میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

تفاوت فیلر مو با مزوتراپی
تفاوت فیلر مو با مزوتراپی

لیست موضوعات

تفاوت فیلر مو با مزوتراپی

برخی از افراد تفاوت فیلر مو با مزوتراپی را نمی‌دانند. در این مطلب قصد داریم در رابطه با تفاوت فیلر مو با مزوتراپی اطلاعاتی برای شما داشته ‌باشیم.

تفاوت فیلر مو با مزوتراپی
تفاوت فیلر مو با مزوتراپی

به دلیل این‌که تمامی ما در برهه ای از زندگی خود با ریزش مو مواجه بوده‌ایم و در این شرایط به ‌دنبال یک راهکار درمانی مناسب برای پیشگیری از وقوع آن می‌گردیم. شرایط ریزش موی برخی از افراد به ‌قدری زیاد است که باعث شده موهای آن‌ها بسیار کم ‌پشت شود.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد فیلر مو می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02122930161

البته که شرایط و عوامل بسیار زیادی بر روی از بین رفتن موها تأثیر خواهند گذاشت . مواردی همچون مواد شیمیایی، داروها، آلودگی هوا، ژنتیک و … از مهم‌ترین آن‌ها به حساب خواهند آمد.

اما برای این‌ که از این شرایط پیشگیری کنیم، نیاز است چه کاری انجام بدهیم؟ نمی‌توانیم بی‌خیال از کنار این‌ موضوع بگذریم، به دلیل این‌که مو یکی از عضوهای حیاتی در بدن انسان می‌باشد و تاثیر بسیاری بر روی زیبایی خواهد گذاشت.

پس در این مطلب قصد داریم در رابطه با روش هایی همچون فیلر مو و مزوتراپی برای شما اطلاعاتی داشته ‌باشیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید پرپشت بودن مو را تجربه کنید و متوجه شوید تفاوت این دو راهکار درمانی با یکدیگر چیست.

فیلر مو

یکی از راهکارهای درمانی مناسب برای اشخاصی که درگیر ریزش مو و کم‌ پشتی می‌شوند، فیلر مو می‌باشد که می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید امروزه میزان استفاده از سشوار و اتوی مو بسیار زیاد شده ‌است.

فیلر مو
فیلر مو

همین‌طور مواد شیمیایی بسیاری به بدن وارد می‌شود که می‌تواند در اثر گذشت زمان باعث ضعف موها شود و افراد ریزش مو را تجربه کنند. همینطور که در ابتدای مطلب گفتیم پارامترهای بسیار دیگری می‌تواند تاثیر خود را بر روی ریزش مو بگذارند.

برخی از اشخاص بر اثر عواملی همچون شیردهی، بیش ‌از حد ماندن در زیر آفتاب، بیماری‌های مختلف همانند کرونا و دیگر موارد درگیر ریزش موی شدید می‌شوند.

این ریزش مو در آقایان و بانوان دیده می‌شود و هیچ ربطی به جنسیت ندارد. تمامی این موارد تاثیر بسیار مستقیمی بر روی ریشه مو خواهند گذاشت و کمک می‌کند تا تمامی املاح معدنی مو و ویتامین‌های آن از دست برود. حال برای این منظور باید به ‌دنبال راهکاری باشیم تا بتوانیم از این شرایط جلوگیری کنیم.

مزوتراپی مو و فیلر به ‌عنوان راهکارهای نوینی برای درمان ریزش مو شناخته می‌شوند

مزوتراپی مو و فیلر به ‌عنوان راهکارهای نوینی برای درمان ریزش مو شناخته می‌شوند و کمک می‌کنند تا رشد مجدد موها انجام بگیرد. این راهکارها باعث می‌شود ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری به واسطه آنزیم‌ها به فولیکول مو برسد ، بر همین اساس باعث می‌شود عملکرد رشد مو رو به‌ افزایش برود و نتیجه لذت‌ بخشی را به دنبال خواهد داشت.

مزوتراپی مو و فیلر به ‌عنوان راهکارهای نوینی برای درمان ریزش مو شناخته می‌شوند
مزوتراپی مو و فیلر به ‌عنوان راهکارهای نوینی برای درمان ریزش مو شناخته می‌شوند

این راهکار برای افرادی که دارای ریشه‌های موی ضعیف و شکننده‌ای هستند، به‌ عنوان راهکارهای مفیدی شناخته می‌شوند. اما اغلب افراد در تلاشند تا یکی از بهترین روش‌ها را انتخاب کنند و تصور می‌کنند که فیلر مو می‌تواند شرایط بهتری برای آن‌ها به ارمغان بیاورد یا این ‌که از مزوتراپی مو نتیجه بهتری خواهند گرفت.

بنابراین ما می‌خواهیم در رابطه با تفاوت فیلر مو با مزوتراپی برای شما اطلاعاتی داشته ‌باشیم تا بر اساس شرایط خود انتخاب درستی از این ۲ نوع راهکار برای زیبایی‌های زیبایی موی خود داشته باشید. پس با ما در ادامه این مبحث همراه باشید.

در ادامه این مبحث عناوین زیر مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

فیلر مو چیست؟

نحوه انجام تزریق فیلر موی سر به چه صورت می باشد ؟

چه افرادی می‌توانند از تزریق فیلر مو استفاده کنند ؟

مزایای انجام فیلر مو چه مواردی شمرده می‌شود ؟

مراقبت‌های بعد از فیلر

چه عوارضی در پس انجام فیلر مو ایجاد می‌شود ؟

آیا انجام فیلر مو دردناک است ؟

چه عملکردی در هنگام تزریق فیلر موی سر در بدن اتفاق می‌افتد؟

محرک رشد مو

مهار آلوپسی و ریزش مو

آنتی ‌اکسیدان

تحریک آنژیوژنز

هزینه فیلر مو چگونه محاسبه می‌گردد؟

به چه چیزی مزوتراپی گفته می‌شود؟

استفاده از داروی ماینوکسیدیل در مزوتراپی

استفاده از داروی فیناستراید در ریزش مو

نحوه‌ی تزریق مزوتراپی به چه صورت می باشد؟

چه افرادی کاندید مناسب برای استفاده از مزوتراپی می‌باشند؟

مزایا و ویژگی‌های راهکار درمانی مزوتراپی چه مواردی شمرده می‌شود؟

چه عوارضی در هنگام استفاده از مزوتراپی مشاهده می‌شود؟

تفاوت فیلر مو با مزوتراپی در چه مواردی می‌باشد؟

تفاوت فیلر مو با مزوتراپی

تاثیر هیالورونیک اسید در تفاوت فیلر مو و مزوتراپی

شباهت فیلر مو و مزوتراپی

کدام یک از راهکارهای فیلرمو و مزوتراپی بهتر جواب خواهد داد؟

سخن آخر

 

به چه چیزی فیلر مو گفته می‌شود؟

قبل از این که بتوانیم در رابطه با تفاوت فیلر مو با مزوتراپی اطلاعاتی برای شما داشته ‌باشیم، باید اول فیلر مو را به شما معرفی کنیم. برای پر پشت کردن موها در بخش‌های کم‌ پشت و طاس سر استفاده از راهکار فیلر مو تاثیر گذار می‌باشد.

بر اساس تزریق‌هایی که توسط فیلر مو به پوست سر انجام می‌گیرد، مواد مغذی بسیاری به پوست سر خواهد رسید که این مواد تاثیر بسیاری بر روی رشد مجدد موها خواهند داشت.

این مواد مغذی شامل ویتامین‌ها، هیالورونیک اسید ، آنزیم‌ها و مواد معدنی می‌باشد که هدف اصلی از انجام آن این است که این مواد به فولیکول و ریشه مو برسند تا بتوانند عملکرد درمانی را انجام بدهند. هنگامی‌که تزریق فیلر مو انجام می‌گیرد، به ‌غیر از این ‌که باعث می‌شود فولیکول مو مجدداً رشد داشته باشد، در پوست سر گردش خون نیز بیشتر می‌گردد.

در نتیجه این ‌موضوع باعث می‌شود تا با افزایش رشد موها مواجه شوید. در کل اگر بخواهیم در رابطه با تزریق مواد مختلف از طریق فیلر مو بگوییم باید ذکر کنیم فولیکول‌های مو به واسطه تزریق این مواد هیدراته خواهند شد و سبب تحریک فیبروپلاست‌ها می‌گردند.

مهم‌ترین چیزی که باعث می‌شود تفاوت فیلر مو با مزوتراپی را دریافت ، موارد استفاده از آن‌ها و شرایط افراد می‌باشد که در ادامه این مبحث به آن خواهیم پرداخت.

به چه چیزی فیلر مو گفته می‌شود؟
به چه چیزی فیلر مو گفته می‌شود؟

نحوه انجام تزریق فیلر موی سر به چه صورت می باشد؟

شاید اطلاعاتی در رابطه با تزریق این فیلر به موی سر نداشته باشید. بهتر است بدانید این شرایط به واسطه متخصصان در کلینیک‌های حرفه‌ای انجام خواهد گرفت و همانند دیگر روش‌های زیبایی که برای افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد، سوزن‌های بسیار ظریفی برای تزریق فیلر مو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در واقع فیلرها به ‌عنوان ژل‌های تقویت‌ کننده مو به حساب می‌آیند و می‌توانند باعث پر شدن کانال مو شوند . بعد از این ‌که تزریق توسط متخصصین انجام می‌گیرد، ترکیب‌های مؤثر و خارق‌ العاده‌ای که در این فیلر وجود دارد، در پوست سر آزاد می‌شود. برای انجام این شرایط معمولاً پزشک قبل ‌از انجام تزریق ، بی‌حسی هایی را بر روی پوست سر بیمار انجام می‌دهد.

زیرا امکان دارد برخی از افراد آستانه تحمل اندکی داشته باشند و در رابطه با دردهای ناشی از فرو رفتن سوزن به پوست خود نگرانی بسیاری داشته باشند. همین کار باعث می‌شود تا از این راهکار مفید استفاده نکنند.

بنابراین بی‌حس شدن موضع باعث می‌شود، در هنگام درمان توسط سوزن‌ها و تزریق فیلر مو بیمار هیچ احساسی نداشته باشد. لازم است بدانید نتیجه تزریق فیلر مو در جلسه اول مشهود نمی‌باشد و باید دوره درمان خود را طی کنید.

پزشکان اغلب توصیه می‌کنند بیمار باید ۴ جلسه درمان توسط فیلر مو را سپری کند

پزشکان اغلب توصیه می‌کنند بیمار باید ۴ جلسه درمان توسط فیلر مو را سپری کند و این ۴ جلسه را به فاصله ۲ هفته انجام بدهد تا بتواند نتیجه قابل ‌قبولی را مشاهده کند. اما بازهم زود است که در رابطه با تعداد جلسات برای شما تعیین تکلیف کنیم.

زیرا بر اساس مشورت پزشکی شرایط ریزش موهای شما امکان دارد فاصله و تعداد بین جلسات متغیر باشد و برای شما مخصوص با شرایط شما تعیین گردد.

اتفاقی که بعد از تزریق فیلر مو برای افراد می‌افتد این است که روند رشد موی سر آن‌ها با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد و ریزش مو نیز قطع می‌گردد، همین‌طور شرایط فیلر مو باعث می‌شود تا گردش خون بسیاری در سر افراد انجام بگیرد و شرایط احیا کنندگی موها را دارد. این مواد باعث می‌شود تا ویتامین‌های مورد نیاز به فولیکول‌های مو برسد.

پزشکان اغلب توصیه می‌کنند بیمار باید ۴ جلسه درمان توسط فیلر مو را سپری کند
پزشکان اغلب توصیه می‌کنند بیمار باید ۴ جلسه درمان توسط فیلر مو را سپری کند

بعد از انجام تزریق تحریک هایی بر روی فولیکول‌ها انجام می‌گیرد که باعث تشدید پیدا کردن سرعت رشد مو می‌گردد. تمامی املاحی که در ماده فیلر مو وجود دارند باعث می‌شوند ریزش‌های غیر طبیعی مو متوقف شود و به ‌مرور برای شادابی موها تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.

اما برای این ‌که تشخیص دهید تفاوت فیلر مو با مزوتراپی در چه مواردی شمرده می‌شود و کدام یک می‌توانند مفیدتر باشد، در ادامه این مطلب ریز به ریز در رابطه با این دو راهکار مفید برای درمان ریزش مو خواهیم گفت تا با انتخابی درست از ریزش‌های غیرمعمولی موی خود جلوگیری کنید.

چه افرادی می‌توانند از تزریق فیلر مو استفاده کنند؟

در جواب به این‌ که چه افرادی کاندید مناسب برای استفاده از تزریق فیلر مو هستند، باید بگوییم تفاوت بسیاری بین فیلر مو با مزوتراپی  وجود دارد که مهم‌ترین ـ آن شرایط افراد برای استفاده از این دو راهکار مفید می‌باشد.

سوال مهمی که در ذهن تمامی افراد شکل می‌گیرد این است که از بین تمامی روش‌های تقویت برای مو آیا فیلر مو می‌تواند اثربخشی بالایی را داشته باشد؟ در حالت کلی افرادی که دارای موهای نازک و ضعیف ‌شده می‌باشند، کاندید مناسبی برای استفاده از فیلر مو هستند.

به دلیل این‌ که فیلر مو برای افرادی که درصددند تا درمان ریزش موی خود را کنترل کنند و همین‌طور تقویت بسیاری برای رشد موهای خود داشته باشند، عملکرد بسیار بالایی خواهد داشت و بسیار مفید می‌باشد. در این حالت برای افراد این راهکار به ‌عنوان یک مکمل برای ریزش موها به حساب می‌آید و می‌تواند روند ریزش را کنترل کند.

به‌ غیر از این دسته از افراد ، افرادی که با موضوع طاسی وراثتی رو به رو هستند نیز می‌توانند از فیلر مو استفاده کنند. زیرا این‌ موضوع می‌تواند از پیشرفت طاسی در مردان و زنان جلوگیری کند و راهکار مناسبی می‌باشد.

افرادی که قبلاً کاشت مو انجام داده‌اند نیز می‌توانند از روش فیلر مو استفاده داشته باشند. زیرا برای آن‌ها بسیار مفید می‌باشد و می‌تواند تأثیرگذاری عمل کاشت مو را برای این دسته از افراد بیشتر کند.

چه افرادی می‌توانند از تزریق فیلر مو استفاده کنند؟
چه افرادی می‌توانند از تزریق فیلر مو استفاده کنند؟

مزایای انجام فیلر مو چه مواردی شمرده می‌شود؟

برای این ‌که تشخیص دهید اختلاف فیلر مو با مزوتراپی چیست، باید اطلاعات بسیاری در رابطه با این دو روش درمانی برای تقویت موها داشته باشید. حال در ادامه این مبحث خواهیم گفت که بیان ویژگی‌ها و مزایای استفاده از فیلر مو چیست.

حتما می‌دانید که برای مقابله با ریزش مو این راهکار کمک بسیاری خواهد کرد و همین‌طور باعث می‌شود تا رشد مجدد موها انجام بگیرد. میزان زیادی اسید هیالورونیک در این فیلر وجود دارد که باعث می‌شود تاثیر بسیار شگفت ‌انگیزی بر روی رشد موها را مشاهده کنید و این مسئله باعث آشکار شدن تفاوت فیلر مو با مزوتراپی خواهد شد.

سلامت موی بسیاری از افراد بر اثر مواردی همچون اتوی مو، استفای بیش ‌از اندازه از سشوار، رنگ‌های شیمیایی، آلودگی‌های محیطی و شرایط زندگی دچار مشکلاتی شده ‌است و باعث شده بر روی سلامت موها تاثیرات منفی بگذارد. از این رو موخوره ها و خشکی بسیار در موها عملکردی طبیعی است،

اما شرایط فیلر مو ویژگی دارد که کمک می‌کند این مشکلات در موی اشخاص برطرف گردد و برطرف ‌شدن ریزش مو به وسیله فیلر مو نیز اتفاق خواهد افتاد و باعث تقویت و رشد مجدد موها می‌گردد.

فیلر باعث می‌شود مواردی همچون آنزیم‌های لازم، فاکتورهای رشد، مواد معدنی و ویتامین‌ها به ریشه موها برسند و افرادی که دارای موهای شکننده و ضعیف می‌باشند، می‌توانند از این گزینه استفاده کنند.

از مهم‌ترین مزایایی که توانسته اهمیت استفاده از فیلر مو را بیشتر کند و این راهکار درمانی را محبوب‌تر کرده ‌است، موارد زیر بسیار مهم شمرده می‌شوند.

  • پیشگیری از ریزش مو
  • رشد مجدد و تقویت موها
  • بیشتر شدن تراکم، ضخامت و حجم موها
  • احیا کردن فولیکول‌ها و سلول‌های مو
  • تحریک کردن گردش خون و آب‌ رسانی بیشتر به پوست سر
  • محافظت کردن از سلول‌های مو در برابر استرس
  • محافظت کردن از مو در برابر عوامل مختلف دیگری همچون تابش نور خورشید و آلودگی هوا

مراقبت‌های بعد از فیلر

بعد از این ‌که درمان به وسیله فیلر مو تکمیل شد، پزشک برای شما مراقبت‌های لازم را توصیه می‌کند و بهتر است که تمامی این بایدها و نبایدها را با دقت و حوصله انجام بدهید تا نتیجه بهتری از این درمان بگیرید. این مراقبت‌ها شامل موارد زیر می‌شود.

  • روز اول بعد از انجام فیلر به ‌هیچ‌ وجه حمام نکنید.
  • موهای خود را از تابش مستقیم نور خورشید در امان نگه دارید.
  • اجازه بدهید موها تنفس داشته باشند و با مواردی همچون کلاه، روسری و دیگر موارد آن‌ها را نپوشانید.
  • برای استفاده از مواردی همچون رنگ مو، سشوار، اتو مو و دیگر موارد از پزشک خود مشورت بگیرید.
  • برای این‌ که اندک درد در هنگام تزریق فیلر برطرف گردد و ویتامین‌ها توزیع یکسانی در بخش پوست سر داشته باشند، بهتر است ماساژ درمانی را شروع کنید و آن نواحی مربوطه را ماساژ دهید.
مراقبت‌های بعد از فیلر
مراقبت‌های بعد از فیلر

چه عوارضی در پس انجام فیلر مو ایجاد می‌شود؟

هر گونه از راهکارها با توجه به این‌ که مزیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری دارد، امکان دارد برای برخی از افراد نگرانی‌هایی را به ‌همراه بیاورد.

بهتر است بدانید موادی که بر اثر فیلر مو به پوست سر تزریق می‌شود، کاملاً بی‌خطر هستند و مواد سالمی می‌باشند که کمک می‌کند تا رشد سلول‌ها بهتر اتفاق می‌افتد که از لحاظ تست‌های آلرژی این مواد ایمن هستند. بنابراین اصلا عوارضی را بر روی اشخاص در پی نخواهند داشت.

چه عوارضی در پس انجام فیلر مو ایجاد می‌شود؟
چه عوارضی در پس انجام فیلر مو ایجاد می‌شود؟

اگر بخواهیم تفاوت فیلر مو با مزوتراپی را در رابطه با این موارد ذکر کنیم، هر دوی آن‌ها حداقل خطر را برای افراد دارند و می‌توان گفت به ‌عنوان روش‌های ایمن شناخته می‌شوند. اما امکان دارد برخی از افراد موارد زودگذری همچون زخم شدن پوست سر را تجربه کنند. باید بگوییم هیچ نگرانی در پس وجود این زخم‌ها وجود ندارد،

زیرا بهبودی بعد از مدت بسیار کوتاهی حاصل می‌گردد. امکان دارد برخی از افراد نیز در این ناحیه احساس خارش، درد جزئی، قرمزی و تورم داشته باشند.

پزشک به شما این نوید را می‌دهد که با گذشت ۳ روز کاملاً تمامی این موارد برطرف خواهند شد و جای هیچ ‌گونه نگرانی برای افراد وجود نخواهد داشت. دلیل به وجود آمدن این عوامل بر اثر حساسیت برخی از افراد به ژل تقویت مو و فیلر می‌باشد.

آیا انجام فیلر مو دردناک می‌باشد؟

تمامی افراد به یک دلیل برای انجام فعالیت‌های آرایشی و بهداشتی مراجعه نمی‌کنند و فقط نگران مسئله درد می‌باشند. پس همین مسئله باعث مقاومت افراد برای استفاده نکردن از راهکارهای زیبایی می‌باشد.

اما هنگامی ‌که اطلاعات درستی در رابطه با این راهکارها ندارید، از آن‌ها یک غول در ذهن خود ساخته‌اید که این مانعی برای رشد مجدد و تراکم موهای شما می‌شود. پس ما به شما می‌گوییم نگران این ‌موضوع نباشید.

به دلیل این‌ که سوزن‌هایی که برای تزریق فیلر مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌ قدری نازک هستند که اغلب افراد بعد از استفاده از این راهکار هیچ‌گونه دردی را احساس نکرده‌اند.

اما خب نباید از این مسئله به‌ آسانی بگذریم که برخی از افراد آستانه تحمل اندکی دارند. افرادی که نگرانی‌هایی دراین‌باره دارند، نباید ترس را فدای استفاده نکردن از این راهکار اصولی کنند.

این افراد نیز می‌توانند از این روش استفاده داشته باشند، فقط کافی است که از پزشک خود بخواهند از داروهای بی‌حسی قبل ‌از تزریق برای آن‌ها استفاده کند. پزشک به آن‌ها توصیه می‌کند حدوداً ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از انجام فیلر مو بر روی پوست محل تزریق این بی‌حسی‌ها انجام بگیرد.

هیچ‌گاه بعد از انجام فیلر نمی‌توانید موهای خود را بشورید

البته باید بدانید هیچ‌گاه بعد از انجام فیلر نمی‌توانید موهای خود را بشورید و اگر اقدام به شستن سر کنید، امکان دارد درد بسیاری احساس کنید. پس حتما این نکته را جدی بگیرید.

هیچ‌گاه بعد از انجام فیلر نمی‌توانید موهای خود را بشورید
هیچ‌گاه بعد از انجام فیلر نمی‌توانید موهای خود را بشورید

در ادامه این مبحث با ما باشید تا بگوییم تفاوت فیلر مو با مزوتراپی چه مواردی شمرده می‌شود و از لحاظ درد و دیگر موارد این ۲ راهکار اصولی برای تقویت موها چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

چه عملکردی در هنگام تزریق فیلر موی سر در بدن اتفاق می‌افتد؟

قبل ‌از این‌که بگوییم تفاوت فیلر مو با مزوتراپی چیست، باید بگوییم عملکرد تزریق فیلر چه اتفاقاتی را به دنبال خواهد داشت. پس موارد زیر برای افزایش اطلاعات شما در این ‌مورد به شما کمک خواهند کرد.

محرک رشد مو

فیلر مو نوعی حجم دهنده و پرتراکم کننده سلول‌های مو شناخته می‌شود. تقویت عملکرد بتا-کاتنین بر اثر مواد موجودی که در فیلر وجود دارد، انجام می‌گیرد و سبب می‌شود سلول‌های بنیادی فعال شوند. در نهایت این شرایط باعث می‌شود ژن‌های محرک رشد مو تحریک شوند و باعث افزایش رشد مو و تقویت آن نیز شوند.

مهار آلوپسی و ریزش مو

هنگامی‌که افراد در منطقه‌ای از بدن خود با از دست دادن موها رو به رو خواهند شد، به این فاجعه آلوپسی گفته می‌شود. عوامل مختلف و دلایل بسیاری باعث می‌شود تا این ریزش مو انجام بگیرد.

مواردی همچون مشکلات هورمونی، کم‌خونی، ژنتیک و عوارض دارویی تأثیر بسیاری برای ریزش مو خواهند داشت. با تزریق فیلر مو مهم‌ترین عاملین ریزش مو که مواردی همچون BMP و DKK-1 شمرده می‌شوند، مهار می‌شود و این می‌تواند از ریزش و آلوپسی جلوگیری کند.

آنتی ‌اکسیدان

مواد بسیاری در فیلر مو وجود دارد که باعث کنترل کردن عواملی همچون استرس و اضطراب می‌گردد. به دلیل این ‌که به میزان بسیاری رادیکال‌های آزاد توسط فیلر مو به واسطه اشعه فرابنفش وارد پوست سر می‌گردد ،که این باعث می‌شود تا کنترل ریزش موی شما بهتر انجام بگیرد.

تحریک آنژیوژنز

ترکیبات بسیاری در ژل و فیلر تقویت مو وجود دارد که کمک می‌کند تغذیه موها بهتر اتفاق بیفتد و باعث تحریک ریشه مو می‌گردد. در نهایت باعث می‌شود تشکیل فولیکول‌های مو سالم‌تر انجام بگیرد.

تحریک آنژیوژنز
تحریک آنژیوژنز

هزینه فیلر مو چگونه محاسبه می‌گردد؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شوند تفاوت فیلر مو با مزوتراپی تعیین گردد، در هزینه آن‌ها می‌باشد. زیرا همیشه هزینه‌ها حرف اول را برای استفاده از این خدمات می‌زنند.

اما برای این ‌که درک بهتری از هزینه‌های این راهکارها داشته باشید، بهتر است بگوییم برای انجام فیلر مو بر اساس عوامل مختلفی میزان هزینه‌ها تعیین خواهد شد.

به دلیل این ‌که ناحیه‌ای تحت درمان و همین ‌طور امکانات کلینیک تاثیر بسیار زیادی بر روی هزینه فیلر مو خواهند داشت ، مواد تشکیل‌ دهنده فیلر که پزشک از آن‌ها استفاده می‌کند و نوع مرغوبیت آن‌ها بر روی هزینه فیلر مو اثربخش می‌باشد.

پس در حالت کلی پارامترهای بسیار زیادی وجود دارد که پزشک در ابتدا با معاینه می‌تواند هزینه فیلر مو را برای شما تشخیص دهد. برای این‌ که از این هزینه‌ها اطلاعات دقیقی داشته باشید، بهتر است به کلینیک‌های معتبر پوست و مو به ‌صورت حضوری مراجعه کنید تا بعد از این ‌که معاینات کلی بر روی شما انجام شد، بر اساس شرایط موجود شما میزان هزینه‌های دقیق فیلر مو به شما اعلام گردد.

هزینه فیلر مو چگونه محاسبه می‌گردد؟
هزینه فیلر مو چگونه محاسبه می‌گردد؟

به چه چیزی مزوتراپی گفته می‌شود؟

حال که اطلاعات کلی جامعه در رابطه با فیلر مو پیدا کردید، برای‌اینکه تشخیص دهید تفاوت فیلر مو با مزوتراپی در چه مواردی شمرده می‌شود، نیاز دارید تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با مزوتراپی نیز داشته باشید.

مزوتراپی نیز یک تکنیک منحصر به ‌فرد برای تزریق مستقیم داروها به بدن می‌باشد. مزوتراپی فقط برای پوست سر انجام نمی‌گیرد، زیرا در ابتدای امر روش مزوتراپی برای درمان دردهای مفاصل، اگزما و دیگر موارد کاربرد داشت.

اما به دلیل این ‌که اهمیت استفاده از این راهکار در بدن افراد بسیار دیده شد، پزشکان توانستند یک روش‌های زیبایی را برای این راهکار مورد استفاده قرار بدهند. داروهای بسیاری در پس استفاده از مزوتراپی دیده می‌شود که شامل مواردی همچون عصاره‌های گیاهی طبیعی، ماینوکسیدیل ، ویتامین‌ها، فیناستراید و دیگر موارد می‌باشد که از طریق این راهکار به پوست سر تزریق خواهند شد.

نقش اصلی این داروها برای ریزش مو خیلی زیاد می‌باشد و موجب می‌شود تقویت رشد موها انجام بگیرد. در کل از بهترین راهکارهایی که برای درمان ریزش مو در چندین سال گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت، روش مزوتراپی بود.

این موضوع‌ها کوکتل از ترکیب تعدادی ویتامین متفاوت می‌باشند که هر کدام از آن‌ها خواص منحصر به ‌فردی برای فولیکول‌های مو دارند و بر این اساس با توجه به تعیین تعداد جلسات متغیر می‌توانند، نتیجه‌گیری بهتری را برای رشد موها پیدا کنند.

استفاده از داروی ماینوکسیدیل در مزوتراپی

از طریق راهکار مزوتراپی به پوست سر داروی مایع اکسیدی تزریق خواهد شد و باعث می‌شود تحریک فاز رشد موها انجام بگیرد و سبب تقویت آن‌ها می‌گردد. البته این داروها به ‌صورت موضعی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، اما اثربخشی تزریق آن‌ها از طریق روش مزوتراپی بسیار بالاتر می‌باشد.

در گذشته از این دارو به‌ عنوان داروی فشارخون استفاده می‌شد، اما سپس پزشکان دریافتند که اثربخشی این دارو بر روی افزایش رشد موها نیز بسیار زیاد است و توانستند برای بهبود موها از این مکمل استفاده منحصر به ‌فردی داشته باشند و نتایج چشمگیری از آن ببینند. امکان دارد برخی از افراد به‌ هنگام تزریق ماینوکسیدیل عوارضی همچون التهاب، خارش، پوسته ‌های ریز و شوره را تجربه کنند

استفاده از داروی فیناستراید در ریزش مو

در اصل برای درمان پروستات از این دارو استفاده می‌کنند. اما به ‌مرور دریافتند که برای درمان ریزش موی آقایان استفاده از این دارو می‌تواند تاثیر بسیاری داشته باشد.

استفاده از داروی فیناستراید در ریزش مو
استفاده از داروی فیناستراید در ریزش مو

نحوه‌ی تزریق مزوتراپی به چه صورت می باشد؟

در حالت کلی برای‌ اینکه تشخیص دهید تفاوت فیلر مو با مزوتراپی چیست، باید بگوییم هیچ ‌گونه دستور العمل خاصی برای تزریق کوکتل ها در روش مزوتراپی دیده نمی‌شود.

تمامی داروهایی که در روش مزوتراپی تزریق می‌شود به تأییدیه سازمان وزارت دارو رسیده‌اند و بعد از این ‌که آن‌ها با یکدیگر ترکیب می‌شوند، به واسطه سرنگ‌های بسیار ظریفی که سوزن‌های آن‌ها بسیار ناچیز می‌باشد، به پوست سر به‌ صورت مستقیم تزریق خواهند شد.

البته همانند روش فیلر مو امکان دارد پزشک قبل ‌از تزریق به پوست سر را بی‌حس کند تا شخص بیمار در هنگام تزریق هیچ‌گونه دردی را احساس نکند. البته پزشک توصیه می‌کند جلسه‌های متعددی برای نتیجه گرفتن از مزوتراپی همانند فیلر باید انجام بگیرد. در کل حداقل استفاده از جلسات مزون بین ۲ تا ۴ هفته فاصله باید باشد و البته تمامی این موارد بر اساس شرایط شخص بیمار تعیین خواهد شد.

چه افرادی کاندید مناسب برای استفاده از مزوتراپی می‌باشند؟

در حالت کلی برای ‌اینکه تعیین کنید تفاوت فیلر مو با مزوتراپی در چیست، باید بگوییم افرادی که درگیر هیچ بیماری خاص پزشکی نیستند و به‌ صورت مداوم از دارو استفاده نمی‌کنند، برای استفاده از این راهکار درمانی مناسب‌تر هستند. پس می‌توانند کاندید خوبی برای انجام این روش باشند.

به ‌عنوان نمونه اگر فردی درگیر طاسی شدید می‌باشد و یا همین ‌طور با مشکلاتی همچون دیابت، هپاتیت، مشکلات ژنتیکی و دیگران دست ‌و پنجه نرم می‌کند، امکان دارد استفاده از روش مزوتراپی برای او مناسب نباشد و نتواند نتیجه قابل ‌قبولی از آن دریافت کند.

چه افرادی کاندید مناسب برای استفاده از مزوتراپی می‌باشند؟
چه افرادی کاندید مناسب برای استفاده از مزوتراپی می‌باشند؟

مزایا و ویژگی‌های راهکار درمانی مزوتراپی چه مواردی شمرده می‌شود؟

هر چقدر که در رابطه با این موضوع تحقیق و بررسی انجام دادیم، موارد بسیار کمی دیده شد که نشان می‌داد ویژگی‌ها و مزایای مزوتراپی برای مو اثربخش می‌باشد. زیرا عملکردهای مزوتراپی در شرایط دیگر تاثیرگذار می‌باشد.

اما اشخاصی که از این راهکار برای درمان و سلامت مو استفاده کرده‌اند، به این نتیجه رسیده بودند که این درمان برای آن‌ها و مسرت ‌بخش بوده و توانسته نتایج خوبی را به ‌همراه داشته باشد.

بنابراین ویژگی‌ها و مزایایی در پس استفاده از این راهکار شمرده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود.

  • رساندن مواد مغذی و مکمل‌ها به پوست
  • تعادل برقرار کردن هورمون‌ها در داخل مو و اطراف فولیکول‌ها
  • بهبود یافتن گردش خون در پوست سر
  • درمان کردن ریزش موی ناشی از آلوپسی
  • هزینه کمتر
  • درصد موفقیت بالا
  • مدت جلسات کوتاه
  • تزریق آسان بدون درد
  • بدون وجود عارضه‌های جانبی
  • ضخامت و براق شدن موها
  • درمان در مدت ‌زمان اندک
  • ارسال مواد مغذی به سلول‌های مو به‌ صورت مستقیم

چه عوارضی در هنگام استفاده از مزوتراپی مشاهده می‌شود؟

بهتر است بدانید برای‌ اینکه تشخیص دهید تفاوت مزوتراپی در چیست، هنوز توسط سازمان غذا و دارو تأییدیه درمان مزوتراپی انجام نگرفته‌ است و به اثبات نرسیده که این عملکرد می‌تواند برای ریزش موها مناسب باشد.

اما به دلیل این ‌که تمامی داروهای استفاده ‌شده در این راهکار مورد تأیید سازمان غذا و دارو می‌باشند، باعث هیچ‌گونه ضرر و زیانی برای بدن افراد نخواهد شد و تا به امروز هیچ‌گونه گزارشی براثر درمان مزوتراپی مشاهده نشده و از عوارض خطرناکی در آن مشهود نیست.

بر اساس این موارد مطالعات بسیاری در مقاله‌های مختلف انجام‌ گرفته که نشان داده امکان دارد استفاده از این راهکار برای درمان موها باعث التهاب پوست در محل‌های تزریق شود و همین‌طور سبب می‌شود، اندکی زخم در ناحیه تزریق انجام بگیرد. پس بهتر است با آگاهی کامل در رابطه با این موارد اقدام به استفاده از آن کنید.

چه عوارضی در هنگام استفاده از مزوتراپی مشاهده می‌شود؟
چه عوارضی در هنگام استفاده از مزوتراپی مشاهده می‌شود؟

تفاوت فیلر مو با مزوتراپی در چه مواردی می‌باشد؟

اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که درگیر مشکلات درمان مو می‌باشید و نیاز دارید تا تفاوت فیلر مو با مزوتراپی را بدانید، گام اول این است که در رابطه با هر کدام از این روش‌ها به‌ صورت جداگانه تحقیق کنید.

در موارد بالا به ‌صورت جز به ‌جز از ویژگی‌ها و مزایا و دیگر شرایط هر دوی این راهکارها برای شما اطلاعاتی داشتیم. اما برای این ‌که بهتر بگوییم تفاوت فیلر مو با مزوتراپی در چیست، باید بگوییم به وسیله دکتر متخصص در روش مزوتراپی داروی ماینوکسیدیل به پوست سر تزریق خواهد شد.

همان‌طور که می‌دانید عملکرد این دارو به شکلی است که باعث تحریک شدن ریشه مو می‌گردد و در این شرایط باعث می‌شود تا رشد مو بیشتر شود و در روی تقویت موها اثربخش است. همین‌طور در این روش یعنی روش مزوتراپی برای موهای آسیب ‌دیده اسیدآمینه‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز به پوست سر تزریق خواهند شد.

تشخیص تفاوت فیلر مو با مزوتراپی

اما برای ‌اینکه تشخیص بدهیم تفاوت فیلر مو با مزوتراپی در چه مواردی شمرده می‌شود، باید بگوییم در فیلر مو به ‌غیر از این‌که از مواد معدنی و ویتامین‌های بسیار استفاده می‌گردد، ماده دیگری با نام اسید هیدرولیک وجود دارد که به پوست سر تزریق می‌گردد.

اهمیت استفاده از این ماده این‌ جا مشخص می‌شود که باعث ماندگاری و تاثیر درمانی بیشتر خواهد شد و کمک می‌کند روش فیلر درمانی دوام بیشتری بر روی پوست و موی افراد داشته باشد.

به‌ همین دلیل است که در هنگام تعیین کردن تفاوت فیلر مو با مزوتراپی می‌توان این ‌موضوع را به ‌قطعیت گفت که ماندگاری و تاثیرگذاری روش فیلر مو به نسبت مزوتراپی بیشتر می‌باشد.

همین‌طور بر اساس نتایجی که از فیلر مو حاصل شده ‌است دریافتیم، به نسبت روش مزوتراپی نتیجه‌ای مسرت بخشی داشته ‌است و آثار آن بر روی افراد بسیاری مشهود بوده‌ است.

لازم به ذکر است بدانید زمانی که تزریق فیلر برای تقویت مو به واسطه دکتر متخصص انجام می‌گیرد، ماندگاری آن به ‌قدری زیاد است که می‌تواند تا ۲ هفته بعد از تزریق ژل رطوبت رسانی به فولیکول‌های مو انجام بگیرد.

در هر صورت وظیفه اصلی فیلر این است که بتواند ماندگاری و دوام داروهای مؤثر در این راهکارها را بیشتر کند. به ‌همین دلیل است که سرعت ریزش سرعت قطع ریزش موها بر اثر تزریق فیلر مو بیشتر می‌باشد و باعث می‌شود بهبودی و سلامت موها زودتر حاصل گردد.

اما به ‌غیر از این نکته که ذکر کردیم مسائل دیگری به‌ عنوان تفاوت فیلر مو و مزوتراپی شناخته می‌شوند که در موارد زیر از آن‌ها نیز خواهیم گفت.

تفاوت فیلر مو با مزوتراپی

  • اختلاف قیمت یکی از مهم‌ترین تفاوتی است که بین این ۲ راهکار اصولی برای درمان ریزش مو دیده می‌شود.
  • بر اساس نواحی مختلف پوست هر کدام از این راهکارها می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و قابلیت‌های متفاوتی دارند.
  • تفاوت بسیار زیادی برای بایدها و نبایدهای قبل ‌از انجام این راهکارها وجود دارد که باید از طریق پزشک خود به آن‌ها آگاه شوید.
  • دوره‌های درمان توسط فیلر مو و مزوتراپی با یکدیگر متفاوت است و امکان دارد نتیجه آن‌ها متفاوت باشد.
  • مدت ‌زمان لازم برای تزریق هر کدام از این روش‌ها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد.
  • ویتامین‌های مقوی که در هر کدام از این روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا باعث توقف ریزش مو گردد، تفاوت دارند و با یکدیگر یکی نیستند.
تفاوت فیلر مو با مزوتراپی
تفاوت فیلر مو با مزوتراپی

تاثیر هیالورونیک اسید در تفاوت فیلر مو و مزوتراپی

همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین چیزی که باعث می‌شود تفاوت فیلر مو با مزوتراپی بسیار مشهود باشد، اضافه کردن ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید می‌باشد. این ماده دارای اسیدآمینه‌ها و ویتامین‌های بسیاری است که باعث می‌شود رشد مو بیشتر گردد. اما مهم‌ترین تاثیرگذاری آن این است که باعث افزایش ماندگاری فیلر مو به نسبت مزوتراپی می‌گردد.

فولیکول‌های موها تا ۲ هفته بعد از تزریق در احاطه‌ی ژل‌های موجود هستند و هنگامی‌که تزریق زیر جلدی توسط فیلر مو انجام می‌گیرد، می‌تواند ویتامین‌های لازم را تا حدود ۱۴ روز به آن برساند. همین‌طور باعث می‌شود رطوبت رسانی در ناحیه پوست سر باعث بهبود بخشیدن وضعیت مو گردد و همین‌طور کاهش ریزش مو را مشاهده خواهید کرد.

دلیل اصلی که باعث می‌شود قیمت موضوع با فیلر مو بسیار متفاوت باشد و دیده‌ شده که قیمت فیلر مو بسیار بیشتر از بیشتر است همین ماده یعنی هیالورونیک اسید در فیلر می‌باشد که تاثیر بسزایی از آن خواهید گرفت.

شباهت فیلر مو و مزوتراپی

حال که متوجه شدیم تفاوت فیلر مو و مزوتراپی در چه نکته‌ای می‌باشد، بهتر است موارد مشابه این ۲ راهکار اصولی را برای شما نیز ذکر کنیم.

  • هر دوی این راهکارها یعنی مزوتراپی و فیلر مو باعث می‌شوند، تقویت رشد موها از طریق ویتامین‌های لازم انجام بگیرد.
  • شباهت هر دو راهکار یعنی فیلر مو و مزوتراپی در تزریق با سرنگ می‌باشد.
  • مدت ‌زمان تزریق در هر دوی این راهکارها تقریباً در یک محدوده می‌باشد.
  • فاصله جلسات امکان دارد با یکدیگر شباهت داشته باشند اما در برخی مواقع نیاز است تخصص پزشک دراین‌باره تعیین کند.
  • معمولاً دوره‌های درمان به واسطه این ۲ راهکار در فاصله‌های زمانی مشخص‌ شده انجام می‌گیرد.

در رابطه با تمامی این موضوعات باید بگوییم که تاثیر فیلر مو و مزوتراپی بر روی موهای از دست ‌رفته نیست. فقط راهکار مناسبی برای افزایش سرعت رشد مو خواهد شد و باعث می‌شود از کم ‌پشتی و طاسی در افراد جلوگیری گردد. در هر صورت این راهکار به ‌عنوان شرایط مناسب برای تقویت ریشه مو و ریزش موها شناخته می‌شوند که هر دوی آن‌ها تمرکز بسیاری بر روی درمان موها خواهند داشت.

شباهت فیلر مو و مزوتراپی
شباهت فیلر مو و مزوتراپی

کدام یک از راهکارهای فیلرمو و مزوتراپی بهتر جواب خواهد داد؟

حال که دریافتی تفاوت فیلر با مزوتراپی در چه مواردی شمرده می‌شود، امکان دارد در تصمیم خود مردد شده باشید و نتوانید انتخاب کنید که کدام یک از راهکار درمانی برای شما مناسب می‌باشد.

اغلب افراد در تلاشند تا با استفاده از این راهکارها از باکیفیت‌ترین خدمات در کمترین زمان ممکن نتیجه‌ای بهتری ببیند. همین‌طور افراد می‌خواهند راهکاری را انتخاب کنند که از لحاظ هزینه با بودجه‌های مدنظر آن‌ها تطابق داشته باشد.

برای این ‌که تشخیص دهید کدام یک از این راهکارها بهتر می‌باشد و مقایسه‌ای در رابطه با آن‌ها داشته باشید، باید بررسی هر یک از این تفاوت فیلر مو با مزوتراپی را به ‌درستی انجام بدهید تا تشخیص دهید کدام یک از موارد برای شما از اهمیت بالاتری می‌باشد.

در حالت کلی باید بگوییم هر دوی این راهکارها نوین هستند و تاثیرگذاری آن‌ها در برابر ریزش مو بسیار بالا می‌باشد. طی تحقیقاتی که انجام‌ گرفته و افرادی که از این ۲ راهکار استفاده کرده‌اند، تشخیص داده‌اند که اهمیت این موارد به تقویت کردن هر فولیکول مو می‌باشد و باعث می‌شود تا درمان مؤثری برای ریزش مو باشد.

هر کدام از این راهکارها دارای معایب و مزایای خود می‌باشند

اما هر کدام از این راهکارها دارای معایب و مزایای خود می‌باشند که این باعث می‌شود تفاوت فیلر مو با مزوتراپی بسیار مشهود شود. اگر بخواهیم این ۲ راهکار را با یکدیگر مقایسه کنید، شباهت‌ها و تفاوت‌های بسیاری در این دو روش وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را از یکدیگر مجزا بداند.

به ‌عنوان نمونه هر دوی این راهکار را از طریق تزریق سوزن‌های بسیار اندک انجام می‌گیرد و چندین جلسه درمان نیاز دارد تا بتواند دوره درمان افراد تکمیل کند.

اما وجود اسید هیدرولیک در فیلر مو باعث آب ‌رسانی بیشتر به موها می‌گردد و ماندگاری شرایط را بسیار بیشتر خواهد کرد. توجه داشته باشید که حتما این درمان‌ها تحت پزشک با تخصص با استفاده از دستگاه‌ها و استانداردهای روز دنیا مورد استفاده قرار بگیرد.

برخی از افراد به دلیل کاهش یافتن هزینه‌های خود امکان دارد از خدماتی که کیفیت پایینی دارند بهره ببرند که این می‌تواند نتایج درمان را برای آن‌ها کاملاً متفاوت نشان بدهد. پس حتما به این نکته توجه داشته باشید و آسوده از کنار آن نگذرید.

هر کدام از این راهکارها دارای معایب و مزایای خود می‌باشند
هر کدام از این راهکارها دارای معایب و مزایای خود می‌باشند

سخن آخر

در این مقاله هدف اصلی ما ارزیابی و بررسی تفاوت فیلر مو با مزوتراپی بود. در ابتدا به ‌صورت مجزا از روند فعالیت هر کدام از این راهکارها برای شما گفتیم تا بتوانید درک بهتری از آن‌ها داشته باشید. امیدواریم که با استفاده از این راهکار راهنمای مناسبی برای انتخاب روش مدنظر شما باشیم.

اما در آخر باید بدانید که تعیین راهکار مناسب از طریق پزشک متخصص شما انجام خواهد گرفت ، در هنگام معاینه تشخیص داده می‌شود که کدام یک از شرایط می‌تواند انتظارات شما را برای درمان مهیا کند و راهکاری مناسب برای رویش مجدد موهای شما می‌باشد.

پس دراین‌ باره حتما از تخصص‌های یک پزشک با مهارت استفاده داشته باشید تا بتوانیم نتایج بسیار خوبی در رابطه با انجام این دو راهکار داشته باشید. امیدواریم که استفاده از این مطلب به شما کمک کرده باشد تا تشخیص دهید تفاوت فیلر و با مزوتراپی در چیست.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

منبع:

https://b2n.ir/a91147

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید