میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

مرکز لیپوماتیک شرق تهران
مرکز لیپوماتیک شرق تهران

لیست موضوعات

مرکز لیپوماتیک شرق تهران

در این مقاله قصد داریم که موضوع « مرکز لیپوماتیک شرق تهران » را بررسی کنیم.

به روز ترین و آخرین روش برای لاغری که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز هست، لیپوماتیک نام دارد. در این روش برای لاغری و تخلیه چربی ها از بدن، چربی ها را به وسیله اشعه مادون صوت می شکنند. می توان گفت که این روش در قیاس با باقی روش های لاغری عوارض کمتری دارد.

 

پیشنهاد ما برای مرکز لیپوماتیک شرق تهران کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کلینیک می توانید به انتهای همین مقاله مراجعه کنید و یا با مشاوران ایشان تماس بگرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

 

در ادامه سعی می کنیم تا به سوالات زیر پاسخ دهیم.

لیپوماتیک چیست؟

دستگاه لیپوماتیک چگونه کار می کند؟

آیا لیپوماتیک به کلیه افراد چاق توصیه می شود؟

لیپوماتیک برای کدام نواحی بدن قابل انجام است؟

معایب و عوارض لیپوماتیک کدامند؟

مزایای لیپوماتیک نسبت به سایر روش ها  کدامند؟

چه مشکلاتی با لیپوماتیک درمان نمی شوند؟

 چگونه می توان نتیجه بعد از لیپوماتیک را بهتر کرد؟

 

 لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یک روش برای لاغری است که به صورت سرپایی و بدون نیاز به بی هوشی انجام می شود. در این عمل حجم زیادی از چربی ها تنها در طی یک جلسه تخلیه می گردد. در این روش کمترین میزان تورم، کبودی، درد و خونریزی را خواهیم داشت و همچنین بدون ایجاد خطر آمبولی می باشد. در گذشته بهترین روش برای تخلیه چربی های موضغی، لیپوساکشن بود که عوارض زیادی به همراه داشت. عوارضی مانند: ناهمواری و شلی پوست، تورم و کبودی .

اما جدیدا با استفاده از سیستم های لیپوماتیک شاهد کاهش بسیار زیاد عوارض هستیم و به دلیل سادگی انجام این عمل رضایتمندی بیماران می باشد. در این روش کانولاهای انعطاف پذیر و در اندازه های متفاوت، حرکات گردشی در 3 جهت دارند و این حرکات موجب ایجاد امواج اینفراسونیک شده و باعث لیز شدن چربی و ساکشن همزمان آن بدون صدمه زدن به عروق خونی و لنفی می گردد.

امواج اینفراسونیک به غیر از اینکه باعث لیز شدن چربی می شوند باعث تحریک فیبروبلاست ها و همچنین قوام سپتوم ها و سفت شدن پوست نیز می گردند. در این روش بافت چربی مورد نظر مورد هدف قرار می گیرد و به دلیل دقیق بودن روش فوق، آسیبی به غدد خونی و لنفی نمی رسد.

دستگاهی که در لیپوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد مجهز به سیستم ایمنی هوشمند و فعالی است که در مواجهه با بافت هایی غیر از بافت چربی از کار می افتد. در این روش کبودی و ورم بسیار کمی ایجاد می گردد.

موجب انقباض پوستی خیلی کمی می شود (یعنی میزان کشیدن پوست در آن بسیار کم است). هزینه مورد نیاز آن و همچنین زمان انجام آن از بقیه روش ها کمتر می باشد. دوره نقاهت بیمار کوتاه است و بیمار خیلی زود به بهبودی می رسد.

 

دستگاه لیپوماتیک چگونه کار می کند؟

دستگاهی که در لیپوماتیک استفاده می شود مورد تایید FDAی آمریکا بوده و سیستمی کاملا ایمن و مورد اطمینان برای خارج نمودن حجم مشخصی از چربی از قسمت ها مختلف بدن است. در آغاز این دستگاه موجب شکستن سلول های چربی شده و آنها را بصورت امولسیون در می آورد. شکستن چربی ها بوسیله دستگاهی انجام می شود که کانولا نام دارد.

در مرحله بعد این امولسیون ها از طریق یک ساکشن از بدن بیرون آورده می شوند. ویژگی خیلی خاص این دستگاه این است که بصورت هوشمند عمل کرده و در زمان برخورد با بافت هایی مانند اعصاب، عروق خونی و ماهیچه ها توقف می کند و از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری می کند. تعداد لرزش دستگاه در هر یک دقیقه 600 بار می باشد.

 

آیا لیپوماتیک به کلیه افراد چاق توصیه می شود؟

در حالت کلی بیماران را بر اساس قد و وزن آنها دسته بندی می کنند که این دسته بندی وزن طبیعی، وزن زیاد، چاق و چاقی بیش از حد را شامل می شود. افرادی که کاندید لیپوساکشن هستند را در دو گروه قرار می دهند: مثلا: فردی با قد 180 سانتی متر که وزن 80 تا 83 کیلوگرم دارد در گروه وزن طبیعی، فردی با وزن 83 تا 99 در گروه وزن زیاد، فردی با وزن 99 تا 126 کیلوگرم در گروه چاق ها و بالاتر از 126 کیلوگرم در گروه چاقی بیش از حد قرار می گیرند.

در نتیجه کسانی برای این عمل مناسب هستند که با قد 180 سانتی متر حداکثر وزن 97 تا 99 کیلوگرم را داشته باشند. کسانی که در گروه سوم و چهارم جای می گیرند قبل از انجام لیپوساکشن باید با کمک دکتر تغذیه و رژیم وزن خود را کم کنند و بعد از آنکه به وزن مناسب رسیدند لیپوساکشن را انجام دهند.

قبلا لیپوساکشن فقط برای کم کردن حجم های کم از چربی های تجمع یافته در اشخاصی با وزن طبیعی استفاده می شد ولی امروزه از آن برای قسمت های متفاوت بدن و برای حجم های بالا نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

لیپوماتیک برای کدام نواحی بدن قابل انجام است؟

شکم و پهلو

ران

باسن

کمر

غبغب

صورت

سینه

بازو

پشت

ساق و کنار زانو

 

معایب و عوارض لیپوماتیک کدامند؟

  1. خستگی پزشک و امکان اشتباه

جراحی لیپوماتیک زمان بر است و به دقت زیادی نیاز دارد. نگرانی که در این مورد وجود دارد این است که احتمال می دهند که جراح در وسط کار دچار خستگی شده و در حین جراحی دچار اشتباه شود. در این زمینه باید اشاره کرد که گرچه عمل لیپوماتیک زمان بر می باشد اما بدون استراحت انجام نمی پذیرد و در حین جراحی زمان مورد نیاز استراحت جراح را در نظر می گیرند و اگر بیمار به زمانی بیش از حد معمول نیازمند باشد درمان را در چند جلسه تقسیم بندی می کنند و کل جراحی را در یک جلسه به اتمام نمی رسانند.

  1. آسیب به عروق بدن به دلیل ضربات شدید ویبریشن

دستگاه لیپوماتیک بر اساس ویبریشن کار می کند که این ویبره ها ارتعاشات مورد نیاز شکستن چربی را تامین می کنند. همین موضوع باعث شده تا بعضی فکر کنند که ضربات این ویبره ها باعث آسیب رساندن به قسمت هایی از بدن و از جمله عروق خونی خواهد شد. در صورتی که طراحی کانولا به صورت هوشمند می باشد. و سنسورهای موجود در این دستگاه در هنگام برخورد با عروق خونی، ماهیچه و سایر اعضای بدن باعث توقف آن می شوند. این ویژگی باعث تمرکز روی چربی های بدن شده و از آسیب رسیدن به سایر اعضای بدن جلوگیری به عمل می آورد.

  1. خطر آمبولی به دلیل ضربات دستگاه لیپوماتیک

اگر یک ماده (جامد، مایع، گاز ) در داخل رگ حرکت کند و به قسمت دیگر از بدن داخل شود آمبولی بوجود می آید. آمبولی باعث می شود که رگ ها مسدود شده  و نارسایی در عضو مشاهده شود. با توجه به اهمیت این موضوع و اینکه امکان نقص عضو در اثر آمبولی وجود دارد، توجه به آن ضروری است. ولی این موضوع که لیپوماتیک باعث انسداد در رگ های خونی می گردد قابل بحث است. در لیپوماتیک، چربی ها توسط دستگاه ذوب می گردند و از بدن ساکشن می شوند در نتیجه چربی ای وارد بدن نمی شود که باعث مسدود شدن رگ ها گردد.

  1. خونریزی در زمان جراحی

در لیپوماتیک زمانی خونریزی اتفاق می افتد که بیمار به توصیه های پزشک قبل از عمل توجه نکرده باشد. به طور مثال استفاده از بعضی دارو ها مانند آسپرین و وارفاین تا 14 روز قبل از انجام جراحی باعث ایجاد خونریزی در زمان جراحی می گردد. اگر به هر دلیلی بیمار به توصیه های پزشک بی توجهی کند، پزشک داروهایی مانند اپی نفرین را برای جلوگیری از ایجاد خونریزی به بیمار تجویز می کند.

  1. کوفتگی شدید بیمار به دلیل ضربات دستگاه

برخی از منتقدان جراحی های لیپوماتیک معتقدند که ضربات ایجاد شده در این روش باعث ایجاد احساس کوفتگی در بدن بیمار می شود. در صورتی که ضربات در لیپوماتیک فقط بر چربی های اضافه تمرکز داشته و به صورت موضعی تاثیر می گذارند و بخش های دیگر بدن به هیچ عنوان از ضربات کانولا متاثر نمی شوند و با اطمینان کامل این عارضه رد می شود.

  1. جای زخم و دوره طولانی مدت درمان

لیپوماتیک، جانشین لیپوساکشن است که دوره ی نقاهت کوتاهی دارد و بازگشت به کار در این روش سریع است. جای زخم در این روش به نسبت لیپوساکشن کوچک بوده و بعد از گذشت چند روز خوب می شود. به طور میانگین بیمار بعد از 5 روز می تواند به فعالیت های روزانه خود بپردازد.

7.برگشت پذیری لیپوماتیک

با توجه به ترجیح بیمار در لیپوماتیک سعی بر آن است که کلیه چربی های اضافه خارج شود. ولی توصیه های جراح به بیمار پس از انجام جراحی این است که رژیم غذایی مناسب را رعایت کند. ورزش را نیز نباید فراموش کرد. در هیچ کدام از روش های درمان چاقی، نمی توان باز نگشتن چربی را تضمین کرد. در نتیجه عمل به توصیه های پزشک و انجام مراقبت های بعد از عمل ضروری می باشد.

  1. حساسیت به لیدوکائین

لیدوکائین یک ماده بی حسی موضعی است که در هنگام جراحی از آن استفاده می کنند. احتمال دارد که بعضی از بیماران به این ماده حساسیت نشان دهند و حساسیت بیمار نسبت به لیدوکایین قابل تشخیص می باشد.

  1. عفونت ناشی از جراحی لیپوماتیک

برخی از افراد معتقدند که  عفونت در لیپوماتیک اجتناب ناپذیر می باشد. در حالی که زخم ایجاد شده در لیپوماتیک بسیار کوچک است و مراقبت از آن به سادگی امکان پذیر است. از طرف دیگر اگر جراحی در شرایط کاملا استریل انجام شود و جراح نیز کلیه وسایل را استریل نماید، خطر ایجاد عفونت به طور کامل از بین می رود.

  1. جمع شدن آب در ناحیه جراحی

اگر عمل لیپوماتیک توسط جراحی انجام شود که دارای مهارت لازم نباشد، مایع وارد منافذ کوچک می شود که در این مورد نیزمی توان با کمک گرفتن از جراح خوب و همکاری کردن بیمار از آن پیشگیری کرد.

  1. ممکن است موجب ناصافی شکم شود.

 

مزایای لیپوماتیک نسبت به سایر روش ها  کدامند؟

  1. یکسان بودن قشر چربی در قسمت زیرین پوست در این عمل  بسیار خوب است و هیچ نوع باقی مانده چربی که در ساکشن به شکل گلوله گلوله  درلایه زیرین پوست مشاهده می شود،  در این روش قابل لمس نیست.
  2. تنها در دو هفته اول بعد از عمل نیاز به پوشیدن گن وجود دارد که این زمان برای ساکشن 6 ماه و برای لیزر لیپولیز 2 تا 4 ماه است.
  3. در این روش به دلیل صدمه کمتر به ترابکولاهای پوستی نسبت به ساکشن، پوست زودتر جمع می شود.
  4. لیپوماتیک با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود و بیمار هم دردی را احساس نمی کند این در حالی است که در روش ساکشن اگر با بی حسی موضعی انجام گیرد بیمار درد زیادی را متحمل می شود و اصولا به دارو های آرام کننده، خواب آور و در بعضی موارد به بیهوشی خفیف نیاز است.
  5. تورم و ترشح در لیپوماتیک حداکثر 36 ساعت ادامه می یابد و این در حالی است که در روش های دیگر ساکشن، تورم و ترشح طولانی تر خواهد بود.
  6. خطر ایجاد عفونت در عمل لیپوماتیک بسیار پایین است.
  7. تا به حال گزارشی از آمبولی در لیپوماتیک گزارش نشده است.
  8. بعد از انجام لیپوماتیک نیازی به بستری شدن نیست و بیمار پس از عمل مرخص می شود.
  9. خستگی و کوفتگی در لیپوماتیک بسیار کمتر است.
  10. درست است که جمع شدن پوست در عمل لیپوماتیک بسیار سریع تر انجام می شود اما اگر پوست دچار شلی و افتادگی زیادی باشد به عمل جراحی دیگری( ابدومینوپلاستی) نیاز است. با این وجود این عمل جراحی بعد از لیپوماتیک به نسبت بیمارانی که با ساکشن، چربی های آنها تخلیه شده است عمل آسان تری می باشد و برش کوچکتری ایجاد می کند.

چه مشکلاتی با لیپوماتیک درمان نمی شوند؟

لیپوماتیک را نمی توان به عنوان جایگزین ورزش یا رژیم لاغری به شمار آورد و همچنین لیپوماتیک نمی تواند درمان موثری برای افتادگی وشلی پوست یا سلولیت باشد. (سلولیت عبارتست از یک مدل فرورفتگی پوست که روی ران، باسن و پهلو قابل مشاهده می باشد).

 چگونه می توان نتیجه بعد از لیپوماتیک را بهتر کرد؟

باید در رژیم غذایی دقت کرد و از غذاهای چرب و نمکی پرهیز کنید و همین طور کاهش سایز به میزان 1 تا 3 سایز پس از عمل ایده آل می باشد و ماساژ قسمت لیپوماتیک شده با لوسیون به کم شدن ورم کمک خواهد کرد.

از این که تا پایان با من همراه بودید، سپاس گزاریم.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید