میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

هزینه بوتاکس افتادگی پلک
هزینه بوتاکس افتادگی پلک

لیست موضوعات

هزینه بوتاکس افتادگی پلک

در این مقاله ما قصد داریم که در مورد هزینه بوتاکس افتادگی پلک صحبت بکنیم و عوامل موثر بر قیمت آن را پیدا کنیم.

جهت استعلام هزینه بوتاکس افتادگی پلک می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02122930161

این روزها بازار عمل های زیبایی بسیار داغ است. مردم با هر جنسیت و طرز فکری میل به زیبایی دارند. هر کسی دوست دارد که بهترین خودش باشد. این میل ذاتی به زیبایی و کمال گرایی، با پیشرفت تکنولوژی های جدید باعث شده است که مردم توجه ویژه تری به ظاهر خود داشته باشند.

هزینه بوتاکس افتادگی پلک
هزینه بوتاکس افتادگی پلک

امروزه، در قرن 21 میلادی، سبک زندگی یا همان Life Style مردم تغییر کرده است. در گذشته، مردها بیشتر به فکر کار کردن بودند. کم تر پیش می آمد که مردی جلوی آینه بایستد و به این فکر کند که اگر دماغش کوچک تر بود، چقدر صورتش بهتر بود.

مدل های لباس مردانه محدود به چند طرح خاص بود و تغییرات زیادی هم نمی کرد. خانم ها با این که از همان اول به ظاهر خود اهمیت می دادند،

اما باز هم در گذشته ی نه چندان دور، محکوم بودند که کلیت ظاهر خود را بپذیرند. پیشرفت در علم پزشکی نیز تاثیر زیادی در این روند داشته است. الان برای هر تغییری که در فیزیک خود بخواهید بدهید، چندین راه کار مختلف وجود دارد که باید همه ی آن ها را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید، کدامیک مناسب شما می باشد.

امروز، ما در این مقاله قصد داریم که درباره ی هزینه ی بوتاکس پلک و عوامل موثر در آن صحبت کنیم.

ولی قبل از هر چیزی باید مطلع شویم که:

پلک چیست؟

پلک چه تاثیری در سلامت چشم دارد؟

تاثیر آن در زیبایی چیست؟

چه اختلالاتی ممکن است، برای پلک به وجود بیاید؟

راه های درمان این اختلالات چیست؟

بوتاکس پلک چه مزیت هایی دارد؟

چه عواملی در تعیین قیمت بوتاکس پلک موثر هستند؟

 

پلک چیست؟

پلک یک چین پوستی می باشد که که کار اصلی آن حفاظت از چشم است. ما یک پلک در بالا و یک پلک در پایین چشممان داریم. جالب است، بدانید که این اندام کوچک یک ماهیچه هم برای بالا و پایین آوردن خود دارد. عملکرد این ماهیچه است که باعث پلک زدن و باز و بسته شدن چشم ما می شود. پلک زدن یک عمل غیر ارادی است و بدن ما به صورت ناخودآگاه آن را انجام می دهد.

پلک چیست؟
پلک چیست؟

این عمل باعث می شود که چشم شما مرطوب بماند. می دانید که خشکی چشم یک عارضه مهم برای چشم شما می باشد. باز ماندن طولانی مدت چشم باعث خشکی قرنیه چشم می شود. این ناحیه با این که نازک ترین و آسیب پذیر ترین قسمت پوست بدن شما می باشد، نقش مهمی در محافظت از چشم شما دارد.

نقش پلک در سلامت چشم:

نقش اصلی پلک در بستن چشم است. فرض کنید که شما پلک نداشتید؟ چه اتفاقی می افتاد؟ اولین اتفاق بدی که رخ می داد این بود که نمی توانستید بخوابید. در بسیاری از شکنجه گاه ها، پلک فرد بریده می شود و او دیگر نمی تواند بخوابد و معمولا بعد از گذشت یک مدت دیوانه می شود.

نقش دیگر پلک برای سلامت چشم، حفاظت از آن در برابر اجسام خارجی می باشد. وقتی چیزی به سمت صورت شما پرتاب شود، به صورت ناخودآگاه، مغز به عضله ی پلک فرمان بسته شدن می دهد. درست است که پوست پلک نازک ترین پوست بدن می باشد، ولی باز هم لایه ی محافظ بسیار خوبی در برابر بسیاری از خطرات است.

حفظ رطوبت چشم و پخش کردن اشک بر روی سطح چشم از سایر وظایف پلک می باشند. با هر بار پلک زدن شما مقدار کمی اشک ترشح شده و روی سطح پلک شما پخش می شود. این امر باعث مرطوب ماندن چشم می شود.

غدد پلک:

چهار غده ی مهم پلک

  • غده ی عرق
  • غده ی اشک
  • غده ی چربی
  • غده ی میبودی

این غدد هر کدام وظایف خاص خود را دارند و در صورتی که هر کدام به درستی کار نکنند، شخص ممکن است که دچار مشکل جدی بشود.

غده ی اشک همان طور که از اسم آن پیداست وظیفه ی ترشح اشک را بر عهده دارد. همان طور که گفته شد، این غده با هر بار پلک زدن اشک ترشح می کند و باعث مرطوب شدن سطح چشم می شود.

خوب کار نکردن این غده باعث خشکی چشم می شود. پزشکان برای رفع این مشکل از اشک مصنوعی استفاده می کنند.

توجه کنید که غده ی اشک هنگام گریه کردن کاربردی ندارد. هنگام گریه و زمانی که چیزی وارد چشم ما می شود، این غده ی لاکریمال است که شروع به ترشح می کند و باعث شست و شوی چشم می شود.

چهار غده ی مهم پلک
چهار غده ی مهم پلک

عضلات چشم و پلک:

در چشم ما یک سری از عضلات وجود دارند که وظیفه ی کنترل پلک را بر عهده دارند. این عضلات وظایفی مثل باز نگه داشتن چشم در حالت طبیعی، حفظ عملکرد چشم و بستن چشم را دارند. عضله ی بالابرنده ی چشم، عضله ی مولر و عضله ی فرونتالیس جزء این دسته می باشند.

مشکلات و بیماری های پلک:

بعضی از مشکلات پلک بعد از گذشت مدتی از بین می روند. یعنی خود سیستم دفاعی بدن آن ها را از بین می برد. بعضی از آن ها که به دلیل ایجاد عفونت به وجود آمده اند،نیز، با از بین رفتن عفونت برطرف می شوند، اما دسته ای از آن ها هستند که اگر به موقع تحت درمان قرار نگیرند، ممکن است، مشکلات جدی برای چشم به وجود بیاورند. مشکلاتی مثل خشکی چشم، استیکمات و یا حتی از دست دادن بینایی.

از آن جایی که چشم و پلک شدیدا به هم وابسته اند و چشم یک اندام بسیار حیاتی و ظریف می باشد، توصیه می شود که در صورت بروز هر مشکلی سریعا به پزشک مراجعه کنید.

در ادامه به معرفی انواع مشکلات رایج پلک می پردازیم.

بلفاریت:

بلفاریت که نام علمی التهاب پلک است، از مریضی های شایع پلکی می باشد. علل اصلی بروز این عارضه، تجمع چربی ها و باکتری ها در ناحیه پلک و در نزدیکی مژه می باشد.

احتمال عود کردن این بیماری پس از بهبودی بالا می باشد، به همین دلیل است که مراقبت های پس از بهبود از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بلفاریت دسته بندی ها و انواع مختلفی دارد.

بلفاریت:
بلفاریت:
انواع بلفاریت:

در یک دسته بندی کلی، بلفاریت به دو دسته ی قدامی و خلفی تقسیم بندی می شود.در بلفاریت قدامی لبه ی خارجی چشم، دقیقا محل اتصال مژه به پلک درگیر می شود. دلیل اصلی این مدل بلفاریت، تجمع باکتری ها و شوره سر می باشد، اما در بلفاریت خلفی، بخش داخلی چشم درگیر موضوع می شود.

بخش داخلی چشم، دقیقا همان بخش مرطوب پلک می باشد که مستقیما با چشم شما در تماس است. علت اصلی بروز این مشکل، ایجاد اختلال در غدد چربی چشم می باشد. این نوع اختلالات غددی، معمولا بر اثر بیماری هایی مثل اکنه روزاسه و شوره ی سر ایجاد می شود.

انواع بلفاریت:
انواع بلفاریت:
بلفاریت استافیلوکوس:

در این نوع از بیماری بلفاریت، بیمار دچار چسبندگی پلک به صورت خفیف، کلفتی لبه های پلک، ریزش و انحراف مژه ها می شود.

بلفاریت سبورئیک:

معمولا در این نوع، کبره بستن در ناحیه اطراف ساقه ی مژه، قرمزی چشم، شوره و پوسته زدن در ناحیه مژه و ابرو از علائم بارز می باشد.

بلفاریت اولسراتیو:

در این مدل که از مدل های قبلی خطرناک تر است، کبره های سفت و سختی در اطراف پلک بیمار به وجود می آید که برداشتن آن ها نیز کار سخت و حساسی می باشد.

برداشتن آن ها ممکن است، باعث ایجاد زخم و خونریزی و بیرون آمدن ترشحاتی از جای زخم شود. ریزش مژه، بد شکلی پلک، ریزش اشک و در موارد حاد رسیدن التهاب به قرنیه چشم سایر علائم آن هستند.

بلفاریت غدد چربی:

در این نوع بلفاریت غدد چربی پلک بیمار مسدود می شود و این امر باعث می شود که کیفیت اشک پایین بیاید و چشم دچار قرمزی شود.

علائم و نشانه های بلفاریت:

تشخیص یک بیماری، گاها از درمان آن سخت تر می باشد. از طرفی هم تشخیص صحیح و به موقع می تواند جلوی بسیاری از مشکلات سخت و اساسی را بگیرد. بیماری هایی مثل ایدز و سرطان نیز، اگر به موقع تشخیص داده شوند، راحت تر قابل کنترل هستند. از علائم اصلی بنفاریت می توان به

  • ایجاد خارش
  • ایجاد سوزش
  • احساس درد و تیر کشیدن در ناحیه چشم
  • پوسته پوسته شدن پلک

اشاره کرد.

علائم و نشانه های بلفاریت:
علائم و نشانه های بلفاریت:
راه های درمان بلفاریت:

بلفاریت اگر به موقع شناسایی شود، راه های درمان سخت و پیچیده ای ندارد و معمولا با درمان های خانگی قابل بهبود است. استفاده از کمپرس گرم، شست و شوی مداوم پلک با دستمال مرطوب و شامپوی بچه و مصرف پماد آنتی بیوتیک راه های رایج درمان بنفاریت هستند.

عوارض بلفاریت:

بلفاریت می تواند موجب بروز مشکلاتی مثل گل مژه و شالازیون بشود. در ادامه به بررسی این دو عارضه می پردازیم.

گل مژه:

توده ی قرمز رنگی می باشد که به شدت نسبت به لمس حساس است. معمولا گل مژه در لبه ی پلک به وجود می آید. عوامل اصلی شکل دهنده ی گل مژه عفونت غدد چربی، فولیک مو و یا غدد عرق می باشد.

این عارضه معمولا با درمان خانگی قابل حل می باشد. کمپرس مرطوب و گرم می تواند در درمان گل مژه تاثیر زیادی داشته باشد. در صورتی که بعد از گذشت 1 الی 2 هفته این عارضه رفع نشد، به پزشک مراجعه کنید.

گل مژه:
گل مژه:
شالازیون:

ایجاد تورم بر روی چشم، بدون درد و احساس ناراحتی در چشم از علائم اولیه شالازیون می باشد. این علائم بسیار شبیه علائم گل مژه می باشند.

بعد از گذشت چند روز علائم اولیه ناپدید می شوند و یک برجستگی سفت، با درد خیلی ناچیز و با روند رشدی آهسته ایجاد می شود. عامل اصلی بروز این عارضه، التهاب و مسدود شدن غدد چربی روی پلک می باشد.

این عارضه معمولا با درمان خانگی و استفاده از کمپرس آب گرم قابل حل است، البته در مواردی هم دیده شده است که بیمار احتیاج به جراحی داشته است. اگر باز هم در همان ناحیه قبلی، دچار این عارضه شدید حتما به پزشک مراجعه کنید تا احتمال سرطانی بودن آن را بررسی کند.

میبومینیت:

میبومینیت که یک نوع بلفاریت خلفی می باشد، زمانی اتفاق می افتد که غدد چربی در ناحیه پلک و در قسمت ساقه ی مژه مسدود شوند. این بیماری سبب کلفت شدن پلک و پوسته پوسته شدن روی آن می شود و درمان آن نیز مثل بنفاریت با روش های خانگی مثل کمپرس آب گرم و مرطوب می باشد.

مسدود شدن غده ی لاکریمال:

قبل از هر توضیحی ابتدا باید بدانیم که غده ی لاکریمال چیست و کجا قرار دارد.

لاکریمال یک سوراخ کوچک در گوشه ی داخلی چشم هر شخص می باشد که وظیفه ی آن تخلیه اشک از چشم به درون بینی می باشد. در صورت بسته شدن این غده، باعث ایجاد التهام، تورم و عفونت خواهد شد و شروع به خارج شدن چرک از آن می شود. از علائم اصلی این عارضه می توان به

  • ایجاد التهاب
  • احساس خارش
  • ریزش اشک شدید
  • احساس سوزش
  • درد و تیرکشیدن چشم

اشاره کرد.

مسدود شدن غده ی لاکریمال:
مسدود شدن غده ی لاکریمال:

این روش نیز مثل روش های قبلی، با درمان خانگی و گذر زمان از بین می رود. کمپرس گرم می تواند راه مناسبی برای تسریع در بهبودی اشخاص مبتلا به این بیماری باشد. ماساژ دادن این ناحیه نیز می تواند مفید واقع بشود. در صورت تشخیص پزشک، مصرف آنتی بیوتیک هم برای رفع عفونت موثر است.

اگر بعد از گذشت 1 تا 2 هفته، درمان های خانگی مفید واقع نشدند، انجام عمل جراحی آخرین راه باقی مانده برای بیمار می باشد.

کراتوز سبورئیک:

این عارضه باعث ایجاد ترشح چربی در ناحیه چشم شما می شود. این ترشحات در ظاهر انگار بر روی سطح پوست چسبیده شده اند، البته این نوع اختلال علاوه بر پلک، در سایر نقاط دیگر می تواند یافت شود. این اختلال که در بین بزرگسالان رواج بیشتری دارد، معمولا با عمل جراحی بهبود می یابد.

کراتوز اکتینیک:

این اختلال که به عنوان یک اختلال خشن معروف است. سفیدی، صاف بودن، پوسته پوسته بودن و فلس از ویژگی های ظاهری این اختلال می باشند.

کراتوز اکتینیک:
کراتوز اکتینیک:
هیدروسیتوما:

یک نوع کیست، با رنگی شفاف است که در اثر مسدود شدن غدد عرقی پلک به وجود می آید. در صورتی که این اختلال سطحی باشد، با درمان های خانگی برطرف می شود، ولی اگر بعد از گذشت چند هفته درمان در خانه و مصرف آنتی بیوتیک، هنوز هم این کیست وجود داشت، با تشخیص پزشک، بیمار عمل می شود.

زگیل آبکی:

زگیل های کوچک و آبکی که در اثر عفونت های ویروسی به وجودمی آیند. معمولا افرادی که دارای سیستم بدنی ضعیفی هستند، دچار این اختلاع می شوند. اگر که این زگیل ها در نزدیکی مژه ها دیده شوند، می توانند باعث ملتهب شدن فولیک مو بشوند. عمل جراحی و فریز کردن، راه های اصلی رفع این عارضه هستند.

گزانتالاسما:

این اختلال خود را به صورت یک خط زرد رنگ در قسمت زیرین پلک پایینی نمایان می کند. دلایل اصلی بروز این اختلال عوامل ژنتیکی و بالا بودن کلسترول می باشند. جراحی و لیزر نیز راه های اصلی رفع این عارضه هستند.

گزانتالاسما:
گزانتالاسما:

راه های پیشگیری از بروز اختلالات پلک:

  • شست و شوی مرتب پلک با آب گرم و شامپو بچه
  • تا حد امکان از دست زدن به چشم خود و مالاندن آن خودداری کنید
  • در صورت لزوم، مطمئن شوید که دستتان تمیز است.
  • یکی از عوامل اصلی بروز بلفاریت ها، شوره و باکتری می باشد. از شامپوهای ضد شوره و ضد باکتری برای شستن چشم خود استفاده کنید.
  • در روزهایی که هوا آلوده است، از خانه خارج نشوید
  • اگر حس کردید که پلکتان نسبت به چیزی آلرژی دارد، از آن مواد دوری کنید.

در این قسمت مقاله سعی شد که تعدادی از اختلالاتی که ممکن است، برای پلک شما پیش بیاید و سلامت پلک و چشمتان را به خطر بیندازد را شرح دهیم.

نقش پلک در زیبایی صورت:

چشم ها تاثیر زیادی در زیبایی هر شخص دارند. پلک و چشم دو بخش جدا نشدنی هستند و خیلی سخت می شود، بدون در نظر گرفتن چشم ها، در مورد پلک صحبت کرد. چشم به صورت میانگین حدودا 5.2 سانتی متر اندازه و حدودا 8 گرم وزن دارد.

پلک به عنوان بیرونی ترین عضو دستگاه چشم، می تواند نقش زیادی در خوب به نظر آمدن چشم داشته باشد، همچنین فرم پلک روی سایر اندام های صورت تاثیر دارد.

این روز ها استفاده مداوم از موبایل، تبلت و لپ تاپ باعث شده اند که آمار مبتلایان به ضعف بینایی هر روز افزوده بشود، همچنین همان طور که گفته شد پوست پلک، نازک ترین و البته آسیب پذیر ترین عضو بدن می باشد. بر اثر این عوامل ممکن است که شخص دچار عارضه های پلکی و یا افتادگی یا پف پلک شود.

ایجاد چین و چروک در اطراف پلک، شل شدن عضلات آن، آویزان شدن و یا کش آمدگی پوست پلک و تجمع چربی در آن ناحیه از مشکلاتی هستند که ممکن است، برای پوست پلک شما پیش بیاید. این تغییرات در حالت پلک و چشم ممکن است که روی فرم ابرو نیز تاثیر گذار باشند. افتادگی ابرو باعث می شود که چهره ی شما همیشه خسته و ناراحت جلوه کند.

پف کردن پلک نیز، باعث می شود، سن شخص، بالاتر از میزان واقعی جلوه کند.

یکی از شایع ترین ناهنجاری های پلکی، افتادگی آن می باشد که در ادامه به صورت مفصل راجع به آن بحث می کنیم.

افتادگی پلک: یکی از مشکلات اساسی در زیبایی چشم، افتادگی پلک می باشد، البته ممکن است، این افتادگی به قدری باشد که علاوه بر از بین بردن زیبایی، جلوی دید و بینایی را هم بگیرد.

افتادگی پلک انواع مختلفی دارد. در ادامه به بررسی انواع مختلف آن، علل به وجود آمدن و راه های پیشگیری و درمان آن می پردازیم.

اکنون که با نقش پلک در زیبایی صورت آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست هزینه بوتاکس افتادگی پلک با ما همراه باشید.

علت به وجود آمدن افتادگی در پلک:

علت اصلی بروز چنین مشکلی، نازک شدن پوست پلک می باشد. ضعیف شدن پوست پلک می تواند ناشی از مالش زیاد آن، استفاده از لنز، ایجاد التهاب در چشم، جراحی چشم، حاملگی و… باشد.

علت به وجود آمدن افتادگی در پلک:
علت به وجود آمدن افتادگی در پلک:

انواع افتادگی پلک:

به صورت کلی می توان حالت های مختلف افتادگی پلک را به دو دسته ی

  • مادر زادی
  • اکتسابی

تقسیم نمود.

مشکلات پلکی مادر زادی خود شامل دو دسته می شوند.

  • دسته ی نخست کسانی هستند که قسمتی از پلک آن ها تشکیل نشده است
  • و دسته ی دوم کسانی هستند که کلا پلک آن ها تشکیل نشده است.

که، البته تعداد کسانی که دچار این مشکلات هستند، معمولا خیلی کم می باشد.

برعکس به دلیل استفاده مداوم از تلویزیون، کامپیوتر و گوشی، تعداد کسانی که دچار عارضه ی افتادگی پلک اکتسابی می شوند، هر روز بیشتر می شود.

افتادگی پلک به صورت اکتسابی نیز عوامل و انواع مختلفی می تواند داشته باشد.

انواع افتادگی پلک اکتسابی:

  • نوع عصبی: این نوع افتادگی بر اثر درگیری اعصاب پلکی به وجودمی آیند.
  • نوع عضله ای: در این نوع افتادگی، عضله ای که وظیفه ی بالا نگه داشتن پلک را دارد، دچار اختلال می شود.
  • نوع تاندونی: در این نوع از افتادگی، تاندونی که پلک را بالا نگه می دارد، دچار مشکل می شود.
  • نوع مکانیکی: ضخیم شدن پوست پلک و یا ضعیف شدن عضله ی بالا نگه دارنده ی پلک باعث می شود، که عضله توان بلند کردن پلک را نداشته باشد.

همان گونه که مشاهده نمودین، افتادگی پلک یکی از اختلالات رایج می باشد که به علت حساس بودن ناحیه چشم، می تواند خطراتی را هم داشته باشد. بنابرین پیشگیری از آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه به بررسی راه های پیشگیری از بروز این این عارضه ی مهم می پردازیم.

اکنون که با انواع افتادگی پلک اکتسابی آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله هزینه بوتاکس افتادگی پلک با ما همراه باشید.

راه های پیشگیری از بروز افتادگی پلک:

  • ورزش دادن چشم: ورزش دادن چشم می تواند به از بین بردن پف در ناحیه ی چشم کمک کند. پف چشم باعث سنگین شدن پلک و افزایش فشار بر روی عضله ی بالا برنده پلک می شود.
  • رژیم غذایی مناسب: رژیم غذایی مناسب، کم نمک و کم چربی می تواند به از بین بردن پف چشم کمک کند.
  • خواب کافی: خواب کافی به میزان روزانه 7 تا 8 ساعت، می تواند باعث از بین رفتن پف چشم بشود.
  • خود را در معرض آفتاب شدید قرار ندهید. استفاده از عینک آفتابی، کلاه آفتاب گیر و کرم ضد آفتاب می تواند جلوی آسیب رسیدن به پوست پلک را بگیرد.
  • کاهش استفاده از نورهای مصنوعی مثل، نور گوشی، کامپیوتر و… می تواند به کاهش احتمال ابتلا به عارضه ی افتادگی پوست کمک کند.

چشم اندام ظریف و حساسی می باشد. مراقبت مدام و دائمی از این اندام می تواند تاثیر زیادی در سالم ماندن این اندام حیاتی داشته باشد.

راه های پیشگیری از بروز افتادگی پلک:
راه های پیشگیری از بروز افتادگی پلک:

تا به این جای کار با انواع اختلالات پلک، نقش آن در سلامت و زیبایی آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم که در مورد یکی از راه های درمان اختلالات پلک، به نام بوتاکس آشنا شویم.

بوتاکس چیست:

سم بوتولونیوم یا همان بوتاکس، یک نوع سم است که باعث فلج شدن موقت عضلات می شود. تزریق بوتاکس پرطرفدار ترین نوع از عمل های زیبایی است که احتیاجی به جراحی، درد و خون ریزی ندارد.

این سم با فلج کردن عضلات ناحیه تزریقی مانع از انقباض آن عضلات می شود و به این شکل، چین و چروک های آن ناحیه را از بین می برد.

بوتاکس کاربردهای زیادی برای اصلاح اندام های مختلف بدن مثل از بین بردن چین و چروک های پیشانی، صورت و دور چشم دارد.

کاربردهای بوتاکس:

در یک دسته بندی کلی، بوتاکس شامل دو کاربرد اصلی می باشد. نوع اول کاربردهای درمانی می باشند که برای حفظ سلامتی انسان، طبق تشخیص پزشک انجام می شوند.

نوع دوم نیز کاربردهای زیبایی هستند که افراد برای داشتن چهره ای زیباتر و اصلاح اندام های مختلف بدن از آن استفاده می کنند.

کاربردهای درمانی بوتاکس:

  • درمان سردردهای شدیدی مثل میگرن
  • درمان تعرق زیاد در ناحیه هایی مثل زیر بغل، کف دست و کف پا
  • درمان اسکار
  • درمان عدم قرینگی صورت

حالا که با کاربردهای بوتاکس آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست هزینه بوتاکس افتادگی پلک با ما همراه باشید.

کاربردهای زیبایی:

برای کاربردهای بوتاکس در زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن چین و چروک های جاهای مختلف صورت مثل دور چشم، خط اخم و پیشانی
  • عدم نمایش لثه هنگام خنده
  • از بین بردن چین های چانه
  • از بین بردن خطوط عرضی و چین های گردن
  • بالاتر بردن ابرو
  • سربالا کردن بینی

برای از بین بردن چین و چروک ها و بهبود آن ها روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها شرایط خاص خود را دارند. در ادامه به توضیح مزایای بوتاکس نسبت به سایر روش ها می پردازیم.

کاربردهای زیبایی:
کاربردهای زیبایی:

مزایای بوتاکس:

  • شاید اصلی ترین مزیت بوتاکس، عدم نیاز آن به بستری و بی هوشی باشد
  • غیر تهاجمی
  • هزینه ی مناسب
  • نتیجه گیری سریع دقیقا بلافاصله بعد از تزریق
  • دوره ی نقاهت بسیار کوتاه
  • درد خیلی کم

اکنون که با مزایای بوتاکس آشنا شدید توصیه می کنیم تا پایان پست هزینه بوتاکس افتادگی پلک با ما همراه باشید.

عوارض بوتاکس:

این روش به علت غیرتهاجمی بودن عوارض خیلی کمی دارد. معمولا بیمار بعد از تزریق می تواند به زندگی خود ادامه دهد. تنها در صورتی که شخص تزریق کننده از علم و تجربه ی کافی برخوردار نباشد امکان دارد، بیمار دچار معضلاتی شود. پیشنهاد داده می شود که برای تزریق بوتاکس حتما به یک پزشک با تجربه مراجعه کنید.

در صورتی که تزریق بوتاکس به خوبی انجام شود، عوارض جانبی آن در حد یک قرمزی یا کبودی کوچک در محل تزریق می باشد که پس از گذشت چند روز، کاملا رفع می شود.

اما در صورتی که عملیات تزریق به خوبی انجام نشود، دوز مواد مناسب نباشد و یا مواد اولیه درجه یک نباشند ممکن است، شخص بیمار دچار

  • عدم تقارن در صورت
  • افتادگی ماهیچه های صورت

و در موارد شدیدتر نیز شاهد اختلالاتی در صحبت کردن و نفس کشیدن بیمار هستیم.

اکنون که با عوارض بوتاکس آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله هزینه بوتاکس افتادگی پلک با ما همراه باشید.

مراقبت های لازم بعد از بوتاکس:

بوتاکس برخلاف عمل های جراحی دیگر، دوره ی نقاهت و بهبودی کوتاهی دارد و معمولا دوره ی نگه داری کوتاهی دارد.

مراقبت های لازم بعد از بوتاکس:
مراقبت های لازم بعد از بوتاکس:

سعی شود که تا 24 ساعت پس از تزریق از انجام کارهایی مثل

  • ماساژ دادن محل
  • کرم مالیدن به آن
  • استحمام
  • رفتن به استخر، سونا و جکوزی
  • پیاده روی و ورزش

خودداری کنید، همچنین سعی شود تا 4 ساعت بعد از تزریق از دراز کشیدن طولانی مدت خودداری کنید و با عضلات صورتتان کار نکنید. گذاشتن کمپرس سرد نیز تاثیر زیادی در کوتاه کردن روند بهبودی بیمار دارد.

بوتاکس پلک:

همان طور که در قسمت های قبل این مقاله توضیح داده شد، چشم و پلک، تاثیر زیادی در زیبایی صورت هر کسی دارند. شاید شما هم در شبکه های اجتماعی دیده باشید که مدام بحث و کل کل هایی بر سر این که چشم رنگی ها بهتر هستند و یا چشم مشکی ها وجود دارد. که البته این بحث هیچ وقت تمامی ندارد، چون که این یک قضیه سلیقه ای هست و هر کسی سلیقه ی خاص خودش را دارد.

بوتاکس پلک:
بوتاکس پلک:

اما آیا تنها نکته مهم در زیبایی چشم مربوط به رنگ آن است؟ قطعا خیر، عوامل متعددی در زیبایی اندام چشمی تاثیرگذار هستند. یکی از این عوامل پلک می باشد. چین و چروک اطراف پلک و افتادگی پوست آن از عواملی هستند که زیبایی چشم شما را به خطر می اندازند.

کنترل ایجاد چین و چروک در صورت شما، دست خود انسان نیست. شما وقتی می خندید و یا اخم میکنید، مشغول صحبت کردن یا غذل خوردن هستید و یا انجام هر کار دیگری در حالت های روحی و روانی مختلف، تعدادی خط بر روی صورتتان ایجاد می شوند.

شما دائم در حال استفاده از عضلات صورتتان هستید. این استفاده ی زیاد از عضلات صورت، باعث می شود که آن عضله فرم خاصی بگیرد.

همان طور که دیده اید کسی که همیشه عصبانی است، چهره ای اخمو دارد و کسی که زیاد می خندد صورتی بشاش و شاداب دارد، همچنین گذر عمر نیز در ایجاد این چین و چروک ها تاثیر گذار هستند. پیری باعث ضعف عضلات می شود.

بوتاکس با خاصیتی که دارد، باعث می شود، عضلات آن ناحیه فلج بشوند، این فلج شدن عضلات باعث می شود که دیگر عضله فرمان انقباض از مغز نگیرد.

بعد از این که عضلات آزاد و شل شدند پوست روی آن صاف شده است و چین چروک از بین رفته است.همچنین عضلات آن ناحیه بعد از تزریق ضعیف می شوند و این باعث می شود که دیگر عمق چین و چروک بیشتر نشود.

همچنین از بوتاکس برای رفع افتادگی پلک نیز استفاده می شود. این روش یک روش موثر و مطمئن برای رفع افتادگی پوست پلک می باشد.

شما مخاطب گرامی در حال مشاهده پست هزینه بوتاکس افتادگی پلک هستید.

در چه مواردی استفاده از بوتاکس توصیه نمی شود؟

  • خانم های باردار
  • خانم هایی که در دوره ی شیردهی هستند
  • وجود زخم اطراف محل تزریق
  • در صورت داشتن آلرژی حتما قبل از تزریق به پزشک معالج اطلاع دهید
  • در صورت ضعف و وجود بیماری عضلانی حتما به پزشک اطلاع دهید
  • در صورت وجود اختلالات پوستی حتما به پزشک اطلاع دهید.

درست است که بوتاکس یک روش غیر تهاجمی و با دوره ی نقاهت خیلی کم می باشد، ولی بوتاکس هم مثل سایر عمل ها، یک سری باید ها و نباید هایی دارد. در ادامه با باید ها و نباید های قبل و بعد از بوتاکس آشنا می شویم.

باید ها و نبایدهای قبل از بوتاکس:

  • از یک هفته قبل مصرف داروهایی مثل آسپرین،پروفن، زنجبیل، روغن ماهی یا امگا3، سنت جان وارت، اکسیدیرین، گینگو بلیبا و سایر داروهایی که باعث انعقاد خون می شوند، خودداری کنید.
  • یک پزشک خوب و با تجربه برای تزریق انتخاب کنید.
  • قبل از هر کاری، خوب با پزشک مشورت کنید و در صورت داشتن هر مشکلی به وی اطلاع بدهید.

شما مخاطب گرامی در حال مشاهده پست هزینه بوتاکس افتادگی پلک هستید.

باید ها و نبایدهای حین بوتاکس:

  • بدون آرایش بروید، مواد آرایشی همگی شیمیایی هستند و در صورتی که همراه با تزریق وارد بدنتان شوند، می توانند خطرناک باشند.
  • حفظ آرامش: حین تزریق آرام و ریلکس باشید. اگر از آمپول می ترسید، چشمان خود را ببندید و بر ترس خود غلبه کنید. درد تزریق بوتاکس بسیار کم می باشد.
باید ها و نبایدهای حین بوتاکس:
باید ها و نبایدهای حین بوتاکس:

بایدها و نبایدهای بعد از بوتاکس:

  • از کمپرس سرد استفاده کنید: کمپرس سرد برای رفع تورم و کبودی احتمالی بسیار موثر است. هرچند که بوتاکس اگر اصولی انجام شود، درد و کبودی خاصی ندارد.
  • به محل تزریق دست نزنید، محل زخم هنوز باز است و با دست زدن شما آلودگی وارد بدنتان می شود.
  • از مالش آن خودداری کنید، این کار باعث حرکت بوتاکس به سایر نواحی می شود.
  • تا 24 ساعت ورزش نکنید
  • تا یک هفته داروهای منعقد کننده ی خون را استفاده نکنید ( نام داروها در بایدهای قبل از بوتاکس ذکر شده)
  • در صورت بروز کبودی بعد از بوتاکس، از ویتامین K و ارنیکا استفاده کنید

تا این جای کار ما در این مقاله راجع به چشم و پلک، تاثیر این دو در زیبایی و سلامتی صحبت کردیم، سپس شما را با انواع اختلالات پلکی آشنا نمودیم و در نهایت در مورد پرطرفدار ترین روش رفع چین و چروک اطراف پلک، یعنی بوتاکس صحبت کردیم.

تا این جا به مقدار کافی با بوتاکس پلک آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم به هزینه های تزریق بوتاکس پلک و عوامل موثر در قیمت آن صحبت کنیم.

هزینه ی بوتاکس پلک:

عوامل متعدد و ریز و درشتی در تعیین قیمت بوتاکس پلک می توانند تاثیرگذار باشند. در ادامه به دسته بندی و توضیح این عوامل می پردازیم.

اندازه ی قسمتی که نیاز به تزریق دارد:

یکی از مهم ترین عوامل موثر در هزینه ی بوتاکس، اندازه ی محدوده ی تزریق می باشد. هر چه محدوده بزرگ تر باشد، کار پزشک سخت تر و حساس تر می شود.

میزان چروک ها:

هر چه میزان چروک ها بیشتر و عمیق تر باشد، میزان مواد بوتاکس مورد نیاز نیز بیشتر می شود و طبیعتا هزینه ی انجام عمل بوتاکس بالاتر می رود.

تعداد جلسات لازم:

هر چقدر تعداد جلسات لازم برای تزریق بوتاکس بالاتر برود، پزشک معالج باید وقت بیشتری بگذارد. با افزایش تعداد جلسات، هزینه ی تزریق بوتاکس به پلک نیز افزایش می یابد.

شما مخاطب گرامی در حال مشاهده پست هزینه بوتاکس افتادگی پلک هستید.

ماده ی تزریقی:

نوع و برند ماده ی استفاده شده تاثیر زیادی در کیفیت و قیمت بوتاکس پلک دارد. برندهای مختلف چینی، اروپایی و امریکایی در بازار موجود هستند. طبیعتا هر چه از مواد اولیه بهتر و با کیفیت تری در تزریق استفاده شود، کیفیت و قیمت این کار بالاتر می رود.

میزان مواد مورد نیاز:

شاید اصلی ترین عامل تعیین قیمت همین مورد باشد. اصلی ترین ماده ی اولیه ی مورد نیاز برای این عمل، ماده ی بوتاکس است. هر چه برای درمان بیشتر از این مواد لازم داشته باشیم، هزینه ی درمان نیز بالاتر می رود.

موقعیت جغرافیایی:

این که توی کدام شهر می خواهید بوتاکس کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. در شهرهای بزرگی مثل تهران، هزینه ی زندگی بالاتر از سایر شهرها است.

این افزایش هزینه ی زندگی باعث می شود که هر محصول و یا خدماتی در این شهرها گران تر باشند. علاوه بر شهر، این که در چه منطقه ای از آن شهر قصد انجام بوتاکس پلک دارید، بسیار مهم است. قطعا در مناطق درجه یک شهر، اجاره ی ملک و سایر موارد جانبی بالاتر می رود و این تاثیر زیادی در هزینه ی عمل دارد.

نوسانات ارزی:

مواد اولیه بوتاکس عموما از خارج از کشور وارد می شوند. بالا رفتن قیمت ارز و دلار باعث می شود که هزینه ی بیشتری بر روی دست خریدار و نهایتا مشتری نهایی که مردم هستند، بگذارد.

گاهی نوسانات ارز اندک هستند و تاثیر زیادی در قیمت تمام شده نمی گذارند، ولی در صورت نوسان شدید احتمال بالا رفتن قیمت زیاد است.

تحریم:

هنگام تحریم، مواد اولیه به سختی گیر می آید، کم شدن ماده ی اصلی بوتاکس در بازار مساوی است، با بالا رفتن قیمت آن ماده. قطعا بالا رفتن قیمت ماده ی اصلی، باعث می شود که قیمت تمام شده ی آن نیز بالاتر برود.

دستمزد پزشک: دستمزد پزشک هم قسمت مهمی از هزینه ی کل می باشد. هر چه که پزشک تجربه و سوابق بالاتری داشته باشد، دستمزد او هم بالاتر و نتیجتا هزینه ی بوتاکس پلک نیز بالاتر می رود.

محدودیت های وارداتی:

ممکن است، دولت بنا بر هر دلیلی مثل حمایت از تولید کننده ی داخلی و… محدودیت هایی بر روی واردات مواد اولیه بوتاکس اعمال کند.

این محدودیت ها باعث کم شدن این مواد در بازار می شود. ورود قاچاق این محصولات به داخل کشور نیز باعث می شود که مرحله نظارت بر کیفیت و قیمت گذاری دور زده شود. در این حالت قیمت گذاری به دست دلالان می افتد. این امر باعث می شود که قیمت تمام شده ی بالاتری داشته باشیم.

مالیات:

میزان مالیات، جزء عوامل موثر بر تعیین قیمت عمل بوتاکس محسوب می شود. هنگام محاسبه قیمت نهایی، میزان مالیات جزء فاکتورهای مهم می باشد.

در مقاله هزینه بوتاکس افتادگی پلک ما سعی کردیم که شما را با بوتاکس و عوامل موثر در قیمت بوتاکس پلک آشنا کنیم. امیدوارم که خواندن مقاله هزینه بوتاکس افتادگی پلک برای شما مفید واقع شده باشد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید