میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

درمان واژینیسموس با لیزر
درمان واژینیسموس با لیزر

لیست موضوعات

درمان واژینیسموس با لیزر

در این مقاله به بررسی درمان واژینیسموس با لیزر می پردازیم. واژینیسموس به بیماری گفته می شود که در آن عضلات واژن به طوری غیری ارادی انقباض پیدا می کند.

درمان واژینیسموس با لیزر
درمان واژینیسموس با لیزر

 

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

واژینیسموس چیست؟

انواع واژینیسموس؟

علت و دلیل بروز واژینیسموس؟

درمان واژینیسموس با لیزر؟

تصورات اشتباه درباره عارضه واژینیسموس؟

 

 

واژینیسموس چیست؟

واژینیسموس یک بیماری غیر ارادی است که در عضلات واژن رخ بروز می کند. در این بیماری خانم ها نمی توانند اراده ای در برابر منقبض شدن واژن داشته باشند. این منقبض شدن سبب می شود که در هنگام نزدیکی عمل دخول نتواند به خوبی و به طور کامل اتفاق افتد. این امر سبب بروز مشکلات عمده ای خواهد شد.

سفت شدن واژن عوارضی به دنبال خواهد داشت که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد. در ناحیه واژن سوزش بسیار زیادی را احساس خواهید کرد، نزدیکی و مقاربت شما با درد بسیار زیادی همراه است، دخول و نزدیکی مشکل زا است و به سختی می توان آن را انجام داد.

واژینیسموس چیست؟
واژینیسموس چیست؟

انواع واژینیسموس؟

عارضه واژینسموس به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می شود. خانم هایی که از این عارضه رنج می برند در زمان نزدیکی درد بسیار زیادی را تحمل خواهند کرد که همین درد سبب می شود تا هیچ وقت عمل دخول به طور کامل انجام نشود، این خانم ها اگر تحت درمان قرار نگیرند باکره خواهند ماند و هیچگاه رابطه جنسی بدون دردی را تجربه نخواهند کرد.

واژینیسموس ثانویه عارضه ای است که به طور کاملا نامحسوس در اثر اتفاق هایی مانند زایمان یا صدمه دیدن ممکن است برای شخص به وجود بیاید. نکته ای که درباره آن باید بدانید این است که دائمی و همیشگی نیست همان طوری که از ابتدا وجود نداشته است. این عارضه با سوزش و درد شدیدی در هنگام نزدیکی همراه است و نزدیکی را به امری عذاب آور تبدیل می کند.

انواع واژینیسموس؟
انواع واژینیسموس؟

علت و دلیل بروز واژینیسموس؟

زمانی که علت ای عارضه را از پزشکان متخصص جویا شدیم جوابی که دریافت کردم بسیار جالب بود، آن ها عقیده دارند که علت های مختلف و گوناگونی برای این عارضه وجود دارد که در هر شخصی با توجه به نوع زندگی و مسائل دیگر کاملا متفاوت است. در ادامه شایع ترین علت ها را بررسی خواهیم کرد.

ترس یکی از اصلی ترین علت های بروز عارضه واژینیسموس است، ترس از بارداری یا ترس از عفونت در هنگام رابطه شایع ترین ترس ها در هنگام نزدیکی می باشند. موضوع دیگری که می تواند سبب ترس در شخص شود، تجربه ای ناموفق در نزدیکی های قبلی است یا این که بترسد در این رابطه ممکن است آسیبی به وی وارد شود.

اگر شخص در گذشته تجربه ای تلخ درباره رابطه حنسی داشته باشد یا از وی در این رابطه سوء استفاده شده باشد احتمال آن که با عارضه واژینیسموس مواجه شود افزایش پیدا می کند. اگر قصد دارید با کسی وارد رابطه جنسی شوید که از فرهنگی متفاوت با شما آمده است به این موضوع دقت کنید که در حین رابطه تنشی به خانم وارد نشود زیرا ممکن است دچار این عارضه شود.

با توجه به مطالبی که در بالا به آن اشاره شد می توان به این نتیجه رسید که این عارضه علت های روحی و روانی دارد که در جسم ظاهر می شود.

علت و دلیل بروز واژینیسموس؟
علت و دلیل بروز واژینیسموس؟

درمان واژینیسموس با لیزر؟

اگر چه عارضه واژینسموس علت های روحی دارد اما خوشبختانه با درمان های جسمی می توان آن را برطرف کرد. یکی از بهترین درمان هایی که برای این عارضه پیشنهاد می شود استفاده از لیزر است. البته لازم به ذکر است که بیماری واژینیسموس 4 درجه متفاوت دارد و هر 4 درجه آن با لیزر قابل درمان است.

واژینیسموس های درجه 1 و 4 را می توان به راحتی با لیزر درمان کرد البته درجه های 2 و 3 هم قابل درمان هستند اما به دلیل آن که واژینیسموس درجه 4 سخت ترین نوع این عارضه است انتظار می رود درمانی که آن را بهبود می بخشد عارضه های کمتر از آن هم بهبود بخشد.

در این جا لازم می دانیم که درجه های مختلف این عارضه را با هم بررسی کنیم.

کسانی که از واژینیسموس درجه 1 رنج می برند، درد و سوزش شدیدی را هنگام نزدیکی تحمل خواهند کرد. این درد ناشی از انقباض و اسپاسمی است که عضلات در هنگام نزدیکی با آن مواجه می شود. این انقباض با لیزر به راحتی قابل برطرف شدن است.

تصورات اشتباه درباره عارضه واژینیسموس؟

اشتباه ترین تصوری که درباره این عارضه حاکم است را می توان این مورد بیان کرد که خانم هایی دچار این مشکل تمایلی به برقراری رابطه ندارند. در صورتی که تصوری کاملا غلط و اشتباه است. خانم هایی که با این مشکل روبه رو هستند مانند افراد عادی میل جنسی دارند ولی به دلیل آن که در هنگان نزدیکی درد زیادی را تحمل می کنند از آن دور می گیرند.

تصور اشتباهی دیگر که در برخورد با این مشکل وجود دارد این است که عده ای گمان می کنند در هنگامی که عضلات واژن سفت می شود، با افزایش فشار وارده می توانند عمل دخول را انجام دهند. در صورتی که فشار زیاد فقط می تواند درد ناشی از این عارضه را برای خانم ها بیشتر کند و فایده ای دیگر ندارد.

تصوری دیگر که درباره این موضوع وجود دارد و کاملا غلط و بی اساس است را می توان این گونه بیان کرد که عارضه واژینیسموس با دیدن فیلم های تحریک کننده یا مصرف مشروبات الکلی برطرف می شود. این در حالی است که خانم هایی که این مشکل را دارند با مشکل تحریک شدن روبه رو نیستند.

مواردی که در بالا به آن اشاره شد برای زمانی ممکن است کارساز باشد که شخص مشکل تحریک شدن دارد. برای درمان واژینیسموس به راحتی می توان با استفاده از دستگاه های لیزری آن را برطرف کرد.

نتیجه گیری:

عارضه واژینیسموس یک مشکل و بیماری مخصوص خانم ها است که علت بروز آن را مسائل روانی و تنش های روحی می دانند اما به راحتی با لیزر قابل درمان است.

امیدوارم مطالب فوق برای شما مفید و موثر بوده باشد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1368 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید