی رحم تاثیر گذار می ‌باشد، میزان قدرت ترمیم پوست افراد می‌ باشد. با توجه به این ‌موضوع، ممکن است برخی از افراد قدرت ترمیم پوستی بالاتری را داشته باشند و این امر به‌ عنوان یک عامل مهم و اصلی است که می ‌تواند بر روی بهبود جراحی و مدت ‌زمان در نظر گرفته آن تاثیرگذار باشد.

کرم های ترمیم کننده

با توجه به تجویز پزشک، امکان دارد کرم‌ های ترمیم‌ کننده برای شما صورت بگیرد که این عملکرد می ‌تواند دوره نقاهت بعد از عمل افتادگی رحم را سرعت ببخشد و در این عملکرد مؤثر و مفید واقع شود. البته در نظر داشته باشید، استفاده از این کرم‌ های ترمیم ‌کننده تحت نظارت پزشک مد نظر شما صورت بگیرد و باید به ‌صورت دقیق، دوره‌های استفاده از آن به اتمام برسد.

روش انجام عمل‌ های متفاوت

با توجه به این ‌که عمل افتادگی رحم و بالا کشیدن آن از طریق راهکارهای متعددی صورت می ‌گیرد، این ‌که پزشک مد نظر صلاح دانسته باشد چه عملکردی برای شما به سبب بالا کشیدن رحم انجام شود، در راستای دوره نقاهت بعد از عمل تاثیرگذار می ‌باشد.

در برخی مواقع، ممکن است دوره نقاهت طولانی‌ تری را برای بالا کشیدن رحم سپری کند. اما در برخی مواقع سرعت روند بهبودی افراد بیشتر از حد ممکن است. با توجه به این ‌موضوع نیز می ‌توان دوره نقاهت بعد از عمل افتادگی رحم را تشخیص داد.

روش انجام عمل‌ های متفاوت
روش انجام عمل‌ های متفاوت

نوع بخیه

شرایط و دوره نقاهت بعد از عمل افتادگی رحم می ‌تواند به نوع بخیه نیز مربوط باشد. اگر پزشک، مهارت کافی را در این عملکرد داشته باشد تا بتواند به ‌صورت اصولی بخیه‌های مورد نیاز را انجام بدهد، می ‌تواند در بالا رفتن سرعت در افزایش بهبودی افراد مؤثر باشد و سرعت بهبودی آن ‌ها را بیشتر ‌کند.

مهارت‌ های یک پزشک

دوره نقاهتی که بعد از عمل بالا کشیدن رحم انجام می ‌گیرد، می ‌تواند به مهارت و تجربه پزشک نیز بستگی داشته باشد. اگر پزشک شما در این زمینه به بهترین نحو ممکن عمل کرده باشد، دوران بهبودی شما کوتاهتر می‌ شود.

به ‌غیر از در نظر گرفتن تمامی مواردی که ذکر کردیم، این ‌که فرد بیمار بتواند راهکارهای مؤثر و کارآمدی را در بهبودی دوران نقاهت خود سپری کند، بسیار مهم است. در این موارد، پزشک شرایطی را برای بیمار ذکر می‌ کند که بیمار موظف است در دوران نقاهت خود آن‌ ها را به بهترین نحو ممکن انجام بدهد.

یکی از مهم‌ ترین عملکردها، استراحت می ‌باشد که می ‌تواند سرعت بهبودی افراد را بیشتر کند و در آن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌ کند. با توجه به این ‌موضوع، تا زمانی که دکتر زرگنج فرد به شما توصیه کرده ‌است، بهتر است استراحت ها و مراقبت ‌های بعد از عمل بالا کشیدن رحم را انجام بدهید تا بتوانید دوران نقاهت خود را زودتر سپری کنید و سلامت خود را باز بیابید.

از آنجا که جراحی بالا کشیدن رحم می ‌تواند تأثیرات مثبتی بر روی روند زندگی افراد داشته باشد، امکان دارد داروهای بیهوشی، عوارضی را به دنبال داشته باشند که موجب استراحت ‌های طولانی ‌مدت ا برای شما شوند.

هنگامی‌ که مراقبت ‌ها به بهترین حالت ممکن صورت بگیرد، عفونت‌ هایی که بعد از جراحی امکان دارد در برخی مواقع اتفاق بیفتد، هرگز اتفاق نمی ‌افتد و می ‌توانید دوران نقاهت را به بهترین نحو ممکن سپری کنید و در نهایت، سلامتی خود را بازیابید.

مهارت‌ های یک پزشک
مهارت‌ های یک پزشک

مراقبت ‌های بعد از عمل بالا کشیدن رحم به چه صورت انجام می ‌گیرد؟

با توجه به این ‌که عمل بالا کشیدن رحم بسیار حساس می ‌باشد، پزشک توصیه می‌ کند تا بتوانید مراقبت ‌های بعد از عمل بالا کشیدن رحم را در بهترین حالت ممکن انجام بدهید.

حال مواردی که در ادامه برای شما ذکر می‌ کنیم، توصیه ‌هایی است که دکتر زرگنج فرد به‌ عنوان بهترین دکتر برای انجام عمل بالا کشیدن رحم به بیماران خود توصیه می ‌کند.

با توجه به این‌ که دکتر زرگنج فرد در حیطه فعالیت خود بسیار مجرب و حاذق می ‌باشد، مراقبت ‌های بعد از عمل بالا کشیدن رحم توانسته‌اند نتیجه بیشتری در این عملکرد را به دنبال داشته باشند. به همین جهت توصیه ‌های دکتر زرگنج فرد را در این زمینه جدی بگیرید.

پانسمان ‌های زخم عمل

بعد از این ‌که عمل بالا کشیدن رحم صورت گرفت، باید پانسمان لازم بر روی زخم انجام شود و بسته شود. از این طریق، پزشک هر مقدار خون و لخته‌ هایی که در بخش تناسلی بانوان وجود دارد را از طریق آب اکسیژن یا اکسیژن پراکسید می‌ شوید و پاکیزگی این نواحی را بر عهده می ‌گیرد. در نظر گرفتن داروهای بی‌ حس کننده برای اطمینان حاصل کردن از این ‌که بیمار تا حدودی هیچ ‌گونه دردی احساس نکند، ممکن است صورت بگیرد.

پانسمانی که برای این جراحی در نظر گرفته می ‌شود، یک گاز فشرده می ‌باشد که به ماده‌ای ضد عفونی کننده مخاطی بدون الکل آغشته می ‌شود و بر روی ناحیه تناسلی قرار می ‌گیرد.

این پانسمان خاصیت خنک ‌کنندگی دارد و به ‌غیر از این ‌که می ‌تواند ضد عفونی کردن ناحیه تناسلی بانوان را به دنبال داشته باشد، از عفونت ‌های زخم جلوگیری می ‌کند و در کاهش تورم ناحیه تناسلی و بخش رحم مؤثر واقع می ‌شود. سپس پزشک، پانسمان فشاری را با استفاده از یک زیرپوش توری یک بار مصرف در جای خود نگاه می ‌دارد تا بیمار احساس بهتری داشته باشد.

پانسمان ‌های زخم عمل
پانسمان ‌های زخم عمل

ریکاوری بیمار

بعد از این ‌که جراحی به اتمام رسید و پانسمان انجام شد، زمانی برای ریکاوری به بیمار داده می ‌شود. در این مدت،  بیمار در بیمارستان تحت نظارت می باشد و بعد از گذشت بیست و چهار ساعت به منزل خود باز می گردد.

در مدت‌ زمان عنوان ‌شده لازم است ناحیه تناسلی خنک نگه‌ داشته شود و ادرار از طریق سوند صورت بگیرد. توجه داشته باشید، قبل‌ از این ‌که بیمار از بیمارستان مرخص شود و به منزل مراجعه کند، باید دفع ادرار داشته باشد تا پزشک با خیالی آسوده از دفع ادرار او نتیجه عمل را بسنجد و بیمار دچار چسبندگی ‌های ادرار و ورم دهانه رحم نشده باشد.

استفاده از لباس ‌زیر گشاد

بعد از گذشت بیست و چهار ساعت از ریکاوری در بیمارستان، پزشک توصیه ‌هایی را در نظر می‌ گیرد. استفاده از لباس ‌زیر های تنگ و شلوار تنگ که می ‌تواند فشارهای بسیاری بر روی ناحیه تناسلی به وجود بیاورد، بعد از جراحی بالا کشیدن رحم مناسب نمی ‌باشد و پزشک، راهنمایی‌ های لازم را برای این امر به بیمار می ‌کند.

شب اول بعد از جراحی لازم است از لباس‌ های آزاد استفاده شود تا تورم موجود به حداقل برسد و این عملکرد می‌ تواند به وجود آمدن هر گونه خونریزی در ناحیه تناسلی را به کمترین حد ممکن برساند و پزشک از این طریق اطمینان حاصل می ‌کند که فشاری بر روی ناحیه تناسلی بیمار حاصل نمی ‌گردد.

استفاده از مسکن‌ ها

پزشک موظف است داروها و مسکن هایی را برای بیمار تجویز کند. استفاده از بروفن چهارصد میلی‌ گرمی در این مواقع می ‌تواند مؤثر واقع شود و اگر بیمار در منزل احساس درد داشت، می ‌تواند از این مسکن ‌ها استفاده کند. همین ‌طور استفاده از کمپرس یخ بر روی ناحیه تناسلی می ‌تواند دردهای موجود را کاهش بدهد تا بیمار یک روز عادی را تجربه کند.

استفاده از مسکن‌ ها
استفاده از مسکن‌ ها

روز بعد از جراحی

بعد از گذشت یک روز از جراحی، پزشک زخم ‌های موجود بیمار را مورد بررسی قرار می ‌دهد و برای او استفاده از ضد عفونی کننده ‌های مخاطی که می ‌توانند بر روی ناحیه تناسلی تاثیرگذار باشند و در نهایت یک مانع برای وجود میکروب ‌ها و عفونت‌ ها باشند را تجویز می‌ کند.

سپس، بیمار از بیمارستان ترخیص می‌ شود و بعد از ترخیص، لازم است مراقبت ‌های بعد از عمل را در منزل سپری کند و دیگر تا ویزیت بعدی نیازی به مراجعه حضوری به نزد پزشک خود ندارد.

در برخی مواقع ممکن است پزشک برای این‌ که راحتی بیمار را به ‌دنبال داشته باشد، از پانسمان‌ های بین لابیاهای مینور بیمار استفاده کند تا با یکدیگر تماس نداشته باشند و هیچ‌ گونه دردی برای بیمار به ‌دنبال نداشته باشند.

استفاده از این گازها می ‌تواند از لغزیدن آن ‌ها به یکدیگر و سایش آن‌ ها جلوگیری کند و ترمیم دستگاه تناسلی به ‌جهت بالا کشیدن رحم زودتر انجام بگیرد و نتیجه عمل بتواند مسرت ‌بخش باشد.

روز بعد از جراحی
روز بعد از جراحی

بعد از گذشت دو هفته

بعد از این‌ که دو هفته از عمل بالا کشیدن رحم گذشت، بیمار موظف است به نزد پزشک خود مراجعه کند تا معاینات دیگر بر روی ناحیه تناسلی صورت بگیرد و نتیجه عمل سنجیده شود. اگر شرایطی برای وجود عفونت ‌ها در ناحیه تناسلی بیمار صورت ‌گرفته باشد، در حین این مراجعات پزشک موظف است آن ‌ها را برطرف کند و داروها و پمادهای دیگری را برای بیمار خود تجویز کند.

استفاده از نخ بخیه مرغوب

با توجه به تمامی مراقبت ‌های بعد از عمل بالا کشیدن رحم که حائز اهمیت است، اگر پزشک در حیطه فعالیت ‌های خود تخصص کافی را داشته باشد، از نخ بخیه‌ای مرغوب و استاندارد استفاده می‌کند.

اگر ساختار ریزی برای جنس نخ بخیه جذبی صورت ‌گرفته باشد، ناحیه‌ای که تحت جراحی بالا کشیدن رحم قرار گرفته‌ است به دلیل نشستن‌ های طولانی‌ مدت و یا قدم زدن پاره نمی ‌شوند و بخیه‌ های فرد می ‌توانند فورا جوش بخورند.

مهم ‌ترین عملکرد بخیه‌ها این است که بتوانند زخم را تا حد امکان سر جای خود ثابت و استوار نگه دارند و این عملکرد، باعث می ‌شود که کیفیت بخیه ها در راستای عمل بالا کشیدن رحم مهم شمرده شود.

سبک غذایی مناسب

استفاده از غذاهایی که می ‌تواند یبوست و نفخ را به ‌دنبال داشته باشد، برای اشخاصی که از عمل افتادگی رحم استفاده کرده‌اند، ممنوع می ‌باشد. بهتر است در روزهای اولیه، سوپ و سبزیجات بسیار مصرف کنید و در طول روز، هشت تا ده لیوان آب بنوشید. با توجه به این ‌که دوره نقاهت بعد از عمل بالا بردن رحم دو هفته می ‌باشد، بعد از این زمان به فعالیت ‌های روزانه خود برسید. البته توجه داشته باشید، فعالیت‌ های سنگین و ایستادن های طولانی‌ مدت برای شما توصیه نمی ‌شود.

استفاده از ورزش مناسب

پزشک شما برای این‌ که بتواند نتیجه بهتری از عمل بالا بردن رحم بگیرید، ممکن است ورزش‌ هایی را برای شما توصیه کند که ده تا بیست بار در طول روز لازم است آن ‌ها را انجام بدهید.

این ورزش ها بدین ‌گونه است که لازم است عضلات و مجرای ادرار و مقعد خود را منقبض کنید و به مدت سی ثانیه نگه دارید. سپس می ‌توان آن را رها کنید. این ورزش به‌ صورت نشسته، خوابیده و ایستاده می ‌تواند انجام بگیرد و لازم است تا شش هفته بعد از عمل مکرراً انجام شود.

با توجه به این ‌که لازم است محل بخیه ضد عفونی گردد، استفاده از بتادین و یک لگن آب ولرم می‌ تواند برای شما مؤثر باشد و لازم است در طول روز، پانزده دقیقه در آن بنشینید. البته متخصصین در این ‌رابطه توصیه می ‌کنند، بهتر است این اتفاق دو تا سه بار در طول روز تکرار شود.

استحمام کردن

ممکن است پزشک شما ترجیح دهد، بعد از این ‌که از بیمارستان مرخص شدید، به حمام بروید. اما برای این ‌که از به وجود آمدن عفونت‌ ها جلوگیری کنید، لازم است بهداشت فردی را بسیار رعایت کنید.

استفاده از شورت ‌های نخی می‌ تواند دستگاه تناسلی شما را در بهترین حالت ممکن قرار بدهد. سعی کنید تا هر روز لباس‌ زیر خود را عوض کنید. زیرا رطوبت در لباس‌ زیر شما می ‌تواند عملکرد رحم را با مشکلاتی مواجه کند.

مصرف خودسرانه داروها

استفاده خودسر از داروها و مسکن ‌ها ممکن است سبب به وجود آمدن مشکلات بعد از انجام عمل افتادگی رحم باشد. ممکن است در برخی مواقع دارویی برای شما تجویز شود که قابلیت جذب نخ بخیه را بیشتر می‌ کند. در برخی مواقع نیز ممکن است بخیه شما جذبی نباشد و بعد از گذشت ده روز، بخیه ‌ها کشیده شود.

عمل جذب بخیه‌ ها دو هفته به طول می‌انجامد و اگر در این مدت‌ زمان رابطه‌ی جنسی داشته باشید، امکان دارد که خونریزی‌ هایی از دستگاه تناسلی شما صورت بگیرد.

برای این عملکرد لازم است توصیه ‌های پزشک در این ‌رابطه را جدی بگیرید. اگر در شرایطی سوزش، درد ناگهانی، خونریزی و دیگر موارد را احساس کردید، لازم است به پزشک خود مراجعه کنید و علائم صورت ‌گرفته شده را با او در میان بگذارید.

تمامی مطالبی که در این مقاله برای شما ذکر شد، در باره مراقبت ‌های بعد از عمل بالا کشیدن رحم بود تا بتوانید نتیجه اثربخشی از این عمل را تجربه کنید و در نهایت عفونت ‌های دستگاه تناسلی برای شما اتفاق نیفتد.

با توجه به این ‌موضوع، اگر به ‌دنبال پزشکی برای انجام عمل بالا کشیدن رحم می ‌باشید، ما به شما دکتر زرگنج فرد را به ‌عنوان بهترین دکتر برای انجام این عمل معرفی می ‌کنیم.

زیرا اشخاصی که تحت نظارت این پزشک، عمل بالا کشیدن رحم را انجام داده‌اند، رضایت کافی داشته‌اند و با مراقبت‌ های بعد از عمل بالا کشیدن رحم، توانسته‌اند تا سلامت خود را باز یابند.

جمع ‌بندی مطالب

با توجه به این ‌که حساسیت ‌های بسیاری برای دستگاه تناسلی بانوان وجود دارد، هنگامی ‌که مشکلاتی برای آن رخ می ‌دهد، لازم است از تخصص ‌های یک پزشک با مهارت استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

جمع ‌بندی مطالب
جمع ‌بندی مطالب

با توجه به این موضوع، مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم مهم شمرده می ‌شود و لازم است که حتما دوران نقاهت آن در بهترین حالت ممکن سپری شود و در نهایت سلامت جسمانی افراد باز گردد.

جمع ‌بندی مطالب
جمع ‌بندی مطالب

برای این ‌که بتوانید بهترین عملکرد را از عمل بالا کشیدن رحم داشته باشید، ما به شما دکتر زرگنج فرد را معرفی می‌ کنیم تا با استفاده از تخصص ‌ها و مهارت ‌های این پزشک، بتوانید سلامتی رحم خود را بازیابید و به زندگی روزمره خود برسید.

با توجه به این امر، توصیه‌ ها و مراقبتهای بعد از عمل بالا کشیدن رحم مهم شمرده می‌ شوند که لازم است به آن ‌ها نیز عمل کنید. امیدواریم که استفاده از مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید