میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

دکتر زنان در شمیران
دکتر زنان در شمیران

لیست موضوعات

دکتر زنان در شمیران

در این مقاله سعی داریم تا درباره ی دکتر زنان در شمیران توضیحاتی ارائه دهیم. دکتر زنان در هر دوره ای از زندگی زنان و حتی در خانواده نقش مهمی دارد و باید برای مراجعه به متخصص زنان ابتدا اطلاعات لازم را نسبت به پزشک معالج بدست اورده و بعد از آن به او مراجعه شود.

در کل متخصص زنان درمان بیماری های مختلف را بر عهده دارند .برای مثال مراجعین برای تشکیل خانواده ،کمک به بارداری یا جلوگیری از آن ،درمان بیماری ها در ناحیه ی تناسلی  می توانند از پزشک متخصص زنان کمک بگیرند.

اگر مایل به دکتر زنان خوب مراجعه کنید و یا مالید که در این زمینه مشاوره دریافت کنید، پیشنهاد ما کلینیک تخصصی دکتر زرگنح فرد می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کلینیک می توانید به انتهای همین مقاله مراجعه کنید

دکتر زنان در شمیران
دکتر زنان در شمیران

سوالاتی که ممکن است در این باره برای شما ایجاد شود:

  1. متخصص زنان کیست؟
  2. برای یافتن دکتر زنان خوب به چه مواردی باید توجه شود؟
  3. دلایل مراجعه به دکتر زنان چیست؟
  4. متخصص زنان از چه روش هایی برای درمان استفاده میکند؟

 

         

  • متخصص زنان کیست؟

متخصص زنان و زایمان پزشک یا جراحی است که تخصص او در زمینه های اندام های تناسلی و موارد مربوط به آن ها و سلامت عمومی زنان است .همه ی بیماری هایی که مربوط به رحم ،لوله های فالوپ،تخمدان ،دهانه رحم و واژن توسط متخصص زنان و زایمان بررسی و درمان میشود .

پزشک زنانی که در زمینه ی زایمان و بارداری تخصص دارد را ماما می  نامند.یک‌متخصص زنان   OB / GYNمیتواند   به صورت عمومی فعالیت داشته باشد و اغلب به عنوان مشاور در کنار دیگر پزشکان مشغول کار به هستند .همچینین می توانند در بیمارستان ها و کلینیک ها در قسمت های کار در تنظیمات، اداره های بهداشت پزشکی در کنار  حضور در دوره های علمی و تئوری و کسب تجربه، به کار خود در این بخش ها ادامه دهند.

متخصص زنان کیست؟
متخصص زنان کیست؟
  • برای یافتن دکتر زنان خوب به چه نکاتی باید توجه شود؟

اولویت ها و معیار های هر فرد برای دکتر زنان خوب متفاوت است اما از ویژگی های پزشک زنان خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای یافتن دکتر زنان خوب به چه نکاتی باید توجه شود؟
برای یافتن دکتر زنان خوب به چه نکاتی باید توجه شود؟

تحصیلات پزشک :

این مورد یکی از مهم ترین موارد یک پزشک خوب به شمار می رود ،که از تحصیلات و قدرت تشخیص بالایی برخوردار باشد. مدرک و مدت زمان و مکان تحصیل پزشک یکی از موضوعات بسیار مهم دراین زمینه به شمار می رود.

تجربه:

یکی دیگر از مواردی که می تواند یک پزشک متخصص و بسیار خوب داشته باشد تجربه ی کار در این رشته است اینکه پزشک چه مدت است که به طبابت مشغول است و تجربه ی کافی برای روبرو شدن با مسائل گوناگون را داشته باشد.

تخصص:

اینکه پزشک در زمینه های مختلف در این کار تخصص کافی داشته باشد بسیار نکته ی ی مهم و قابل توجهی می باشد که به طور عادی دکتر زنان باید در حوزه هایی از قبیل بارداری و زایمان، مراقبت ،یائسگی و نازایی تخصص و اطلاعات کافی داشته باشد .

اعتبار و اعتماد به پزشک:

چون که قرار است فرد تمامی مسائل خصوصی اعم از روابط جنسی ،مشکلات جنسی و جسمی و …را برای پزشک فاش کند باید به دنبال پزشکی متخصص و معتبر باشد تا بتواند به صورت کامل به اون اعتماد کند.

دسترسی آسان:

علاوه بر اعتبار و خوشنامی پزشک ،در دسترس بودن ایشان بسیار حائز اهمیت میباشد تا فرد بتواند در مواقع ضروری و لازم با او تماس داشته باشد و بتواند مشکل خود را به صورت اوژانسی با او در میان بگذارد.

احساس راحتی:

فرد باید بتواند با پزشک خود ارتباط بر قرار کند و با او احساس راحتی کند.در میان مردان پزشک های بسیار خوب وجود دارند اما اگر کسی نمی تواند به راحتی مشکلات خود را بیان کند نباید درباره ی تعویض پزشک خود تردید داشته باشد و باید سریعا پزشک خود را عوض کند تا بتواند به مشکل خود بپردازد و آن را درمان کند.

موقعیت مطب:

برای یافتن یک دکتر زنان خوب و مناسب باید به موقعیت مطب نیز توجه داشت.

البته محل مطب از لحاظ تعداد دفعات مراجعه ،دور یا نزدیک بود راه مطب و … مهم است .

پزشک متخصص زنان پزشکی است که می تواند مراقبت های پزشکی و جراحی را برای بیماران فراهم کند .این متخصص باید در مسائلی مانند مراقبت های پیشگیرانه، مراقبتهای قبل و بعد از زایمان،بیماری های جنسی و راه های جلوگیری از انتقال آن ها و برنامه ریزی خانواده به بیماران خود مشاوره بدهد.

 

  • دلایل مراجعه به دکتر زنان چیست؟

موارد مختلفی وجود دارد که فرد باید به دکتر زنان مراجعه کند اما چون اندام های تناسلی زنان بسیار حساس تر هستند باید هر چند مدت یک بار معاینه شوند .اکثرا درباره ی بیماری هایی از جمله خونریزی های متعدد ،درد در ناحیه زیر شکم ،ترشحات زیاد واژن و …میتوان توسط پزشک معاینه شد تا از سلامت جنسی فرد اطمینان حاصل کرد و اگر مشکلی وجود داشته باشد آن را رفع کرد .

دلایل مراجعه به دکتر زنان چیست؟
دلایل مراجعه به دکتر زنان چیست؟

میتوان برای مشکلات زیر به متخصص زنان مراجعه کرد:بیماری های خوش خیم در ناحیه ی تناسلی مانند کیست تخمدان و زخم واژن و …؛ داشتن کیست یکی از شایع ترین بیماری ها برای زنان می باشد که به راحتی در ابتدای کار میتوان آن را با تجویز پزشک ،با چند عدد دارو بر طرف کرد.

برای خونریزی در سن بلوغ به صورت طبیعی در اوایل آن نا مرتب می باشد و مقدار مشخصی ندارد اما اگر نهایتا بعد از یک سال این مورد بر طرف نشد باید توسط پزشک درمان شود تا در آینده مشکلاتی برای زایمان و حامگلی فرد پیش نیاید .

از دیگر مشکلات و دلایل مراجعه به پزشک زنان می توان به موارد زیر اشاره کرد:سرطان سینه و دستگاه تناسلی و ایجاد تومور های مربوط به بارداری،ناهنجاری های تناسلی مادرزادی،اختلالات سلولی (مثلا ایجاد سرطان) ،مراقبت های اوژانسی، اختلالات هورمونی ،مشکلاتی در بافت و عضلات رحم و تخمدان ها ،درد هایی مثل درد در نواحی لگن و زیر شکم، عفونت، مشاوره ازدواج و خانواده (درباره ی روابط جنسی)،پریود و مشکلاتی مربوط به آن و …

 

  • متخصص زنان از چه روش هایی برای درمان استفاده میکند.؟

از روش های تشخیصی مانند ازمایش ،کولپوسکوپی(بررسی دهانه رحم )،نمونه گیری از آندومتر ،لاپاروسکوپی،سونوگرافی،هیستروسکوپی (استفاده از اندوسکوپ برای دیدن رحم) و عمل های جراحی کوچک و بزرگ مانند عقیم سازی و میومکتومی برای درمان رحمی استفاده می کند.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1368 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید