میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

درمان واژینیسموس با دیلاتور
درمان واژینیسموس با دیلاتور

لیست موضوعات

درمان واژینیسموس با دیلاتور

می خواهیم در این مقاله به موضوع درمان واژینیسموس با دیلاتور بپردازیم. تا انتهای نوشتار پزشکی کاربردی درمان واژینیسموس با دیلاتور، همراه شما هستیم.

یکی از متداول ترین روش ها به عنوان کمک درمان و البته با صلاح دید پزشک متخصص ، درمان واژینیسموس، دیلاتور است که شامل فرو بردن یک گشاد کننده در واژن برای عادت به نفوذ است. روش دیگر در درمان واژینیسموس، مشاوره درمانی است که می تواند شامل یک روش شل شدن عضلات به نام حساسیت زدایی سیستماتیک باشد. در موارد خیلی شدید، می توان بوتاکس تزریق کرد تا بتواند پاسخ خودکار عضله واژن را متوقف کند.

درمان واژینیسموس با دیلاتور
درمان واژینیسموس با دیلاتور

برای کسب اطلاعات لازم در مورد درمان واژینیسموس با دیلاتور می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شذه است تماس بگیرید.

 

درمان واژینیسموس با بوتاکس

درمان واژینیسموس با بوتاکس نیز یکی دیگر از روش های درمان واژینیسموس به شمار میرود که باید توسط متخصص انجام شود.

البته درمان واژینیسموس با بوتاکس همیشه جواب قطعی نیست و ممکن است نظر متخصص بر روی روش های درمانی دیگر باشد.

جهت دریافت مشاوره اولیه رایگان در مورد درمان واژینیسموس با ما در تماس باشید.

02122930161

 

در مقاله درمان واژینیسموس با دیلاتور، با مفاهیم زیر رو به رو خواهید شد:

واژینیسموس چیست؟

آیا درمانی برای واژینیسموس وجود دارد؟

انواع واژینیسموس

علائم واژینیسموس چیست؟

درمان واژینیسموس با دیلاتور چیست؟

درمان واژینیسموس با دیلاتور چگونه کار می کند؟

آیا می توان در طول درمان واژینیسموس با دیلاتور از کسی کمک گرفت؟

مشاوره پیش از درمان واژینیسموس با دیلاتور چیست؟

دیلاتور واژینیسموس چیست ؟

دیلاتور مناسب چه افرادی است؟

دیلاتور چیست و چگونه از آن استفاده می شود؟

طرز استفاده مرحله به مرحله از دیلاتور چگونه است؟

چگونه از دیلاتور برای درمان واژینیسموس استفاده می شود؟

کاربرد دیلاتور در درمان واژینیسموس چیست؟

چگونه سایز دیلاتور مناسب را پیدا کنیم؟

انتخاب بهترین گشاد کننده واژن

مزایای درمان واژینیسموس با دیلاتور

5 نکته پرکاربرد در مورد نحوه استفاده موفقیت آمیز از گشاد کننده در درمان واژینیسموس با دیلاتور

 

واژینیسموس چیست؟

قبل از پرداختن به موضوع درمان واژینیسموس با دیلاتور، ابتدا لازم است که با بیماری واژینیسموس اشنا شویم. واژینیسموس نوعی بیماری است که در آن عضلات ناحیه لگن در هنگام نفوذ واژن به صورت غیرارادی منقبض می شوند و باعث درد شدید می شوند.

درمان واژینیسموس با بوتاکس
درمان واژینیسموس با بوتاکس

در نتیجه، واژینیسموس می تواند منجر به رابطه جنسی دردناک و مشکل در قرار دادن تامپون شود. زندگی با واژینیسموس می تواند از نظر جسمی دردناک باشد و هم از نظر روحی خسته کننده باشد. خبر خوب این است که روش های مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد.

واژینیسموس واکنش اتوماتیک بدن در برابر ترس از برخی یا انواع نفوذ واژن است

واژینیسموس واکنش اتوماتیک بدن در برابر ترس از برخی یا انواع نفوذ واژن است. هر زمان که اقدام به نفوذ کردید، عضلات واژن به خودی خود سفت می شوند. شما نمی توانید آن را کنترل کنید. بعضی اوقات ، حتی اگر یک عمل نفوذی بدون درد انجام داده باشید، ممکن است دچار واژنیسم شوید. واژینیسموس لزوماً توانایی تحریک شدن و لذت بردن از انواع دیگر تماس های جنسی را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

واژینیسموس (Vaginismus) زمانی اتفاق می افتد که عضلات واژن زمان وارد شدن چیزی به درون آن، همچون تامپون یا آلت تناسلی، فشار می آورد یا دچار اسپاسم می شود. این فشار می تواند از خفیف ناخوشایند تا کاملاً دردناک باشد.

واژینیسموس رابطه جنسی را دشوار یا غیرممکن می کند (واژن می تواند کاملاً بسته شود) و می تواند دردناک باشد. علائم ممکن است از یک زن به زن دیگر متفاوت باشد. درباره علائم واژینیسموس بیشتر بخوانید.

این موضوع از اهمیت بالایی در روابط جنسی و زندگی برخوردار است و احتمال دارد از تشکیل خانواده جلوگیری کند. همچنین می تواند معاینات زنان و لگن را دشوار یا غیرممکن کند. در برخی موارد، زن ممکن است قبل از معاینه پزشک به بیهوشی نیاز داشته باشد.

واژینیسموس اغلب به عنوان اسپاسم عضلانی یک سوم خارجی واژن توصیف می شود

واژینیسموس اغلب به عنوان اسپاسم عضلانی یک سوم خارجی واژن توصیف می شود و باعث می شود، رابطه جنسی دردناک یا غیرممکن باشد. با این حال، تحقیقات در مورد ماهیت اسپاسم پیشنهادی، نشان داده است که در حین معاینه داخلی، به طور قابل اعتمادی استخراج نمی شود

درمان واژینیسموس با دستگاه rf
درمان واژینیسموس با دستگاه rf

و ممکن است فشار خون بالا که مانع نفوذ می شود، ماهیت اسپاسمودیکی نداشته باشد. دشواری در تشخیص واژینیسموس و دیس پارونیا باعث شده است که این دو شرایط مشخص نباشند.

در پاسخ به این مشکل، انجمن روانپزشکی آمریکا با تشخیص واژینیسموس و دیس پارونیا با تشخیص واحد “اختلال درد / نفوذ ژنیتی – لگنی” در آخرین راهنمای تشخیصی و آماری خود (DSM-5) را جایگزین کرده است. مشخص نیست که آیا این حرکت در نسخه آینده طبقه بندی بین المللی بیماری های سازمان بهداشت جهانی دنبال خواهد شد یا خیر.

استقبال از GPPPD

در حالی که استقبال از GPPPD به طور کلی توسط اعضای جامعه تحقیق مورد استقبال قرار گرفته است، این نگرانی وجود دارد که تحقیقات به دلیل عدم تمایز بین زنانی که می توانند تلاش های مقاربت را با وجود ترس و ناراحتی تحمل کنند و بین زنانی که انزجار، ترس و اجتناب از آن ها ایجاد می کند، باعث می شود آن ها را از برقراری رابطه ممانعت می کند، و استفاده از “هرگز قادر به برقراری رابطه” نبوده است، در ادبیات و باور زنان تحت درمان واژینیسموس با دیلاتور وجود ندارد.

به وضوح تفاوتی بین مشکلات مادام العمر مربوط به ترس و اجتناب در مورد نفوذ وجود دارد که در نتیجه غلبه بر این ترس، سبب می شود که یک زن یاد بگیرد که رابطه جنسی دردناک نیست و توسعه مشکلات ناشی از نفوذ، همراه با پیدا کردن نفوذ دردناک است، که به راحتی قابل محاسبه است. برای تشخیص مشکل هر دو گروه از زنان، تحت معیارهای ICD-10 و معیارهای قبلی DSM-IV-TR می توانند واژینیسموس تشخیص دهند.

آیا درمانی برای واژینیسموس وجود دارد؟

می توانید برای مشاوره و درمان به پزشک زنان مراجعه کنید و برای دلگرمی فردی را که به او اعتماد دارید، همراه خود ببرید. پزشک از شما در مورد علائم بیماری سوال می کند و ممکن است بخواهد واژن شما را معاینه کند. معاینه معمولاً خیلی سریع انجام می شود. پزشک شما سریعاً نگاهی می اندازد تا شرایط دیگر مانند عفونت را رد کند. بعید است که آن ها نیاز به معاینه داخلی واژن شما داشته باشند.

آیا درمانی برای واژینیسموس وجود دارد؟
آیا درمانی برای واژینیسموس وجود دارد؟

واژینیسموس در اکثر موارد قابل درمان است. اگر علت روانی باشد، ممکن است با استفاده از درمان جنسی درمان شود، جایی که به شما کمک می شود بتوانید با کمک مربیان، این مشکل را در مواردی برطرف کنید.

زر کلینیک

لازم به ذکر است که شما میتوانید در کلینیک دکتر زرگنج و با تیم مجرب ایشان از درمان خود چه به دلایل فیزیکی و یا روحی اطمینان داشته باشید .

تحقیقات اخیر اختلافات در مفهوم سازی، تشخیص و درمان واژینیسموس را برجسته کرده است. در حال حاضر مربیان واژن پرکاربردترین روش درمانی هستند. انتقادها این نگرانی ها را بیشتر کرده اند که پایه اثبات اثربخشی آن محدود است، و آزمایش های کنترل شده، نتایج ناامید کننده ای را گزارش می دهند و تجویز آن “مبتنی بر عملکرد” جنسی ​​را ترویج می دهد که ممکن است مضر باشد.

با وجود این، برای جست و جوی نظرات زنان در مورد درمان آن ها کار کمی انجام شده است. این مطالعه به منظور بررسی تجربیات زنان در درمان واژینیسموس با مربیان واژن و استفاده از صدای آن ها برای پیشنهاد رهنمودهایی برای بهبود درمان صورت گرفت.

انواع واژینیسموس

واژینیسموس به دو نوع طبقه بندی می شود:

واژینیسموس اولیه: وقتی نفوذ واژن هرگز اتفاق نمی افتد.

واژینیسموس ثانویه: وقتی نفوذ واژن رخ داد اما دیگر امکان پذیر نیست، احتمالاً به دلایلی مانند جراحی مشکل پیدا می کنند.

انواع واژینیسموس
انواع واژینیسموس

علائم واژینیسموس چیست؟

نفوذ سخت یا غیرممکن واژن، زیرا عضلات واژن سفت شده اند.

درد و سوزش واژن در صورت نفوذ توسط تامپون، انگشت یا آلت تناسلی مرد

ترس از درد

ترس شدید از نفوذ و جلوگیری از رابطه جنسی

از دست دادن میل جنسی در حالت تلاش برای نفوذ

علائم واژینیسموس از نظر شدت متفاوت است:

برخی از زنان قادر به وارد کردن چیزی به واژن خود نیستند. برخی از خانم ها می توانند تامپون بگذارند و معاینه زنان را انجام دهند، اما رابطه جنسی ممکن نیست. زنان دیگر می توانند اقدام به رابطه کنند، اما این بسیار دردناک است. برخی از خانم ها قادر به برقراری رابطه هستند، اما گرفتگی و درد، از ارگاسم جلوگیری می کند. برخی از زنان سال ها در رابطه جنسی دچار مشکل می شوند و باید در هنگام بروز علائم به طور مداوم آماده کنترل و آرامش واژن خود باشند.

علائم غیر ارادی

این علائم کاملاً غیرارادی هستند و برای جلوگیری از آن ها نمی توانید کاری انجام دهید. بدن یاد گرفته است که نفوذ را با درد مرتبط سازد. هر زمان بدن انتظار نفوذ دارد، عضلات واژن به عنوان یک واکنش محافظی سفت می شوند.

این تفکر که زنان مبتلا به واژینیسموس رابطه را دوست ندارند و سرد هستند، صحیح نیست و در خیلی از موارد آن ها در این زمان لذت می برند و لذت جنسی را با همسر خود تقسیم می کنند. آن ها می توانند در هنگام استمنا متقابل، پیش بازی و رابطه جنسی دهانی به ارگاسم برسند. فقط در صورت پیشنهاد یا اقدام به رابطه جنسی، واژن برای جلوگیری از نفوذ سفت می شود.

درمان واژینیسموس با دیلاتور چیست؟

یکی از روش های کمکی در درمان واژینیسموس، دیلاتور است. درمان واژینیسموس با دیلاتور، شامل استفاده از مجموعه ای از گشاد کننده های واژن است که دستگاه هایی پلاستیکی و لوله ای شکل هستند و برای گشاد شدن آرام دهانه واژن استفاده می شوند.

درمان واژینیسموس با دیلاتور چیست؟
درمان واژینیسموس با دیلاتور چیست؟

البته هر نوع درمانی فقط به دستور پزشک متخصص انجام میشود و از انجام هر کار خودسرانه جدا پرهیز کنید چون ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

درمانگر فیزیوتراپ کف لگن که واژینیسموس را درمان می کند، می گوید: “استفاده از دیلاتورهای واژن می تواند به بازآموزی عضلات دیواره واژن کمک کند تا شل شود و جریان خون را در این ناحیه کاهش دهد.” همچنین می توانند با ایده نفوذ، واژن راحت تری برای زن ایجاد کنند. وی می گوید: هنگامی که درمان واژینیسموس با دیلاتور به درستی انجام شود، دیلاتور می تواند بسیار موثر باشد.

آموزش این روش به طور معمول در مطب یا با یک درمانگر انجام می شود

آموزش این روش به طور معمول در مطب یا با یک درمانگر انجام می شود که آموزش های بیشتری در این زمینه دارد. مانند یک فیزیوتراپیست که در زمینه کف درمانی لگن آموزش دیده است. پس از آموزش راهنمایی در دفتر، هدف نهایی استفاده از گشاد کننده در خانه به عنوان بخشی از یک برنامه معمول است.

آموزش این روش به طور معمول در مطب یا با یک درمانگر انجام می شود
آموزش این روش به طور معمول در مطب یا با یک درمانگر انجام می شود

در ابتدا، از یک گشاد کننده کوچک استفاده می شود و سپس شما به آرامی به یک دیلاتور بزرگتر می رسید. برای کمک به تسکین هرگونه ناراحتی، می توانید روان کننده و دهانه واژن را استفاده کنید. دیلاتورها معمولاً در مجموعه هایی از سه تا هشت دیلاتور به فروش می رسند که کوچکترین آن ها کمتر از 3 اینچ طول و 0.5 اینچ قطر و بزرگترین آن ها حدود 6 اینچ طول و 1.5 اینچ قطر دارد.

دیلاتور باید سه تا چهار بار در هفته انجام شود

دیلاتور باید سه تا چهار بار در هفته انجام شود، اما بیش از دو روز پشت سر هم نباید استفاده شود. در غیر این صورت خطر درد یا تحریک دارید. باید به جایی برسید که این قطعه را بدون درد خارج و داخل کنید و به راحتی این کار را انجام دهید. همان طور که گفته شد، پزشک شما در مورد بهترین پروتکل برای نیازهای شما به شما مشاوره می دهد.

استفاده از مربیان دیلاتور، که به عنوان گشاد کننده نیز شناخته می شود، به تدریج با افزایش اندازه برای درمان واژینیسموس، به دلیل عدم تحقیقات منظم، به عنوان یکی از داستان های موفقیت کلاسیک در رابطه جنسی درمانی شناخته می شود. بررسی های انجام شده در 15 سال گذشته نشاندهنده نیاز مداوم به تحقیقات بیشتر و بهتر بوده است. با این حال دیلاتور واژن همچنان بیشترین توصیه شده برای درمان واژینیسموس با دیلاتور است.

این درمان در چندین الگوی درمان واژینیسموس، از رویکرد جراحی سیمز گرفته تا رابطه جنسی درمانی زوجین مسترز و جانسون، و اخیراً، رویکردهای رفتاری شناختی فردی (CBT) استفاده شده است.

رویکرد مسترز و جانسون به عنوان درمان مواجهه رفتاری مفهوم سازی شده است. با این حال ایده های سیستمیک نیز در درمان آن ها ضروری است (رابطه زوجین بیشتر از هر فرد بیمار بود.) رویکردهای مدرن CBT اغلب به استادان و جانسون استناد می کنند، اما به جای تعاملات زوجین بر روی افراد و شناخت آن ها تمرکز می کنند.

چنین اختلافاتی در زمینه های فلسفی درمان به ندرت بیان شده است

چنین اختلافاتی در زمینه های فلسفی درمان به ندرت بیان شده است. درک پیامدهای این تفاوت ها در درمان واژینیسموس با دیلاتور، به دلیل عدم وضوح و جزئیات در گزارش درمانی، پیچیده تر است.

نقش و مکانیسم مورد نظر مربیان واژن در درمان واژینیسموس از کشش عضلات پس از تقسیم جراحی، بازسازی مجدد عضلات (بازآموزی) در یک رابطه تقویت شده، تا آموزش یک زن برای این که نادرست بودن عقاید ناشی از ترس از نفوذ است، متغیر است.

تعداد کمی از مطالعات با کیفیت بالا در مورد اثربخشی درمان واژینیسموس با دیلاتور وجود دارد و نتایج متفاوت است. یک مطالعه درمورد قرار گرفتن در معرض درمانگر برای زنان مبتلا به واژینیسموس مادام العمر نشان داد که از هر 35 زن تحت درمان، 31 نفر در پیگیری، قادر به برقراری رابطه جنسی بودند. در حالی که فقط در گروه کنترل 4 نفر حضور داشتند.

نگرانی هایی بیان شده است که ارزیابی درمان از نظر “نفوذ موفقیت آمیز” عملکرد را به قیمت لذت و رفاه عاطفی و رابطه ای افزایش می دهد.

یک پرسشنامه گذشته نگر و یک مطالعه سوابق درمانی که رویکرد CBT را بررسی می کند، نشان داد که اگرچه 81٪ به یک رابطه جنسی نفوذی رسیده بودند

فقط 6٪ از شرکت کنندگان می توانند بدون پیگیری رابطه جنسی داشته باشند

اما فقط 6٪ از شرکت کنندگان می توانند بدون پیگیری رابطه جنسی داشته باشند. با وجود این، دو سوم رضایت بالای اهداف درمانی فردی را گزارش کردند. این نشان می دهد که عملکرد و اهداف دیگری مانند بارداری نیز برای خانم هایی که به دنبال کمک هستند، مهم است.

مطالعات غیرقابل کنترل در مورد استفاده از درمان های فیزیکی برای واژینیسموس و دیسپارونیا نتایج امیدوار کننده ای داشته است و یک نظرسنجی اینترنتی نشان داد که زنان، فیزیوتراپی را مفیدترین مداخله می دانند. با این حال نمونه کم است و دسترسی به درمان های فیزیکی در حال حاضر وجود ندارد و به طور گسترده در دسترس نیست.

اگر سابقه درد همراه با نفوذ واژن داشته باشید، به خصوص در حین رابطه جنسی، معاینات OB / GYN یا حتی با استفاده از تامپون، احتمال دارد به بیماری معروف به واژینیسموس مبتلا باشید. حتی ممکن است ارائه دهنده خدمات بهداشتی به شما دستور داده باشد که مجموعه ای از گشاد کننده های واژن (که به آن ها مربی واژن نیز می گویند) را به عنوان راهی برای کمک به رسیدگی به وضعیت خود خریداری کنید.

اگر قبلاً این خرید را انجام داده اید، شما یک قدم به بهبود عملکرد خود نزدیک ترهستید. درک نحوه استفاده صحیح از گشاد کننده بسیار مهم است تا در واقع بتوانید تحمل نفوذ خود را بهبود ببخشید.

درمان واژینیسموس با دیلاتور چگونه کار می کند؟

گیرنده های فشار خون کف لگن تنها افرادی نیستند که می توانند از آن ها استفاده کنند.

ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما ممکن است به دلایل مختلف، دیلاتورهای واژن را تجویز یا توصیه کند، حتی اگر در آنجا بیش از حد تنش نداشته باشید. قبل از مراجعه به PFT برای دستورالعمل ها و برنامه درمانی، یک متخصص زنان به شما در تشخیص علت کمک می کند.

به گفته جفکوات، تشخیص می تواند یکی از موارد زیر باشد:

واژینیسموس (عضلات تنگ واژن)

ولوودینیا یا وستیبولودینیا (درد در اطراف دهانه واژن)

وستیبولیت ولو (سوزش درد در اطراف واژن)

دیسپارونیا (رابطه جنسی دردناک)

آندومتریوز

یبوست مزمن

نیاز به توانبخشی پس از جراحی واژن

در مورد بیمارانی که پس از زایمان یا یائسگی دچار تغییر شکل واژن شده اند نیز همین مورد وجود دارد. دکتر ویدر خاطرنشان می کند که همچنین می توان از گشاد کننده ها برای بیمارانی که تحت پرتوی سرطان دهانه رحم، واژن، آندومتر یا رحم قرار دارند، استفاده کرد تا از تغییر طول و شکل کانال واژن جلوگیری کند.

گاهی اوقات، از گشاد کننده ها در کنار جنس درمانی یا روان درمانی به عنوان بخشی از یک برنامه بهبودی برای بازماندگان ضربه های جنسی استفاده می شود.

نحوه استفاده از دیلاتور برای درمان واژینیسموس با دیلاتور

جفکوات می گوید: “یک منحنی یادگیری شیب دار با گشاد کننده وجود دارد” (و من موافقم). “این فقط به اندازه کشش گردن یا باسن شما قابل مشاهده نیست که می تواند ناامید کننده باشد.” و مهم نیست که چقدر احساس اعتماد به نفس می کنید، با کوچکترین اندازه یا سایزی که پزشک توصیه کرده، شروع کنید.

یک محیط آرام و خصوصی ایجاد کنید

می خواهید حدود 20 دقیقه وقت بگذارید تا راحت باشید. برای امنیت بیشتر در را قفل کنید تا نگرانی نداشته باشید. به گفته جفکوات، بعضی از بیماران، گرما و حریم خصوصی وان را دوست دارند. آب گرم می تواند به نرم شدن بافت کمک کند. بنابراین راحت تر کش می آید. من دریافتم که اتاق خواب من – با موسیقی پس زمینه و یک پخش کننده روغن و رایحه های آرام بخش – بهترین عملکرد را دارد. هر فضایی که بتوانید به آرامش برسید، کمک خواهد کرد.

یک محیط آرام و خصوصی ایجاد کنید
یک محیط آرام و خصوصی ایجاد کنید

حداقل 2 تا 3 دقیقه به تنفس دیافراگم اختصاص دهید

جفکوات می گوید: “بر روی یک قطره یا سنگینی کف لگن تمرکز کنید.” اگر نسبت به قرار دادن دیلاتور، اضطراب خاصی دارید، او توصیه می کند که از کتاب خود، “رابطه جنسی بدون درد: راهنمای خود درمانی برای زندگی جنسی مورد نظر شما”، یک تمرین آرامش تدریجی را انجام دهید. من فهمیدم که ژورنالیسم مزایای مشابهی را برای کاهش اضطراب ارائه می دهد. نکته اصلی ورود به یک ذهنیت مثبت و خوش بینانه است.

با پاها به پهلو در موقعیت قرار بگیرید

به پشت دراز بکشید یا به چیزی راحت تکیه دهید که می توانید بدون فشار بیش از حد، پاها به پهلو بیفتید. در صورت نیاز، زانوها و لگن را خم کنید.

اکنون، لیز را بگیرید

مقدار زیادی از آن – برای ورودی شما و خود گشادکننده. جفکوات روان کننده مبتنی بر آب GoLoveCBD را برای بیمارانی که التهاب دارند، توصیه می کند. وقتی شروع کردید، سعی کنید با نفس عمیق، درد را کنترل و تحمل کنید تا درمان انجام شود.

آن را به سمت استخوان دنبالچه خود زاویه دهید تا در امتداد کانال واژن شما حرکت کند.اگر احساس کردید که “سد راه” شده اید، ادامه کار را متوقف کنید. گشاد کننده باید فقط تا جایی که راحت هستید، استفاده شود. وقتی که تا آنجا که ممکن بود، رسید؛ آن را حداقل 20 دقیقه در آنجا نگه دارید.

در پایان وسایل خود را پاکیزه کنید. نیازی به استریل کردن دستگاه اتساع نخواهید داشت و تمیز کردن باید بسیار آسان باشد. آن را با صابون ملایم و آب داغ بشویید و سپس قبل از قرار دادن مجدد در موردی که در آن قرار دارد، با حوله تمیز خشک کنید.

آیا می توان در طول درمان واژینیسموس با دیلاتور از کسی کمک گرفت؟

اگر یک شریک راغب و دوست داشتنی داشته باشید، ممکن است از آن ها کمک بگیرید که دیلاتور را وارد کنند یا شما را مانند خود نگه دارند. در حالی که به نظر من قرار دادن گشاد کننده به عنوان یک مورد خاص سکسی نیست، چند بار من و شریک زندگی فعلی خود به سایت پورنو مورد علاقه خود استناد کرده ایم و از آن ها خواسته ایم گشاد کننده را درون من قرار دهند. به سلامتی عاشقانی که هنگام آسیب پذیری باعث می شوند ما احساس امنیت کنیم.

آیا می توان در طول درمان واژینیسموس با دیلاتور از کسی کمک گرفت؟
آیا می توان در طول درمان واژینیسموس با دیلاتور از کسی کمک گرفت؟

مشاوره پیش از درمان واژینیسموس با دیلاتور چیست؟

کالج متخصص زنان و زایمان آمریکا، ترکیبی از درمان شناختی و رفتاری به نام حساسیت زدایی سیستماتیک را توصیه می کند. در طی این فرآیند، شما روش های شل شدن عضلات را یاد می گیرید که روی واژن تمرکز دارد. هدف این است که این تکنیک ها را با استفاده از اتساع دهنده واژن در خانه ترکیب کنید تا “خود را از ترس نفوذ واژن” “حساسیت زدایی” کنید. متخصصان همچنین توصیه می کنند که به گفت و گوی درمانی سنتی بپردازند.

جیمه شوارتز، MD، جراح پلاستیک دارای مجوز هیئت مدیره و متخصص واژینیسموس می گوید: “درمان نقش مهمی ایفا می کند، به ویژه هنگامی که سابقه سوء استفاده جنسی یا ضربه همراه با واژینیسموس وجود دارد.

چیزی که باید فهمید، این است که این یک چرخه معیوب است. شوارتز می گوید: “زنان آن قدر عادت دارند درد داشته باشند که فقط پیش بینی مقاربت یا قرار دادن تامپون آن پاسخ ناخودآگاه درد را قبل از بروز جسمی تحریک می کند.” وی می گوید: “درمان می تواند به خفه کردن پاسخ پیش بینی به خصوص پس از درمان موثر آن با بوتاکس کمک کند.”

دیلاتور واژینیسموس چیست ؟

همیشه نمی توان به طور جدی به مسائل جنسی خود نگاه کرد. گاهی اوقات شرایط پزشکی محدودیت هایی ایجاد می کند یا با نفوذ واژن درد ایجاد می کند. ممکن است ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما یک گشاد کننده واژن را پیشنهاد داده باشد. آن ها چه کسانی هستند و چه کسی از آن ها استفاده می کند؟

دیلاتور، مناسب چه افرادی است؟

این اولین ارسال از مجموعه پست هایی است که برای خانم هایی طراحی شده است که به آن ها توصیه شده است از دیلاتور استفاده کنند یا در حال حاضر با دیلاتور واژن کار می کنند.

از گشاد کننده ها می توان برای انعطاف پذیر و سالم نگه داشتن بافت های واژن یا کمک به باز کردن دهانه واژن و کانال به اندازه ای که برای تنظیمات فعالیت جنسی بیمار کاربردی باشد، استفاده کرد.

گشاد کننده های واژن از اواخر دهه 1980 به عنوان مولفه ای از درمان توان بخشی کف لگن برای عملکرد جنسی استفاده می شود. گشاد کننده های واژن که به عنوان مربی یا اسپیسر واژن نیز شناخته می شوند، برای بازسازی یا گسترش بافت ها و عضلات دهانه واژن طراحی شده اند. آن ها به صدها بیمار در بازگشت یا شروع فعالیت جنسی نافذ کمک کرده اند، که هدف مشترک بسیاری از زنان است.

دیلاتور، مناسب چه افرادی است؟
دیلاتور، مناسب چه افرادی است؟

این ابزار می تواند به بهبود راحتی در هنگام نفوذ واژن کمک کند و این می تواند به افزایش کیفیت زندگی جنسی برای زنان و شرکای آن ها تبدیل شود. فیزیوتراپیست های آموزش دیده در زمینه بهداشت زنان، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ایده آل برای کار با معرفی و پیشرفت دیلاتور هستند. ما توانایی و زمان لازم برای ارزیابی و درمان نواحی کمربند لگن و ولو و عضلات کف لگن را داریم.

زنانی که از چندین دسته بیماری رنج می برند، از استفاده از گشاد کننده های واژن بهره مند می شوند.

گروه اول شامل زنانی هستند که باعث ایجاد تغییرات آناتومیکی در لگن شده اند. این شامل شرایط ژنتیکی، (سندرم Mullerian Agenesis یا Mayer-Rokitansky-Küster-Hauser (MRKH))، جراحی (پس از جراحی برداشتن رحم، ترمیم پرولاپس یا جراحی تغییر جنسیت)، پاسخ به درمان های پزشکی (بیماری پیوند در مقابل میزبان – GvHD) و بیماران سرطانی با مشکلات جنسی بعد از پرتودرمانی، درمان های سرطان پستان و یائسگی ناشی از جراحی می باشد.

گروه دوم

شامل زنانی هستند که شرایط پزشکی دارند و می توانند باعث نفوذ یا مقاربت واژن دردناک یا محدود شوند. این دسته شامل ولوودینیا، وستیبولودینیا، آتروفی ولووواژینال، تنگی واژن، اسکلروز لیکنس، سندرم مثانه دردناک، سیستیت بینابینی، اشک های پرینه، اپیزیوتومی و درد لگن پس از زایمان است.

گروه سوم

شامل زنان مبتلا به درد مزمن لگن است که دارای کمربند لگن (مفصل SI، استخوان دنبالچه، ناحیه شرمگاه) و  یا علائم مثانه و روده هستند. غالباً در این حالت، از اتساع دهنده به عنوان یکی از روش های کشش عضلات کف لگن استفاده می شود.

گروه چهارم

گروه چهارم شامل زنانی است که با وجود میل و تلاش های متعدد، قادر به انجام معاینه زنان لگنی، استفاده از تامپون در دوران قاعدگی یا فعالیت جنسی با نفوذ واژن نبوده اند. این بیماری به واژینیسموس معروف است.

غالباً زنان مبتلا به واژینیسموس نیاز به یادگیری کنترل پاسخ های عضلانی، تمرکز بر روی روش های قرار دادن و درک علوم عصبی از درد، ترس و اضطراب دارند. آن دسته از خانم ها آدرس در وبلاگ نکات متسع کننده واژن و مروری بر بیماران واژینیسموس توسط فیزیوتراپیست، MSPT.CSCS را لازم دارند.

گروه چهارم
گروه چهارم

هنگام کار با بیمارانی که تکنیک های گشاد کننده توصیه شده است، من اغلب با بسیاری از احساسات بیمار روبرو می شوم. دانستن این که از کدام دیلاتور استفاده می شود و داشتن راهنمایی های واضح، زنان را در روند بهبودی خود پشتیبانی می کند.

با پشتیبانی از فیزیوتراپی، آن ها غالباً از خجالت، گیجی و دلسرد شدن به سمت اعتماد به نفس، الهام و قدرت می روند. بسیاری از خانم ها به هدف خود یعنی نفوذ واژن بدون درد می رسند.

اولین قدم، انتخاب گشاد کننده مناسب برای شرایط شما است. اگر به شما توصیه شده است از دیلاتور استفاده کنید، پیشنهاد می کنم از یک متخصص فیزیوتراپی سلامت لگن کمک بگیرید. آن ها دانش و مهارت پشتیبانی از شما را برای رسیدن به اهداف خود دارند.

دیلاتور چیست و چگونه از آن استفاده می شود؟

اتساع دهنده دستگاهی لوله ای است که برای کشش واژن استفاده می شود. آن ها معمولاً از پلاستیک ساخته می شوند و دارای کیت هایی در اندازه های مختلف هستند. در غیر این صورت، کیت را در کلینیک تهیه خواهید کرد یا ممکن است خودتان خریداری کنید.

این کیت شامل گشاد کننده های اندازه های مختلف از کوچک (تقریبا به اندازه یک انگشت) تا بزرگ است. توصیه می شود از گشاد کننده های محکم ساخته شده از پلاستیک سخت و نه دیلاتورهای نرم تر ساخته شده از سیلیکون استفاده کنید.

پس از یائسگی واژن زنان خشک می شود

پس از یائسگی، واژن شما خشک شده، کشش و کوتاهتر می شود. این روند برای زنانی که تحت درمان های سرطانی یا جراحی برای کم شدن خطر ابتلا به سرطان هستند، می تواند زودتر اتفاق بیفتد. با استفاده از این ابزار، درمان گشاد کننده واژن را آغاز می کنید و سپس با احساس راحتی، آرام آرام و با گذشت زمان، اندازه گشاد کننده را افزایش می دهید.

گشاد کننده های واژن اغلب برای تسهیل ارتباط سازگار مغز و بدن برای کاهش اضطراب و درد تجویز می شوند که می تواند در پیش بینی رابطه جنسی در میان جمعیت زنان مبتلا به سندرم درد جنسی تجربه شود.

زنان یائسه، بازماندگان سرطان و زنانی که طیف گسترده ای از اختلالات کف لگن را تجربه می کنند و دچار اختلال درد یا نفوذ ژنتیکی لگن (GPPPD) می شوند، معمولاً توصیه می شود که گشاد کننده های واژن را در برنامه توان بخشی کف لگن و رژیم های درمانی خود قرار دهند تا رابطه نفوذی با افراد کم درد شود.

با این حال، اطلاعات کمی در مورد رفتارهای کاربران گشاد کننده، این که پروتکل های درمانی موثرتر هستند، این که چگونه بیماران در حال حاضر از گشاد کننده های خود استفاده می کنند و اینک ه پزشکان در کمک به بیماران خود با موفقیت در گشاد کردن، به موفقیت خود کمک می کنند، اطلاعات کمی در دست است.

این وسایل پزشکی درمانی می تواند برای درمان موثر درد لگن و اضطراب مربوط به مقاربت مورد استفاده قرار گیرد.

این وسایل پزشکی درمانی می تواند توسط بیماران برای درمان موثر درد لگن و اضطراب مربوط به مقاربت مورد استفاده قرار گیرد. گشاد کننده های واژن یک درمان پزشکی موثر برای زنانی است که در حین مقاربت درد لگن و درد واژن دارند و بیش از 75 سال موفقیت بالینی را نشان داده اند.

این وسایل پزشکی درمانی می تواند برای درمان موثر درد لگن و اضطراب مربوط به مقاربت مورد استفاده قرار گیرد.
این وسایل پزشکی درمانی می تواند برای درمان موثر درد لگن و اضطراب مربوط به مقاربت مورد استفاده قرار گیرد.

این دستگاه ها (به طور متناوب به عنوان مربیان واژن شناخته می شوند) درزهایی با قطر پیشرونده هستند که برای کشش واژن، کاهش درد و کاهش اضطراب مربوط به مقاربت استفاده می شوند.

گشاد کننده ها توسط انواع متخصصان مراقبت های بهداشتی پزشکی، از جمله زنان و زایمان، متخصصان درد، درمانگران فیزیکی کف لگن، پزشکان پرستار، مشاوران و روانشناسان تجویز می شوند.

دیلاتور همچنین استاندارد مراقبت برای درمان بیماران تراجنسی مرد به زن بعد از عمل است که مایل به حفظ شیوع نئو واژن هستند. تصور می شود که استفاده مناسب باعث بهبود و تسهیل اتصال بدن یا مغز سازگار برای از بین بردن اضطراب پیش بینی کننده و ناراحتی یا دردی از لگن می شود که زنان معمولاً در پیش بینی آمیزش تجربه می کنند.

اگر از نظر جنسی فعال هستید، حفظ آن در طی رادیوتراپی و بعد از آن می تواند برای شما و همسرتان دشوار باشد

اگر از نظر جنسی فعال هستید، حفظ آن در طی رادیوتراپی و بعد از آن می تواند برای شما و همسرتان دشوار باشد. ممکن است در حین درمان زخم شده باشید یا در این زمان موارد دیگر برای شما اهمیت بیشتری داشته باشند. در صورت امکان، در این مورد با شریک زندگی خود صحبت کنید و احساسات خود را به اشتراک بگذارید تا بتوانید با هم کار کنید.

ممکن است برای شما راحت تر باشد که بتوانید موقعیت جنسی راحت تری داشته باشید و یا از یک روان کننده محلول در آب استفاده کنید.

پس از شروع زندگی عادی جنسی، می توانید با استفاده از گشاد کننده و مقاربت اطمینان حاصل کنید که واژن سه بار در هفته گشاد می شود. این دستورالعمل ها توصیه می کنند که در آینده قابل پیش بینی یا تا زمانی که دکتر به شما توصیه نکند، به این کار ادامه دهید.

طرز استفاده مرحله به مرحله از دیلاتور چگونه است؟

گشاد کننده ها را با آب گرم و صابون بشویید و اطمینان حاصل کنید که تمام آثار صابون شسته شده است.

گشاد کننده را جمع کنید.

با استفاده از ژل روانکاری ارائه شده، نوک گشاد کننده و دهانه واژن را روغن کاری کنید.

یک موقعیت آرامش بخش راحت مانند قرار دادن تامپون به عنوان مثال دراز کشیده به پشت و زانوها خم کنید.

گشاد کننده را تا جایی که برایتان راحت است، داخل واژن قرار دهید. گشاد کننده را فشار ندهید.

بعد از راحت شدن، گشاد کننده را به مدت پنج دقیقه با حرکت دورانی بچرخانید.

همان طور که گشاد کننده را بر می دارید، آن را به سمت دیگر حرکت دهید.

گشاد کننده را با آب گرم و صابون تمیز کرده و خشک کنید.

هنگام استفاده از گشاد کننده ها یا مقاربت، ممکن است احساس ناراحتی کنید. اگر خیلی ناراحت کننده است، چند روز بعد، از گشاد کننده ها استفاده کنید. همچنین ممکن است دچار لکه بینی یا خونریزی شوید که طبیعی است. اگر خونریزی ادامه پیدا کرد، بیش از حد سنگین بود یا نمی توانید دیلاتور را وارد کنید، می توانید برای مشاوره بیشتر با رادیوگراف های براکی تراپی یا متخصص پرستار زنان خود تماس بگیرید.

چگونه از دیلاتور برای درمان واژینیسموس استفاده می شود؟

طبق نظرسنجی از 239 کاربر که تجربه ی دیلاتور را داشتند، 56.8٪ از زنان بیش از 2 سال رنج می بردند و 52٪ بیش از 3 پزشک را قبل از شروع درمان گشاد کننده مشاهده کرده اند. یک مانع عمده در مراقبت به موقع، دلهره بیمار در مورد بحث در مورد مسائل صمیمانه با هر کسی، از جمله متخصص پزشکی خود می باشد.

متخصصان مراقبت های بهداشتی معمولاً در بحث درباره سندرم های درد جنسی کوتاهی می کنند و چنین مشکلی اغلب در ویزیت بالینی رفع نمی شوند.

شما می توانید در زمانی که لازم دارید، درمان گشاد کننده واژن را انجام دهید. تایمی که برای انجام درمان گشاد کننده واژن نیاز خواهید داشت، به عوامل زیادی بستگی دارد. می توانید درباره زمان و نحوه کار با آن با مشاور متخصص مشورت کنید.

چگونه از دیلاتور برای درمان واژینیسموس استفاده می شود؟
چگونه از دیلاتور برای درمان واژینیسموس استفاده می شود؟

گشاد کننده واژن به شما کمک می کند:

ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما معاینه لگن را به طور کامل انجام می دهد (وقتی پزشک یا پرستار به اندام های تولید مثل داخلی شما نگاه می کند).

معاینات لگن را راحت تر کنید.

ناراحتی کمتری از فعالیت جنسی داشته باشید.

شروع کار با گشاد کننده واژن

زمان و مکانی آرام پیدا کنید که بتوانید در آن تنها باشید. سعی کنید فضایی را انتخاب کنید که در آن احساس آرامش کنید. اتاق خواب شما معمولاً مکانی راحت برای استفاده از گشاد کننده است. قبل از شروع، عضلات کف لگن خود را شل کرده و کمی نفس بکشید.

با قرار گرفتن در موقعیت راحت شروع کنید:

به پشت دراز بکشید و پاها را روی تخت یا کاناپه صاف بگذارید و زانوها را کمی خم کنید.

پاها را باز کنید، تا آن ها به اندازه عرض شانه فاصله داشته باشند. اگر این مسئله را مشکلی می دانید، می توانید بالش ها را برای حمایت زیر زانوهای خود قرار دهید.

باید واژن خود را لمس و مشاهده کنید و اگر راحت نیستید از یک آینه کمک بگیرید.

عضلات کف لگن (ماهیچه هایی که از اندام های تولید مثل شما حمایت می کنند) را پیدا کنید و تمرینات کگل را انجام دهید. تمرینات کگل احتمال دارد به شما کمک کند آسان تر دیلاتور را وارد کنید.

پاسخ به برخی از سوالات درباره درمان واژینیسموس با دیلاتور

چرا لازم است از گشاد کننده های واژن استفاده کنم؟

براکی تراپی ممکن است باعث زخم و باریک شدن واژن شود، بنابراین مراقبت از لگن پس از درمان واژینیسموس با دیلاتور توصیه می شود که هدف آن کاهش این مشکلات است. این کار را می توان با استفاده از گشاد کننده های واژن و تمرینات کف لگن انجام داد.

دیلاتور چه کاری انجام می دهد؟

هدف از اتساع، کشش و گشاد شدن (باز نگه داشتن) دیواره های واژن است که معاینه داخلی معمول را در قرارهای بعدی شما آسان تر می کند. از دیگر مزایای این کار، راحت تر کردن رابطه جنسی در حال حاضر و در آینده است.

دیلاتور چه کاری انجام می دهد؟
دیلاتور چه کاری انجام می دهد؟

چه موقع به من دیلاتور داده می شود؟

گشاد کننده ها توسط متخصص رادیوگرافی براکی تراپی تهیه می شوند و نحوه مونتاژ و زمان استفاده از آن ها را توضیح می دهند. کیت اتساع دارای چهار لوله توخالی است که اندازه آن ها متفاوت است. کیسه های ژل روانکاری نیز ارائه خواهد شد.

چگونه می توانم از گشاد کننده ها استفاده کنم؟

بعد از اولین قرار ملاقات برای پیگیری، باید از دیلاتورها استفاده کنید. این تقریباً شش هفته پس از اتمام دوره درمان خواهد بود. از گشاد کننده ها باید به مدت پنج دقیقه و سه بار در هفته استفاده شود.

چگونه می توانم از گشاد کننده ها استفاده کنم؟
چگونه می توانم از گشاد کننده ها استفاده کنم؟

اگر اولین بار است که برای درمان واژینیسموس با دیلاتور اقدام می کنید، به نکات زیر دقت کنید:

با استفاده از دیافراگم واژن خود برای اولین بار روی تخت خوابیده و زانوها را خم کنید. برای حمایت از سر، بالا تنه و زانوها از بالش استفاده کنید. در صورت راحتی و آرامش بیشتر، احساس راحتی کنید و از موقعیت دیگری مانند پاها به شکل الماس پشتیبانی شده توسط بالش ها استفاده کنید.

ابتدا با استفاده از کوچکترین اندازه ای که قرار دادن آن راحت است، شروع کنید. از روانساز مورد نظر خود استفاده کنید تا سخاوتمندانه نکات و کناره های گشاد را کاملاً بپوشاند. ما یک روان کننده بدون گلیسیرین بر پایه آب را توصیه می کنیم.

لب های خود را با یک دست به پهلو جدا کرده و با استفاده از دست دیگر به آرامی دیلاتور را وارد کنید. سعی کنید آن را کمی به سمت بالا حرکت دهید. عضلات کف لگن را تا حد ممکن آرام نگه دارید.

اگر احساس ناراحتی یا مقاومت قابل توجهی کردید

اگر احساس ناراحتی یا مقاومت قابل توجهی کردید، مکث کنید و اجازه دهید عضلات شل شوند. در صورت وارد کردن، دراز شده و برآمدگی عضلات کف لگن را بازدم کرده و تمرین کنید.

وارد کردن گشاد کننده را ادامه دهید تا تقریباً 3⁄4 طول آن در داخل واژن قرار گیرد. بسته به طول گشاد کننده، ممکن است کاملاً درون آن قرار نگیرد.

اگر احساس ناراحتی یا مقاومت قابل توجهی کردید
اگر احساس ناراحتی یا مقاومت قابل توجهی کردید

پس از قرار دادن آن، می توانید از یک حوله نورد شده برای کمک به نگه داشتن گشاد کننده در جای خود استفاده کنید. بنابراین مجبور نیستید از دستان خود استفاده کنید و می توانید آرامش بیشتری پیدا کنید.

اگر نمی توانید گشاد کننده را به عمق دلخواه وارد کنید، آن را در عمقی که قادر به تحمل آن نیستید نگه دارید و بیش از ناراحتی متوسط ​​نداشته باشید.

تمرکز خود را بر روی آرام نگه داشتن عضلات کف لگن بگذارید. حواس خود را در این مدت پرت کنید و به طور مثال در فضای مجازی گشتی بزنید و روی تنفستان تمرکز کنید.

به گشاد کننده اجازه دهید تا 15 دقیقه در محل خود بماند

به گشاد کننده اجازه دهید تا 15 دقیقه در محل خود بماند. در صورت تشدید ناراحتی، روند را متوقف کنید.

با کاهش دهنده درد واژن خود برای کاهش درد ادامه دهید. وقتی بتوانید گشاد کننده را به راحتی برای 10-15 دقیقه وارد کنید و 25 بار داخل و خارج کنید، آماده پیشرفت به اندازه بزرگتر بعدی هستید. زمان مورد نیاز برای پیشرفت برای هر شخص متفاوت است، بنابراین با خود صبور باشید. ما توصیه می کنیم جلسه خود را با اندازه کوچکتر شروع کنید و به اندازه بزرگتر بعدی در همان جلسه بروید، نه اینکه با یک اندازه چالش برانگیز شروع کنید.

می توانید حرکت را با نگه داشتن انتهای گشاد کننده و حرکت آرام و آرام آن به داخل و خارج، پهلو به پهلو یا دایره ها وارد کنید. همچنین ممکن است بر اساس دستورالعمل های فیزیوتراپیست، فشار مداوم اطراف پایه دهانه واژن را امتحان کنید.

به گشاد کننده اجازه دهید تا 15 دقیقه در محل خود بماند
به گشاد کننده اجازه دهید تا 15 دقیقه در محل خود بماند

پاکسازی گشاد کننده واژن خود را نیز انجام دهید

پاکسازی گشاد کننده واژن خود را نیز انجام دهید. قبل و بعد از هر بار استفاده خود را بشویید و اتساع خود را بشویید. از آب روان و گرم و صابون ملایم و بدون بو استفاده کنید. گشاد کننده را با دستمال کاغذی خشک کرده و در کیسه پلاستیکی تمیز نگهداری کنید.

پاکسازی گشاد کننده واژن خود را نیز انجام دهید
پاکسازی گشاد کننده واژن خود را نیز انجام دهید

از روغن کاری کافی استفاده کنید. با موقعیت های مختلف پا و تنه و همچنین زاویه های وارد کردن، آزمایش کنید تا بهترین ترکیب را پیدا کنید. اگر با استفاده از آن به تدریج ناراحتی افزایش یافت، متوقف شوید و بار دیگر به آن بازگردید.

حتماً به متخصص طب فیزیکی خود اطلاع دهید. در ناراحتی، هرگز بیش از 4 اتا 10 بار انجام ندهید. شما کنترل گشاد کننده را در دست دارید. با سرعت خود پیش بروید و وقتی آماده شدید، پیشرفت کنید. حرکت آرام معمولاً بهترین توصیه است.

کاربرد دیلاتور در درمان واژینیسموس چیست؟

گشاد کننده های واژن برای کنترل عضلات کامپیوتر تنظیم می شوند.

گشاد کننده ها در صورت استفاده صحیح، برای قسمت های خاصی از درمان واژینیسموس بسیار مفید هستند. گشاد کننده های واژن می توانند ابزاری بسیار قدرتمند برای کمک به کاهش رفلکس عضلانی کامپیوتر، مشکلات نفوذ و علت اصلی تنگی واژن و احساس سوزش باشند.

کاربرد دیلاتور در درمان واژینیسموس چیست؟
کاربرد دیلاتور در درمان واژینیسموس چیست؟

این مجموعه های گشاد کننده، زنان را قادر می سازد تا کنترل دقیق روی سرعت، اندازه و زاویه وارد کردن داشته باشند و ابزار جایگزینی برای تحریک رفلکس عضلات PC در هنگام رابطه جنسی را فراهم می کند.

همراه با تمرینات مناسب، هنگامی که زن به طور مداوم عضلات PC را با قرار دادن کیت اتساع فشار می دهد، آگاهانه شل می کند. آن ها یاد می گیرند که چگونه انقباضات غیرارادی عضلانی را که قبلا باعث بسته شدن یا گرفتگی ورودی واژن برای مقاربت شده است، نادیده بگیرند. این فرایند به ایجاد حافظه عضلانی جدید کمک می کند.

استفاده کامل از کیت های گشاد کننده

از طریق استفاده کامل از کیت های گشاد کننده، زنان می توانند به راحتی کنترل نزدیکی یا تنگی غیر ارادی را انجام دهند و همزمان از عضلات واژن، بدن و ذهن خود احساس کنند و فکر کنند که می توانند در واژن خود قرار دهند.

همه این ها به عنوان آماده سازی انتقال برای قرار دادن بدون درد ساخته شده است. همراه با تمرینات مناسب، به زنان کمک می کند بدن خود را بازآموزی کنند تا در برابر نفوذ به یک رابطه جنسی کاملاً بدون درد خوب جواب دهند. به منظور سهولت در کارگذاشتن گشاد کننده ها، خرید لوب همراه با گشاد کننده توصیه می شود.

کشش در مقابل کنترل به دست آوردن

توجه داشته باشید که در درمان واژینیسموس با دیلاتور، موارد اضافی و سپس قرار دادن مجموعه گشاد کننده وجود دارد. تمرکز مجموعه گشادی که در درمان واژینیسموس استفاده می شود نه تنها کشش آسان دهانه واژن یا بافت ها است، بلکه بیشتر به زنان کمک می کند تا عضلات کف لگن خود را کنترل کنند.

زنان مبتلا به مشکلات درج در ارتباط با واژینیسموس اغلب به اشتباه تصور می کنند که از کیت های اتساع دهنده برای کشش دهانه واژن استفاده می شود، به طوری که وقتی در حقیقت مشکلات وارد شدن آن ها به اندازه واژن مرتبط نیست ،بلکه به مشکلات غیر ارادی مرتبط است، گسترش می یابد. نزدیک بودن یا گرفتگی عضلات کف لگن و اتساع دهنده های متقابل با فعالیت های کف لگن برای گسترش کنترل تنگی غیر ارادی استفاده می شوند.

کشش در مقابل کنترل به دست آوردن
کشش در مقابل کنترل به دست آوردن

نام گشاد کننده های واژن در واقع کمی اشتباه است. زیرا استفاده از گشاد کننده معمولاً روی گشاد شدن متمرکز نیست (این به معنای بزرگتر یا بزرگتر شدن آن است). به همین دلیل، برخی از متخصصان این موارد را مربیان واژن می نامند.

موقعیت های دو منظوره

بسیاری از زنان، به ویژه آن هایی که از یک عمل لگن بهبود می یابند یا از انتقال هورمون های مربوط به سن مانند یائسگی رنج می برند، مأموریت مضاعفی برای گشاد کننده ها دارند. هم در بازسازی پاسخ های عضلات کف لگن و هم در کشش های توانبخشی بافت های واژن. مجموعه های دیلاتور درمان های مفیدی هستند که با دستورالعمل های بدنی مناسب از همه بیشتر بهره مند می شوند.

موقعیت های دو منظوره
موقعیت های دو منظوره

گشاد کننده های واژن معمولاً عملکرد خود را برمی گردانند، در صورتی که زن قادر به برقراری رابطه جنسی یا تحریک خود به راحتی باشد، در صورت تمایل، درمان گشاد کننده موفقیت آمیز تلقی می شود.

دیلاتور همچنین به عنوان کمکی برای درمان فیزیکی عضله کف لگن، روان درمانی، رابطه جنسی، استروژن درمانی محلی واژن با حداقل جذب، شل کننده های عضلانی داخل واژن، روان کننده ها، مرطوب کننده ها و ویبراتورها استفاده می شود.

چگونه سایز دیلاتور مناسب را پیدا کنیم؟

وقتی نوبت به یافتن اندازه های مناسب برای شروع آموزش فیزیوتراپی لگن با یک دستگاه گشاد کننده واژن می رسد، ممکن است بخواهید ابتدا با فیزیوتراپیست ها مشورت کنید و مهمتر از همه، گوش دادن به بدن خود. با این حال، به عنوان یک راهنما، هنگامی که می توانید به راحتی از یک گشاد کننده واژن در چندین موقعیت و با حرکت استفاده کنید، آماده رفتن به اندازه بعدی هستید. تغییر موقعیت با مربی برای ایجاد تغییر در عضله کف لگن، اندام لگن و وضعیت کانال واژن.

دیلاتور واژن را با آب گرم و صابون بشویید. مکانی را در خانه خود تعیین کنید که ایمن باشد و به شما کمک کند تا برای دیلاتور واژن راحت باشید و ترجیحاً مکانی آرام و باشد. از مقدار زیادی روغن روان کننده استفاده کنید که آب آن بر اساس گشاد کننده پزشکی و دهانه کانال است. استفاده از روان کننده بر پایه آب برای حفظ سیلیکون درجه پزشکی مهم است.

اندازه ای را انتخاب کنید که متناسب با شرایط شما باشد یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی به شما پیشنهاد کرده باشد. با دراز کشیدن به پشت و در حالی که زانوها را خم کرده و پاها را کاشته اید شروع کنید.

بسیاری از بیماران ممکن است ترجیح دهند، به جای آن دراز بکشند. در این صورت، حتما زانوهای خود را خم کرده و پای بالایی را یک بالش تا خورده بین زانوها پشتیبانی کنید.

تمرین خود را با نفس کشیدن و اجازه دادن به شکم گسترش دهید

تمرین خود را با نفس کشیدن و اجازه دادن به شکم گسترش دهید و سپس بازدم را انجام دهید و اجازه دهید شکم شما به آرامی سقوط کند. عمل بازدم به آرامی در صورت لزوم می تواند واژن را باز کند. زنان باید الگوی تنفس عمیق را تکرار کنند و این کار را به صورت ثابت و عمدی ادامه دهند.

مربی را به آرامی به دهانه واژن بیاورید و با دقت آن را در بازدم قرار دهید. اگر در انتهای گشاد کننده مشکلی دارید یا به چسب اضافی نیاز دارید، دسته دیلاتور می تواند کمک کند.

تمرین خود را با نفس کشیدن و اجازه دادن به شکم گسترش دهید
تمرین خود را با نفس کشیدن و اجازه دادن به شکم گسترش دهید

دیلاتور واژن را در واژن قرار داده و چرخه تنفس آهسته و عمیق را به مدت 15 دقیقه یا مدت زمان توصیه شده توسط ارائه دهنده خدمات بهداشتی تکرار کنید. اگر احساس ناراحتی می کنید، تصاویر بصری برای شل کردن عضلات کف لگن در اطراف دهانه واژن مفید است. تصاویر زیادی وجود دارد که ممکن است کارساز باشد.

یکی از بهترین ها را برای خود انتخاب کنید:

“تصور کنید که واژن مانند گل رز است، که به بیرون شکوفا می شود”، “تصور کنید که واژن مانند چتر است و در حال انبساط است”

با تمرین استفاده از گشاد کننده های واژن در موقعیت های مختلف مانند خواباندن به پشت، دست و زانو، در حین انجام تمرینات اسکات عمیق، و دراز کشیدن به پهلو، اعضای بدن شما به اطراف کانال و دستگاه تغییر مکان می دهند و امکان تحرک ملایم بافت را می دهند.

بیماران همچنین می توانند گشاد کننده ها را به آرامی به دیواره های واژن فشرده کنند. برای انجام این کار، باید تصور کنید که دهانه واژن یک ساعت است و به آرامی دیلاتور را به روش دایره ای آهسته در هر “ساعت” مکث کنید تا گشاد کننده را به آرامی به دیواره واژن فشار دهید.

زنانی که از هر یک از شرایط زیر رنج می برند، می توانند از آموزش گشاد سازی بهره مند شوند. شایعترین آن ها شامل واژینیسموس، ولوودینیا، آتروفی واژن، تنگی واژن، دیسپارونیا، پرتودرمانی یا درمان سرطان و موارد دیگر است.

متخصص پزشکی یا ارائه دهنده مراقبت های پزشکی ممکن است خارج از توصیه های ارائه شده در اینجا، یک برنامه آموزشی منحصر به فرد برای شما داشته باشد. همیشه قبل از شروع یک برنامه جدید آموزش گشاد کننده واژن با یک متخصص تماس بگیرید.

یک برنامه آموزشی باید توسط یک متخصص پزشکی تنظیم شود

یک برنامه آموزشی باید توسط یک متخصص پزشکی تنظیم شود و شامل استفاده از گشاد کننده به مدت 15 تا 20 دقیقه در روز 5 تا 7 بار در هفته باشد. در آن زمان، نفس کشیدن با آرامش مهم است.

حفظ الگوی تنفس ثابت با استنشاق از طریق بینی و بیرون آمدن از طریق دهان به شل شدن عضلات کف لگن کمک می کند تا نتایج بهینه ای حاصل شود. این الگو به کاهش ناراحتی در طول جلسه آموزش واژن کمک می کند.

یک برنامه آموزشی باید توسط یک متخصص پزشکی تنظیم شود
یک برنامه آموزشی باید توسط یک متخصص پزشکی تنظیم شود

در طول جلسه آموزش واژن، مهم است که درد جسمی واقعی را به حداقل برسانید. اگر استفاده از دیلاتور دردناک شد، به مدت دو دقیقه استراحت کنید و دوباره سعی کنید، یا یک اندازه اتساع را پایین بیاورید تا زمانی که بدن آماده پیشرفت به اندازه بعدی شود.

انتخاب بهترین گشاد کننده واژن

استفاده از گشاد کننده های واژن برای درمان واژینیسموس مزایای بسیاری دارد. به خصوص در مواردی که زنان در حین مقاربت جنسی، هنگام قرار دادن تامپون یا معاینات زنان با درد حاد روبرو هستند، به طور گسترده ای به گشاد کننده پیشنهاد می شود.

مجموعه گشاد کننده های واژن به ورزش عضلات کف لگن کمک می کند و با گذشت زمان می تواند به تسکین درد ناشی از بیماری واژن مربوط به واژینیسموس، سرطان ولوور، تنگی واژن، آژنزیس واژن و سندرم MRKH، مشکلات یائسگی، شیمی درمانی و پرتودرمانی و تغییرات هورمونی در بدن کمک کند.

انتخاب بهترین گشاد کننده واژن
انتخاب بهترین گشاد کننده واژن

انواع مختلفی از گشاد کننده های واژن برای سلامت زنان و کسانی که از اشکال اختلال عملکرد کف لگن رنج می برند وجود دارد که برای خرید از جمله مغناطیسی، پلاستیک و سیلیکون در دسترس است. ما به شما توصیه می کنیم که از یک مجموعه دیلاتور سیلیکون بر اساس میزان راحتی استفاده کنید. زیرا این مجموعه ها به شما امکان می دهند در اندازه های وسیع تری پیشرفت کنید.

مزایای درمان واژینیسموس با دیلاتور

اتساع دهنده های واژن ابزارهایی به شکل لوله هستند که به داخل واژن وارد می شوند. در صورت ایجاد محرک در اطراف ولو (می توان از درمان حساسیت زدایی نام برد) می توان از اتساع دهنده های واژن برای بازآموزی بدن و واژن جهت استراحت استفاده کرد.

اگر دچار دیس پارونیا یا واژینیسموس هستید، دیلاتورها می توانند به کاهش درد و اسپاسم عضلات کمک کنند و به شما کمک می کنند تا یاد بگیرید چگونه ماهیچه های کف لگن خود را کنترل و آرام کنید. اگر احساس دلهره می کنید یا باید بافت ها و عضلات خود را آماده کنید، می توانند به شما کمک کنند تا در حین جنسیت خود را گرم کنید.

از اتساع دهنده های واژن نیز برای کشش نرم دیواره های واژن، جلوگیری از تنگی و بهبود انعطاف پذیری بافت ها استفاده می شود. از آنجا که آن ها در محدوده ای از اندازه ها هستند، شما می توانید از اندازه کوچکتر به اندازه بزرگتر با گذشت زمان کار کنید. این کشش ملایم می تواند بعد از یائسگی یا درمان سرطان مفید باشد.

نیازهای هر فرد در مورد شل شدن واژن و گشاد کردن درمانی متفاوت است. به همین دلیل می توانید انواع گشاد کننده ها را از همه نوع از جمله سیلیکون، سفت، پلاستیک و حتی لرزان پیدا کنید.

بافت طبیعی آن ها نرم تر از گشاد کننده های پلاستیکی معمولی هستند و طبیعی ترند و از آنجا که بافت طبیعی نزدیک به بافت بدن دارند، بسیار راحت هستند و می توانند تمرینات شل شدن واژن یا گشاد درمانی را بسیار موثرتر کنند.

وزن طبیعی آن ها دارای وزنی طبیعی و نرمال هستند که امکان بازخورد از نظر ادراکی را فراهم می کند. اساساً باعث می شود بدن بتواند گشاد کننده را راحت تشخیص دهد و آرام شود.

کنترل دما

گشادکننده های سیلیکونی می توانند در یخچال سرد شوند، در دمای اتاق استفاده شوند و یا در آب گرم، گرم شوند. هر آن چه برای شما راحت تر است را استفاده کنید.

استفاده ایمن استفاده از پلاستیک، فتالات یا BPA ناخوشایند باعث نمی شود که از آن ها در بدن استفاده کنید.

کنترل دما
کنترل دما

ارتجاعی

تا زمانی که نیاز دارید از آن ها استفاده کنید. سیلیکون آن ها را بسیار مقاوم و با دوام می کند.

مراقبت از آن آسان است. فقط با یک دست شست و شو و خشک شدن هوا و استفاده از آن ها خوب است و در صورت نیاز می توان آن ها را از طریق اتوکلاو نیز عقیم کرد.

5 نکته پرکاربرد در مورد نحوه استفاده موفقیت آمیز از گشاد کننده

ناراحتی واژن در هنگام نفوذ جنسی، حتی اگر می خواهید صمیمیت رخ دهد. در حقیقت، این اتفاق بیشتر از آن چه مردم فکر می کنند رخ می دهد. گاهی اوقات این بدان معناست که شما برای بهبود روابط جنسی به تحریک بیشتری نیاز دارید. اما برای دیگران، نفوذ دردناک واژن می تواند وضعیت پزشکی عمیق تری را نشان دهد.

اغلب اوقات، پزشکان و متخصصان پزشکی در پزشکی جنسی، دیلاتورهای واژن را تجویز می کنند. اگر چه داروها و جراحی ها نیز معمول هستند، اما ممکن است با برخی عوارض جانبی همراه باشد. استفاده از گشاد کننده به عنوان فیزیوتراپی از نظر پزشکی اثبات شده است که به شما در کاهش ناراحتی جنسی، درد مرتبط با معاینات لگن و بهبود جنسیت زن کمک می کند.

5 نکته پرکاربرد در مورد نحوه استفاده موفقیت آمیز از گشاد کننده
5 نکته پرکاربرد در مورد نحوه استفاده موفقیت آمیز از گشاد کننده

اما استفاده از گشاد کننده واژن می تواند ترس و اضطراب را نیز به همراه داشته باشد. اکنون شما باید از یک دستگاه ناآشنا در بافت واژن که از قبل حساس است، استفاده کنید. ممکن است خودتان پیدا کنید که می پرسد، آیا من از آن اشتباه استفاده می کنم؟

آیا می توانم عوارض جانبی ایجاد کنم؟ آیا واقعاً جواب می دهد؟ همه این سولات طبیعی است و بسیاری از خانم ها این نگرانی ها را به فیزیوتراپیست و پزشک خود گفته اند. در این مقاله، ما 5 نکته مفید در مورد چگونگی استفاده موفقیت آمیز از گشاد کننده ها به شما می دهیم.

با گشاد کننده خود به آرامی شروع کنید

بسیاری از زنان به دلیل مسائل مربوط به انجام پرتودرمانی لگن در طول درمان سرطان، یائسگی یا بیماری درد لگن، به اتساع دهنده واژن نیاز دارند. صرف نظر از دلیل نیاز به درمان گشاد کننده، شروع آهسته امری حیاتی است. برای برخی، تمایل به حل “مشکل” بلافاصله آن ها را وادار می کند که به یکباره بیش از حد مورد نیاز خود را بپذیرند.

با گشاد کننده خود به آرامی شروع کنید
با گشاد کننده خود به آرامی شروع کنید

تمایل به زندگی جنسی بدون درد یا حتی انجام تست پاپ اسمیر بدون تنش عضلانی، آن ها را وادار می کند که به درمان اتساع سریع بپردازند و هر روز ساعت ها وقت خود را صرف کشش و طولانی شدن کانال های واژن کنند. مهم است که به یاد داشته باشید که صبور باشید و درمان دیلاتور را شروع کنید. زیرا می دانید که این کار زمان بر است، اما در نهایت، موفق خواهید شد.

وارد شدن به روحیه ؛ قبل از اتساع، آرام باشید

هنگامی که روحیه پیدا می کنید، درمان گشاد کننده واژن بهترین نتیجه را می دهد. سعی کنید مثل داشتن قرار ملاقات با سلامت جنسی خود به آن فکر کنید. گرچه دیلاتورها یک اسباب بازی جنسی نیستند، اما به آرامش عضلات کمک می کنند و زندگی جنسی زنان را بهبود می بخشند. برخی از درمانگران توصیه می کنند، در مورد تجربه جنسی ایده آل خود فکر کرده و فضای ذهنی منعکس کننده این تصویر را ایجاد کنند.

وارد شدن به روحیه ؛ قبل از اتساع، آرام باشید
وارد شدن به روحیه ؛ قبل از اتساع، آرام باشید

بهتر از این، فضایی را با موسیقی زیبا و آرامش بخش ایجاد کنید. شمع های مورد علاقه خود را با رایحه ای از روغن های اساسی مانند اسطوخودوس و بابونه روشن کنید، تا حال بیشتری ایجاد کند. به یاد داشته باشید که موفقیت، یک ذهنیت است و قبل از هر جلسه، یک فضای ایمن و آرام ایجاد کنید تا به کشش عضلات کف لگن به طور طبیعی کمک کند.

بهترین حریم خصوصی بین شما و گشاد کننده شماست

همان طور که تنظیم روحیه در پزشکی جنسی زنان با استفاده از دیلاتورهای واژن ضروری است، حفظ حریم خصوصی نیز ضروری است. شما می خواهید در مکانی باشید که احساس امنیت و راحتی کند. برای برخی، این می تواند به معنای پیله گرم تختخواب خود باشد. دیگران ممکن است مایل باشند که یک منطقه مشخص برای درمان گشاد کننده داشته باشند، مانند گوشه ای خاص در یک اتاق با بالش های راحت و نور کم.

همچنین، شما می خواهید مطمئن شوید که حرف شما قطع نمی شود یا احساس می کنید باید عجله کنید. اگر فکر می کنید در هنگام قرار دادن دیلاتور  فردی به خانه می آید یا با شما تماس می گیرد، ممکن است آگاهانه یا ناخودآگاه تنش عضلانی بیشتری ایجاد کنید. محصور شدن در یک فضای خصوصی و بدون ترس از وقفه، به آرامش کف لگن کمک می کند. بنابراین می توانید زندگی را که شایسته آن هستید، داشته باشید.

درمان را هر روز تمرین کنید

کاهش درد لگن نیاز به زمان و درمان مداوم دارد. شاید، مانند تمرینات روزمره برای خانم ها به آن فکر کنید. ضروری است که عادت درمانی گشاد کننده ایجاد کنید. حتی اگر در ابتدا فقط می توانید روزانه چند دقیقه کار کنید، استفاده از دیلاتور به طور مداوم سلامت زنان و رابطه جنسی زنان را با گذشت زمان بهبود می بخشد.

با تبدیل شدن به یک عادت، شما قادر خواهید بود هر هفته زمان تحت درمان با گشاد کننده را افزایش دهید. پزشکان مراقبت های بهداشتی به زنان توصیه می کنند، 7-14 بار در هفته از دیلاتور استفاده کنند. این تقریباً 1-2 بار در روز است. در ابتدا ممکن است فقط چند دقیقه بتوانید از دیلاتور استفاده کنید، اما همان طور که یاد می گیرید آرام باشید و از درمان خود لذت ببرید، به آرامی به هر جلسه 30-20 دقیقه خواهید رسید.

درمان را هر روز تمرین کنید
درمان را هر روز تمرین کنید

اندازه مهم است

یکی دیگر از نکات قابل توجه برای تمرین هر روز، اندازه گشاد کننده است. در ابتدا، شما می خواهید کار خود را از کوچک شروع کرده و در اندازه های بزرگتر کار کنید. در ابتدا، یک گشاد کننده سایز کوچک ممکن است باعث درد و ناراحتی شدید شود.

هنگام گشاد شدن هرگز از 3 یا 4 سطح درد بالاتر نروید. بعضی از خانم ها می پرسند که بزرگ شدن چه مدت طول می کشد؟ این به شرایط و پاسخ بدن شما بستگی دارد، همه متفاوت هستند.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید