میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

لاین کجای بدن است
لاین کجای بدن است

لیست موضوعات

لاین کجای بدن است

در این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با موضوع لاین کجای بدن است آشنا شوید.

لاین کجای بدن است
لاین کجای بدن است

برای کسب اطلاعات لازم در مورد لاین می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شذه است تماس بگیرید.

بدن همه انسان ها از بخش های مختلفی ساخته شده است. دستگاه گوارش، دستگاه تنفس و … از مهمترین بخش های سازنده بدن هستند. انسان ها باید همواره در تلاش باشند تا از سلامت خود مراقبت کنند. اگر آن ها برخی از نکات بهداشتی را رعایت نکنند، خود را به خطر انداخته اند.

در این مقاله لاین کجای بدن است نام دارد، علاوه بر آن که به طور کلی به اجزای سازنده بدن انسان ها خواهیم پرداخت، به یافتن پاسخی مناسب برای سوال لاین کجای بدن است نیز خواهیم پرداخت.

اگر موارد زیر یکی از سوال هایی هستند که همواره ذهن شما را به خود مشغول کرده اند، می توانید تا آخر این مطالب همراه ما باشید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • در ساختار بدن انسان ها چه دستگاه هایی وجود دارد و این دستگاه ها از چه اجزایی تشکیل شده اند؟ همچنین هر کدام از این اجزا چه وظیفه ای را بر عهده دارند؟
  • ساختار مو چگونه است و در چه قسمت هایی از بدن رشد می کند؟
  • لاین کجای بدن است؟
  • روش های از بین بردن موهای زائد کدامند؟

مو

قبل از این که بررسی کنیم که لاین کجای بدن است ابتدا مو را بررسی کنیم.

در بدن انسان ها علاوه بر دستگاه های مختلف، مو هم وجود دارد. موها به سه دسته تقسیم می شوند. دسته اول موهای سر، دسته دوم موهای پرزی و دسته سوم موهای آندروژنیک.

این دسته موهای مختلف با هم تفاوت های زیادی دارند. به طور مثال رشد موهای سر از بقیه موها با سرعت بیشتری انجام می شود و اندازه آن می تواند به یک متر هم برسد. اما دیگر موهای بدن ویژگی های  متفاوتی دارند.

مو
مو

همان طور که می دانید روی بدن همه انسان ها موهایی رشد می کنند. به موارد زیر توجه کنید

  • ریش
  • سبیل
  • شکم
  • نشیمنگاه
  • ناحیه تناسلی
  • بازوها
  • ران پا
  • مو روی انگشتان دست و پا
  • پشت بدن قسمت‌ های بالا (شانه، کتف و …)
  • قسمت انتهایی دست
  • قسمت انتهایی پا
  • موهای داخل گوش
همان طور که می دانید روی بدن همه انسان ها موهایی رشد می کنند. به موارد زیر توجه کنید
همان طور که می دانید روی بدن همه انسان ها موهایی رشد می کنند. به موارد زیر توجه کنید

فواید مو

بعضی از این مدل ها برای زیبایی و بعضی برای انجام یک وظیفه ای روی بدن انسان ها رشد می کند. به طور مثال موی سر برای افزایش زیبایی انسان ها رشد می کند.

همچنین می تواند به خنک شدن مغز کمک کند، به این صورت که بخارات اطراف مغز از روزنه های موها خارج می شوند و سبب کاهش دمای سر می شوند که این مسئله نکته مثبتی است.

ابروها نوع دیگری از موهای بدن انسان ها هستند که علاوه بر آن که سبب زیبایی چهره انسان ها می شود،  مزایای دیگری هم دارد. در فصل تابستان و روزهایی از سال که دمای هوا بالاتر از حد معمول است، بسیاری از انسان ها عرق می کنند. معمولا پیشانی افراد زیادی در هنگام گرما عرق می کند.

اگر گرما زیاد باشد، ممکن است که انسان ها بیشتر عرق کنند

اگر این گرما زیاد باشد، ممکن است که انسان ها بیشتر عرق کنند که در این صورت به چشم فرد راه پیدا می کنند و آن را می سوزانند. وجود ابروها انسان را از وقوع این مشکل در امان نگه داشته است. مژه ها هم نوع دیگری از موهای بدن هستند که دارای مزایایی هستند. وجود مژه ها می تواند از ورود آلودگی های مختلف مانند گرد و غبار به داخل چشم ها جلوگیری کند.

همچنین مژه ها تاثیر فوق العاده زیادی روی زیبایی چهره انسان ها می گذارند. نوع دیگری از موهای بدن، موهایی هستند که در داخل بینی رشد می کنند.

موهای داخل بینی می توانند سبب جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل سیستم تنفسی انسان ها شوند. ریش و سبیل هم نوع دیگری از موهای بدن هستند که عده ای به آن ها علاقه دارند. بسیاری از آقایان با تغییر  در مدل ریش و سبیل شان در صورت خود تنوع ایجاد می کنند.

اگر گرما زیاد باشد، ممکن است که انسان ها بیشتر عرق کنند
اگر گرما زیاد باشد، ممکن است که انسان ها بیشتر عرق کنند

بهداشت و از بین بردن موهای زائد

مواردی که در بالا گفته شد، از انواع مختلف موها در بدن انسان ها بودند. نوع دیگری از موهای بدن که همگی با آن ها آشنا هستیم، موهای زائد هستند. موهای زائد معمولا به موهایی از بدن گفته می شود که در باسن و در ناحیه تناسلی و همچنین در زیر بغل رشد می کنند.

بی شک یکی از راه های حفظ رعایت نکات بهداشتی، از بین بردن همین موهای زائد است. اگر اندازه موهای زائد، زیاد باشد، می تواند محل مناسبی برای تجمع باکتری ها و میکروب ها باشد

و به همین علت است که همیشه توصیه می شود تا موهای زائد را زود به زود از بین ببرند. برای از بین بردن موهای زائد، روش های متفاوتی وجود دارد. با توجه به ناحیه هایی که این موها در آنجا رشد می کنند، باید از روش مناسب و بدون خطری برای از بین بردن این موها استفاده کرد.

بهداشت و از بین بردن موهای زائد
بهداشت و از بین بردن موهای زائد

همان طور که گفتیم، روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که حال به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

  • استفاده از لیزر
  • استفاده از تیغ یا ژیلت
  • استفاده از کرم های موبر
  • استفاده از اپیلاسیون
  • استفاده از اسپری یا پودر مو بر
  • استفاده از  برخی دستگاه ها

به طور کلی می توان گفت که موها  به سه دسته تقسیم می شوند.

دسته اول موهای سر

دسته دوم موهای پرزی

دسته سوم موهای آندروژنیک

این دسته های مختلف با هم تفاوت های زیادی دارند. به طور مثال رشد موهای سر از بقیه موها با سرعت بیشتری انجام می شود و اندازه آن می تواند به یک متر هم برسد. اما دیگر موهای بدن ویژگی های  متفاوتی دارند.

لاین کجای بدن است؟

مواردی که در بالا گفته شد، از انواع مختلف موها در بدن انسان ها بودند. نوع دیگری از موهای بدن که همگی با آن ها آشنا هستیم، موهای زائد هستند. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که لاین چیست؟ و یا لاین  کجای بدن است؟

تا این جای مطلب لاین کجای بدن است با موارد مختلفی آشنا شده ایم. انواع موهای مختلف بدن و نحوه از بین بردن موهای زائد از مهم ترین مواردی هستند که در این مطلب به آن ها پرداختیم.

لاین کجای بدن است؟
لاین کجای بدن است؟

حال وقت آن رسیده است که به پرسش لاین کجای بدن است پاسخ بدهیم. حتما تا به حال کلمه لاین راشنیده اید. همان طور که می دانید، لاین به معنای خط است. در واقع در بدن انسان ها لاین به محل رویش موهای زائد گفته می شود. لاین همان محل رویش موهای زائد در ناحیه باسن و در ناحیه تناسلی است.

موهایی در قسمت لاین بدن وجود دارند که اصلا نباید دست کم گرفته شود. چون در صورت از بین نبردن آن ها، ممکن است که بیماری های مختلفی برای افراد به وجود بیاید. قبل از این که برای از بین بردن موهایی که در لاین روییده اند، باید درباره روش های مناسب تحقیق کنید و به آن ها دقت کنید و در آخر بهترین راه را انتخاب کنید.

لاین بدن چیست

همان طور که گفتیم لاین به خط رویش موهای زائدی گفته می شود که روی باسن و روی ناحیه تناسلی رشد می کنند. مقدار موهای زائدی که در  لاین وجود دارد، در افراد مختلف متفاوت است.

معمولا ژنتیک و برخی مسائل دیگر سبب بیش تر شدن موهای زائد و یا کمتر شدن آن ها خواهد شد.  ممکن است که برخی از افراد دارای موهای زائد بسیار کمی باشند که این مسئله مشکلی ایجاد نمی کند. چون همان طور که گفتیم، مقدار موهای زائد به ژنتیک و برخی مسائل دیگر وابسته است.

لاین بدن چیست
لاین بدن چیست

اما در مقابل این افراد، افراد دیگری هم هستند که مقدار موهای زائد در بدن آن ها بسیار زیاد است. در درجه اول باید بگوییم که حجم زیاد موهای زائد، مشکلی را برای شما ایجاد نمی کند.

یعنی در صورتی که موهای زائد بدن تان زیاد باشد، جای نگرانی نیست. اما حجم زیاد موهای زائد تا حدی قابل چشم پوشی است. یعنی اگر مقدار موهای زائد، بسیار بیشتر از حد معمول باشد، باید به پزشک مراجعه کنید و علت آن را جویا شوید.

مشکل دیگری که در مورد  موهای زائد قابل توجه است، این است که شما همیشه مقدار موهای زائدی که روی بدن تان وجود داشته است، مقداری معمولی باشد. اما به یک باره و ظرف مدت کوتاهی موهای زائد روی بدن تان تا حد زیادی افزایش پیدا کند که در این صورت حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

تفاوت در موهای زائد

در ادامه مبحث لاین کجای بدن است تفاوت موهای زائد را بررسی می کنیم.

همان طور که می دانید، میزان مویی که در بدن مردان می روید، بسیار بیشتر از مقدار مویی است که در بدن زنان می روید. موهایی که در بدن مردان می روید، علاوه بر آن که حجم بسیار بیشتری نسبت به موهای زائد زنان دارد، بسیار درشت تر و مشکی تر و همچنین ضخیم تر از آن ها هم هست. البته در بعضی از موارد ممکن است که این ویژگی ها در موهای زائد زنان هم دیده شود.

تفاوت در موهای زائد
تفاوت در موهای زائد

معمولا تمامی مشکلات و مسائل مربوط به موهای زائد به هورمون هایی که در بدن ترشح می شود، بستگی دارد. به طور مثال، شاید خود شما زنانی را دیده باشید که در اطراف فک آن ها موهای کلفتی مانند ریش مردان وجود داشته باشد.

این مسئله برای بانوان بسیار ناخوشایند و ناراحت کننده است که وجود مشکلاتی در ترشح هورمون ها سبب روییدن موهای کلفت در اطراف چانه می شود.

در بعضی دیگر از اندام های بانوان هم موهای درشت و ضخیم رشد می کنند

علاوه بر چانه، در بعضی دیگر از اندام های بانوان هم موهای درشت و ضخیم رشد می کنند. به طور مثال، از روی سینه بعضی از خانم ها موهای مشکی و ضخیم رشد می کند که این موهای رشد کرده کاملا شبیه به موهایی هستند که روی سینه مردان رشد می کنند.

همان طور که گفتیم، همه ما می دانیم که موهای زائد مردان درشت تر، مشکی تر و ضخیم تر از موهای زائد زنان است. اما آیا می دانید که علت این امر چیست؟ آیا می دانید که چه فرقی در بدن بانوان و آقایان وجود دارد که سبب ایجاد تفاوت در موهای زائد آن ها شده است؟ برای پاسخ به این سوال به ادامه مطلب لاین کجای بدن است دقت بفرمایید.

در بعضی دیگر از اندام های بانوان هم موهای درشت و ضخیم رشد می کنند
در بعضی دیگر از اندام های بانوان هم موهای درشت و ضخیم رشد می کنند

غدد مختلف بدن

همان طور که می دانید، در بدن انسان ها هورمون های مختلفی ترشح می شود. به طور مثال انسولین که توسط غده هیپوفیز ترشح می شود و یا ترشح هورمون آدرنالین که مربوط به استرس است و یا هورمون هایی که سبب رشد انسان می شوند، همه این ها انواع مختلف هورمون هایی هستند که در بدن انسان ها ترشح می شوند.

نوع دیگری از هورمون ها وجود دارد که به آن هورمون استروژن گفته می شود. این هورمون به هورمون مردانه هم معروف است. در واقع هورمون استروژن که در بدن مردان ترشح پیدا می کند و سبب به وجود آمدن ویژگی های مختلف در آن ها می شود، در بدن خانم هایی که موهای زائدی مانند موهای زائد آقایان می روید، هورمون های مردانه زیاد ترشح می شود

و به همین علت خصیصه های بدن مردان در بدن آن ها هم به وجود می آید. این مشکل را نباید دست کم گرفت و حتما باید در صورت وجود این علائم به پزشک مراجعه کرد. اغلب اوقات برای رفع این مشکل باید به دکتر غدد مراجعه کرد تا به کمک قرص و دارو و یا آمپول، ترشح هورمون بدن انسان ها را کنترل کند.

غدد مختلف بدن
غدد مختلف بدن

لاین 1

همان طور که در ابتدای مقاله لاین کجای بدن است اشاره شد، لاین به خط رویش موهای زائد روی ناحیه تناسلی و باسن می گویند. اکنون قصد داریم تا به توضیح بیشتر در مورد این موارد بپردازیم.

موهایی که در نشیمنگاه رشد می کنند، جزو موهای زائد به حساب می آیند. البته در بانوان و آقایان، این موها با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. در بانوان، موهای نشیمنگاه بسیار نازک تر از موهای نشیمنگاه در آقایان است. در  واقع در بدن آقایان از لاین تا موهای اطراف مقعد همگی درشت و ضخیم هستند. اما در بدن بانوان، شرایط این گونه نیست. در واقع در بدن بانوان، لاین و موهای نشیمنگاه نازک است.

هر چقدر که به مقعد نزدیک تر می شوند، این موهای زائد کلفت تر و ضخیم تر خواهد شد

اما هر چقدر که به مقعد نزدیک تر می شوند، این موهای زائد کلفت تر و ضخیم تر خواهد شد. علاوه بر این که در ضخامت موهای نشیمنگاه آقایان و بانوان، تفاوت هایی وجود دارد، در مقدار این موهای زائد هم تفاوت بسیار زیادی دیده می شود.

زیرا در آقایان، موهای زائد بسیار بیشتری وجود دارد. همان طور که می دانید، خداوند متعال هر کاری را با علت و منظور خاصی انجام داده است. امروزه محققان و دانشمندان به بسیاری از حقایق مربوط به خلقت خدا را دریافته اند و از علت بعضی از موارد آگاه هستند.

اما مواردی هم وجود دارند که دانشمندان از آن ها بی خبر هستند. به طور مثال علت وجود موهای زائد روی باسن یکی از مواردی است که دانشمندان از علت آن بی خبر هستند.

اما گمانه زنی هایی در این زمینه وجود دارد. به طور مثال گفته می شود که علت وجود موهای زائد روی نشیمنگاه این است که به این ناحیه میکروب و باکتری وارد نشود و این موها میکروب ها را نگه می دارند که به داخل بدن وارد نشوند.

هر چقدر که به مقعد نزدیک تر می شوند، این موهای زائد کلفت تر و ضخیم تر خواهد شد
هر چقدر که به مقعد نزدیک تر می شوند، این موهای زائد کلفت تر و ضخیم تر خواهد شد

لاین 2

علاوه بر موهای نشیمنگاه، موهای ناحیه تناسلی هم جزو لاین محسوب می شوند. علت وجود مو روی ناحیه تناسلی هم کاملا مشخص نیست و دانشمندان نتوانسته اند که علت خاصی را برای آن پیدا کنند.

اما برخی گمانه زنی ها وجود دارد که با آن ها آشنا خواهیم شد. بعضی از دانشمندان معتقدند که علت وجود مو روی ناحیه تناسلی این است که این قسمت از بدن را گرم نگه دارد.

علت دیگری هم برای این وجود دارد و آن این است که  موهای زائد به این خاطر روی ناحیه تناسلی می رویند که از ورود میکروب ها و باکتری ها به داخل بدن انسان جلوگیری کنند. معمولا کمی پس از رسیدن به بلوغ، موهای زائد ناحیه تناسلی شروع به رشد می کند.

سن بلوغ در دخترها بسیار زودتر از پسرها صورت می گیرد

همان طور که می دانید، سن بلوغ در دخترها بسیار زودتر از پسرها صورت می گیرد و به همین علت در بدن دختران، این موها بسیار سریع تر از بدن پسران رشد می کنند. همان طور که در مورد موهای نشیمنگاه گفتیم، موهای بدن آقایان بسیار بیشتر از موهای بدن بانوان هستند که این مورد درباره موهای ناحیه تناسلی هم وجود دارد.

نکته دیگری که در مورد موهای تناسلی وجود دارد این است که  باید به بهداشت و سلامت این ناحیه توجه زیادی کرد. زیرا در غیر این صورت افراد به بیماری های مقاربتی مبتلا می شوند.

در واقع اگر فردی به بهداشت ناحیه تناسلی خود اهمیت ندهد، تنها به خودش آسیب نزده است، بلکه به همسر او هم آسیب هایی وارد می شود.

به طور مثال اگر فردی به شپش عانه مبتلا شده باشد، همسر او هم به همین بیماری مبتلا می شود. پس با حفظ بهداشت ناحیه تناسلی، هم به سلامت خود و هم به سلامت همسرتان کمک می کنید.

سن بلوغ در دخترها بسیار زودتر از پسرها صورت می گیرد
سن بلوغ در دخترها بسیار زودتر از پسرها صورت می گیرد

به ادامه مطالعه نوشتار لاین کجای بدن است توجه فرمایید.

لاین و نشیمنگاه

همان طور که می دانید، دلیل مشخصی برای وجود مو روی نشیمنگاه مشخص نشده است. پزشکان در مورد موهای لاین و نشیمنگاه نظر خاصی ندارند.

یعنی به عقیده پزشکان، افراد می توانند موهای ناحیه نشیمنگاه خودشان را اصلاح کنند و یا اصلاح نکنند. با اصلاح نکردن این موها مشکلی برای آن ها پیش نخواهد آمد و همچنین با اصلاح کردن این ناحیه، اتفاق خاصی نمی افتد.

البته نکته قابل توجه این است که طول موهای اطراف مقعد باید زیاد باشد. زیرا در این صورت مشکل های زیادی برای فرد پیش خواهد آمد. به طور مثال ممکن است که فرد دچار عفونت هایی شود و یا حتی ممکن است که رابطه جنسی تحت تاثیر قرار بگیرد و تاثیر منفی روی زندگی شخصی و روابط او با فرزندش بگذارد.

موهای اطراف مقعد می توانند میکروب ها و باکتری ها را به خود جذب کنند

همان طور که گفته شد، موهای اطراف مقعد می توانند میکروب ها و باکتری ها را به خود جذب کنند. در واقع هنگامی که فرد عرق می کند، این مواد جذب این موها خواهند شد.

همچنین قطرات چربی که روی پوست او قرار دارد هم جذب موهای بدن او می شود. پس با توجه به این نکات، موهای اطراف مقعد آلوده هستند و در صورت زیاد شدن می توانند مشکلات زیادی به وجود آورند و به همین جهت باید به اصلاح آن ها توجه کرد.

راه های زیادی برای موهای زائد وجود دارد اما موهای زائد اطراف لاین شرایط متفاوتی دارند. در واقع این ناحیه نسبت به ناحیه های دیگر حساس تر است

و به همین علت افراد نمی توانند از هر روشی برای از بین بردن موهای زائد خود کمک بگیرند. اگر به دنبال روش مناسبی برای برطرف کردن موهای تناسلی خود هستید، به ادامه مطلب لاین کجای بدن است توجه کنید.

لاین و ناحیه تناسلی

حتما تا این جای مطلب لاین کجای بدن است متوجه شده اید که به خط رویش مو در ناحیه تناسلی لاین گفته می شود. موهایی که در اطراف لاین و ناحیه تناسلی قرار دارند، از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردارند. زیرا ناحیه تناسلی بسیار مهم و حساس است و در صورت توجه نکردن به آن خطرات زیادی پیش خواهد آمد.

به طور مثال یکی از مهم ترین موارد در باره ناحیه تناسلی اصلاح این منطقه است. در واقع با رعایت نکردن بهداشت ناحیه تناسلی، ممکن است که شما به بیماری های مقاربتی مبتلا شوید که در این صورت علاوه بر شما، همسرتان هم در معرض این بیماری قرار خواهد گرفت.

لاین و ناحیه تناسلی
لاین و ناحیه تناسلی

اصلاح کردن و یا اصلاح نکردن موهای زائد ناحیه تناسلی، مسئله ای کاملا شخصی است

اصلاح کردن و یا اصلاح نکردن موهای زائد ناحیه تناسلی، مسئله ای کاملا شخصی است و افراد می توانند تا طبق سلیقه خود عمل کنند و هر کدام از راه هایی را که به آن تمایل دارند، انجام دهند.

اما مسئله مهم این است که در صورت رعایت نکردن یک سری نکات بهداشتی، علاوه بر آن که ممکن است تا سلامت خود افراد به خطر بیفتد، رابطه جنسی آن ها هم تحت تاثیر قرار می گیرد. از نظر پزشکان، از بین بردن موهای ناحیه تناسلی امری ضروری است.

زیرا این موها چربی های اطراف را به خود جذب می کنند و علاوه بر آن، هنگام عرق کردن هم این موها هستند که عرق را به خود جذب می کنند. بنابراین موهای این ناحیه باید اصلاح شوند.

با توجه به راه های زیادی که برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی وجود دارد، باید یک انتخاب مناسب داشته باشید تا برای شما مشکلی پیش نیاید. اگر به دنبال پیدا کردن یک راه مناسب برای از بین بردن موهای اطراف لاین و ناحیه تناسلی هستید، پیشنهاد می کنیم که به ادامه نوشتار لاین کجای بدن است توجه فرمایید.

اصلاح کردن و یا اصلاح نکردن موهای زائد ناحیه تناسلی، مسئله ای کاملا شخصی است
اصلاح کردن و یا اصلاح نکردن موهای زائد ناحیه تناسلی، مسئله ای کاملا شخصی است

از بین بردن لاین

همان طور که می دانید، راه های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد. اما به جهت حساسیت بالا در ناحیه تناسلی و نشیمنگاه، نمی توان از هر روشی استفاده کرد. یکی از راه هایی که می توان به کمک آن موهای زائد را اصلاح کرد، تیغ است.

اما اکیدا توصیه می شود که برای از بین بردن لاین از تیغ استفاده نکنید. استفاده از لیزر می تواند راه مناسبی برای از بین بردن موهای نشیمنگاه باشد. اما قیمت این روش از روش های دیگر بیشتر است و مشکل دیگری که در این باره وجود دارد، این است که برای لیزر کردن باید لباس تان را در بیاورید و قسمتی از بدن تان که می خواهید آن را لیزر کنید، باید کاملا برهنه باشد.

این مسئله ممکن است که برای افراد زیادی مشکل جدی به حساب بیاید و افراد حاضر به قرار گرفتن در چنین شرایطی نباشند. در این جا بهتر است تا برای برطرف کردن موهای نشیمنگاه، از کرم موبر کمک گرفت. برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی نیز روش های بیشتری وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

به طور مثال، لیزر کردن یکی از بهترین روش های از بین بردن موهای زائد بدن است. اما همان طور که گفتیم، هزینه آن نسبت به روش های دیگر بیشتر است و باز هم شاید بعضی از افراد دوست نداشته باشند که در مقابل فردی که مسئول انجام این کار است، برهنه باشند. با توجه به موارد گفته شده، می توانید تا با انواع روش های برطرف کردن موهای زائد آشنا شوید و یکی از آن ها را انتخاب کنید.

رفع موهای زائد

حال می توانیم بگوییم که راجع به موهای زائد اطلاعات زیادی را به دست آورده ایم. همچنین در اواسط این متن انواع روش های برطرف کردن موهای زائد را برای شما بزرگواران نام بردیم. حال وقت آن رسیده است که به توضیح بیشتر این روش های مختلف بپردازیم.

استفاده از لیزر 

یکی از راه های برطرف کردن موهای زائد، استفاده از روش لیزر است. هنگامی که از لیزر استفاده می کنید، ممکن است که مشکلاتی مانند التهاب، سوزش، قرمز شدن پوست، خارش، پوسته پوسته شدن، احساس درد و ناراحتی برای شما پیش بیاید.

اگر قصد دارید تا ضرر و زیان های استفاده از لیزر را کاهش دهید، بهتر است که بعد از انجام لیزر از لوسیون های مختلفی استفاده کنید.

نکات دیگری هم وجود دارند که باید هنگام انجام لیزر آن ها را  رعایت کنید. به طور مثال اگر قصد انجام لیزر دارید، باید دقت کنید که تا چند روز قبل از انجام لیزر نباید در معرض آفتاب قرار بگیرید. چون در این صورت روی پوست شما مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

علاوه بر این مورد باید هنگام استفاده از لیزر، پوست شما کاملا خشک باشد و همچنین هیچ کرم یا لوسیون و یا مواد آرایشی روی پوست شما وجود نداشته باشد. لیزر کردن یکی از بهترین راه های  رفع موهای زائد است.

به این جهت که یک روش دائمی است. یعنی اگر در دوره های مختلف از لیزر استفاده کنید، می تواند تاثیر بسیار طولانی روی رشد موهای شما داشته باشد.

این روش امروزه طرفداران زیادی دارد

این روش امروزه طرفداران زیادی دارد و در کلینیک های زیادی با استفاده از لیزر، موهای زائد را از بین می برند. اما متاسفانه همه این کلینیک ها کار لیزر را به صورت حرفه ای انجام می دهند.

زیرا شخصی که قرار است تا کار لیزر را انجام دهد، باید به طور کافی با دستگاه آشنایی داشته باشد. همچنین دستگاه های زیادی برای انجام لیزر وجود دارد اما تمامی این دستگاه ها استاندارد نیستند و می توانند مشکلات زیادی برای پوست ایجاد کنند.

به همین علت بهتر است که قبل از انجام لیزر از کیفیت آن دستگاه آشنا باشید. یکی دیگر از مزایای لیزر این است که برای برطرف کردن هر موی زائدی می توان از آن استفاده کرد.

پاها، کمر، زیر بغل، خط بیکینی، شکم، صورت قسمت هایی هستند که به کمک لیزر می توان موهای آن ها را برطرف کرد. برای از بین بردن موهای زائد لاین هم می توانید از این دستگاه بهره ببرید.

استفاده از تیغ یا ژیلت

استفاده از تیغ یا ژیلت، یکی از راه های برطرف کردن موهای زائد است. اما به شما توصیه می کنیم تا حد امکان از این روش استفاده نکنید. با استفاده از تیغ و یا ژیلت به پوست آسیب های زیادی وارد می شود

و به همین علت بهتر است تا تنها اوقاتی که برای شیو کردن عجله دارید و یا به روش های دیگر دسترسی ندارید، از این روش استفاده کنید. استفاده از تیغ، مشکلات زیادی را برای پوست به وجود می آورد. مشکلاتی مانند خراشیدگی، بریدگی، تحریک پوست و سوختگی.

یکی از عوارض استفاده از تیغ، سوختگی است

یکی از عوارض استفاده از تیغ، سوختگی است. البته که سوختگی با تیغ با سوختگی با جسم های داغ تفاوت زیادی دارد. معمولا زمانی گفته می شود که پوستی با تیغ سوخته شده است که هنگام شیو کردن تیغ با فشار زیادی به پوست برخورد کند. برای حفظ و نگهداری مناسب  از پوست  باید هنگام استفاده از تیغ، مواردی را رعایت کنید. بهتر است تا قبل از استفاده از تیغ، صورت خود را مرطوب کنید.

با انجام این کار آسیب کمتری به پوست شما وارد خواهد شد. نکته دیگری که باید هنگام تیغ زدن آن را رعایت کنید، این است که تیغ را محکم به پوست خود نکشید. توجه کنید که تحت هیچ شرایطی از یک تیغ دو یا چند نفر استفاده نکنند. چون در این صورت ممکن است که بیماری ها و یا میکروب هایی به افراد دیگر انتقال پیدا کند.

برای حفظ بیشتر نکات بهداشتی، بهتر است که پس از استفاده از تیغ، اگر قصد داشتید تا مجددا از همان تیغ استفاده کنید، باید آن را با الکل و یا دیگر محلول های بهداشتی ضدعفونی کنید.

یکی از عوارض استفاده از تیغ، سوختگی است
یکی از عوارض استفاده از تیغ، سوختگی است

استفاده از کرم های موبر

 استفاده از کرم های موبر می تواند روش سریع و مناسبی برای برطرف کردن موهای زائد به حساب بیاید. اما این روش نمی تواند روش کاملا مناسبی برای شیو کردن باشد.

حتما تا به حال از موبر استفاده کرده اید. ابتدا باید محل مورد نظر را با آب گرم شست و شو دهید. سپس بعد از خشک شدن این ناحیه باید حجم مناسبی از این کرم را روی محل مورد نظر پخش کنید. سپس با توجه به حجم مویی که روی بدن تان قرار دارد، باید به مدت 10 الی 15 دقیقه صبر کنید

و سپس محل را با آب شست و شو دهید. این روش موهای زائد را سریع از بین می برد. اما متاسفانه پس از استفاده از این روش برای شیو کردن، موهای زائد در زمان بسیار کمی مجددا رشد می کنند.

ایجاد حساسیت

همچنین ممکن است که این کرم های موبر برای افراد زیادی حساسیت ایجاد کند. برای آگاهی از این که بدن شما نسبت به کرم موبر واکنش منفی نشان می دهد یا نه؛ در ابتدا باید مقداری از این کرم موبر را روی بازوی خود بمالید و پس از چند دقیقه آن را بشویید.

اگر پوست شما قرمز شده بود و برآمدگی های کوچکی مانند جوش روی پوست تان ایجاد شده بود، به منزله این است که نسبت به این کرم موبر دارای حساسیت هستند و نباید از آن استفاده کنید.

علاوه بر ایجاد حساسیت، یکی دیگر از ویژگی های منفی این کرم ها این است که بوی نامطبوعی ایجاد می کنند و در صورت استفاده از آن باید بوی نامطبوع را تحمل کنید.

استفاده از اپیلاسیون

 اپیلاسیون یکی دیگر از راه هایی است که می توان برای برطرف کردن موهای زائد از آن استفاده کرد. این روش همانند روش های دیگر مزایا و معایب مختلفی دارد. خوبی این روش این است که هنگامی که از آن استفاده می کنید، موهای زائد پس از چند هفته رشد می کنند.

یکی از معایب روش اپیلاسیون دردی است که هنگام استفاده از این روش ناشی می شود. پس اگر از آن دسته از افرادی هستید که تحمل درد بالایی دارید، می توانید از این روش کمک بگیرید. اما اگر طاقت و تحمل شما هنگام درد کم است، بهتر است که از روش دیگری برای شیو کردن استفاده کنید.

اگر قصد استفاده از این روش را دارید، باید از مدتی قبل شیو نکنید

چون قطعا با استفاده از این روش درد زیادی به شما وارد خواهد شد. نکته قابل توجهی که در مورد اپیلاسیون وجود دارد، این است که اگر قصد استفاده از این روش را دارید، باید از مدتی قبل شیو نکنید تا موهای زائد بدن تان به اندازه کافی بلند شده باشد. البته ممکن است که این روش برای شما کمی آزار دهنده باشد و نتوانید حجم زیادی از موهای زائد را تحمل کنید. نکاتی در مورد اپیلاسیون وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید.

قبل از انجام اپیلاسیون، باید حمام کنید. در واقع برای این که اپیلاسیون بهتری داشته باشید، بهتر است که روی پوست تان کمی چربی وجود داشته باشد. زیرا چربی روی اپیلاسیون بهتر عمل می کند.

همچنین هنگام انجام این کار پس از آن که نوار اپیلاسیون را روی محل مربوطه قرار دادید و به اندازه لازم صبر کردید و نوبت به برداشتن نوار رسید، باید نوار اپیلاسیون را در خلاف جهت رشد موها بکشید.

در این صورت موهای زائد بهتر کنده می شوند. یکی از مدل های اپیلاسیون استفاده از موم است. استفاده از موم می تواند روش بسیار مناسبی برای شیو کردن باشد. چون کاملا طبیعی است و هیچ ضرری به پوست وارد نمی کند. پس با خیال راحت می توانید از این روش استفاده کنید.

اگر قصد استفاده از این روش را دارید، باید از مدتی قبل شیو نکنید
اگر قصد استفاده از این روش را دارید، باید از مدتی قبل شیو نکنید

استفاده از اسپری یا پودر موبر

پودر موبر و یا اسپری موبر یکی دیگر از راه های از بین بردن موهای زائد هستند. از بین این دو مورد، پودر موبر شناخته شده تر است و مردم بیشتر از آن استفاده می کنند. به پودر موبر نوره هم گفته می شود که این روش هم می تواند روش مناسبی برای از بین بردن موهای زائد باشد.

از این جهت که پوست را نرم و لطیف می سازد. اسپری موبر هم شکلی دقیقا شبیه به اسپری های خوشبو کننده دارد. به این صورت که می توانید هر ناحیه ای را که می خواهید، اسپری کنید و دقایقی بعد آن را بشویید. فقط دقت کنید که باید قبل از استفاده از اسپری آن را تکان دهید.

استفاده از  برخی دستگاه ها

روش های بالا روش های متفاوتی برای شیو کردن بودند. حال به معرفی دیگر روش های شیو کردن می پردازیم که به کمک  دستگاه های مختلف انجام می پذیرد.

اَپِلِیدی:

اپیلیدی یکی از دستگاه هایی است که می تواند برای  شیو کردن به ما کمک کند. اپلیدی با نیروی برق کار می کند و در صورت استفاده از آن باید در نزدیکی پریز برق قرار گرفته باشید.

یکی از نکات منفی این روش این است که در صورت استفاده از آن باید درد زیادی را تحمل کنید. برای استفاده از این دستگاه در ابتدا باید آن را به برق وصل کنید و سپس قسمت بالایی این دستگاه که وظیفه شیو کردن را بر عهده دارد، به سطح مورد نظر بکشید.

در این هنگام عملیات شیو صورت می گیرد و  موهای زائد از بین می روند. علت احساس درد در هنگام استفاده از این دستگاه این است که موها را از ریشه در می آورند و همین مسئله سبب می شود تا درد زیادی را متحمل شوید.

استفاده از روش الکترولیز

یکی دیگر از روش های شیو کردن با دستگاه های مختلف،  استفاده از روش الکترولیز است. ممکن است تا به حال نام روش الکترولیز را نشنیده باشید. چون این روش جزو روش های رایج شیو کردن به حساب نمی آید. روند شیو کردن با روش الکترولیز به شرح زیر انجام می پذیرد.

در واقع الکترولیز یک سوزن است. در ابتدا این سوزن به روزنه های مو وارد می شود. پس از وارد شدن سوزن به این ناحیه توسط این دستگاه مقداری جریان الکتریکی به قسمت روزنه مو وارد می شود.

با وارد شدن جریان الکتریکی فولیکول مو آسیب می بیند و همین مسئله سبب می شود تا مو از بین برود. این روش از جهت مقدار سرعت رشد مجدد موهای زائد روش بسیار مناسبی است.

درد

زیرا پس از انجام این کار موهای زائد دیر رشد می کنند. اما نکته قابل توجه در مورد این روش دردی است که برای انسان ایجاد می کند. تصور کنید  که یک سوزن وارد بدن شما می شود و شوک الکتریکی ضعیفی به آن وارد کند و این اتفاق مجددا رخ بدهد و بارها و بارها این سوزن وارد بدن شما شود. حتی تصور کردن چنین شرایطی بسیار آزار دهنده است.

پس قطعا هنگام استفاده از این روش باید درد و رنج زیادی را متحمل شوید. البته نکته قابل توجه دیگری که در مورد این دستگاه وجود دارد، سرعت آن است. همان طور که گفتیم، در این کار هنگام استفاده از این دستگاه، سوزن هر بار به روزنه یک مو وارد می شود و آن را از بین می برد.

به علت وقت زیادی که می گیرد، حتی اگر بخواهید بخش کوچکی از بدن تان را با استفاده از این دستگاه شیو کنید، وقت زیادی از شما گرفته می شود.

تصور کنید تا فردی برای شیو کردن موهای زائد زیر بغل خود از این روش استفاده کند. چون باید سوزن به تک تک روزنه های مو وارد شود، زمان زیادی برده می شود. حال تصور کنید تا کسی بخواهد کل بدن خود را به کمک این روش شیو کند!!!! قطعا وقت بسیار زیادی از فرد گرفته می شود.

درد
درد

خجالت های بی مورد

متاسفانه یکی از مشکلات رایج در کشور ما، خجالت های بی مورد است. اغلب اوقات تصور می شود که نباید در مورد بعضی مسائل با دیگران سخن گفت و یا در برخی از موارد ممکن است که فرد به بی حیایی متهم شود. اگر این چارچوب های نامناسب از بین برود، پیشرفت و سلامت جامعه هم افزایش پیدا می کند.

ممکن است که برای همه انسان ها سوالات مختلف پیرامون مسائل شخصی پیش بیاید. اما متاسفانه همین چارچوب های نامناسب سبب جلوگیری از آگاهی مردم می شود.

به طور مثال ممکن است که برای پسر و یا دختری که به تازگی به سن بلوغ رسیده اند، سوالات مختلفی در همین زمینه ها پیش آمده باشد. اما در خیلی از مواقع این دختر و پسر جوان با خانواده خود همچین مسائلی را مطرح نمی کنند. آن ها برای این که بتوانند برای سوال خودشان پاسخ مناسبی پیدا کنند، به افراد نامناسب مراجعه می کنند.

مراجعه افراد به اشخاص نامطمئن

هنگام مراجعه این افراد به اشخاص نامطمئن، ممکن است که با مسائلی روبرو شوند که مناسب آن ها نیست. به همین علت است که گفته می شود، نباید برای سوال پرسیدن درباره نقاط مختلف بدن خجالت کشید و یا شرم و حیای بیهوده به خرج داد.

یکی از این موارد مربوط به از بین رفتن موهای زائد در قسمت لاین بدن است. حال این سوال برای شما پیش می آید که لاین کجای بدن است همراه ما باشید تا در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح بدهیم.

اگر در جامعه چارچوب های مناسبی تعریف شده باشد

اگر در جامعه چارچوب های مناسبی تعریف شده باشد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. متاسفانه در دنیای امروز، برخی از افراد تصور می کنند که اگر در مورد برخی مسائل صحبت کنند، هنجارها شکسته می شود.

اما با کمی تفکر متوجه خواهیم شد که این نظریه کاملا اشتباه است. چه اشکالی دارد که یک دختر در مورد مسائل خصوصی خود از مادرش سوال کند؟ و یا چه اشکالی دارد که یک پسر برای برخی مسائل خصوصی خود از پدرش راهنمایی بگیرد؟ متاسفانه در این مورد وسواس زیادی به خرج داده می شود. جلوگیری از افراط و تفریط همواره می تواند سبب بهتر شدن اوضاع باشد.

یعنی ما باید تلاش کنیم تا در هر کاری زیاده روی نداشته باشیم و در نقطه مقابل از کم کاری هم پرهیز کنیم. روابط افراد با یکدیگر هم باید کاملا به همین صورت باشد. یعنی پدر و مادر که وظیفه نگهداری کردن حمایت کردن از فرزندانشان را به عهده دارد، باید فضایی کاملا مناسب در خانه ایجاد کنند.

افراط و تفریط

مسئله افراط و تفریط در این مورد کاملا به چشم می خورد. یعنی اگر خانواده ای دارای قید و بندی نباشد، آینده ی فرزندان آن ها تباه خواهد شد. اگر پدر و مادر یک حد و مرزی را برای فرزندان تعیین کند و آن ها آزادانه دست به انجام هر کاری بزنند، محیط خانه و خانواده دچار مشکلاتی می شود.

به طور مثال استفاده از  شوخی های نا به جا و یا به کار بردن الفاظ رکیک و همچنین انجام کارهای ناشایست از جمله کارهایی به حساب می آید که والدین باید جلوی آن ها ایستادگی کنند و فرزندان شان را از انجام چنین کارهایی منع کنند. اما همین والدین نباید سخت گیری های خود را تا حد زیادی افزایش دهند.

محیط خانواده

همان طور که گفتیم، محیط خانه و خانواده باید محیطی کاملا سالم و به دور از هر گونه هیاهو باشد. این که پدر و مادر به تربیت و فرهنگ و ادب فرزندان خود توجه کنند، امری بسیار ضروری است. اما اگر با سخت گیری های بسیار این کار را انجام دهند، جو دوستی و صمیمیت و مهربانی در  خانه و خانواده از بین می رود.

پدر و مادر باید در کنار تربیت و مراقبت از فرزندان شان با آن ها رفاقت کنند. در واقع پدر و مادری در تربیت فرزندان خود موفق هستند که در صورت انجام خطا و کارهای ناشایست فرزند شان  به آن ها تذکر می دهند و در غیر این صورت با آن ها رابطه ای صمیمی دارند.

اگر فضای خانه و خانواده بسیار سنگین باشد

اگر فضای خانه و خانواده بسیار سنگین باشد و پدر و مادر همواره هنگام برخورد با فرزندان شان چهره ای کاملا عبوس داشته باشند، دیگر آن فرزند در خانه خود احساس امنیت نمی کند و ممکن است تا برای برآورده کردن برخی از نیازهای خود به افراد غریبه مراجعه کند. این مسئله با موضوع این مطلب رابطه ای کاملا مستقیم دارد.

همان طور که می دانید، در این مطلب ما به دنبال پاسخ برای لاین کجای بدن است هستیم. در کنار آشنایی با لاین، باید به موارد مرتبط با آن هم بپردازیم.

چون لاین در بدن انسان ها یکی از موضوعاتی به حساب می آید که همواره افراد مختلف از صحبت درباره آن ها اجتناب می کنند. اما اگر همه افراد جامعه اصولی که در بالا گفته شد را رعایت کنند، می توانند خیلی راحت با مسائل این چنینی کنار بیایند و مشکلاتشان را حل کنند.

نتیجه گیری

در این قسمت از مطلب به معرفی روش های مختلف شیو کردن و از بین بردن موهای زائد پرداختیم. همچنین مزایا و معایب هر کدام از این روش ها را برای شما بیان کردیم. با آگاهی از روش های مختلف می توانید یکی از این روش ها را برای برطرف کردن موهای زائد خود را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید