میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد
بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد

لیست موضوعات

بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد

در این مقاله، می خواهیم به این موضوع بپردازیم که بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد . همراه ما بمانید.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02122930161

افراد به دلایل مختلفی دچار چین و چروک پوستی می شوند. عواملی مانند افزایش سن، تاثیرات منفی نور آفتاب و بروز بیماری ها به پوست آسیب می رسانند و سبب چروک افتادن پوست می گردند.

بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد
بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد

امروزه روش های زیادی برای از بین بردن چروک پوست وجود دارد. روش هایی مانند لیفت، بوتاکس نواحی مختلف صورت، تزریق چربی و بوتاکس پیشانی در رفع و از بین بردن چین و چروک های صورت موثرند.

از بین این روش ها، بوتاکس روشی رایج و مقرون به صرفه است که در مدت زمان خیلی کوتاهی اثر خود را نشان می دهد. تزریق بوتاکس به صورت عملی سرپایی و بدون بیهوشی است و اغلب در کلینیک های زیبایی و پوست و مو انجام می شود. دراین مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد .

آن چه در نوشتار بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد مورد مطالعه قرار می گیرد:

بوتاکس پیشانی چیست؟

آیا تزریق بوتاکس پیشانی، دائمی است؟

بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد ؟

روند تاثیر بوتاکس در پیشانی چگونه است؟

چه عواملی، ماندگاری بوتاکس پیشانی را افزایش می‌ دهند؟

چه افرادی برای تزریق بوتاکس مناسب نیستند؟

مزایا و معایب بوتاکس پیشانی

مراحل تزریق بوتاکس به پیشانی چگونه است؟

آیا تزریق بوتاکس پیشانی درد دارد؟

تزریق بوتاکس پیشانی آقایان چگونه است؟

توصیه های مراقبتی قبل از تزریق بوتاکس چیست؟

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

بعد از بوتاکس چه کارهایی باید انجام داد؟

بعد از تزریق بوتاکس چه کارهایی نباید انجام داد؟

آیا تزریق بوتاکس محدودیت سنی دارد؟

آیا بوتاکس باعث ایجاد چین و چروک های جدید می شود؟

هشدار: در آرایشگاه بوتاکس نکنید!

تاثیر مشکلات هورمونی در میزان ماندگاری بوتاکس چگونه است؟

کدام ژل برای تزریق بوتاکس مناسب است؟

علت سردرد بعد از بوتاکس چیست؟

درمان سردردهای پس از تزریق بوتاکس

جلوگیری از بروز سردردهای بعد از تزریق

نحوه صحیح شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس

نتیجه گیری

 

بوتاکس پیشانی چیست؟

قبل از این که بدانیم بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد ابتدا باید در خصوص بوتاکس، اطلاعاتی داشته باشیم. بوتاکس در زمان گذشته بیشتر جنبه درمانی داشت و در درمان بیماری هایی مانند میگرن موثر بود. اما با گذشت زمان، محققان دریافتند که تزریق بوتاکس در زیبایی نیز موثر است.

با توجه به این که این نوع عمل زیبایی عوارض چندانی ندارد و بسیار سریع تاثیر می گذارد، خیلی زود در میان مردم محبوب شد و طرفداران زیادی پیدا کرد.

عمل بوتاکس برای نواحی مختلف صورت مانند لب، گونه، پیشانی، چانه و اطراف چشم کاربرد دارد. دراین میان عمل بوتاکس پیشانی با هدف از بین بردن چین وچروک ها، طرفدران زیادی پیدا کرده است.

ماده اصلی بوتاکس

ماده اصلی بوتاکس سمی است به نام کلستریدیوم بوتولینم که برای ماندگاری کنسروها نیز استفاده می شود. استفاده بیش از حد این سم برای بدن بسیار مضر است و عوارض جبران ناپذیری را در بر دارد.

اما مقداری که از این سم برای بوتاکس استفاده می شود، بسیار اندک است و خطری برای پوست و بدن ایجاد نمی کند. این سم خاصیت فلج کنندگی عضلات را دارد.

برای انجام عمل بوتاکس پیشانی، پزشک چند سی سی از این سم را وارد پوست می کند تا عضلات ناحیه پیشانی فلج شوند. بعد از فلج شدن، پزشک پوست را حرکت می دهد تا چین وچروک ها از بین بروند.

آیا تزریق بوتاکس پیشانی، دائمی است؟

استفاده از بوتاکس برای رفع چین و چروک، درمانی موقتی است و بعد از چند ماه اثر خود را از دست می دهد و فرد باید برای تزریق بوتاکس جدید نزد پزشک برود. بعد از این که بوتاکس در پیشانی از بین رفت، پوست به حالت اولیه خود باز می گردد و عوارضی را از خود بر جای نمی گذارد. اغلب اثرات بوتاکس پیشانی بعد از 6 الی 4 ماه از بین می رود.

برخی افراد ممکن است از نتایج عمل ناراضی باشند. یکی از مزیت های تزریق بوتاکس و ژل، موقتی بودن آن است و در صورت نا رضایتی فرد، تنها با تزریق چند سی سی آنزیم سریعا از بین می روند.

آیا تزریق بوتاکس پیشانی، دائمی است؟
آیا تزریق بوتاکس پیشانی، دائمی است؟

بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد ؟

در پاسخ به این سوال که بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد باید عنوان داشت که به صورت کلی فرد می تواند اولین تاثیر بوتاکس را 3 الی 4 روز بعد از تزریق مشاهده نماید. اما تاثیر کلی آن ممکن است تا 14 روز طول بکشد و فرد باید تا آن زمان صبر کند تا نتیجه نهایی را مشاهده کند..

به طور کلی زمان تاثیر بوتاکس پیشانی نسبت به سایر نقاط صورت مانند گونه و گوشه چشم ها بیشتر است. با این حال میزان این تاثیر گذاری در قسمت هایی که خطوط در آن عمیق تر باشند، بیشتر طول می کشد. این خطوط عمیق شامل خطوط بین ابروها و خطوط راستای پیشانی و کج شده می باشد.

همچنین غلظت بوتاکس تزریقی و چگونگی تزریق آن در عضله نیز از عامل دیگر اثر بخشی و ماندگاری بوتاکس پیشانی می باشد.

ممکن است برای عضلات بزرگتری مانند نواحی بالای پیشانی، دوزهای کمتری استفاده شود و برای عضلات کوچک تر مانند خطوط اخم، دوزهای بیشتری تزریق شود که در نتیجه اثرات در عضلات بزرگتر، دیرتر دیده می شود.

روند تاثیر بوتاکس در پیشانی چگونه است؟

اغلب تزریق های بوتاکس بعد از 3 الی 4 روزخود را نشان می دهند. اما تاثیرات برخی بوتاکس ها ممکن است تا 2 هفته نیز طول بکشد. اما این تاخیر بابت چیست؟

عضلات به رشته های عصبی متصل هستند. این رشته های عصبی به عضلات دستور می دهند که حرکت کنند. بوتاکس در نقطه اتصال میان عضله و عصب قرار می گیرد که به این نقطه اتصال، الگوی موتور گفته می شود. بوتاکس به SNARE که نوعی پروتئین خاص در صفحه موتور است، متصل می شود تا به عضله دستور عدم حرکت بدهد.

بوتاکس بعد از تزریق به سرعت به این پروتئین ها متصل می شود اما توقف پروتئین SNSRE و استیل کولین چند روز یا حتی چند هفته طول می کشد. میزان اثر بخشی بوتاکس به این پروتئین مرتبط است.

بوتاکس در جایی تزریق می شود که سلول های عصبی در تماس با عضلات هستند. در واقع انقباضات عضلانی هستند که باعث می شود تا در پیشانی، چین و چروک و خطوط ایجاد گردد. بوتاکس با تاثیر بر روی عملکرد عضلات و متوقف کردن آن، باعث رفع خطوط در پیشانی می شود. بعد از متوقف شدن حرکت عضلات، خطوط آزاد می شوند. در نتیجه پیشانی فرد ظاهری زیبا را به خود می گیرد.

چه عواملی، ماندگاری بوتاکس پیشانی را افزایش می‌ دهند؟

میزان ماندگاری بوتاکس در پیشانی 6 الی 4 ماه است. اما این مدت ماندگاری را می توان با مراقبت هایی افزایش داد تا عوامل خارجی روی بوتاکس تاثیر منفی نگذارند. عوامل زیادی در میزان ماندگاری بوتاکس پیشانی موثر هستند. در ادامه نوشتار بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد به معرفی این عوامل خواهیم پرداخت.

چه عواملی، ماندگاری بوتاکس پیشانی را افزایش می‌ دهند؟
چه عواملی، ماندگاری بوتاکس پیشانی را افزایش می‌ دهند؟

جنس پوست

جنس پوست و ماهیچه های صورت بر میزان ماندگاری بوتاکس تزریق شده بسیار موثر هستند. در برخی از افراد که پوست و ماهیچه های ضخیمی دارند، میزان ماندگاری بوتاکس کم است و خیلی زود کاهش می یابد. زیرا در پوست های ضخیم باید مقدار زیادی بوتاکس تزریق شود تا چین و چروک ها از بین بروند.

تزریق زیاد بوتاکس، عضلات صورت را بیش از حد فلج می کند که این برای بدن بسیار مضر است. در نتیجه پزشک از تزریق زیاد بوتاکس خودداری می کند. برای چنین افرادی که پوست ضخیمی دارند، توصیه می شود که از دیگر روش ها مانند لیفتینگ استفاده شود تا نتایج بهتری حاصل گردد.

ناحیه مورد نظر بوتاکس

میزان ماندگاری بوتاکس در نواحی مختلف صورت متفاوت است. به طور مثال میزان ماندگاری بوتاکس پیشانی با استفاده مکرر ممکن است کاهش یابد. اگر افراد بعد از تزریق بوتاکس ناحیه پیشانی خود را زیاد حرکت ندهند و اخم نکنند، میزان ماندگاری بوتاکس بیشتر خواهد شد. ماندگاری بوتاکس در نواحی بزرگ صورت مانند گونه ها نیز کم است و زودتر از بین می رود.

روش زندگی روزمره

برای افزایش ماندگاری بوتاکس صورت، باید سبک زندگی خود را تغییر دهید. انجام فعالیت های سنگین ورزشی، آثار بوتاکس را سریعا از بین می برد. دلیل این امر جنسیت و کیفیت بوتاکس نیست، بلکه فعالیت های ورزشی خیلی سنگین است و برخی از افرادی که ورزش های سنگین انجام می دهند، شاهد از بین رفتن سریع آثار بوتاکس می شوند. سرعت بالای متابولیسم در این افراد سبب از بین رفتن بوتاکس می گردد.

همچنین تغذیه مناسب و سالم، تمیز نگه داشتن و محافظت از پوست به شما کمک می کند تا میزان ماندگاری پوست را افزایش دهید.

روش زندگی روزمره
روش زندگی روزمره

میزان چین و چروک‌های پوست

میزان و مقدار چین و چروک ها در ماندگاری بوتاکس موثر است. برای تزریق بوتاکس بهتر است پزشکی را انتخاب نمایید که از تجربه بالایی برخوردار باشد. زیرا بوتاکس پیشانی به دلیل زیاد بودن خطوط، مستلزم دقت بالایی می باشد و پزشک باید مواظب باشد که خطوط طبیعی را از بین نبرد. از این رو انتخاب پزشکی که بتواند مکان دقیق خطوط غیر طبیعی را پیدا کند، بسیار مهم است.

چین و چروک های پوست به 2 گروه دینامیک و استاتیک تقسیم می شوند.

چین و چروک های استاتیک خطوطی هستند که همیشه روی پیشانی قابل مشاهده هستند و بر اثر تحریک عضلات به وجود نیامده اند. در صورتی که فرد، عضلات پیشانی را حرکت نمی دهد نیز قابل مشاهده اند. از بین بردن این خطوط با بوتاکس امکانپذیر نیست و باید از دیگر روش ها استفاده شود.

چین و چروک های دینامیک خطوطی هستند که تنها در مواقع حرکت عضلات مانند زمان خندیدن و اخم کردن حاصل می شوند. این خطوط با تزریق بوتاکس قابل درمان هستند.

در بخش بعدی مقاله بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد افرادی که برای برای تزریق بوتاکس مناسب نیستند را معرفی می کنیم. با ما بمانید.

چه افرادی برای تزریق بوتاکس مناسب نیستند؟

کسانی می توانند از مزایای بوتاکس بهره ببرند که از نظر جسمی در سلامت کامل باشند و به بیماری های عصبی عضلاتی مانند مولتیپل اسکلروزیس (MS) و میاستنی گراویس مبتلا نباشند.

این افراد سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است و عضلات آن ها با سم بوتولینم سازگاری ندارد. همچنین تزریق بوتاکس برای مادران باردار و شیرده با توجه به خطراتی که به کودک می رساند، ممنوع می باشد. بسیاری از پزشکان به افراد باردار توصیه می کنند که تا مدت 2 سال بعد از زایمان، از هر گونه عمل جراحی بپرهیزند.

تزریق بوتاکس برای افرادی که شرایط زیر را دارند، مناسب نیست:

·        افرادی که ضعف در ماهیچه دارند.

·        افرادی که افتادگی پلک دارند.

·        افرادی که در ناحیه صورت، پوست ضخیمی دارند.

·        افرادی که صورت نا متقارن دارند.

·        افرادی که در نواحی تزریق بوتاکس، عارضه پوستی دارند.

·        افرادی که ویروس تبخال در بدنشان فعال است.

·        افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می کنند.

تزریق بوتاکس برای افرادی که شرایط زیر را دارند، مناسب نیست:
تزریق بوتاکس برای افرادی که شرایط زیر را دارند، مناسب نیست:

مزایا و معایب بوتاکس پیشانی

عمل بوتاکس پیشانی از محبوب ترین و پر طرفدارترین جراحی های زیبایی است و بسیاری از مردم برای جوانسازی صورت خود از این روش استفاده می کنند. تزریق بوتاکس مزایای منحصر به فردی دارد که در ادامه به بیان آن خواهیم پرداخت. به طور طبیعی تمام عمل های جراحی و زیبایی دارای معایبی هستند. بوتاکس پیشانی نیز مستثنی از این قاعده نمی باشد. در ادامه مطلب بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد به برخی مزایا و معایب این روش نیز اشاره خواهیم داشت.

مزایای بوتاکس چیست؟

مهم ترین مزیت بوتاکس، رفع چین وچروک ها است و پوستی زیبا و جوان را به افراد هدیه می کند. این ماده معجزه آسا روشی است برای رسیدن به پوستی صاف و جوان که محدودیتی را از نظر سن و جنسیت افراد ایجاد نمی کند.

این روش جوانسازی پوست، نیازی به جراحی، بی حسی و بیهوشی ندارد و سرپایی در کلینیک انجام می شود.

این روش زیبایی، دوره نقاهت ندارد و فرد بعد از عمل می تواند به فعالیت های روزانه خود بپردازد.

معایب بوتاکس چیست؟

تمام عمل های زیبایی دارای معایبی نیز می باشند. تزریق بوتاکس پیشانی ممکن است منجربه تورم در ناحیه تزریق و عفونت پوست گردد. در برخی موارد، فرد بعد از تزریق دچار حساسیت آلرژیک شده است و پوست او تا چند ماه قرمز و ملتهب می ماند.

عوارض جانبی دیگری مانند تهوع، خارش، سرگیجه و التهاب نیز ممکن است داشته باشد که همگی طبیعی می باشند و چند ساعت بعد از عمل از بین می روند.

معایب بوتاکس چیست؟
معایب بوتاکس چیست؟

مراحل تزریق بوتاکس به پیشانی چگونه است؟

تزریق بوتاکس به پیشانی در چند مرحله انجام می گیرد:

  • در ابتدا بیمار روی تختی که حالت نیمه نشسته دارد، دراز می کشد.
  • سپس قسمتی را که باید بوتاکس تزریق شود، تمیز و پاکسازی می گردد.
  • در مرحله بعد روی خطوطی که باید بوتاکس تزریق شود، با ماژیک علامت گذاری می گردد. محل تزریق بوتاکس در افراد متفاوت است و بستگی به فعالیت عضلات دارد.
  • اگر بوتاکس فقط به عضلات بالای ابرو تزریق شود، باعث افتادگی ابرو می گردد. پس هدف از تزریق بوتاکس باید بالابردن ابروها باشد.
  • بعد از خط کشیدن محل دقیق، بوتاکس تزریق می شود. این کار حدود 1 الی 2 دقیقه زمان می برد.
  • بعد از تزریق، پزشک فشار کمی را به عضله فرد وارد می کند تا پیشانی دچار کبودی نگردد.
  • بعد از آن فرد می تواند از کلینیک برود و به انجام فعالیت های روزانه خود مشغول گردد.

آیا تزریق بوتاکس پیشانی درد دارد؟

بعد از این که پزشک، بوتاکس را در خطوط مورد نظر تزریق کرد، محل تزریقات را با استفاده از الکل و بتادین ضد عفونی و تمیز می کند. سپس خطوط بوتاکس شده را داروی بی حسی موضعی تزریق می کند تا با فلج شدن موقت این نواحی، درد حاصل از تزریق بوتاکس کمتر شود و یا به طور کامل رفع گردد.

میزان ژل تزریقی در پیشانی بستگی به میزان خطوط آن دارد و بر اساس خطوط، ژل بوتاکس کم یا زیاد می شود. پزشک باید از سرنگ های کوچک برای تزریق استفاده کند تا درد حاصل از تزریق کمتر باشد. همچنین مواد به کار برده شده در ژل نیز در عوارض ناشی از آن به خصوص درد و التهابات تاثیر گذار است.

باید دقت شود که از مواد بی کیفیت و تقلبی موجود در بازار استفاده نگردد. مواد تقلبی علاوه بر این که چین و چروک ها را رفع نخواهند کرد، باعث بروز عوارض جبران ناپذیری نیز خواهند شد.

به طور کلی می توان گفت که تزریق بوتاکس درد زیادی ندارد اما اگر پزشک متخصص از مهارت و تجربه بالایی برخوردار باشد، درد حاصل از این عمل بسیار کمتر خواهد بود.

با ادامه مبحث بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد همراه شما هستیم.

تزریق بوتاکس پیشانی آقایان چگونه است؟

امروزه داشتن چهره ای جوان و زیبا به مسئله مهمی تبدیل شده است و برای خانم ها و آقایان داشتن چهره ای بدون چین و چروک بسیار پر اهمیت شده است. بوتاکس پیشانی آقایان نیز اخیرا خیلی مرسوم شده و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. البته عمل تزریق بوتاکس در آقایان فقط جنبه زیبایی ندارد، بلکه برای درمان نیز مانند رفع میگرن و دردهای ناحیه پیشانی کاربرد دارد که آقایان طبق توصیه پزشک، این عمل را انجام می دهند.

روند انجام بوتاکس برای پیشانی آقایان، نسبت به خانم ها متفاوت تر است و علت آن سیستم متابولیسم بدن مردان می باشد که نسبت به خانم ها بیشتر است.

میزان ژل تزریقی و تعداد تزریق آن به عضلات پیشانی در آقایان بیشتر است. علت این امر نیز بیشتر بودن خطوط پیشانی و ضخیم تر بودن پوست آن ها می باشد. علاوه بر این، درشت بودن عضلات پیشانی در مردان سبب تزریق بیشتر بوتاکس نسبت به خانم ها می شود.

تزریق بوتاکس پیشانی آقایان چگونه است؟
تزریق بوتاکس پیشانی آقایان چگونه است؟

توصیه های مراقبتی قبل از تزریق بوتاکس چیست؟

عدم مصرف خوراکی ها و داروهای رقیق کننده خون

یک هفته قبل از انجام عمل بوتاکس از مصرف داروهایی که خون را رقیق می کنند، بپرهیزید.

یک هفته قبل از عمل بوتاکس، مصرف روغن ماهی، چای سبز، دارچین و ویتامین E را کنار بگذارید.

از مصرف داروهای آسپرین و ایبوپروفن بپرهیزید. زیرا مصرف این داروها مانع از لخته شدن خون می شوند و بعد از تزریق بوتاکس، کبودی هایی روی پوست ایجاد می گردد.

عدم مصرف مشروبات الکلی

مصرف الکل، خون را رقیق می کند. 10 روز قبل از تزریق بوتاکس، نوشیدن الکل را کنار بگذارید زیرا برای بدن خطرساز است.

عدم مصرف مشروبات الکلی
عدم مصرف مشروبات الکلی

عدم مصرف دخانیات

مصرف دخانیات به خصوص سیگار و قلیان روی روند بهبودی تزریق، تاثیر منفی می گذارد و شاهد بروز عوارض جانبی در طول عمل و بعد از آن خواهیم بود. در نتیجه باید 1 هفته قبل از تزریق بوتاکس از مصرف دخانیات بپرهیزید.

عدم مصرف دارو بدون نسخه پزشک

روش تزریق دارو به دلیل کار با سرنگ غیر تهاجمی است اما با این حال باید از مصرف خودسرانه برخی داروها قبل از تزریق خودداری نمود. به خصوص داروهایی مانند مسکن ها، ویتامین ها و داروهایی با خاصیت رقیق کنندگی خون، تاثیر منفی در نتایج تزریق خواهند گذاشت.

عدم برنزه کردن پوست

افرادی که پوست خود را برنزه می کنند، دچار آفتاب سوختگی می شوند و پوستشان حساسیت بالایی می گیرد. در نتیجه بهتر است تا برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل و عوارضی از برنزه کردن پوست قبل از تزریق بوتاکس پیشانی خودداری شود.

سوابق بیماری

قبل از انجام تزریق بوتاکس و طی جلسات مشاوره ای با پزشک، حتما بیماری هایی را که قبلا داشته اید یا در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنید را به پزشک اطلاع دهید. برخی بیماری ها روی سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی می گذارند. به همین دلیل، ضروری است که بیماری های خود را به پزشک اطلاع دهید تا از بروز هرگونه عوارضی پیشگیری شود.

شما مقاله بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد را مطالعه می کنید. همراه ما باشید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

تا چند روز بعد از تزریق بوتاکس ممکن است عوارض طبیعی و غیر طبیعی برای شما اتفاق بیفتد و شما باید روش صحیح برخورد با آن ها را بدانید.

مهم ترین کاری که باید بعد از تزریق بوتاکس انجام دهید، استراحت کردن است. بعد از تزریق، 4 الی 5 ساعت در حالت نشسته استراحت نمایید و از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید. با انجام تمریناتی مانند اخم و خنده به رساندن مواد تزریق شده به محل مورد نظر کمک کنید.

برای جلوگیری از تورم و کبودی بعد از تزریق می توانید از کیسه آب یخ استفاده نمایید. به طور مداوم تا 1 روز بعد از تزریق از آن استفاده کنید. افرادی که دارای کبودی زیادی در ناحیه تزریقی هستند، می توانند با تجویز پزشک از قرص آرنیکا استفاده کنند تا کبودی ها التیام یابد. مصرف این قرص ها از 1 روز قبل از تزریق شروع می شود و تا 5 روز بعد از تزریق بوتاکس ادامه دارد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟
مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

بعد از بوتاکس چه کارهایی باید انجام داد؟

بعد از تزریق بوتاکس باید مراقبت هایی را انجام داد که بسیار ساده هستند. در ادامه به برخی اقدامات بعد از عمل اشاره خواهیم داشت.

شما می توانید بلافاصله بعد از عمل تزریق، فعالیت های روزانه خود را انجام دهید.

ورزش های سبک مانند پیاده روی را می توان 4 ساعت بعد از تزریق از سر گرفت.

به مدت 24 ساعت بعد از تزریق می توانید سرخود را بالا و مستقیم نگه دارید. از خم کردن و پایین آوردن سر بپرهیزید.

بعد از تزریق بوتاکس ممکن است برجستگی های کوچکی در نواحی بوتاکس شده صورت گیرد. در صورت مواجهه با این موارد، روی مکان برجسته شده یخ بگذارید. با گذاشتن یخ این برجستگی ها خود به خود و در عرض چند ساعت از بین می روند.

بعد از گذشت 24 ساعت، به آرامی صورت خود را با حرکاتی مانند اخم و لبخند ورزش دهید.

ضربان قلب خود را در حالت طبیعی و نرمال حفظ کنید تا میزان جریان خون بدن بالا نرود. جریان خون زیاد سبب ایجاد کبودی و التهاب پوست در نواحی بوتاکس شده می شود. به همین دلیل باید از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید.

بعد از تزریق بوتاکس چه کارهایی نباید انجام داد؟

فعالیت هایی که در این بخش بعد از تزریق بوتاکس منع می شود، خطر ساز نیستند اما عدم انجام آن ها احتیاط است.

بعد از تزریق بوتاکس از ماساژ دادن محل تزریق خودداری کنید. ماساژ دادن نواحی بوتاکس ممکن است سبب پخش آن به سمت پلک شود. برای جلوگیری از پخش بوتاکس به سایر نواحی صورت باید 4 الی 5 ساعت بعد از عمل از دراز کشیدن و خم شدن خوددرای نمود.

تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از فعالیت های شدید بدنی بپرهیزید. فعالیت زیاد و سنگین، ضربان قلب را افزایش می دهد که سبب به جریان افتادن خون در ناحیه تزریقی می گردد. به جریان افتادن خون باعث می شود تا مواد بوتاکس به بخش های دیگری از صورت منتقل شود.

گرما نیز روی افزایش جریان خون موثر است. در نتیجه از رفتن به مکان های گرم مانند سونا، جکوزی، حمام آب داغ و نور آفتاب خودداری کنید.

از مصرف الکل و کافئین تا 24 ساعت بعد از عمل بپرهیزید. زیرا مصرف الکل خون را رقیق می کند و سبب ایجاد کبودی در محل تزریق می شود.

اگر بعد از تزریق قصد خوابیدن دارید، به هیچ وجه دمر یا به صورت نخوابید.

استفاده از کلاه یا لباس هایی که پیشانی را می پوشانند

برخی افراد برای مراقبت از بوتاکس پیشانی از کلاه یا لباس هایی که پیشانی را می پوشانند، استفاده می کنند. این کار به بوتاکس فشار وارد می کند و سبب پخش شدن بوتاکس به سایر نواحی می گردد. در نتیجه از پوشاندن پیشانی با هر وسیله ای خودداری کنید.

تا 48 ساعت بعد از تزریق، فعالیت ها و وزرش های سنگین را کنار بگذارید.

اگر پزشک دارو تجویز کرده است، حتما به موقع آن ها را مصرف نمایید.

تا 24 ساعت بعد از تزریق از زدن آب به مناطق تزریق شده جدا خودداری کنید.

نکات مفیدی که در ادامه مطلب بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد بیان می شود را از دست ندهید.

استفاده از کلاه یا لباس هایی که پیشانی را می پوشانند
استفاده از کلاه یا لباس هایی که پیشانی را می پوشانند

استحمام بعد از تزریق بوتاکس چگونه است؟

استحمام یکی از موارد مهم مراقبتی بعد از عمل بوتاکس می باشد. استحمام 24 ساعت بعد از تزریق هیچ گونه مانعی ندارد اما نکته ای که باید به آن توجه داشت، گرمای زیاد آب و محیط حمام است. در صورتی که دمای آب زیاد باشد، باعث تغییر حالت ماده تزریقی می گردد و نتیجه کار بوتاکس را خراب می کند. در نتیجه سعی کنید از برخورد آب داغ با بوتاکس بپرهیزید و داخل حمام نیز نباید زیاد بخار جمع شود.

در چه فواصل زمانی باید تزریق بوتاکس را تکرار کرد؟

یکی از مزایای بوتاکس، امکان تکرار آن است. اما این تکرار نباید بلافاصله بعد از اتمام بوتاکس قبلی انجام شود. پزشکان متخصص توصیه کرده اند که فرد می تواند هر 6 ماه یک بار برای تجدید بوتاکس اقدام نماید.

آیا تزریق بوتاکس محدودیت سنی دارد؟

برای تزریق بوتاکس نیازی نیست فرد به سن خاصی برسد و بسته به نوع عضله و نوع پوست ممکن است برخی افراد در سنین پایین نیز بتوانند از مزایای این عمل بهره ببرند.

هر چه تزریق بوتاکس زودتر انجام شود نتایج بهتری را خواهد داشت. تزریق بوتاکس بر خلاف روش های دیگری مانند لایه برداری است که نیاز به چین و چروک های تثبیت شده دارند.

در نتیجه در هر سن و زمانی فرد می تواند بوتاکس کند. اما یک استثنا برای افراد در دوره بلوغ وجود دارد. تزریق بوتاکس سبب فلج شدن عضلات می گردد و ممکن است از رشد جلوگیری نماید. در نتیجه بهتر است در زمان بلوغ و قبل از آن عمل بوتاکس انجام نشود.

آیا تزریق بوتاکس محدودیت سنی دارد؟
آیا تزریق بوتاکس محدودیت سنی دارد؟

آیا بوتاکس باعث ایجاد چین و چروک های جدید می شود؟

سم بوتولینوم در دراز مدت چین و چروک ها را کاهش می دهد و این تصور که این سم سبب افزایش چین و چروک ها می شود، اشتباه است. بعد از تزریق بوتاکس، چین و چروک ها بعد از 3 الی 10 روز از بین می روند و صورت فرد حداقل 10 سال جوان تر به نظر می رسد. بعد از گذشت مدت 6 ماه الی 4 سال اثر بوتاکس از بین می رود.

با توجه به این که فرد به چهره بدون چروک خود عادت کرده است، ممکن است بعد از بر طرف شدن اثرات تزریق، چین و چروک ها بیشتر نمایان شوند و بیشتر به چشم بخورند. در حالی که این تصور نادرست است زیرا سم بوتولین در دراز مدت چین و چروک ها را کاهش می دهد.

رابطه مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس و مهارت پزشک

انتخاب پزشکی که ماهر و آموزش دیده باشد، بسیار مهم است. پزشک متخصص عمل بوتاکس باید علاوه بر مهارت، تجربه بالایی نیز در این زمینه داشته باشد.

یک پزشک خوب باید مراقبت های قبل از تزریق را به خوبی به فرد گوشزد نماید تا از بروز عوارض احتمالی جلوگیری شود. همچنین مراقبت های قبل و بعد از تزریق در نتایج بوتاکس بسیار تاثیر گذار است.

هشدار: در آرایشگاه بوتاکس نکنید!

برای تزریق بوتاکس حتما به مراکز و کلینیک های معتبر مراجعه کنید. امروزه در آرایشگاه ها انجام عمل های زیبایی بسیار مرسوم شده است.

باید گفت که وزارت بهداشت و درمان کشور استفاده از مواد بوتاکس را فقط برای پزشکان متخصص، مجاز اعلام کرده است که باید عمل بوتاکس زیر نظر این پزشکان و در مراکز معتبر مانند کلینیک ها و بیمارستان ها انجام شود.

تزریق بوتاکس پیشانی در آرایشگاه ها و مراکز نامعتبر که توسط افراد بدون مهارت و بدون تجربه انجام می گیرد، می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای فرد در بر داشته باشد.

مراکز نامعتبر از مواد غیر استاندارد و فیک استفاده می کنند که برای تزریق آن ها هیچ مجوزی ندارند. تهیه مواد صل بوتاکس تنها توسط پزشکان و با ارائه نسخه انجام می گیرد.

در نتیجه مراکز نامعتبر، مواد را به صورت قاچاقی تهیه می کنند که تقلبی و غیر استاندارد می باشند. این مواد غیر استاندارد عوارضی مانند آلرژیِک های حاد ایجاد می کنند.

انجام بوتاکس در مراکز نا معتبر عوارضی مانند افتادگی پلک، ایجاد دو بینی و عدم تقارن صورت را به همراه دارد. در صورت ایجاد این عوارض، مراکز نامعتبر توان درمان و پیشگیری از آن را ندارند و مسئولیتی نیز در قبال آن بر عهده نمی گیرند.

تاثیر مشکلات هورمونی در میزان ماندگاری بوتاکس چگونه است؟

امروزه افزایش هورمون ها و اختلالات دوران قاعدگی، زندگی بسیاری از زنان را تحت تاثیر خود قرار داده است و مشکلات زیادی را ایجاد نموده است.

ماندگاری بوتاکس نیز تحت تاثیر این هورمون ها قرار می گیرد و میزان آن را بسیار کاهش می دهد. اختلالات هورمونی موجب بالا رفتن سطح استروژن و در نتیجه موجب آسیب به پوست و پیری زود رس می گردد. همچنین میزان متابولیسم را در بدن افزایش می دهد که این امر سبب کاهش ماندگاری بوتاکس پیشانی می گردد.

قبل از انجام عمل بوتاکس بهتر است مشکلات هورمونی را در بدن خود شناسایی کنید و میزان آن را کنترل نمایید. برای انجام این کار به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا با انجام آزمایشاتی میزان هورمون بدن شما را بسنجد و در صورت لزوم، داروهای کنترل کننده تجویز نماید.

کنترل میزان هورمون در بدن، میزان بازدهی و طول عمر بوتاکس را افزایش می دهد و از تکرار مجدد آن و هزینه های اضافی جلوگیری می کند.

همچینین عملکرد خوب غده تیروئید در بدن، در شادابی و لطافت پوست موثر است. در نتیجه قبل از اقدام به تزریق بوتاکس، برای رفع مشکلات تیروئیدی خود اقدام نموده و آزمایشات لازم را انجام دهید.

تاثیر مشکلات هورمونی در میزان ماندگاری بوتاکس چگونه است؟
تاثیر مشکلات هورمونی در میزان ماندگاری بوتاکس چگونه است؟

با نوشتار بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد همراه شما هستیم.

کدام ژل برای تزریق بوتاکس مناسب است؟

انتخاب نوع ژل با توجه به عمق چین ها و خطوط صورت می گیرد. برای بوتاکس خطوط عمیق تر، از موادی با ماندگاری بالا و برای خطوط کم عمق از ژل هایی با ماندگاری کوتاه استفاده می گردد. برای مثال برای رفع چین های ناحیه خط اخم یا خنده که میزان عمق کمتری دارند، از ژل هایی با غلظت کم استفاده می شود.

ژل هایی که دارای ماده هیالورونیک می باشند، عوارض کمتر و ماندگاری حدود 9 ماه تا 1 سال را دارند. این نوع ماده به علت جذب سریع از بهترین مواد بوتاکس می باشد. پس برای تزریق بوتاکس، ژل های هیالورونیک اسید با کمترین عوارض و بیشترین ماندگاری گزینه مناسبی است. البته همه انواع مواد تزریقی بوتاکس باید برند معتبر و تاییدیه از سازمان بهداشت جهانی داشته باشند.

کدام ژل برای تزریق بوتاکس مناسب است؟
کدام ژل برای تزریق بوتاکس مناسب است؟

علت سردرد بعد از بوتاکس چیست؟

در مواردی برخی افراد بعد از تزریق بوتاکس دچار سردرد می شوند که این سردرد در واقع موقتی بوده و بعد از مدتی از بین خواهد رفت. هرچند فرد ممکن است بعد از عمل، سردردهای موقتی داشته باشد. اما در برخی موارد بوتاکس جنبه درمانی دارد و موجب درمان سردردهای ناشی از بیماری میگرن می گردد. کسانی که از سردردهای میگرن رنج می برند، می توانند با تزریق بوتاکس به  این سردردها خاتمه دهند.

 علت ایجاد سردرد بعد از بوتاکس:

  • انقباضات زیاد در عضلات صورت بعد از بوتاکس پیشانی
  • بروز خطای پزشک در طول تزریق که ممکن است بر اثر ضربه ناگهانی به استخوان پیشانی، فرد دچار سردرد شود.
  • وجود ناخالصی و مواد اضافی در مواد بوتاکس
  • تقلبی بودن مواد بوتاکس
 علت ایجاد سردرد بعد از بوتاکس:
علت ایجاد سردرد بعد از بوتاکس:

درمان سردردهای پس از تزریق بوتاکس

سردرد های ناشی از تزریق بوتاکس موقتی می باشند و بعد از مدتی از بین خواهند رفت. با این وجود تحمل این درد موقتی، آزار دهنده و استرس آور است و باید چاره ای برای آرام شدن آن اندیشید. در ادامه به ساده ترین و موثر ترین راهکارهای کنترل سردرد اشاره خواهیم داشت.

  1. مصرف دارو‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن
  2. کاهش دوز بوتاکس در جلسه بعدی
  3. سپری کردن زمان در محیط کم سر و صدا
  4. استراحت کردن
  5. عدم مصرف الکل
  6. اجتناب از درمان های پوستی مانند لایه برداری، اسکراب و پاکسازی تا زمانی که سردرد از بین برود.

جلوگیری از بروز سردردهای بعد از تزریق

با رعایت توصیه های زیر می توانید تا حدودی از بروز سردرد های ناشی از تزریق بوتاکس پیشانی جلوگیری کنید.

آرامش خود را قبل از عمل بوتاکس حفظ نمایید. عمل بوتاکس درد ندارد و هیچ خطری شما را تهدید نمی کند.

با پزشک خود در مورد هر گونه نگرانی مشورت کنید و نگرانی های خود را به او اطلاع دهید تا پزشک برای حفظ آرامش شما کمک کند.

قبل از تزریق، داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شوند را مصرف نکنید.

هر نوع دارویی که مصرف می کنید، به پزشک اطلاع دهید.

در صورتی که سیگار یا قلیان می کشید، 1 هفته قبل از تزریق، آن را کنار بگذارید. یکی از علل شایع سردردها مصرف سیگار و قلیان است.

بعد از تزریق بوتاکس پیشانی، کمپرس سرد فراموش نشود تا علاوه بر جلوگیری از ایجاد کبودی، از بروز سردرد نیز جلوگیری شود. توجه داشته باشید که کمپرس سرد را نباید روی پیشانی، فشار یا حرکت دهید.

هیچ گونه فشار و حرکتی را در ناحیه بوتاکس شده وارد نکنید. حتی از لمس کردن با دست نیز بپرهیزید.

نحوه صحیح شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس باید نکاتی را هنگام شست و شوی صورت رعایت نمایید تا از بروز عوارض احتمالی جلوگیری شود. رعایت نکات زیر بعد از تزریق الزامی است:

  1. دمای آب
  2. نوع فشاری که به صورت وارد می کنید
  3. نوع مواد شوینده
  4. نحوه حرکت دست
نحوه صحیح شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس
نحوه صحیح شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس

نتیجه گیری

به انتهای مقاله بوتاکس پیشانی بعد از چند روز جواب می دهد رسیدیم. برای این که نتیجه نهایی تزریق بوتاکس پیشانی رضایتبخش باشد، باید تمام موارد و توصیه هایی را که در این مقاله عنوان نمودیم، رعایت کنید.

ممکن است فردی بدون توجه به مواردی مانند انتخاب بهترین پزشک، انتخاب مراکز معتبر تزریق بوتاکس، رعایت نکات قبل و بعد از تزریق و توجه به نوع مواد تزریقی اقدام به تزریق بوتاکس پیشانی نماید.

در این صورت با عوارض بدی مواجه می شود و از نتیجه  کلی کار ناراضی خواهد بود. در این شرایط فرد از تجربه بد خود نسبت به عمل بوتاکس برای دوستان خود می گوید و ترس و واهمه ای را برای آنان ایجاد می کند.

تزریق بوتاکس روشی ایمن برای جوانسازی پوست است که کمترین عوارض را برای فرد ایجاد می کند. توصیه می شود با مطالعه این مقاله، از مزایای بوتاکس پیشانی مطلع شده و برای انجام عمل تزریق بوتاکس پیشانی، اطلاعات کاملی را دریافت کنید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید