رفع سیاهی و افتادگی زیر چشم با تزریق ژل

لیست موضوعات

درمان گودی و کبودی دور و زیرچشم با جراحی و تزریق ژل و چربی

آیا شما به دلیل گودی زیر چشمان همیشه خسته به نظر می‌رسید؟ مشتاق داشتن صورتی با نشاط و شاداب هستید؟ زیر چشم‌های شما گود افتاده، سیاه و تیره شده است؟ توصیه می‌کنیم که روش‌های درمانی رفع گودی زیر چشم را به کار گیرید. برخی از این روش‌ها عبارتند از: تزریق چربی زیر چشم ، تزریق ژل، لیزر درمانی، لایه‌برداری شیمیایی و عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی. شما با استفاده از این روش‌های درمانی می‌توانید سیاهی زیر چشم خود را برطرف کرده و ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر پیدا کنید.

goodi

goodi1

 

سیاهی و تیرگی زیر چشم


سیاهی زیر چشم به عنوان یک عیب و نقص از نظر متخصصین پوست در نظر گرفته می‌شود. سیاهی زیر چشم یک تغییر رنگ در اطراف چشم‌ها است. در حالی که زیر چشم بسیاری از مردم به دلیل کم‌خوابی، سیاه شده و گود می‌رود اما بسیاری از افراد هم به دلیل عوامل وراثتی دچار این عارضه می‌شوند. برخی از مردم ممکن است بیشتر مستعد سیاه شدن اطراف چشم باشند زیرا در خانواده آنها نیز این مشکل وجود داشته است. همان گونه که بسیاری از متخصصین پوست به شما می‌گویند، پوست اطراف چشم ظریف است بنابراین برخی روش‌های درمانی خاص برای این ناحیه از صورت باید به کار برده شود.

انواع


نوع سیاهی و گودگی زیر چشم با رنگ آن مشخص می‌شود: آبی، بنفش – قرمز، قهوه‌ای مایل به سیاه و شکل سایه زیر چشم. تغییر رنگ آبی در زیر چشم‌ها معمولاً به دلیل کم‌خوابی ایجاد می‌شود، بنفش مایل به قرمز به دلیل نازک شدن پوست اطراف چشم‌ها شکل گرفته و معمولاً با افزایش سن بیشتر می‌شود. قهوه‌ای مایل به سیاه مربوط به آفتاب‌سوختگی بوده و سایه زیر چشم‌ها با افزایش سن ایجاد می‌شود.

علل سیاه شدن زیر چشم


برخی علل سیاه شدن یا گود شدن زیر چشم عبارتند از:

  1. – افزایش سن: با افزایش سن پوست پلک‌ها خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و باعث می‌شود که زیر چشم سیاه شود. همچنین با نازک شدن پوست زیر چشم، بیرون زدن چربی‌های زیر چشم، کاهش حجم در گونه‌ها و زیر چشم‌ها ممکن است زیر چشم‌ها گود بیفتد.
  2. – سبک زندگی: تیرگی زیر چشم ممکن است به دلیل برخی عادات سبک زندگی مانند استعمال دخانیات، کم‌آبی بدن، کمبود خواب، مصرف کافئین و رژیم ناسالم هم ایجاد شوند.
  3. – علل دیگر: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، در محیط باز بودن، گرفتگی بینی، آلرژی، هایپرپیگمنتیشن، انسداد عروق خونی زیر چشم و برخی بیماری‌ها ممکن است باعث سیاه شدن زیر چشم شود.

مزایای درمان گودی و  سیاهی زیر چشم


در اینجا به برخی از مزایای درمان سیاهی و گودی زیر چشم اشاره می‌شود:

  1. – شاداب شدن ظاهر صورت
  2. – بهبود فوق‌العاده ظاهر چشم‌ها
  3. – جوان‌تر شدن ظاهر صورت
  4. – توقف اثرات افزایش سن در چشم‌ها
  5. – رهایی از پف کردن زیر چشم‌ها
  6. – بازسازی حجم ازدست‌رفته گونه‌ها
  7. – لذت بردن از ظاهر جوان شده صورت

اقدامات درمانی


هر موقع که تمایل داشتید سیاهی و تیرگی زیر چشم‌های خود را به روش مؤثری درمان کنید باید به یک جراح زیبایی مراجعه کنید. پزشک معاینات جامعی از گودی و تیرگی زیر چشم‌های شما به عمل آورده و یک روش درمانی یا ترکیب 2 یا 3 روش را به شما پیشنهاد می‌دهد که به وضعیت شما بستگی دارد. در اینجا به برخی روش‌های متداول درمان سیاهی دور چشم اشاره می‌کنیم:

روشن کردن رنگ پوست

گودی

این روش کم تهاجمی‌ترین روش برای رفع سیاهی و گودی زیر چشم است که با سفید کردن موضعی زیر چشم توسط پزشک انجام می‌شود. زمانی که سیاهی زیر چشم به دلیل هایپرپیگمنتیشن باشد به کار بردن این روش بهترین گزینه است.

درمان با نور پالسی پرتوان

نور پالسی

پزشک زمانی که عروق خونی در زیر چشم برجسته شده و باعث بنفش یا آبی شدن زیر چشم شده‌اند از روش آی پی آل استفاده می‌کند. به هر حال، همه پزشکان به کار بردن روش درمانی آی پی آل را به دلیل برخی عوارض جانبی آن پیشنهاد نمی‌دهند. زمانی که مشکل بیمار به دلیل رنگدانه‌های پوست اتفاق افتاده باشد، این روش پیشنهاد می‌شود.

لایه‌برداری لیزری

لایه برداری

یک روش درمانی مؤثر دیگر برای رفع سیاهی و گودی زیر چشم، لیزردرمانی است. در خلال این عمل، پزشک از پاک‌کننده ضد باکتریایی برای تمیز کردن زیر چشم استفاده می‌کند. وی از یک ابزاردستی برای تاباندن پرتو نوری روی حلقه‌های سیاه زیر چشم استفاده می‌کند و این ابزار را به آرامی در اطراف ناحیه تحت درمان حرکت می‌دهد. شما باید بلافاصله پس از درمان از کرم‌های مرطوب‌کننده که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید. نتیجه حاصل از این روش شگفت‌انگیز بوده و سیاهی زیر چشم بلافاصله از بین می‌رود.

تزریق ژل

ژل

در برخی موارد، سیاهی زیر چشم به دلیل نازک شدن پوست زیر چشم یا از بین رفتن چربی‌های بالای گونه‌ها و زیر چشم‌ها ایجاد می‌شود. در این وضعیت، پزشک تزریق ژل را به شما توصیه می‌کند. ژل‌های تزریقی حاوی اسید هیالورانیک، برای بازسازی حجم زیر چشم و بالای گونه‌ها به کار برده می‌شود. نتایج حاصله از این عمل موقتی بوده ولی بسیار خوب است.

تزریق چربی

چربی

تزریق چربی این نوع درمان دقیقاً مشابه تزریق ژل است.. پزشک حجم ازدست‌رفته یا پوست نازک شده زیر چشم را با این روش‌ترمیم می‌کند. در این فرایند، چربی گرفته‌شده از بدن خود بیمار زیر چشم‌های او تزریق می‌شود. نتیجه حاصل از این درمان دائمی است و گودی و سیاهی زیر چشم شما پس از انجام این عمل از بین می‌رود.

عمل جراحی پلک چشم

جراحی پلک

بدون شک، مؤثرترین اقدام درمانی برای رفع تیرگی زیر چشم، عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی است. نتیجه حاصل از این عمل جراحی، دائمی است. افراد پس از انجام این عمل جراحی جوان‌تر شده و ظاهر آنها شاداب‌تر می‌شود. پزشک این عمل را در پلک پایینی برای رفع سیاهی زیر چشم انجام می‌دهد. برای دست‌یابی به نتایج مطلوب، پزشک معمولاً این عمل را همراه با روش‌های درمانی دیگر مانند پروتز، برداشتن یا اضافه کردن چربی زیر چشم انجام می‌شود.

لیفت گونه


لیفت گونه

فرایند افزایش سن بر حجم گونه‌ها تأثیر می‌گذارد. با افزایش سن، گونه‌ها تحلیل رفته یا شل می‌شوند. پزشک عمل لیفت گونه را برای رفع سیاهی و پف زیر چشم و برطرف کردن چین و چروک‌های عمیق انجام می‌دهد.

 

با یک کلیک تماس بگیرید