میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ
پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ

لیست موضوعات

پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ

در این نوشتار علمی پزشکی، قصد داریم تا شرح مفصل و کاملی را بر روی موضوع پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ داشتیم باشیم و مهم ترین موارد مربوط به پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ را برای شما همراهان گرامی توضیح دهیم. از شما عزیزان درخواست داریم تا انتهای این مقاله ی کاربردی با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد میکرونیدلینگ می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02122930161

موضوع زیبایی از مبحث هایی است که به جز بحث سلامتی درونی بدن، برای افراد زیادی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. خیلی از افراد و به ویژه زمانی که به سنین بالا وارد شده و شاهد تغییراتی در شرایط ظاهر خود می شوند، به دنبال شیوه هایی برای بالا بردن زیبایی ظاهری خود و همچنین رفع مشکلاتی مانند عارضه های پوستی می باشند.

در این رابطه و برای این که افراد بتوانند ظاهر خود را جوان تر و همچنین زیباتر نمایند، شیوه های مختلفی وجود دارد که یکی از این روش ها، متد میکرونیدلینگ می باشد. این روش در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد و به خصوص خانم ها قرار گرفته است.

در خصوص میکرونیدلینگ، پرسش های زیادی در ذهن افراد وجود دارد و آن ها مایل هستند تا بهترین و منطقی ترین پاسخ ها را دریافت نمایند.

ما در مقاله ی خود که دارای عنوان پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ می باشد، قصد داریم که اصلی ترین پرسش هایی که ممکن است تا ذهن افراد علاقه مند به این روش جوانسازی را مشغول نماید را خدمت شما عزیزان مطرح نماییم و همزمان با ارائه این پرسش ها، پاسخ های مناسبی نیز برای آن ها ارائه خواهیم نمود.

از شما درخواست داریم تا در بخش های مختلف این مقاله با ما همراه باشید.

مشورت با افراد متخصص و دارای تجربه 

قبل از این که وارد مباحث اصلی و تخصصی مقاله ی پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ شویم، ذکر یک نکته را ضروری می دانیم. در هر شرایط و سن و سالی که تصمیم دارید، شیوه های جوانسازی مانند میکرونیدلینگ را مورد انتخاب و اجرای خود قرار دهید، بهتر است که این کار را به افراد متخصص و دارای تجربه ی کافی بسپارید.

در این صورت مطمئناً نتیجه های بسیار مطلوب و خوبی را دریافت خواهید نمود. لازم است در این مسیر، تحقیقات مناسبی را در زمینه ی پزشک متخصص این حوزه صورت دهید تا در نهایت با تجربه ترین و با سابقه ترین آن ها را مورد گزینش قرار دهید. این افراد ماهر و متبحر می توانند شیوه های جوانسازی پوست شما را به بهترین نحو ممکن انجام داده و در کنار اجرای این روش ها، مناسب ترین راهنمایی ها را نیز به شما ارائه کنند.

مشورت با افراد متخصص و دارای تجربه 
مشورت با افراد متخصص و دارای تجربه

در ادامه و برای بسط بهتر موضوع مقاله که در زمینه ی پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ می باشد، اصلی ترین پرسش ها و سوال های این مقاله را در قسمت ها و تیترهای جداگانه ای مطرح می نماییم و قسمت به قسمت و به صورت تدریجی به آن ها پاسخ خواهیم داد.

از شما سروران گرامی درخواست داریم تا پایان توضیحات مربوط به پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ با ما همراه باشید.

مهم ترین تیترها و سوال های مربوط به مقاله ی پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ به شرح ذیل می باشند:

آیا در زمینه ی نحوه ی علمکرد شیوه ی میکرونیدلینگ اطلاعاتی دارید؟

آیا شیوه ی درمانی میکرونیدلینگ دارای عوارضی می باشد؟

تعداد جلسه های مربوط به اجرای روش درمانی میکرونیدلینگ

آیا برای درمان و رفع نمودن انواع اسکار می توانیم از شیوه های ترکیبی استفاده نماییم؟

آیا در زمینه ی مهم ترین کاربردهای مربوط به شیوه ی میکرونیدلینگ اطلاعاتی دارید؟

میزان درد در شیوه ی میکرونیدلینگ

آیا در اجرای شیوه ی جوانسازی میکرونیدلینگ امکان زخم شدن پوست صورت وجود دارد؟

مجموعه اقدام ها و نکته های مهم بعد از اجرای شیوه ی میکرونیدلینگ کدام موارد می باشند؟

شرایط آفتاب گرفتن بعد از انجام میکرونیدلینگ

آیا می دانید که چه افرادی مجاز به اجرای شیوه ی درمانی و جوانسازی میکرونیدلینگ نمی باشند؟

میزان استراحت مورد نیاز بعد از اجرای روش میکرونیدلینگ چه مدت می باشد؟

آیا در زمینه ی مهمترین تفاوت های میان میکرودرم و روش میکرونیدلینگ اطلاعاتی دارید؟

انواع ترمیم کننده ها و کرم های مورد کاربرد بعد از شیوه ی میکرونیدلینگ کدام موارد می باشند؟

سخن پایانی

 

آیا در زمینه ی نحوه ی علمکرد شیوه ی میکرونیدلینگ اطلاعاتی دارید؟

در بخش ابتدایی از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ، قصد داریم تا چگونگی عملکرد این روش زیباسازی را خدمت شما عزیزان توضیح دهیم. لطفا در توضیح این شیوه ی جوانسازی پوست، با ما همراه باشید.

در این شیوه از از دستگاهی برقی که بسیار مشابه شارژر نیز می باشد، استفاده می نمایند. سر این تجهیزات شبیه قلم می باشد. در قسمت جلویی آن سوزن هایی یک بار مصرف را متصل می نمایند.

آیا در زمینه ی نحوه ی علمکرد شیوه ی میکرونیدلینگ اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی نحوه ی علمکرد شیوه ی میکرونیدلینگ اطلاعاتی دارید؟

در ابتدا ناحیه ای از بدن فرد که قرار است تا تحت میکرونیدلینگ واقع شود را به صورت موضعی بی حس می نمایند.

در ادامه، پزشک متخصص باید درجه مربوط به سوزن های مورد کاربرد را تعیین نماید. میزان فشار و ضربه هایی که قرار است به کمک سوزن ها و به واسطه ی حضور پزشک متخصص وارد شوند نیز باید مشخص شوند.

ممکن است که این اقدام های صورت گرفته از سوی پزشک با مقداری درد و ایجاد زخم هایی ریز در آن ناحیه همراه باشند که البته جای هیچ گونه نگرانی برای افراد تحت درمان وجود ندارد.

بعد از این که زخم های سطحی روی پوست فرد ایجاد شدند، مرحله های مربوط به تولید کلاژن ها نیز آغاز شده و به این ترتیب، مشکلات پوستی فرد بر طرف شده و وضعیت ظاهری ایشان با زیبایی بیشتری همراه خواهد شد.

تولید مجدد کلاژن های پوستی

به طور کلی مهم ترین تاثیرات ناشی از شیوه ی درمانی میکرونیدلینگ مربوط به تولید مجدد کلاژن های پوستی می باشد که همین امر سبب جوانسازی و بالا رفتن میزان طراوت در پوست فرد می شود.

تولید مجدد کلاژن های پوستی
تولید مجدد کلاژن های پوستی

یکی از سوالاتی که معمولا افراد در مورد شیوه ی درمانی میکرونیدلینگ مطرح می نمایند، در خصوص بی حس نمودن پوست ایشان در مرحله های مختلف اجرای این شیوه می باشد. پاسخ ارائه شده در این زمینه مثبت می باشد. به این معنی که این روش یعنی شیوه ی میکرونیدلینگ با بی حسی موضعی همراه می باشد.

تولید مجدد کلاژن های پوستی
تولید مجدد کلاژن های پوستی

از شما عزیزان درخواست می شود که در بخش های بعدی از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ نیز با ما همراه باشید.

آیا شیوه ی درمانی میکرونیدلینگ دارای عوارضی می باشد؟

همان طور که دقت داشتید؛ در بخش قبلی از نوشتار خود در خصوص پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ، چگونگی اجرای این متد زیباسازی را برای شما عزیزان بیان کردیم. اکنون و در ادامه ی متن خود قصد داریم تا سوال مهمی که معمولا دغدغه ذهنی افراد مختلف می باشد را حضور شما مطرح کرده و پاسخ مناسبی را به آن بدهیم.

لطفا در توضیح عوارض احتمالی که در روش میکرونیدلینگ وجود دارند، با ما همراه باشید.

در همین ابتدای بخش باید حضور شما عرض نماییم که برخی از علامت ها و نشانه هایی که بعد از اجرای میکرونیدلینگ رخ می دهند را نمی توانیم در گروه عارضه های مربوط به این روش به حساب آوریم. در حقیقت این ها عکس العمل هایی طبیعی از سوی بدن افراد می باشند که نشان می دهند، شیوه ی مورد نظر در حال فعالیت روی پوست فرد بوده و ایشان باید منتظر نتیجه های مناسب این روش باشد.

آیا شیوه ی درمانی میکرونیدلینگ دارای عوارضی می باشد؟
آیا شیوه ی درمانی میکرونیدلینگ دارای عوارضی می باشد؟

ممکن است که بعد از اجرای روش میکرونیدلینگ، مقدار سطح پوست فرد با زخم هایی سطحی و یا قرمز شدن همراه باشد که همه ی این ها به صورت موقتی و در واقع از عکس العمل های بدن شخص بوده و در مدتی کوتاه از بین می روند.

نباید در مورد علامت ها نگرانی داشته باشید

بنابراین نباید در مورد این علامت ها نگرانی داشته باشید. به طور معمول نشانه هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم و در روزهای آغازین بعد از اجرای میکرونیدلینگ دیده می شوند، بعد از مدتی بین 3 الی 6 روز از بین می روند.

در اینجا می توانیم خبری خوش را برای خانم هایی که شیوه ی میکرونیدلینگ را انتخاب نموده و به اجرا می گذارند، بگوییم و آن این که آن ها مجاز هستند تا بعد از طی شدن 3 روز از اجرای میکرونیدلینگ، از مواد آرایشی استفاده نمایند و بخش هایی از پوست خود را که مایل هستند، با برخی از کرم های پوشش دهنده مورد پوشش قرار دهند.

به شما عزیزان توصیه می نماییم که به منظور دریافت بهترین نتیجه ها از اجرای شیوه ی میکرونیدلینگ، این روش درمانی را تحت نظارت پزشکی با تجربه و متخصص انجام دهید.

نباید در مورد علامت ها نگرانی داشته باشید
نباید در مورد علامت ها نگرانی داشته باشید

لطفا در قسمت های آتی از مقاله ی پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ نیز ما را همراهی نمایید.

تعداد جلسه های مربوط به اجرای روش درمانی میکرونیدلینگ

موضوع دیگری که به طور معمول از سوی افراد تحت درمان با روش میکرونیدلینگ مورد سوال قرار می گیرد، تعداد جلسه های مربوط به اجرای شیوه ی میکرونیدلینگ می باشد.

در این زمینه باید حضور شما عزیزان عرض نماییم که افراد برای این که نتایج مثبت خوبی را از این روش درمانی یعنی میکرونیدلینگ دریافت نمایند، به تعداد جلسه هایی بین 3 الی 7 جلسه نیاز دارند. برخی از افراد در قسمت هایی از پوست خویش دارای علامت هایی از زخم های سابق بوده که برای آن ها عنوان اسکار استفاده می شود.

بسته به این موضوع که سایز و عمق این نشانه ها و اسکارها تا چه اندازه باشد، تعداد جلسه های مربوط به میکرونیدلینگ نیز متغیر خواهد بود. البته معمولا نهایت تعداد این جلسه ها همان 7 جلسه می باشد.

نکته ی دیگری که بهتر است، همراه تعداد جلسه های میکرونیدلینگ بیان نماییم، این است که افراد باید فاصله زمانی مناسبی را بین هر یک از جلسه های میکرونیدلینگ رعایت نمایند. معمولا میزان زمان مناسب که بهتر است، بین هر کدام از جلسه های میکرونیدلینگ در نظر گرفته شود، چیزی در حدود 60 روز می باشد.

لطفا قسمت های بعدی از مقاله ی پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ را از دست ندهید و در ادامه با ما همراه باشید. در قسمت های دیگر این متن، قصد داریم تا موارد مهم دیگری که در رابطه با پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ می باشند را برای شما همراهان گرامی توضیح دهیم.

تعداد جلسه های مربوط به اجرای روش درمانی میکرونیدلینگ
تعداد جلسه های مربوط به اجرای روش درمانی میکرونیدلینگ

آیا برای درمان و رفع نمودن انواع اسکار می توانیم از شیوه های ترکیبی استفاده نماییم؟

همان گونه که مشاهده فرمودید، در قسمت پیشین از نوشتار خود با عنوان پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ، عوارض احتمالی روش میکرونیدلینگ به همراه تعداد جلسه هایی که برای آن مورد نیاز می باشد را حضور شما توضیح دادیم.

اکنون و در قسمت دیگری از این مقاله ی علمی، بنا داریم تا شیوه هایی ترکیبی برای درمان و رفع مدل های مختلفی از اسکار را خدمت شما همراهان گرامی تشریح نماییم.

از شما دعوت می شود که در توضیحات این شیوه و ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

برخی از افراد دارای یک یا تعدادی اسکار در بخش هایی از پوست خود و به ویژه در ناحیه ی صورت هستند. بعضی از این اسکارها از سایز بالا و یا عمق نسبتاً زیادی برخوردار می باشند. به همین دلیل و برای این که شیوه ی میکرونیدلینگ برای آن ها بهترین اثربخشی را داشته باشد، این اشخاص می توانند از روش های ترکیبی استفاده نمایند.

به این صورت اسکارها و یا جای جوش هایی که روی سطح پوست آن ها باقی مانده است، بهتر مورد رفع شدن قرار می گیرند.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که این موضوعات و به کارگیری برخی از روش ها به صورت ترکیبی و به همراه شیوه ی میکرونیدلینگ، مواردی هستند که باید از سوی پزشک متخصص تشخیص داده شده و مورد انتخاب قرار گیرند.

پزشک متخصص می تواند تعداد شیوه های درمانی و نحوه ی انجام هر کدام از آن ها را تعیین نماید

پزشک متخصص می تواند تعداد شیوه های درمانی و نحوه ی انجام هر کدام از آن ها را تعیین نماید و آن ها را روی پوست فرد مورد نظر اجرا نماید.

در نهایت و زمانی که فرد، دوره ی زمانی مربوط به این روش های ترکیبی را طی می نماید، به پوستی صاف، شفاف و بسیار زیبا دست پیدا خواهد کرد.

پزشک متخصص می تواند تعداد شیوه های درمانی و نحوه ی انجام هر کدام از آن ها را تعیین نماید
پزشک متخصص می تواند تعداد شیوه های درمانی و نحوه ی انجام هر کدام از آن ها را تعیین نماید

برخی از موارد درمانی که در جلسه های میکرونیدلینگ به افراد پیشنهاد شده و از آن ها به عنوان درمان های تکمیلی استفاده می شود، گزینه های ذیل می باشند:

  • ساب سیژن
  • تزریق ژل یااِلانسه
  • و پیلینگ شیمیایی

از شما عزیزان درخواست داریم که بخش های بعدی این مقاله در مورد پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ را از دست ندهید و در ادامه نیز با ما همراه باشید. در قسمت های آتی این مقاله تصمیم داریم تا موضوعات مهم و کاربردی دیگری را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

آیا در زمینه ی مهم ترین کاربردهای مربوط به شیوه ی میکرونیدلینگ اطلاعاتی دارید؟

همان گونه که ملاحظه فرمودید، در قسمت قبلی شیوه های ترکیبی برای از میان بردن اسکارها و جای باقیمانده از برخی جوش ها را به همراه روش میکرونیدلینگ مورد بررسی قرار دادیم. اینک و در بخش دیگری از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ، قصد داریم که اصلی ترین کاربردهای این شیوه ی زیباسازی را برای شما عزیزان تشریح نماییم.

آیا در زمینه ی مهم ترین کاربردهای مربوط به شیوه ی میکرونیدلینگ اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی مهم ترین کاربردهای مربوط به شیوه ی میکرونیدلینگ اطلاعاتی دارید؟

از شما دعوت می نماییم که در توضیح کاربردهای اصلی روش میکرونیدلینگ با ما همراه باشید.

از اصلی ترین موارد کاربرد این شیوه می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

از بین بردن لک های سطحی

شفاف کردن و روشن کردن پوست

از بین بردن جوش های زیر پوستی

و دیگر موارد

معمولا زمانی که افراد شیوه ی میکرونیدلینگ را روی پوست خود مورد اجرا قرار می دهند، نتیجه های بسیار مطلوبی را از این روش کسب می نمایند.

از اصلی ترین موارد کاربرد این شیوه می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:
از اصلی ترین موارد کاربرد این شیوه می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

این شیوه دارای کاربردهای دیگری نیز می باشد که عبارت هستند از:

بستن منافذ باز پوست

درمان اسکار

درمان جای جوش

در خصوص این موارد باید حضور شما عزیزان بیان نماییم که به هر میزانی که شما نتیجه های مثبتی را از میکرونیدلینگ دریافت می نمایید، میزان ماندگاری تاثیرات آن نیز بیشتر می شود. در حقیقت باید به شما عزیزان بگوییم که این شیوه بازگشت پذیر نمی باشد و تقریبا در گروه روش های ماندگار قرار دارد.

بیشترین اثر بخشی این روش درمانی برای موارد ذیل می باشد:

درمان اسکار

درمان جای جوش

یک نکته در این قسمت حائز بیان می باشد و آن مربوط به مقدار درصد اثربخشی و میزان بهبودی آثار مربوط به اسکارها و جای جوش ها می باشد. در حقیقت ما نمی توانیم به صورت عددی، یک مقدار درصد را برای میزان بهبودی با این روش بیان نماییم.

اما بر اساس نظراتی که از سوی پزشک های متخصص و همچنین افراد تحت درمان دریافت شده است، این یک شیوه ی بسیار عالی و اثربخش می باشد.

افراد می توانند مشاوره های رایگانی را از کلینیک های درمانی دریافت نمایند، البته باز هم از شما عزیزان درخواست داریم تا در انتخاب کلینیک مورد نظر و همچنین گزینش پزشک متخصص و متبحر، تحقیقات لازم را صورت دهید تا موفق به کسب بهترین نتیجه ها از این شیوه ی درمانی شوید.

بیشترین اثر بخشی این روش درمانی برای موارد ذیل می باشد:
بیشترین اثر بخشی این روش درمانی برای موارد ذیل می باشد:

لطفا در بحث های بعدی این مقاله نیز ما را همراهی نمایید.

میزان درد در شیوه ی میکرونیدلینگ:

موضوعی که معمولا از سوی برخی از مراجعه کنندگان در مورد روش میکرونیدلینگ سوال می شود، این است که آیا اجرای این روش درمانی با درد همراه می باشد یا خیر. در این رابطه باید به شما عزیزان بگوییم که در مواقعی که از بی حسی موضوعی استفاده شده و روش میکرونیدلینگ مورد اجرا قرار می گیرد، افراد دردی را احساس نخواهند کرد.

این موضوع در تمام طول دوره ی درمان به شیوه ی میکرونیدلینگ برقرار می باشد.

آیا در اجرای شیوه ی جوانسازی میکرونیدلینگ، امکان زخم شدن پوست صورت وجود دارد؟

در مجموعه پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ، یکی از مواردی که همواره به عنوان دغدغه ذهنی افراد مراجعه کننده مورد سوال واقع می شود، بحث احتمال زخم شدن پوست صورت افراد می باشد.

در این رابطه باید به شما عزیزان بگوییم که برای اجرای روش میکرونیدلینگ، از سوزن های بسیار ریزی استفاده می شود و به واسطه ی به کارگیری این سوزن ها، زخم هایی خیلی ریز و به صورت روزنه هایی کوچک ایجاد می شوند.

البته ما نمی توانیم این سوراخ های ریز ایجاد شده را به عنوان زخم در نظر بگیریم. در نتیجه زخم هایی با سایزهای بزرگ تر در شیوه ی درمانی میکرونیدلینگ وجود ندارند.

برای این که بتوانید مناسب ترین نتیجه ها را از این روش به دست آورید، باید در مورد پزشک متخصصی که قرار است تا شیوه ی میکرونیدلینگ را مورد اجرا قرار دهد، تحقیق نمایید و به افرادی که از سابقه و تجربه ی بالا برخوردار می باشند، مراجعه نمایید.

از شما عزیزان دعوت می شود تا بخش های بعدی مقاله ی پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ را مورد مطالعه قرار دهید.

آیا در اجرای شیوه ی جوانسازی میکرونیدلینگ، امکان زخم شدن پوست صورت وجود دارد؟
آیا در اجرای شیوه ی جوانسازی میکرونیدلینگ، امکان زخم شدن پوست صورت وجود دارد؟

مجموعه اقدام ها و نکته های مهم بعد از اجرای شیوه ی میکرونیدلینگ کدام موارد می باشند؟

همان طور که ملاحظه فرمودید؛ در قسمت قبلی از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ، در مورد ایجاد زخم های احتمالی با این روش و احساس درد در اجرای شیوه ی میکرونیدلینگ با شما همراهان عزیز صحبت نمودیم. اکنون و در بخش دیگری از نوشتار خود تصمیم داریم تا لیستی از مهم ترین نکته ها و اصلی ترین اقدام هایی که می بایست بعد از روش میکرونیدلینگ مورد رعایت قرار گیرند را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

مجموعه اقدام ها و نکته های مهم بعد از اجرای شیوه ی میکرونیدلینگ کدام موارد می باشند؟
مجموعه اقدام ها و نکته های مهم بعد از اجرای شیوه ی میکرونیدلینگ کدام موارد می باشند؟

از شما درخواست داریم تا در تشریح این نکته های مهم برای دریافت بهترین نتیجه ها از روش میکرونیدلینگ با ما همراه باشید.

مهم ترین اقدام ها و نکته هایی که می بایست آن ها را بعد از شیوه ی میکرونیدلینگ انجام دهید، موارد ذیل می باشند:

سعی نمایید دست کم تا 24 ساعت پوست خود را مورد شست و شو قرار ندهید.

در بیشتر موارد، پزشک متخصص استعمال برخی از پمادها را برای استفاده بعد از میکرونیدلینگ مورد تجویز قرار می دهد. بهتر است، این مواد مصرف شده را پیش از رفتن به رختخواب و به آرامی پاک نمایید. بهتر است، برای این کار از دستمال کاغذی استفاده نمایید. بعد از این اقدام باید از کرم های ترمیم کننده ای که پزشک متخصص برای شما تجویز نموده است، استفاده نمایید.

مواد و کرم هایی که به عنوان ترمیم کننده مورد تجویز قرار گرفته اند را بهتر است به صورت روزانه و در هر روز، 3 مرتبه مصرف نمایید. برای این که بتوانید از انواع ضد آفتاب ها نیز بهره مند شوید، بهتر است که بین مصرف این کرم ها و انواع ضد آفتاب ها دست کم 15 دقیقه زمان صرف نمایید.

بهتر است تا مصرف انواع ترمیم کننده هایی که برای شما تجویز شده اند را تا زمانی که قرمزی روی پوست شما باقی مانده است، ادامه دهید.

زمانی که قرمزی های پوست شما به طور کامل برطرف شدند، می توانید به جای به کارگیری این مواد ترمیم کننده، از انواع کرم های مرطوب کننده که باید میزان و دستور مصرف آن ها را از پزشک دریافت نمایید، استفاده کنید.

مهم ترین اقدام ها و نکته هایی که می بایست آن ها را بعد از شیوه ی میکرونیدلینگ انجام دهید، موارد ذیل می باشند:
مهم ترین اقدام ها و نکته هایی که می بایست آن ها را بعد از شیوه ی میکرونیدلینگ انجام دهید، موارد ذیل می باشند:

استعمال کرم های ضد آفتاب

البته در این دوره که قرمزی ها برطرف شده اند، می توانید استعمال کرم های ضد آفتاب را ادامه دهید. برای مصرف انواع ضد آفتابی که فاکتور حفاظتی آن ها 30 می باشد، می توانید آن ها را هر 3 ساعت 1 بار تکرار نمایید، اما اگر میزان فاکتور حفاظتی آن ها 50 می باشد، لازم است تا هر 5 ساعت یک بار مورد استعمال قرار داده شوند.

استعمال کرم های ضد آفتاب
استعمال کرم های ضد آفتاب

میزان مصرف آب و دیگر نوشیدنی های شما می بایست بین 7 الی 8 لیوان در طول هر شبانه روز باشد.

شما می توانید همان روز ابتدایی مربوط به انجام میکرونیدلینگ از آناناس استفاده نمایید. این میوه می تواند دارای اثرات مثبتی در بهبود زخم های ریز و سوراخ های مربوط به سوزن ها داشته باشد.

به هیچ عنوان در روزهای بعد از انجام میکرونیدلینگ؛ دخانیات، مشروبات الکلی و قلیان را استعمال نفرمایید.

به وجود آمدن جوش هایی ریز و سفید

اگر شاهد به وجود آمدن جوش هایی ریز و سفید در پوست خود بودید، تنها کافی است تا روی آن ها کمپرس گرم قرار دهید و این کار را بهتر است که روزانه 3 بار تکرار نمایید.

به طور معمول رنگ قرمزی که روی پوست افراد دیده می شود، بین 3 روز تا 2 هفته از میان می رود و این موضوع به شرایط پوست افراد وابسته می باشد.

شما مجاز نیستید تا انواع کرم های لکه بر، روشن کننده و لایه بردار پوست را بعد از اجرای میکرونیدلینگ مورد استفاده قرار دهید. در حقیقت این مورد را تا 7 روز باید رعایت کنید.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که فاصله ی زمانی بین هر کدام از جلسه های میکرونیدلینگ را رعایت نمایید و این جلسه ها را به هیچ عنوان به تعویق نیندازید.

به وجود آمدن جوش هایی ریز و سفید
به وجود آمدن جوش هایی ریز و سفید

شرایط آفتاب گرفتن بعد از انجام میکرونیدلینگ

موضوع دیگری که به طور معمول از سوی افراد سوال می شود و آن ها مایل هستند تا پاسخ دقیقی برای آن دریافت نمایند، این است که آیا می توانند بعد از انجام شیوه ی درمانی میکرونیدلینگ، آفتاب بگیرند.

در اینجا باید این مورد مهم را برای شما بیان نماییم که استفاده از سولاریم به هیچ عنوان برای شما مجاز نمی باشد و نباید این کار را انجام دهید. پس قرار گرفتن در معرض نور آفتاب ممنوع می باشد.

شرایط آفتاب گرفتن بعد از انجام میکرونیدلینگ
شرایط آفتاب گرفتن بعد از انجام میکرونیدلینگ

بنابراین یکی از نکته های اساسی بعد از اجرای میکرونیدلینگ این است که افراد از آفتاب گرفتن پرهیز نمایند.

علت این مسئله نیز در این است که پوست شما با انجام میکرونیدلینگ و به خاطر این که شروع به کلاژن سازی جدید نماید، دچار یک لایه برداری نسبتا عمیق شده است و به همین خاطر آفتاب گرفتن برای این افراد ممنوع می باشد.

تابش نور خورشید می تواند این اثرات را روی پوست شما داشته باشد:

باعث ایجاد تورم

سبب قرمزی

سوختگی

افزایش دوره نقاط

آسیب رسیدن به پوستی که تحت میکرونیدلینگ قرار گرفته است.

و غیره

از شما مخاطب گرامی تقاضا داریم که در قسمت های باقیمانده از نوشتار علمی پزشکی ، پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ نیز با ما همراه باشید.

آیا می دانید که چه افرادی مجاز به اجرای شیوه ی درمانی و جوانسازی میکرونیدلینگ نمی باشند؟

در قسمت دیگری از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ، قصد داریم تا افرادی که مجاز به انتخاب شیوه ی میکرونیدلینگ نمی باشند را حضور شما عزیزان معرفی نماییم.

مهم ترین اشخاصی که اجازه ی اجرای این شیوه ی درمانی را روی پوست خود ندارند و نباید این روش را انجام دهند، به شرح ذیل می باشند:

برخی از افراد، در سطح پوست خود دارای یک سری زخم و یا برش های عمیق و بزرگ می باشند و به همین خاطر برای جلوگیری از آسیب رسیدن بیشتر به پوست خود، بهتر است که شیوه ی میکرونیدلینگ را انجام ندهند. شاید دیگر روش های درمانی برای آن ها قابل اجرا باشد که این موضوع را نیز پزشک متخصص مورد تشخیص قرار می دهد.

خانم هایی که دوره های مربوط به بارداری و یا زمان شیردهی به نوزاد خود را طی می نمایند.

برخی از اشخاص که بر سطوحی از پوست خود دارای عفونت هایی می باشند، نیز مجاز به اجرای شیوه ی میکرونیدلینگ نیستند.

بهتر است در این باره با پزشک متخصص و با تجربه ای مشورت داشته باشید تا ایشان به شما بگوید که دارای شرایط و ملزومات مربوط به انجام میکرونیدلینگ هستید یا خیر؟

مهم ترین اشخاصی که اجازه ی اجرای این شیوه ی درمانی را روی پوست خود ندارند و نباید این روش را انجام دهند، به شرح ذیل می باشند:
مهم ترین اشخاصی که اجازه ی اجرای این شیوه ی درمانی را روی پوست خود ندارند و نباید این روش را انجام دهند، به شرح ذیل می باشند:

میزان استراحت مورد نیاز بعد از اجرای روش میکرونیدلینگ چه مدت می باشد؟

در بخش دیگری از موارد مربوط به پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ، تصمیم داریم تا میزان استراحت مورد نیاز در این متد درمانی را خدمت شما توضیح دهیم. خواهشمند است در توضیحات این قسمت نیز با ما همراه باشید.

زمانی که افراد تحت درمان توسط شیوه ی میکرونیدلینگ قرار می گیرند، پوست آن ها دچار مقداری التهاب می شود و زمانی که چند ساعتی از این شیوه می گذرد، به تدریج میزان قرمزی پوست آن ها نیز کم تر می شود.

پوست این افراد تا حدودا دو روز پس از انجام میکرونیدلینگ به رنگ صورتی باقی می ماند. افراد در این دوره ی زمانی و هنگامی که مشغول به استراحت می باشند، می توانند از برخی از کرم های ضد التهاب که پزشک برای آن ها در نظر گرفته است، استفاده نمایند. این کرم ها می توانند به خوبی مشکلات مربوط به التهاب پوست ایشان را رفع نمایند.

البته در مدتی که افراد دوره های استراحت و نقاهت خود را سپری می نمایند، قادر هستند تا کارهای معمول و فعالیت های روزانه خویش را انجام دهند. در واقع استراحت مطلقی برای آن ها مورد نیاز نمی باشد.

مجددا به شما مخاطب گرامی توصیه می نماییم که شیوه ی درمانی میکرونیدلینگ را نزد پزشکی متخصص انجام دهید که دارای سابقه ی درخشانی در این حوزه بوده و اغلب افرادی که این روش روی آن ها صورت گرفته است، نتیجه های بسیار خوبی را دریافت نموده باشند.

آیا در زمینه ی مهمترین تفاوت های میان میکرودرم و روش میکرونیدلینگ اطلاعاتی دارید؟

همان گونه که مشاهده فرمودید؛ در بخش پیشین از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ، شرایط دوره های استراحت بعد از اجرای این روش را برای شما بیان نمودیم. برخی از افراد به دنبال یافتن مهم ترین تفاوت های این روش و شیوه ی میکرودرم می باشند.

ما نیز در بخش دیگری از مقاله ی علمی پزشکی خود قصد داریم تا این تفاوت ها را بیان نماییم و آن ها را برای شما همراهان گرامی مورد توضیح قرار دهیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

در شیوه ی میکرودرم، شرایط اجرا به این گونه می باشد که لایه هایی از پوست که در سطح خارجی قرار دارند و به اصطلاح لایه های مرده ی پوست می باشند، برداشته میشوند . یعنی این لایه ها حذف می شوند.

در این روش از پودری با عنوان استات آلومینیوم استفاده می شود و آن را روی بخش هایی از پوست فرد می پاشند. در این شیوه از مکش نیز استفاده می شود که این مکش ها می توانند سبب اعمال ضربه هایی به پوست فرد شوند.

به این صورت لایه ای ظریف از سطح پوست فرد که به صورت مرده می باشد، برداشته می شود.

اما در شیوه ی میکرونیدلینگ، از ضربه های پیاپی و پر تعداد سوزن های بسیار ریز استفاده شده و این ضربه ها دارای فاصله ی زمانی خیلی کوتاهی می باشند. این ضربه ها می توانند پوست فرد را تحریک نمایند تا شروع کلاژن سازی تازه ای نماید.

همچنین در این شیوه ی درمانی یعنی میکرونیدلینگ، رگ های خونی نیز مورد تحریک قرار گرفته تا بتوانند خونرسانی بهتری را به آن ناحیه داشته باشند. در نهایت این شیوه می تواند سبب جوان شدن و بازسازی پوست آن ناحیه شود.

انواع ترمیم کننده ها و کرم های مورد کاربرد بعد از شیوه ی میکرونیدلینگ کدام موارد می باشند؟

در قسمت پایانی از نوشتار خود با عنوان پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ، قصد داریم تا اصلی ترین ترمیم کننده ها و کرم های مورد استفاده در روش میکرونیدلینگ را خدمت شما عزیزان بیان نماییم.

انواع ترمیم کننده ها و کرم های مورد کاربرد بعد از شیوه ی میکرونیدلینگ کدام موارد می باشند؟
انواع ترمیم کننده ها و کرم های مورد کاربرد بعد از شیوه ی میکرونیدلینگ کدام موارد می باشند؟

خواهشمند است در این قسمت نیز با ما همراه باشید.

موضوع تجویز نمودن کرم ها و ترمیم کننده های مختلف بستگی به نظر پزشک متخصص دارد. البته معمولا از انواع ترمیم کننده ها برای مقابله با رنگ قرمزی پوست و کبودی های ایجاد شده روی آن استفاده می نمایند ، در کنار آن ها از یک آنتی بیوتیک موضعی نیز استفاده می شود.

همراه این موارد ممکن است، برخی از کرم ها مانند: کرم های ویتامین سی و دیگر داروهایی که نقش کلاژن سازی دارند نیز مورد تجویز قرار گیرند. برخی از پزشک ها، قرص ویتامین سی را نیز برای این افراد تجویز می نمایند.

سخن پایانی

در این بخش، مجموعه توضیحات ما در زمینه ی پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ به پایان رسید. امید است، موارد مطرح شده در خصوص انجام روش میکرونیدلینگ برای شما همراهان گرامی مفید و مثمر ثمر بوده باشند و شما خواننده ی گرامی با مهم ترین موارد پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ به خوبی آشنا شده باشید.

باز هم به شما توصیه می نماییم که برای اجرای شیوه ی درمانی میکرونیدلینگ، با پزشکی متخصص و با تجربه مشورت نمایید و راهنمایی های دقیق را از ایشان دریافت نمایید.

از این که تا انتهای این نوشتار کاربردی در زمینه ی پرسش و پاسخ در مورد میکرونیدلینگ با ما همراه بودید، از همه ی شما عزیزان سپاسگزاریم.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید