میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

نتیجه نهایی تزریق چربی
نتیجه نهایی تزریق چربی

لیست موضوعات

نتیجه نهایی تزریق چربی

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع نتیجه نهایی تزریق چربی بپردازیم.

اگر قصد تزریق چربی را دارید میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان با کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد تماس حاصل فرمایید.

میل به زیبایی و جوان ماندن همواره یکی از دغدغه های بشر می باشد. علت این موضوع را می توان ذات انسان دانست که همواره از دیرباز تا کنون به دنبال یافتن راه هایی برای جوان ماندن بوده است.

نتیجه نهایی تزریق چربی
نتیجه نهایی تزریق چربی

اگر کمی به تاریخ بنگرید، می بینید که یکی از رویاهای کیمیا گران، رسیدن به اکسیر جوانی بوده و یا حتی در آثار به جا مانده از سنگ نوشته های مصریان نیز، آثار استفاده از روش های آرایشی برای جوان ماندن دیده می شود. یکی از مهمترین اعضای بدن که بیان گر زیبایی و جوانی افراد است پوست است که بیشترین تاثیر را بر زیبایی افراد دارد.

اما چه می شود کرد که با بالا رفتن سن تخریب اجزای شکل دهنده پوست آغاز می شود.

از جمله مهمترین این اجزا می توان به پروتئین‌های کلاژن والاستین اشاره نمود، که شاید بارها و بارها نام آن ها را در تبلیغات مربوط به محصولات پوست و زیبایی شنیده اید.

البته ذکر نکته ی دیگری هم در این بین لازم است و آن این است که،  سبک زندگی امروزی ما نیز خود می تواند نقش به سزایی در  پیرتر شدن صورت ما بگذارد.

اعمالی مانند سیگار کشیدن، ورزش نکردن، آلودگی های هوا، عدم مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید و تغذیه نامناسب نیز خود باعث شتاب دادن به روند پیر شدن و تحلیل رفتن پوست می شود.

در این مقاله ما با بررسی نشانه های پیری بوست، انواع روش های جوانسازی پوست را بیان کرده و در آخر نیز به بررسی نتیجه نهایی تزریق چربی می پردازیم.

سوالاتی که ما قصد داریم به آن ها پاسخ بدهیم به شرح زیر می باشد:

پیری پوست چه نشانه هایی دارد؟

چه زمانی باید برای جوانسازی پوست خود اقدام کنیم؟

چه روش هایی برای جوانسازی پوست وجود دارد؟

چند نوع روش کم تهاجمی برای جوانسازی پوست وجود دارد؟

روش جوانسازی پوست با لیزراندولیفت، چگونه است؟

تزریق ژل چیست؟

تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق چربی چیست؟

چه زمانی باید به تزریق چربی فکر کنیم؟

تزریق چربی چه مزایایی دارد؟

چه افرادی می توانند گزینه ای مناسبی برای تزریق چربی باشند؟

تزریق چربی در چه مواردی کاربرد دارد؟

تزریق چربی شامل چه مراحلی می باشد؟

آیا پس از انجام عمل تزریق چربی جای زخم ها باقی می ماند؟

نتیجه نهایی تزریق چربی و ماندگاری آن چگونه است؟

 

 

پیری پوست چه نشانه هایی دارد؟

برای پرداختن به موضوع پیری پوست، ابتدا بهتر است کمی بیشتر با ساختار پوست آشنا شویم. پوست از سه لایه نام های اپیدرم،درم وهیپودرم تشکیل شده است.

پیری پوست چه نشانه هایی دارد؟
پیری پوست چه نشانه هایی دارد؟

اپیدرم

اپیدرم که به آن روپوست نیز می گویند، خارجی ترین لایه از پوست می باشد، که می توانید آن را به راحتی ببینید. اپیدرم از سلول هایی به نام کراتینوسیتها به وجود آمده اند.

درم

درم یا لایه میانی، که این لایه شامل سلول های تولید کننده روپوست یا کراتینوسیتها، گیرنده های حسی، عروق خونی، غدد عرق، فولیکول موها، غددآپوکرین، غدد سباسه می باشد. در شکل زیر می توانید به طور کامل اجزای این لایه را مشاهده کنید.

هیپودرم

هیپودرم که به آن زیرپوست هم می گویند، از بافت های همبند و چربی تشکیل شده است. هیپودرم پوست ما را به عضله ها وصل می نماید .

افزایش سن روی تمام این لایه ها و بافت ها تاثیر می گذارد. به طور کل پیری پوست، با 4 علامت اصلی ظاهر می شود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

 

چین وچروک

چین و چروک یکی از واضح ترین علامت های پیری پوست است و درواقع بهتر است بگوییم که افراد پیر همواره با چین و چروک های روی صورتشان شناخته می شوند.

این چین و چروک ها، همان خطوط صورت هستند که تقریبا از سنین جوانی (حدود 25 سالگی) شروع به شکل گیری می کنند و در ابتدا زمانی که فرد در حال اخم کردن و یا خنده باشد، به چشم می آیند، ولی به مرور زمان با افزایش سن این خطوط عمیق تر شده و تبدیل به چین و چروک می شوند.

خطوط پوست ناشی از حرکات عضلات می باشند که همانطور که گفته شد، در ابتدا فقط در حالاتی ماننده خنده و اخم در صورت افراد دیده می شود، ولی به مرور زمان این خطوط تبدیل به چین و چروک گشته و حتی بدون حرکت عضلات صورت نیز دیده می شوند.

از بیشترین محل هایی که شاهد چین و چروک شدن پوست هستیم، می توان به پیشانی، دور چشم ها، کناره‌های بینی ولب ها و بین ابروهاکه به آن خط اخم نیز می گویند، اشاره نمود.

از درمان هایی که معمولا برای برطرف نمودن این چین و چروک ها استفاده می شود، می توان به  لیزردرمانی، کربوکسی تراپی، تزریق فیلریاژل، بوتاکس، هایفوتراپی، لیزراندولیفت و تزریق چربی اشاره نمود.

کاهش حجم

با افزایش سن از میزان پروتئین های مهم کلاژن والاستین کاسته می شود، که این سبب شل شدن پوست می گردد. همچنین از طرفی چربی های قسمت های گونه، اطراف لب و بینی، چشم ها، زوایای فک و چانه و حتی گیجگاه نیز تحلیل رفته و به صورت ما ظاهری خشک و اسکلتی می دهد. این موارد زمانی بیشتر به چشم می آیند، که سن فرد از 50 سال به بالا باشد.

از آنجایی که کاهش حجم  می تواند باعث چین و چروک شدن و از دست رفتن شادابی پوست صورت شود، بهتر است در سنین پایین تر اقدام به روش های جوانسازی پوست صورت گیرد، تا ظهور این علائم را به تاخیر اندازد.

از دست رفتن خاصیت آلاسیته پوست

اگر پوست خود را برای مدتی نیش گون بگیرید، متوجه می شوید که پوست سریعا به حالت اولیه خود بر می گردد، این موضوع دقیقا به همان حالت کشسانی پوست اشاره می کند، که متاسفانه با افزایش سن این خاصیت پوست کاهش می یابد.

دلیل کاهش خاصیت کشسانی پوست می تواند فرسودگی و از بین رفتن رشته های کلاژن و الاستین باشد. هرچند که نمی توان از نقش ژن های ما در این رابطه گذشت، ولی به طور کل از دست دادن کلاژن و الاستین بخشی از روند طبیعی پیری است و کاملا طبیعی می باشد.

البته از دست رفتن کلاژن و الاستین تا حدودی نیز می تواند به عادات ما در زندگی روزمره نیز برگردد، به طور مثال استفاده نکردن از کرم های ضد آفتاب در زمانی که در زیر نور خورشید قرار داریم و یا نقش منفی استرس بر روی بدن که نمی توان آن را انکار نمود

نکته

ذکر این نکته لازم است ، که استرس و در نتیجه تولید هورمون کورتیزل باعث ایجاد التهابات پوستی و تجزیه الاستین می شود. در هر حال تخریب رشته‌های کلاژن والاستین ، باعث کاهش استحکام و کشش پوست شده و مشکلاتی مانند خشک شدن و همچنین سفت شدن لایه های سطحی را به وجود می آورد.

از شایع ترین نقاطی که پوست آن خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد، می توان به پیشانی، دور لب، زیر چشم و کناره های فک اشاره نمود.

از جمله روش های جوانسازی،  می توان به لیزراندولیفت، پلاسماجت تراپی، CO2 فراکشنال، میکرونیدلینگ، اسکارلت، هایفوتراپی و اربیوم فراکشنال اشاره نمود.

نکته
نکته

تغییرات درلایه ‌های پوست

همانطور که گفته شد، پوست بدن از سه لایه اپیدرم، درم و هیپودرم تشیکل شده، که فرآیند پیری پوست، می تواند بر روی هر سه لایه مذکور تاثیر بگذارد.

لایه اول اپیدرم

لایه سطحی روپوست که به آن اپیدرم نیز گفته می شود، از چند لایه سلول تشکیل شده است، که به مرور زمان خشک و خشن شده و به اشعه مضر خورشید نیز حساس تر می شود. ایجاد لکه های متعدد و خال های می تواند از جمله تغییراتی باشد، که در اثر گذشت زمان روی این لایه رخ می دهد.

لایه دوم درم

این لایه که به آن لایه میانی نیز گفته می شود، در خود سلول های تولید کننده روپوست یا کراتینوسیتها، گیرنده های حسی، عروق خونی، غدد عرق، فولیکولموها، غددآپوکرین، غددسباسه را نگه می دارد.

همانطور که مشخص است، این لایه مهم ترین لایه پوست بوده که علاوه بر شکل دادن به پوست، وظیفه تامین رطوبت و حفظ و قوام آن را بر عهده دارد. بدیهی است که با تحلیل رفتن این لایه پوست خشک شده و شادابی خود را از دست می دهد.

لایه سوم هیپودرم

این لایه حاوی بافت پیوند و در اصطلاح پدهای چربی می باشد، که افزایش سن باعث تحلیل رفتن این لایه می شود. یکی از دلایل اصلی چروک شدن پوست نیز فرسودگی همین لایه می باشد.

چه زمانی باید برای جوانسازی پوست خود اقدام کنیم؟

پاسخ این سوال تا حد زیادی به شرایط و خلقیات و سبک زندگی شما بستگی دارد. درواقع باید گفت: این که چه زمانی علائم پیری برای شما آزار دهنده می شوند و این که تا کنون شما چه مقدار از پوست خود محافظت کرده اید، می تواند زمان فرآیند جوانسازی پوست شما را تعیین کند. شاید در حال حاضر خبری از پیری پوست در صورت شما نباشد

ولی این را بدانید که این یک مورد اجتناب ناپذیر است، از همین رو توصیه ما به شما این است، که از هم اکنون با اقدامات پیشگیرانه نظیر شستن پوست، استفاده از کرم های نرم کننده و ضد آفتاب هر چه بیشتر زمان بروز علائم پیری پوست را به تاخیر بیاندازید.

چه زمانی باید برای جوانسازی پوست خود اقدام کنیم؟
چه زمانی باید برای جوانسازی پوست خود اقدام کنیم؟

در اکثر موارد در صورتی که شما نکات گفته شده را رعایت کنید ، معمولا تا اواخر دهه سوم زندگی مشکل خاصی برای پوست صورت شما رخ نمی دهد

و اگر هم باشد محدود به لکه های پوستی، چین و چروک و افتادگی های خیلی کم می باشد، که می توان در این دوران از درمان های کم تهاجمی نظیر لیزر، لایه برداری و هایفوتراپی برای برطرف نمودن مشکل استفاده نمود.

اما از دهه چهارم زندگی تقریبا شرایط تغییر می کند و در این دوران است، که باید بیشتر مراقب پوست خود باشید. به ویژه در خانم ها که در این سن به دوران یائسگی نزدیک می شوند و تغییرات هورمونی می تواند تاثیرات زیادی روی پوست صورت آن ها بگذارد.

از جمله مشکلاتی که معمولا در این سن بروز می کند، می توان به خشک شدن و لکه های پوستی، نمایان شدن چین و چروک ها و همچنین افتادگی های پوست در سطح بالاتر اشاره نمود ، که می توان با استفاده از درمان های کم تهاجمی مانند هایفوتراپی، تزریق بوتاکس و یا ژل و همچنین درمان های لیزر اشاره نمود.

چه روش هایی برای جوانسازی پوست وجود دارد؟

عموما روش های جوان سازی پوست به سه گروه: متدهای تهاجمی، کم تهاجمی و متدهای غیر تهاجمی تقسیم می شوند، که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

چه روش هایی برای جوانسازی پوست وجود دارد؟
چه روش هایی برای جوانسازی پوست وجود دارد؟

روش‌های تهاجمی

این روش ها شامل جراحی های پلاستیک و مانند آن می شود. این روش ها معمولا دارای هزینه های بالا، نیاز به بستری شدن، لزوم بیهوشی عمومی، دوران نقاهت بالا و همچنین درصد خطر بالایی نیز دارند.

یکی دیگر از مشکلاتی که این روش ها دارند، تاثیر زیادی است که بر زندگی عادی فرد می گذارند . همانطور که گفته شد، شما باید تا مدتها پس از عمل نیز مراقب بازگشت علائم و عوارض آن نیز باشید

که هرچند که با پیشرفت هایی که در زمینه های پزشکی صورت گرفته این علائم به حداقل رسیده، اما با این حال توصیه ما به شما این است که بهتر است به این شیوه درمانی به عنوان آخرین گزینه نگاه کنید و سعی کنید قبل از هرگونه اقدامی با مشاورین و پزشکان مطمئن این حوزه مشورت نمایید.

از ویژگی های مهم روش های تهاجمی می توان به بیشترین تاثیر و ماندگاری این روش ها نسبت به سایر روش های موجود اشاره نمود. از رایج ترین عمل های تهاجمی برای جوانسازی پوست، می توان به عمل کشیدن پوست اشاره نمود.

روش های غیر تهاجمی

این روش ها را می توان کم هزینه ترین و همچنین کم خطر روش های جوانسازی پوست برشمرد، که می تواند شامل اقدامات خانگی نظیر استفاده از کرم های مرطوب کننده و یا ضد چروک و به طور کل مراقبت های کلی اشاره نمود. واضح است که این روش ها تاثیر چندانی نداشته و نباید انتظار معجزه داشت.

البته به نظر ما این روش ها بیشتر می تواند برای اقدامات پیشگیرانه موثر باشد و همانطور که گفتیم شما می توانید با مراقبت ها اصولی از پوست خود مانند پرهیز از آفتاب و استفاده از کرم های ضد آفتاب و همچنین دوری از دخانیات و مصرف الکل و دوری از استرس تا حد زیادی روند پیر شدن پوست خود را کند نمایید.

روش های کم تهاجمی

حال که دو روش تهاجمی و غیر تهاجمی را بررسی کردیم ، نوبت به بررسی روش های کم تهاجمی می رسد که درواقع می توان گفت در بین دو روش دیگر قرار می گیرد.

روش های کم تهاجمی نسبت به روش های تهاجمی از عوارض به مراتب کمتری برخوردار هستند و در کنار آن برخلاف روش های غیر تهاجمی اثر و ماندگاری آن ها کم نیست.

حتی بنا به توصیه بیشتر پزشکان تا موقعی که بتوان از متدهای تهاجمی کم، برای جوانسازی پوست استفاده نمود لزومی به استفاده از متد های تهاجمی نظیر عمل جراحی لیفت صورت نمی باشد. بنابراین این نکته را مد نظر داشته باشید، که تا زمانی که می توانید از روش های کم تهاجمی استفاده نمایید، سراغ روش های تهاجمی نروید.

چند نوع روش  کم تهاجمی برای جوانسازی پوست وجود دارد؟

از جمله متدهای کم تهاجمی برای جوانسازی پوست، می توان به هایفو تراپی، اندو لیفت، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و تزریق چربی اشاره نمود.

هرچند که در این مقاله موضوع مورد بررسی ما نتیجه نهایی تزریق چربی می باشد ، اما به شکلی گذرا ،  نگاهی هم به سایر روش های این گروه می کنیم و به طور مختصر به بررسی آن ها می پردازیم.

چند نوع روش  کم تهاجمی برای جوانسازی پوست وجود دارد؟
چند نوع روش  کم تهاجمی برای جوانسازی پوست وجود دارد؟

تزریق ژل چیست؟

یکی دیگر از روش های مرسوم برای جوانسازی پوست تزریق ژل می باشد. برای این کار از فیلرها یا حجم دهنده ها برای حجم دادن به منطقه تحت درمان استفاده می شود.

از فیلرها برای درمان حجم از دست رفته، رفع چین و چروک ها و بهبود شکل انحناهای سطحی پوست استفاده نمود. این روش به دلیل ارزان بودن یکی از روش های پر استفاده بین افراد می باشد.

تزریق ژل چیست؟
تزریق ژل چیست؟

 حجم دهنده ها یا فیلر ها در سه دسته دائمی، نیمه دائمی و موقت موجود می باشند. مواد دائمی همانطور که از اسمشان پیداست به طور دائمی در بدن می ماند.

امروزه استفاده از مواد دائمی و نیمه دائمی مانند پلی متیل متاکریلات که تنها ماده مورد تایید سازمان دارو و غذای آمریکا می باشد و روغن سیلیکون به دلایل عوارض و خطراتی که دارند، بسیار کاهش یافته و به طور کلی استفاده از مواد، تنها برای چین و چروک های عمیق مجاز می باشد و این کار برای چین و چروک های سطحی انجام نمی شود.

استفاده از پلی متیل متاکریلات یاPMMA طبق تاییدیه سازمان دارو و غذای آمریکا ، در مواردی مانند پر کردن  چروک های اطراف  لب، از بین بردن جای آکنه، پر کردن جای زخم ها و حجم دهی به لب ها استفاده می شود.

توجه داشته باشید، که استفاده از ژل های دائمی و نیمه دائمی، هر دو می تواند عوارض زیادی برای بدن در بر داشته باشد و از همین رو توصیه می شود ، که حدالامکان از این روش استفاده نشود و به جای آن از ژل های موقتی که عوارض کمتری دارند استفاده شود.

این فیلرها معمولا از موادی مانند هیالورونیک اسید، پلی لاکتیک اسید، کلاژن و یا چربی بدن شخص، تهیه می شود. در بین همه این موارد تزریق چربی یکی از بهترین روش ها می باشد، که در ادامه نیز به بحث در مورد آن خواهیم پرداخت.

 

تزریق چربی چیست؟

یکی دیگر از روش ها جوانسازی پوست تزریق ژل می باشد. این روش نیز مانند روش تزریق ژل بوده و فقط تفاوت در نوع فیلر مورد استفاده می باشد، که در این روش از چربی بدن خود فرد به عنوان فیلر استفاده می شود.

از مهم ترین ویژگی این روش می توان به عوارض کم آن اشاره نمود، درواقع از آن جایی که فیلر مورد استفاده از بدن خود فرد بدست می آید، دیگر خبری از ایجاد حساسیت و مشکلات پوستی نیست.

تزریق چربی چیست؟
تزریق چربی چیست؟

آماری که از روش تزریق چربی در سال 97 داریم، به استفاده بیش از 70 هزار نفر از این روش بوده که در آن ها رضایت 90 درصدی را به همراه داشته است.

نکته دیگری که باید به آن اشاره نمود، زمان ریکاوری این روش است که معمولا یک هفته طول می کشد و تمام عوارض و مشکلات آن نیز در صورت ایجاد شدن بعد از دو هفته از بین می رود.

از آن جایی که موضوع مورد بررسی ما نیز نتیجه نهایی تزریق چربی می باشد، در این بخش قصد داریم تا به طور کامل به موضوع تزریق چربی بپردازیم و شما را با تمام جوانب آن آشنا نماییم. در ادامه با ما همراه باشید.

شما در حال مطالعه مقاله نتیجه نهایی تزریق چربی هستید

چه زمانی باید به تزریق چربی فکر کنیم؟

پاسخ این سوال به این شرح است :زمانی که  بخش هایی از پوست صورت شما دچار فرورفتگی شده است، زمانی که می خواهید فرآیند جوانسازی پوست شما مدت بیشتری دوام داشته باشد، زمانی که می خواهید جای زخمهای روی دست و یا صورت خود را برطرف نمایید . همچنین تزریق چربی می تواند در خانم ها برای بر طرف نمودن عدم تناسب سینه ها نیز مفید باشد.

چه زمانی باید به تزریق چربی فکر کنیم؟
چه زمانی باید به تزریق چربی فکر کنیم؟

تزریق چربی چه مزایایی دارد؟

از آنجایی که چربی بدست آمده در روش تزریق چربی از بدن خود شما می باشد، دیگر خبری از واکنش های آلرژیک نبوده و شما می توانید با خیال راحت این اقدام را انجام دهید.

از دیگر مزایای تزریق چربی می توان به ماندگاری و ایمنی بیشتر این روش اشاره نمود. همچنین از دیگر ویژگی های استفاده از روش تزریق چربی می توان به دوره نقاهت کم آن اشاره نمود، درواقع اگر همه مسائل را کنار هم بگذاریم، می بینیم که دوره نقاهت این روش به هیچ عنوان نمی تواند قابل قبول نباشد.

تزریق چربی چه مزایایی دارد؟
تزریق چربی چه مزایایی دارد؟

چه افرادی می توانند گزینه ای مناسبی برای تزریق چربی باشند؟

اول باید بدانید که هدف از ترزیق چربی پر کردن قسمت هایی از پوست است، که بنا بر دلایلی دچار تحلیل و افتادگی شده اند. این قسمت های می توانند شامل لب ها، پشت دست، حجم دادن به سینه ها و باسن و سایر افتادگی های پوستی باشد. پس نکته اولی که در این مورد باید مورد توجه قرار بگیرد وجود چربی به اندازه کافی در بدن فرد متقاضی است.

در هر صورت باید چربی در بدن فرد به اندازه کافی وجود داشته باشد، تا بتوانیم آن را به سایر قسمت های بدن منتقل نماییم. ویژگی های دیگری که باید این افراد داشته باشند ، شامل مواردی مانند عدم وجود نارسایی های قلبی و عروقی در بدن فرد متقاضی و همچنین وضعیت جسمی و عمومی سالم می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله نتیجه نهایی تزریق چربی هستید

تزریق چربی در چه مواردی کاربرد دارد؟

تزریق چربی کاربردهای فراوانی دارد و تقریبا در بیشتر نقاط بدن می توان استفاده نمود و این بستگی به بدن خود فرد دارد. به طور کل از کاربردهای تزریق چربی می توان به تزریق چربی در صورت، تزریق چربی در سینه ها و پستان ها، حجم دهی به باسن، جوانسازی پوست دستان و … اشاره نمود، که در ادامه به بررسی هرکدام از آن ها می پردازیم.

تزریق چربی درصورت

از روش تزریق چربی در صورت در مواردی مانند رفع چین و چروک های صورت از قبیل خطوط خنده، خطوط اخم و خطوط پیشانی، اطراف چشمان و اطراف لبها و همچنین برطرف نمودن عقب رفتگی چانه نیز استفاده می شود. در این حالت چربی استخراج شده از سایر بخش های بدن مانند شکم و یا ران ها را، پس از آماده سازی به نقاط مورد نظر تزریق می نمایند.

در تصویر زیر می توانید نمونه ای از تزریق چربی در کانتور خط فک را در قبل و بعد از تزریق مشاهده نمایید:

در تصویر زیر می توانید نمونه ای از تزریق چربی در چانه و گردن را در قبل و بعد از تزریق مشاهده نمایید:

تزریق چربی در باسن

این روش در افرادی که مایل هستند ، باسنی پر و با قوس بیشتری داشته باشند، نیز کاربرد دارد. در این روش از لیپوساکشن برای استخراج چربی های اطراف و از تزریق چربی برای پر کردن قسمت های مورد نظر باسن استفاده می شود.

تزریق چربی در سینه و پستان ها

تزریق چربی در پستان ها هم می تواند گزینه ای مناسب برای خانم هایی باشد، که به دنبال افزایش حجم پستان های خود هستند. نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است این است، که برای استفاده از این روش شما باید شکل و بافت پوستی مناسبی داشته باشید و این روش برای کسانی که افتادگی پستان ها در آن ها زیاد بوده و یا پوست پستان آن ها ضعیف می باشد، مناسب نیست. اما اگر این افراد قبلا عمل ایمپلنت پستان را انجام داده باشند

و حال می خواهند نقایص به جا مانده را برطرف نمایند و شکل پستان ها را بهبود ببخشند، می توانند از این روش استفاده نمایند. همچنین اگر به دلیل انجام لامپکتومی پستان ها دچار مشکل شده باشند، می توان از روش تزریق چربی استفاده نمود.

جوانسازی پوست دست

تاندون ها و عروق سطح دست در سنین بالا مشخص هستند، یکی دیگر از کاربرد های تزریق چربی،  برای پر کردن این نواحی و جوانسازی پوست دست می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله نتیجه نهایی تزریق چربی هستید

تزریق چربی شامل چه مراحلی می باشد؟

به طور کلی تزریق چربی شامل 3 مرحله استخراج چربی، خالص سازی و آماده نمودن و جایگذاری می باشد، که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

تزریق چربی شامل چه مراحلی می باشد؟
تزریق چربی شامل چه مراحلی می باشد؟

استخراج چربی

در این روش پزشک با مشورت با خود شما بهترین محل برداشت چربی را انتخاب نموده، سپس با استفاده از بی حسی موضعی محل استخراج را بی حس نموده و اقدام به ایجاد برش کوچکی در آن جا می نماید وبعد از انجام برش با دستگاه لیپوساکشن میزان چربی مورد نظر را از بدن شما استخراج می نماید.

 

خالص‌ سازی

چربی لازم پس از استخراج شدن در داخل دستگاه سانترفیوژ قرار گرفته و این دستگاه به سبب ویژگی گریز از مرکز و سرعت بالای خود، ناخالصی موجود در چربی ها را جدا می نماید. بعد از این عمل چربی تصفیه شده داخل سرنگ ها مخصوصی قرار گرفته؛ تا برای مرحله بعد آماده باشند.

جایگذاری

در این مرحله قسمت های مورد نظر برای تزریق چربی که از قبل مشخص شده، آماده برای تزریق می شوند. در این مرحله پزشک سرنگ را به بخش های مورد نظر وارد می کند و عمل تزریق چربی آغاز می شود.

در این بخش ممکن است بسته به صلاحدید پزشک، از تکنیک های مختلفی برای تزریق چربی استفاده شود ،که پرداختن به این موضوع از حوصله این بحث خارج می باشد.

در زیر می توانید تعدادی از نمونه های تزریق چربی در صورت قبل و بعد از عمل را ببینید:

آیا پس از انجام عمل تزریق چربی جای زخم ها باقی می ماند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: که اصلا انجام عمل تزریق چربی ضخم و اسکاری ندارد و جای هیچ نگرانی نیست. معمولا برشی که برای لیپوساکشن ایجاد می شود، بسیار کوچک بوده و معمولا در نواحی ایجاد می شود ، که قابل رویت نباشد و احتمال تشکیل اسکار یا زخم بیشتر به مهارت جراح و ویژگی ای ژنتیکی خودتان برمی گردد.

آیا پس از انجام عمل تزریق چربی جای زخم ها باقی می ماند؟
آیا پس از انجام عمل تزریق چربی جای زخم ها باقی می ماند؟

نتیجه نهایی تزریق چربی و ماندگاری آن چگونه است؟

در مورد نتیجه نهایی تزریق می توان گفت: که این بیشتر به مهارت های پزشک و همچنین بدن خود شما بستگی دارد، آن چه که مسلم است، شما باید انتظار نرم تر، کامل تر بودن و همچنین جوان تر بودن ناحیه ای که مورد عمل قرار داده اید را داشته باشید و حتی از این بیشتر یعنی انتظار بهبود در بافت پوست خود!

اگر این عمل با موفقیت انجام شده باشد، چربی تزریق شده جریان خون را از بدن دریافت می کند و از همین رو می توان انتظار دائمی بودن نتایج را هم داشت. البته باید این امکان را نیز متصور شد

که ممکن است مقداری از چربی تزریق شده توسط بدن جذب شود و شما مجبور شوید جلسات بیشتری را برای تزریق چربی به پزشک خود مراجعه نمایید، که این مورد امری کاملا طبیعی می باشد.

در نهایت لازم است بدانید، که تزریق چربی در نواحی از بدن که دارای حرکات کمتری هستند، مانند گونه ها به مراتب بیشتر از سایر نواحی است، که از حرکت بیشتر برخوردار می باشند مانند لب و دهان.

در شکل زیر مقایسه ای از سه روش تزریق ژل، تزریق بوتاکس و تزریق چربی آمده شده است:

نتیجه نهایی تزریق چربی و ماندگاری آن چگونه است؟
نتیجه نهایی تزریق چربی و ماندگاری آن چگونه است؟

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید