میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

تفاوت لیزر کندلا و موتوس
تفاوت لیزر کندلا و موتوس

لیست موضوعات

تفاوت لیزر کندلا و موتوس

امروز با مطالبی درمورد تفاوت لیزر کندلا و موتوس با شما همراه هستیم امیدواریم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و از مطالعه این مطالب بهره کافی را ببرید.

تفاوت لیزر کندلا و موتوس
تفاوت لیزر کندلا و موتوس

سوالاتی در رابطه با موضوع مورد نظر وجود دارد که در این مقاله سعی می کنیم به برخی از آنها پاسخ دهیم:

تفاوت دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا Candela و دستگاه موتوس در زمینه پیشرفت تکنولوژی چگونه می باشد ؟

تفاوت دستگاه لیزر مو الکساندرایت کندلا با دستگاه‌های لیزر موتوس از لحاظ کیفیت و کارایی چیست؟

تفاوت دستگاه موتوس و کندلا از لحاظ ویژگی هایی که دارند چگونه است؟

 

تفاوت دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا Candela و دستگاه موتوس در زمینه پیشرفت تکنولوژی چگونه می باشد ؟

دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا یک لیزر الکساندرایت باشد و کشور سازنده آن آمریکا است، این لیزر که امروزه با نام GentleMax  نیز در بین مصرف کنندگان شناخته شده است، کمپانی که تولید کننده و سازنده این دستگاه می باشد کمپانی کندلا است.

تفاوت دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا Candela و دستگاه موتوس در زمینه پیشرفت تکنولوژی چگونه می باشد ؟
تفاوت دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا Candela و دستگاه موتوس در زمینه پیشرفت تکنولوژی چگونه می باشد ؟

داخل این دستگاه از لامپ هایی استفاده می شود که محرک راد آمریکایی می باشند. توجه به این نکته ضروری است که عمر مفیدی که برای لامپ های محرک راد در بیشتر لیزرهای الکساندرایت در نظر گرفته شده ااست حدود ۱ میلیون شات می باشد و در صورتی که از این حد مجاز بیشتر استفاده شود و حتی در بیشتر موارد هم دیده شده نهایتا تا ۵ میلیون شات هم از آن استفاده می گردد

معمولا  این احتمال وجود دارد که این لامپها تاثیر و کارایی خود را از دست دهند و ضعیف شوند، بنابراین انرژی درمانی این سیستم ها کمتر می شود. یکی از علت هایی که در بعضی از موارد مراجعه کنندگان به مرکز های لیزر بیان می کنند این نکته است که از الکساندرایت لیزرها نتیجه درمانی که مد نظر آنها بوده است را نگرفته اند و این موضوع هم به علت تعویض نکردن بموقع این قطعه ها در دستگاه می باشد.

در گسترده شدن دستگاه موتوس از لحاظ تکنولوژی دسته‌ های دستگاه موتوس به صورتی تنظیم شده است که اپراتور دستگاه در زمان کار با آن کاملا احساس راحتی کرده و از خسته شدن اپراتور خودداری خواهد کرد.

دسته‌ های کوچک و سبک

دسته‌ های این دستگاه که بسیار کوچک و سبک می باشد و برای حرکت دادن در جهت‌ها و حالت‌های گوناگون کاملا ایده‌آل و کاربردی است. علاوه بر اینکه شما می‌توانید یک دسته‌ی دیگر نیز بر روی این دستگاه نصب کنید تا با راحتی و آسایش بیشتری می توانید آن را در دست خود بگیرید و دقت بیشتری را در موقع حرکت دادن دسته داشته باشید.

در آخر نیز در دسته ‌ی این دستگاه سیستم متعادل ‌کننده ‌ی وزن قرار می گیرد که به علت پشتیبانی و کنترل کردن بهتر بر روی دسته این دستگاه و همچنین خستگی کمتر اپراتور دستگاه است.

در دستگاه های جدید لیزر الکساندرایت کندلا Candela که تولید شده اند این محدودیت که برای تیپ پوستی خاصی باشد برداشته شده است و این لیزر تونایی این را دارد که صرفا با هندپیس تخصصی الکساندرایت ۷۵۵ نانومتری خود و بدون احتیاج به کمک گرفتن از لیزرهای خانواده ان دی یاگ ۱۰۶۴ نانومتری بر روی پنج تیپ پوستی گوناگون اثر درمانی که لازم و ضروری است را داشته باشد.

علاوه بر اینکه از لیزر الکساندرایت کندلا می توان در درمان موهای زائد برای درمان بعضی از ضایعات عروقی از قبیل روزاسه و یا برخی از ضایعات پیگمانته و ملاسماها استفاده کرد.

لیزر الکساندرایت کندلا در بردارنده استانداردهای کیفی بسیار معتبر و مشهور دنیا از قبیل FDA آمریکا، CE اروپا، استاندارد بین المللی کیفیت تجهیزات پزشکی  ISO 13485 و همچنین استاندارد تولید در شرایط عالی GMP است.

سیستم کولینگ

سیستمی که برای خنک کردن یا کولینگ در دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا نصب شده است از نوع Dynamic Cooling Device یا همان کولینگ گاز می باشد که در بالاترین درجه خنک کنندگی برای سطح پوست است و نسبت به کولینگ های تماسی Contact Cooling و یا سیستم های دمنده هوای خنک Air Cooling از ایمنی و امنیت بیشتری برای بیماران برخوردار می باشد و پایین آمدن خطر سوختگی و درد را به دنبال دارد .

لیزر الکساندرایت کندلا Candela پهنای پالس کوتاه تا ۱۰۰ هزارم ثانیه و انرژی پالس ۵۳ ژول بر سانتی متر مربع و سرعت فرکانس ۱۰ هرتز را دارا می باشد، همچنین لازم به ذکر است که لیزر الکساندرایت کندلا دارای اسپات سایزهای ۶ تا ۱۸ میل است.

در لیزرهای الکساندرایت کندلا این امکان وجود دارد که کولینگ هوا یا همان Air Cooling را برای صرفه جویی کردن در جهت مصرف کولینگ گاز در دسترس باشد و یا همزمان از ترکیب کردن کولینگ گاز و هوا بر روی پوست میتوان استفاده کرد.

دوره درمانی برای استفاده کردن از لیزرهای الکساندرایت کندلا در حدود6تا 8 جلسه و فاصله های درمانی هم برای این کار میان ۴ هفته است. لیزر الکساندرایت کندلا Candela مثل سایر لیزرهای الکساندرایت دارای بالاترین میزان ماندگاری و داشتن تاثیر در درمان و کمترین میزان برگشت مو خواهد بود.

سیستم عیب یاب

لیزر الکساندرایت کندلا با قابلیت سیستم عیب یاب هوشمند می باشد و دارای سنسور کنترل دمای هندپیس برای خودداری کردن از داغ شدن قطعات و توقف در طول درمان است.

خدمات بعد از فروش و تامین کردن قطعات این مارک در ایران و با توجه به مسئله تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا و قطع ارتباط تجاری مستقیم میان ایران و ایالات متحده آمریکا معمولا با توقف زیادی نسبت به لیزرهای الکسانداریت اروپایی و کره ای همراه می باشد

همچنین مهیا کردن قطعات جایگزین این دستگاه در بازار آزاد و خارج از نمایندگی اصلی معمولا به علت مسئله کمیاب بودن قطعات در ایران بسیار دشوار است و با قیمت تمام شده خیلی زیادی همراه می باشد.

در بیشتر موارد نیز دیده شده که در بعضی از شرکت های چینی هم نسبت به ساخت و تولید لیزر تقلبی کندلا وارد عمل شده اند که در اصطلاح به آنها لیزرهای طرح کندلا گفته می شود و به همین دلیل خریداران اینگونه تجهیزات باید در زمان تهیه این قبیل دستگاه ها دقت لازم را داشته باشند تا دستگاه مربوطه را از نمایندگان رسمی که در کشور ایران وجود دارند و با مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تهیه کنند.

عمر مفید

بیشترین زمان عمر مفید برای دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا Candela Alexandrite Laser در صورتی که از آن به صورت اصولی و مناسب نگه داری شود و تامین کردن و تعویض به موقع قطعات و استفاده کردن از قطعات اصلی و غیر تقلبی معمولا حدود ۱۰ تا ۱۲ سال است.

استفاده کردن  از دستگاه موتوس بسیار ساده و آسان می باشد. صفحه نمایش لمسی این دستگاه نشان ‌دهنده‌ یک محیط کاربری گرافیکی می باشد. این صفحه طوری طراحی شده است که کاربری دستگاه بسیار ساده و راحت است و کنترل کردن تمامی ‌عملکرد‌ها و تنظیمات این دستگاه و انتخاب کردن پارامتر‌های گوناگون به ساده‌ ترین شکل ممکن قابل انجام شده است.

تفاوت دستگاه لیزر مو الکساندرایت کندلا با دستگاه‌های لیزر موتوس از لحاظ کیفیت و کارایی چیست؟

این دستگاه تفاوت‌های بسیار اساسی با دستگاه‌های مدل قدیمی‌ تر حتی مدل‌های همین برند الکساندرایت دارد. تولید این دستگاه  لیزر کندلا را می توان انقلابی در زمینه زیبایی و از بین بردن و ریشه کنی موهای زائد به شمار آورد.

از مهم‌ترین و اصلی ترین مزیت هایی که این دستگاه دارد می‌توان به ایجاد شدن درد کمتر در زمان انجام شدن لیزر اشاره نمود. درد در زمان انجام لیزر از عوامل بازدارنده ای است که برای بعضی از افراد بوده است. به دلیل اهمیت این موضوع است که در دستگاه جدید این مورد به کار رفته است تا اشخاصی که لیزر را انجام داده اند درد و ناراحتی کمتری در زمان کار کردن و استفاده از دستگاه لیزر را تحمل کنند.

تفاوت دستگاه لیزر مو الکساندرایت کندلا با دستگاه‌های لیزر موتوس از لحاظ کیفیت و کارایی چیست؟
تفاوت دستگاه لیزر مو الکساندرایت کندلا با دستگاه‌های لیزر موتوس از لحاظ کیفیت و کارایی چیست؟

سرعت بالا

برای انجام دادن لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا دیگر احتیاجی به این کار نیست که تعداد جلسات بیشتری برای انجام آن مراجعه کنید. تفاوت این دستگاه با دستگاه‌های دیگر لیزر که در بازار وجود دارند در سرعت بالای آن می باشد

به این ترتیب است که در هر ثانیه ۵ شات با آن زده خواهد شد که به این ترتیب نتیجه گیری بالایی دارد.

رنگ پوست اشخاص و ضخامت و رنگ مو

از عوامل تاثیر گذار در انجام دادن لیزر و کسب نتایج دلخواه از آن می‌توان به رنگ پوست اشخاص و ضخامت و رنگ مو اشاره نمود. در کار کردن با دستگاه‌ های گذشته افراد با پوست تیره و موهای کرکی پاسخ کمی را دریافت می کردند و هر چه رنگ پوست افراد روشن‌تر باشد و موهای آنها  تیره ‌تر و ضخیم‌ تر باشد، انجام دادن لیزر برای آنها نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت.

ولی با دستگاه لیزر مو الکساندرایت کندلا این مشکل برای اشخاص دیگر وجود ندارد و هر شخصی با هر گونه رنگ پوست و جنس مویی می‌تواند بدون هیچ گونه نگرانی برای لیزر اقدام خواهد کرد.

رنگ پوست اشخاص و ضخامت و رنگ مو
رنگ پوست اشخاص و ضخامت و رنگ مو

دستگاه موتوس

دستگاه موتوس نیز که به وسیله شرکت DEKA ساخته شده است و پاسخی برای دریافت تقاضایبیش از پیش در بازار به دستگاه‌های لیزر موهای زائد است. همه روزه نیز تعداد خیلی بیشتری از مشتریان به دنبال برطرف کردن سریع و بدون درد موهای زائد خود می باشند.

بنابراین شرکت DEKA با معرفی کردن این دستگاه تولید شده خود طیف گسترده محصولات خود در زمینه برطرف کردن موهای زائد را گسترش زیادی داده است.

دستگاه موتوس جزء آخرین نسل از لیزرهای دایود می باشد که تولید آن به میزان ارائه دادن آن در بازار افزایش پیدا کرده است و این دستگاه می ‌تواند با جلب کردن نهایت رضایت مندی مشتریان، به کسب سود در  مراکز زیبایی کمک شایانی کند.

دسته‌ های لیزر دستگاه موتوس دو عملکرد به صورت هم زمان را دارا می باشد، اولین مورد لیزر پرتوان 810  نانومتری دایود است که تاثیرگذاری آن بر روی موهای زائد تضمین شده می باشد و دومین مورد است که تکنولوژی CoolWin  که برای پوست ناحیه مورد نظر تحت درمان را خنک خواهد کرد. این تکنولوژی به وسیله خنک کردن پوست، سبب راحتی بیشتر بیمار می شود و در عین حال پوست بیمار را در مقابل خطر گرمایشی لیزر محافظت خواهد کرد.

انتشار جریان پالس های لیزری

دستگاه موتوس می تواند یک جریان بسیار زیاد را از پالس‌های لیزری را منتشر خواهد کرد که در اعماق پوست نفوذ کرده و به صورت کاملا اختصاصی ( بدون تاثیر گذاشتن بر بافت‌های دیگر بدن ) بخش ‌های در حال رشد فولیکول مو را هدف قرار می دهد و از بین خواهد برد.

دستگاه موتوس همچنین در حالت دینامیک برای مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد، به این صورت که حالت پالس بودن دستگاه را بر روی حالت پایین‌ تر خود تنظیم خواهید کرد و به این ترتیب علاوه بر تاثیرگذاشتن بیشتر بر روی موهای زائد، میزان راحت بودن بیمار و بالا رفتن سرعت درمان نیز افزایش پیدا می کند.

انتشار جریان پالس های لیزری
انتشار جریان پالس های لیزری

تفاو ت دستگاه موتوس و کندلا از لحاظ ویژگی هایی که دارند چگونه است؟

دستگاه موتوس سوددهی بالایی دارد: این دستگاه یک دستگاه کوچک می باشد که حمل آن بسیار راحت و آسان است و برای استفاده کردن در مراکز پزشکی، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها  بسیار مناسب و کاربردی است.

داشتن گارانتی: این دستگاه موتوس دارای دو سال گارانتی برای مصرف می باشد و یا برای 7 میلیون شات لیزری نیز گارانتی دارد.  و این امکانات بدون احتیاج به تجهیزات یا مواد مصرفی گران قیمت می باشد.

تفاو ت دستگاه موتوس و کندلا از لحاظ ویژگی هایی که دارند چگونه است؟
تفاو ت دستگاه موتوس و کندلا از لحاظ ویژگی هایی که دارند چگونه است؟

درمان در حالت Smooth-Pulse:

این دستگاه به صورت چشمگیری زمان مورد نیاز را برای لیزر کردن قسمت های بزرگ مثل کمر یا ران‌ها را کمتر می کند و کم شدن زمان در هر یک از جلسه‌ های درمان، تعداد کل جلسات درمانی را که می‌ توانید در یک روز به دنبال داشته باشد را افزایش خواهد داد.

ادغام دو تکنولوژی Smooth-Pulse و  CoolWin سبب خوهد شد که شما این توانایی را داشته باشید که با این دستگاه ، موهای زائد را در بیشتر پوست‌ های گوناگون به صورت کاملا ایمن و برای راحتی و آسایش کامل بیمار، برطرف خواهد شد.  بنابراین این دستگاه زمینه را برای برطرف کردن موهای زائد در بیشتر ‌افراد با انواع پوست‌های مختلف را فراهم خواهد کرد.

تکنولوژی‌های SMOOTH-PULSE  و تکنولوژی CoolWin :

این دو تکنولوژی موفقیت های بی نقص و تضمین شده ای را برای استفاده مصرف کنندگان به دنبال خواهد داشت.

جزء جدید ترین دستگاه های لیزر موهای زائد: ایمن، سریع، موثر و بدون درد بودن این دستگاه از دیگر ویزگی های آن می باشد.

ویژگی هایی که دستگاه کندلا دارد نیز به صورت زیر می باشد:

  • بدون درد بودن این دستگاه برای استفاده مصرف کنندگان
  • سرعت زیاد آن در زمان استفاده از آن
  •  قابلیت استفاده از آن برای تمام انواع پوست های تیره و روشن
  •  کاربرد آن برای تمامی انواع موهای نازک وکرکی و ضخیم

دستگاه الکساندرایت کندلا دارای یک سیستم خنک کننده می باشد که برای کمتر شدن درد و سوزش در زمان انجام دادن لیزر بر روی آن بکار رفته است. بعد از انجام دادن لیزر موها به وسیله این دستگاه دیگر احتیاجی به کرم بی حس کننده نمی باشد.

یکی از مزیت ها و ویژگی های دیگر این دستگاه کاربردی راحت بودن آن می باشد و دیگر به شخص این اجازه را خواهد داد تا تسلط هر چه بیشتری بر روی این دستگاه داشته باشد

و همین مسئله سبب می‌شود که افراد نتایج بهتری را از آن به دست آورد. افراد با پوست روشن و موی سیاه و کلفت نتایج بسیار چشمگیری از این دستگاه می گیرند. در زمان کار کردن به وسیله این دستگاه، حدود ۴۰-۱۰ درصد از موهای زائد در همان جلسه اول از بین می رود و در طی جلسه ‌های بعدی نیز این مقدار بیشتر می شود.

البته همان طوری که حتماً می‌دانید هیچ گونه دستگاه لیزری موهای زائد را برای همیشه از بین نمی برد و لیزر موهای زائد با هدف کمتر شدن تراکم، کم شدن میزان سرعت رشد و ضخامت آنها در زمان طولانی انجام خواهد گرفت.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید