میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

علت گلوله شدن ژل خط خنده
علت گلوله شدن ژل خط خنده

لیست موضوعات

علت گلوله شدن ژل خط خنده

در این مقاله قصد داریم به علت گلوله شدن ژل خط خنده بپردازیم :

زیبایی یک امری است که بسیار افراد به دنبال آن هستند و بعضی از افراد حتی برای اینکه به معیارهای زیبایی که در ذهن خود دارند برسند حاضر می شوند که جراحی انجام دهند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی بیشتر روش های زیبایی نیازی به جراحی ندارد و از طریق تزریق انجام می شود.

علت گلوله شدن ژل خط خنده
علت گلوله شدن ژل خط خنده

یکی از این روش ها تزریق ژل می باشد که خاصیت ژل این است که چین  و چروک ها را پر کند و یا قسمت هایی مانند لب و گونه که به دلیل افزایش سن حجم آن کاهش یافته است دوباره حجم بگیرند و صورت را زیبا تر نشان دهد . اما تزریق ژل مانند هر روش دیگری دارای عوارض میباشد این عوارض می تواند یا به صورت عفونت و یا گلوله شدن باشد .

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

تزریق ژل خط خنده چیست و به چه منظور انجام می شود ؟

علت گلوله شدن ژل خط خنده چیست ؟

 

تزریق ژل خط خنده

یکی از قسمت هایی که در زیبایی بسیار تاثیر دارد  برطرف کردن خط خنده می باشد زیرا خط خنده باعث می شود که سن فرد بیشتر دیده شود . دلیل به وجود آمدن خطوط خنده از بین رفتن چرب های صورت می باشد و باعث می شود که پوست افتاده و چین ها برجسته تر شود . حال با استفاده از ژل اسید هیالورونیک می توانید این خطوط را پر کنید .

تزریق ژل خط خنده
تزریق ژل خط خنده

تزریق ژل برای خط خنده حدود 20 تا 30 دقیقه از زمان آماده کردن تا تزریق نهایی طول می کشد . بسیار از پزشکان خبره برای اینکه عوارض تزریق را به حداقل برسانند ماساژ های لازم را انجام دهند . این روش زیبایی ممکن است عوارضی داشته باشد که در زیر به این عوارض پرداخته ایم :

در بعضی از مواقع بعد از تزریق ژل احساس کرختی و بی حسی در ناحیه تزریق احساس می شود که ممکن است به دلیل لیدوکائین و بی حسی باشد که بعد از تزریق انجام می شود ، این  عارضه نهایت چند ساعته می باشد که خیلی سریع از بین می رود .

در بعضی از مواقع بعد از تزریق ژل ممکن است تورم احساس شود اما این تورم نهایت بعد از دو هفته از بین می رود .

در بعضی از مواقع ممکن است بعد از تزریق ژل خط خنده گلوله شدن را احساس کنید که در این صورت بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از دست زدن ، فشار دادن و حساس کردن آن بپرهیزد .

در بعضی از مواقع بسیار نادر ممکن است بعد از تزریق عفونت احساس شود که به دلیل تجزیه شدن ژل در بدن بعد از شش تا دوازده ماه  جای نگرانی نیست و برای برطرف کردن آن می توانید به پزشک مراجعه کرده و نسبت به تخلیه عفونت اقدام کند .

 

نشانه ها و علت گلوله شدن ژل خط خنده

اگر در بدن با توده ای هرچند کوچک مواجه شویم در گام نخست بسیار وحشتناک می باشد اما اگر دلیل آن را بدانید و از یک پزشک خبره کمک بگیرید میتوانید بدون نگرانی برای برطرف کردن آن اقدام کنید . مهم ترین علت گلوله شدن ژل خط خنده به دلیل تزریقاتی غلط است که انجام می شود . راهکارهایی وجود دارد که شما می توانید از گلوله شدن آن جلوگیری کنید در زیر به این راهکارها اشاره کرده ایم :

شما می توانید از کمپرس یخ برای جلوگیری از گلوله شدن خط خنده استفاده کنید

بهتر است از لمس کردن توده ها و تکان یا فشار دادن آنها بپرهیزید زیر با ای کار شما توده ها را حساس تر می کنید .

بطور معمول بعد از گذشت هفت روز ورم ها فروکش می کند اگر باز هم بعد از این مدت متوجه گلوله شدن ژل ها شدید باید به یک پزشک خبره در این زمینه مراجعه کنید ، دقت داشته باشید گلوله شدن با تورم فرق می کند و نباید آنها را با یکدیگر اشتباه بگیرید ، منظور از گلوله شدن این است که در زیر پوست در ناحیه ای که تزریق انجام شده است توده هایی را احساس کنید .

بعد از اینکه شما به پزشک مربوطه مراجعه کرده اید وظیفه پزشک این است ک توده ها را به صورت دقیق شناسایی کند این شناسایی شامل این میشود که توده ها به صورت دقیق در کجا قرار گرفته و از چه نوع توده ای می باشد . توده ها معمولا دو دسته هستند توده های نرم و توده های سخت و حساس که در زیر به این توده ها پرداخته ایم :

توده های نرم :

این نوع توده ها که بعد از تزریق ژل اتفاق می افتد به دلیل تزریق ژل می باشد و به این دلیل اتفاق افتاده است که ژل در آن قسمت ته نشین شده و پزشک می تواند با ماساژ محکم آن توده ها را صاف کند .

توده ای سخت و حساس :

این توده ها که به دلیل تزریق ژل اتفاق می افتد نشان از حساسیت بدن شما به نوع ژل می باشد ، بدن شما ممکن است نسبت به تزریق ژل یک واکنش آلرژیک خفیف نشان دهد و شما می توانید با تجویز استروئید آن توده را حل کند و جای هیچ گونه نگرانی نیست .

در بیشتر موارد با تزریق استروئید مشکل توده های سفت و حساس رفع می شود اما اگر باز هم گلوله های ژل را احساس کردید دوباره باید به پزشک مربوطه مراجعه کنید در این موارد ممکن است توده ها به توده های نرم تبدیل شده باشند که با کمی ماساژ برطرف شوند . در مواردی بسیار نادر ممکن است باز هم مشکل برطرف نشود و هیالز که یک حل کننده است استفاده شود .

نتیجه گیری

یکی از روش های زیبایی تزریق ژل می باشد که این روش باعث جوان شدن صورت می شود  . تزریق ژل یکی از بی خطر ترین روش ها می باشد اما این روش ممکن است در بعضی از مواقع با گلوله شدن همراه شود که در این صورت باید به پزشک مربوطه مراجعه شود تا نوع توده مشخص شود که اگر از نوع توده های نرم باشد با کمی ماساژ صاف شده و اگر از نوع توده های سفت باشد با تزریق یک نوع ماده خالص برطرف می شود .

نتیجه گیری
نتیجه گیری

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1368 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید