میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

آر اف تایتنینگ
آر اف تایتنینگ

لیست موضوعات

آر اف تایتنینگ

در این مقاله قصد داریم به موضوع آر اف تایتنینگ بپردازیم.

آر اف تایتنینگ
آر اف تایتنینگ

اگر قصد انجام آر اف تایتنینگ را دارید پیشنهاد می کنیم به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

دستگاه آر اف تایتنینگ وسیله ای است که با استفاده از امواج رادیویی که در این دستگاه وجود دارد، می توان چربی های کم حجم را که در زیبایی اندام و صورت افراد تاثیر گذاشته است، را حذف کرد. با ما همراه باشید تا بیشتر با این دستگاه آشنا شوید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

دستگاه آر اف تایتنینگ چیست؟

دستگاه آراف به چه صورت کار می کند؟

درمان با کمک دستگاه RF برای حذف چربی های موضعی به چه صورت است؟

دستگاه RF در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

مزایای دستگاه RF چیست؟

دستگاه RF مونوپلار چیست؟

دستگاه RF بای پولار چیست؟

دستگاه RF مولتی پولار چیست؟

با استفاده از دستگاه RF مولتی پولار چه بیماری هایی درمان می شود؟

دستگاه RF فرکشنال چیست؟

تعداد جلسات دستگاه RF فرکشنال به چه صورت است؟

مراقبت های که بعد از درمان دستگاه RF فرکشنال چیست؟

تعداد دستگاه RF برای درمان چاقی موضعی به چه صورت است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آر اف تایتنینگ آر اف تایتنینگ با ما همراه باشید.

دستگاه آر اف تایتنینگ

دستگاه آر اف تایتنینگ دستگاهی است که برای زیبایی استفاده می شود، به عنوان مثال بعضی از بانوان که به زیبایی اندام خود اهمیت زیادی می دهند، برای داشتن شکمی سفت این عمل را انجام می دهند

همچنین بانوانی که غبغب صورت آنها زیبایی صورت را کم کرده است، برای از بین بردن این چربی ها که خیلی کم هستند، با پیشنهاد پزشک متخصص از دستگاه تایتنینگ (RF) استفاده می کنند.

دستگاه آر اف تایتنینگ
دستگاه آر اف تایتنینگ

گروه بعدی خانم هایی هستند که دوران بارداری خود را سپری کرده اند و بعد از زایمان شکم آنها دچار شل شدگی و افتادگی شده است، حال این افراد برای از بین بردن چربی های اضافه در ناحیه شکم از این دستگاه می توانند استفاده کنند.

همانطور که میدانید داشتن اندامی زیبا و ایده آل در هر فردی به خصوص در بانوان، در شرایط روحی و روانی آنها و همچنین بالا بردن اعتماد به نفس نقش بسزایی دارد.

اهمیت اندام زیبا

امروزه در تمام دنیا داشتن اندام زیبا برای هر کسی خیلی مهم است و همین موضوع باعث شده که با پیشرفت علم انواع عمل های زیبایی با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پزشکی بیماری چاقی را درمان کند. افرادی که چاقی آنها زیاد نیست و با کمک ورزش در باشگاه و یا با کمک دستگاه های ورزشی که در منزل دارند و همچنین پیاده روی می توانند این چاقی موضعی را درمان و به اندام مناسب خود برسند،

ولی اگر چاقی در افراط مفرط بوده و با رژیم و ورزش رفع نشود، نیاز به جراحی و یا دستگاه هایی که توسط متخصصان برای درمان چاقی استفاده می شوند، می توان اضافه وزن بیش از حد را درمان کرد.

از دستگاه هایی که امروزه برای درمان چاقی مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به دستگاه RF برای درمان چاقی های موضعی برای درمان افراد اشاره کرد.

دستگاه های که برای درمان چاقی های موضعی و محدود در بدن افراد استفاده می شوند، را می توان به سه مدل دستگاه تقسیم بندی کرد که عبارتند از: 1) دستگاه RF، 2) دستگاه کویتیشن 3)دستگاه LPG اشاره کرد.

اهمیت اندام زیبا
اهمیت اندام زیبا

روش کار دستگاه RF

دستگاه RF که دارای امواج رادیویی با امواج از 3/0 تا 4 ( MH) است و این امواج را به پوست بدن فرد وارد می کند. با کمک این امواج پزشکان و متخصصان برای افرادی که میخواهند اندام های بدن خود را سفت کنند و یا لیفتینگ پوست انجام می دهند.

همچنین افرادی که قصد دارند، لیپولیز چربی های محدود در پوست را حذف کنند، نیز استفاده از این دستگاه بهترین انتخاب است.

دستگاه RF شامل امواج

دستگاه RF شامل امواج مونوپلار، بای پولار، تری پولار، مولتی پولار، تاجی و همچنین فرکشنال است که تمام این امواج بر پایه ی تولید گرما در تحریک کردن فیبروپلاست ها و چربی های که به صورت عمیق در پوست قرار گرفته اند است،

همچنین این امواج گردش خون افراد را بالا می برند. این امواج رادیویی زمانی که به بافت چربی وارد می شوند، مولکول های آب را به حالت قطبی در می آورند، ارتعاشات این مولکول ها، باعث شده که بافت مقاومت خود را از دست بدهد، سپس این دستگاه باعث می شود که بافت چربی، چربی های موضعی را به صورت گرما در بیاورد و آنها را از بدن فرد حذف کند.

این امواج رادیویی که وارد بدن فرد می شوند، برای از بین بردن چربی ها بر روی مولکول ها به صورت رفت و برگشت با امواج فرکانسی 3/0 مگا هرتز در ثانیه و حتی شاید هم بیشتر، اثر می گذارند.

اگر بخواهیم عملکرد این امواج را با یک مثال توضیح دهیم، می توان این دستگاه ها را به مایکروفر های خانگی که در تمام منازل وجود دارد، تشبیه کرد.

همانطور که مایکروفر با کمی حرارت غذاهای سرد و منجمدی که از فریزر بیرون می آوریم، را در چند ثانیه حرارت داده و آنها را به حالت اولیه تبدیل می کند، عملکرد این دستگاه ها هم به همین صورت است که در کمتر از چند صدم ثانیه اثرگذاری خود را نشان می دهد.

میزان گرمایی

میزان گرمایی که این دستگاه تولید می کند، متغیر است، به طوری که بین چهل تا شصت درجه سانتیگراد تنظیم می شود.

با کمک این امواج که اگر انرژی گرمایی آنها کم باشد، برای لیفتینگ پوست و یا چربی های موضعی کم استفاده می شود و اگر انرژی گرمایی بیشتر باشد، برای حذف چربی های اضافه و سفت کردن اندام های بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه ها با ایجاد گرما در پوست بدن افراد، پروتئین موجود در کلاژن پوست را کوتاه تر کرده و همین امر باعث سفت شدن پوست افرادی که دچار افتادگی هستند، می شود. با کمک دستگاه RF می توان برای تمام نقاط بدن افراد که می خواهند، روش لیفتینگ را برای پوست خود امتحان کنند، استفاده شود.

زمانی که انرژی گرمایی به بدن فرد وارد می شود، در حین انجام کار دستگاه پروب سرد شده، سرد شدن دستگاه باعث می شود که سوختگی در پوست به وجود نیاید و یا اپیدرم کمتر دچار آسیب دیدگی شود. برای لیفتینگ پوست سه تا هشت جلسه برای افراد پیشنهاد شده است که دوره ی درمان بین بیست تا چهل روز یک بار برای هر فرد صورت می گیرد.

میزان گرمایی
میزان گرمایی

درمان با کمک دستگاه RF برای حذف چربی های موضعی

درمان به طریق رادیوفرکوئنسی ( RF ) بر روی بافت چربی در بدن صورت می پذیرد که این امواج با کمک دستگاه مخصوص RF در منطقه ای که می خواهند چربی ها را حذف کنند، قرار می گیرد.

مدت زمان استفاده از این دستگاه بر روی بدن فرد به مدت پانزده تا شصت دقیقه است، البته این مدت زمان برای هر فرد به قدرت تحمل در برابر دردی که دارد، بستگی خواهد داشت، چون بعضی از افراد قدرت تحمل درد کمی را دارند و بعضی از افراد دیگر قدرت تحمل درد بیشتری را نسبت به این دستگاه دارند.

برای همین است که زمان استفاده از دستگاه به قدرت بدنی فرد بستگی دارد. افرادی که درد بیشتری را با این دستگاه احساس می کنند، ممکن است، به دستگاهی که استفاده می شود، حساس باشند و در برابر مدل های دیگر حساس نباشند.

در نتیجه با وارد کردن این گرما به بافت چربی، چربی های موضعی را کم کم از بدن فرد حذف می کند و در زیبایی افراد تاثیر می گذارد.

درمان با کمک دستگاه RF برای حذف چربی های موضعی
درمان با کمک دستگاه RF برای حذف چربی های موضعی

موارد استفاده دستگاه RF

این دستگاه با کمک امواج رادیویی با فرکانس بالا از بافت های چربی عبور کرده و ناحیه مورد نظر را درمان میکند. این امواج باعث تولید گرما به صورت عمقی میشوند که به میزان سی و هشت تا چهل و چهار درجه سانتیگراد در بدن وارد شده و بر روی چربی های اضافه اثر گذاشته و به حذف چربی ها در بدن فرد کمک می کند.

این دستگاه برای از بین بردن چربی های موضعی و کم در بدن که در شکم، پهلو، ران، بازو و همچنین غبغب در افراد به خصوص در بانوان مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه می تواند به جوان سازی و طبیعی شدن پوست در افراد کمک بسزایی بکند.

از موارد دیگری که در استفاده از دستگاه RF مشاهده شده است، می توان به از بین بردن پف زیر چشم افراد، سیاهی زیر چشم و همچنین چین و چروک های سطحی که در خط خنده و یا خط ابرو که بر روی پوست صورت نمایان می شود، اشاره کرد.

پزشکان برای کشیدن پوست، بالا بردن جریان خون و همچنین خرد کردن چربی های زیر پوست با کمک این دستگاه می توانند، چربی های اضافه را از بین ببرند.

بیشتر بانوانی که دارای افتادگی غبغب و یا اینکه دارای صورت چاقی هستند و از داشتن این چربی های اضافه در صورت خود ناراضی هستند، برای درمان خود و زیبایی صورت از دستگاه RF استفاده می کنند.

استفاده از دستگاه RF برای بانوان باردار، افرادی که در بدن خود از قطعات فلزی که در جراحی کمر و یا ایمپلنت دندان استفاده کرده اند و همچنین افرادی که دارای بیماری های عفونی در پوست هستند، مورد استفاده قرار نمی گیرد.

موارد استفاده دستگاه RF
موارد استفاده دستگاه RF

مزایای دستگاه RF

دستگاه RF مانند دستگاه ها و یا عمل های زیبایی دیگر دارای مزایایی است که عبارتند از:

1) این دستگاه برای درمان اضافه وزن های بیش از اندازه که با کمک امواج رادیویی با فرکانس تعیین شده به بافت چربی نفوذ کرده و چربی های اضافه را حذف می کند، مورد استفاده قرار می گیرد

2) در زیر پوست کلاژن تولید می شود که این کلاژن به شفافیت پوست، بهبود الاستیسیته یا همان ارتجاعی بودن پوست کمک می کند. شفاف شدن پوست در کنار لاغری یکی از مزایایی ست که افراد از این دستگاه استفاده میکنند، می باشد.

3) بانوانی که بعد از زایمان دچار افتادگی و شل شدگی شکم شده اند و میخواهند مانند قبل شکم سفتی داشته باشند، می توانند به کمک دستگاه RF به زیبایی خود کمک کنند.

4) افرادی که جوش های صورت زیادی دارند و با مصرف نمودن کرم و دارو این جوش ها از بین نرفته است، می توانند برای درمان خود از دستگاه RF کمک بگیرند.

5) افرادی که جراحی لیپوساکشن برای درمان چاقی استفاده کرده اند، برای سفت کردن باسن خود از دستگاه RF برای درمان زیبایی خود استفاده می کنند.

6) بانوانی که به اندام زیبا و ایده آل خود اهمیت زیادی می دهند و دوست دارند، تمام بدن آنها سفت و خوش فرم باشد، برای فرم دهی بدن از دستگاه RF می توانند استفاده کنند.

مزایای دستگاه RF
مزایای دستگاه RF

دستگاه RF ( مونوپولار )

با کمک این دستگاه امواج رادیویی را به وسیله ی پروب به بدن فرد منتقل کرده و این امواج از مقابل خارج می شود، (به صورت رفت و برگشتی )و این امواج به وسیله ی یک صفحه ی فلزی جذب می شوند. دستگاه مونوپلار دارای دو قطب مثبت و منفی است.

جالب است، بدانید قطب مثبت هندپیس و قطب منفی از یک صفحه فلزی تشکیل شده است. مونوپولار دستگاه دو قطبی است که هر کدام از این قطب ها به صورت کاملا مجزا هستند.

قطب منفی این دستگاه برای صورت، نیمه راست که در زیر بازوی سمت راست بدن افراد مورد استفاده قرار می گیرد و قطب مثبت آن سمت چپ بدن زیر بازوی چپ در بدن فرد مورد استفاده قرار میگیرد.

این دستگاه برای قسمت پایینی کمر که سمت راست در زیر ران راست با قطب منفی و سمت چپ در زیر ران چپ با قطب مثبت انجام می شود. با توجه به امواجی که این دستگاه دارد، هیچ کدام از آنها از قلب عبور نمی کنند.

دستگاه مونوپلار در عمق بیشتری از چربی ها نفوذ کرده و در از بین بردن چربی های اضافه ای که خیلی عمیق هستند و انجام لیپولیز در افراد مناسب است.

فرکانس لیپولیز

فرکانسی که در انجام لیپولیز مورد استفاده قرار می گیرد، حدود 3/0 مگا هرتز بوده که این شدت به نفوذ بیشتر در چربی های اضافه اثر می گذارد.

فرکانس لیپولیز
فرکانس لیپولیز

این دستگاه سیصد وات قدرت خروجی دارد. این صفحه ی فلزی با پوست بیمار در تماس بوده و گرمایی که در این دستگاه ایجاد می شود، ممکن است، برای بیمار غیر قابل تحمل باشد و بیمار قدرت تحمل درد را نداشته باشد که پزشک باید انرژی گرمایی دستگاه را با قدرت تحمل بیمار در یک اندازه قرار دهد.

با کمک این دستگاه به فرم دهی بدن بدون انجام عمل جراحی می توان به درمان چاقی موضعی کمک کرد. از مزایای این دستگاه می توان به کاهش زودگذر سلولیت و کم شدن اندازه ها در نواحی مختلف بدن در افراد اشاره کرد.

افرادی که اضافه وزن کمی دارند و می خواهند از دست این اضافه وزن راحت شوند و با ورزش و رژیم غذایی این چربی های اضافه حذف نمی شود، متخصصان از این دستگاه برای درمان استفاده می کنند.

افرادی که از این دستگاه برای درمان استفاده می کنند، پوست آنها به مقدار کمی قرمز می شود و قرمزی آنها بیشتر شبیه یک آفتاب سوختگی است که خیلی سریع برطرف می شود.

این افراد می توانند بعد از درمان به محل کار خود بروند و یا کارهای روزانه خود را انجام دهند. پزشک متخصص به بیمار توصیه می کند که در صورت نیاز با استفاده از ژلها، کرم و یا لوسین های آن ناحیه ای که درمان انجام شده را مرطوب و خنک نگه دارند.

فرکانس لیپولیز
فرکانس لیپولیز

دستگاه RF بای پولار

این دستگاه دارای دو قطب مثبت و منفی بوده که هر دوی آنها بر روی یک پروب قرار گرفته است. همین عامل باعث شده که قدرت نفوذ این دستگاه نسبت به دستگاه مونوپلار کمتر باشد که پزشکان برای درمان لیفتینگ پوست این دستگاه را برای بیمار مناسب تر می دانند.

زمانی نفوذ امواج به درون پوست بیشتر می شود که فاصله ی بین قطب مثبت و منفی زیاد باشد. فرکانسی که برای این دستگاه در پوست صورت مورد استفاده است، بین نیم تا یک مگا هرتز است که این فرکانس عمق نفوذی کمتری دارد. فرکانس پایین دارای طول موج زیاد و نفوذ پذیری کمتر است و برخلاف آن فرکانس های بالا دارای طول موج پایین و نفوذ پذیری بیشتر است.

پزشکان و متخصصان زیبایی این دستگاه را برای افرادی که زیبای پوست را می خواهند انجام دهند، تجویز می کنند. با کمک این دستگاه می توان چین و چروک های پیشانی، زیرچشم، پوستی که در زیر فک شل شده، گردن و همچنین افرادی که می خواهند گونه های برجسته و زیبایی داشته باشند، با کمک این دستگاه این خطوط را از بین می برند.

علاوه بر این نواقص می توان در درمان از بین بردن موهای زائد که در صورت بیش از حد بیرون می آید، برای جوان سازی پوست به وسیله ی نور در افرادی که پوست تیره ای دارند، رگ هایی که در زیر پوست به صورت رشته ای در پوست افراد به وجود می آیند، با کمک دستگاه RF مونوپلار برای درمان و بهبودی این عوارض که در صورت به وجود آمده است، مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه RF بای پولار
دستگاه RF بای پولار

تا اینجا با مبحث دستگاه RF بای پولار آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله آر اف تایتنینگ با ما همراه باشید.

دستگاه RF مولتی پولار

این دستگاه دارای امواج رادیویی چند قطبی مثبت و منفی است. این دستگاه در عمق بیشتر و منطقه ی بیشتر از چربی ها نفوذ کرده و آن را تحت درمان قرار می دهد.

این دستگاه برای لیپولیز بافت چربی تاثیر ندارد، بلکه برای درمان لیفتینگ پوست مورد استفاده قرار می گیرد. که استفاده از این دستگاه با تشخیص پزشک مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های اصلی دستگاه RF مولتی پولار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) این دستگاه نسبت به دستگاه های دیگر RF انرژی گرمایی کمتری دارد.

2) این دستگاه بدون درد است.

3) حداکثر اثر بخشی را بر روی پوست صورت فرد می گذارد.

4) اصلاح و جوان سازی صورت که بیشتر در بانوان صورت می پذیرد.

5) بعضی از بانوان به فرم دهی بدن خود خیلی اهمیت می دهند که با کمک این دستگاه می توانند بدن را فرم دهی کنند.

6) بعضی از قسمت های بدن در اثر حوادث مختلف دچار سلولیت شده است که برای درمان این سلولیت می توان از این دستگاه کمک گرفت.

امیدواریم از خواندن پست آر اف تایتنینگ اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

درمان و بهبودی بیماری با استفاده از دستگاه RF مولتی پولار

دستگاه RF مولتی پولار بیماری های زیر را درمان و بهبود می بخشد:

1) افراد مسن که صورت آنها دچار چین و چروک و خطوط اضافه شده است، را درمان می کند.

2) به کشیده شدن و افزایش میزان روشنی پوست صورت و پوست شما کمک می کند.

3) در بعضی از بانوان زیر بغل و کنار ران پای آنها، به حالت چربی های اضافه و یا افتادگی است که برای درمان این نواحی و سفت شدن آنها از دستگاه RF مولتی پولار استفاده می کنند.

4) سلولیت را در پوست بدن افراد کاهش و یا درمان می کند.

5) افرادی که بعد از باردای دچار شکم افتاده شده اند، می توانند برای درمان از این دستگاه برای سفت کردن شکم استفاده کنند.

6) بعضی از افراد در قفسه سینه، گردن، زانو و بازو ها دارای چین و چروک های زیادی هستند که با کمک دستگاه RF مولتی پولار می توان این نواقص را درمان کرد.

اگر درمان برای صورت افراد استفاده شود، می توانند هفته ای یک جلسه از این دستگاه استفاده کنند، ولی اگر برای نواحی دیگر از بدن باشد، بین هشت تا ده جلسه زمان می برد.

درمان و بهبودی بیماری با استفاده از دستگاه RF مولتی پولار
درمان و بهبودی بیماری با استفاده از دستگاه RF مولتی پولار

دستگاه RF فرکشنال

این دستگاه از سوزن های ظریف و کوچک تشکیل شده است که انرژی گرمایی رادیو فرکانس وارد بافت چربی عمیق تر کرده و امواج رادیویی را در عمق بافت چربی آزاد می کند که این عامل نتیجه تاثیرگذار تر و عمیق تری را در بافت چربی ها می گذارد.

اندازه سوزن های که در این دستگاه استفاده می شود، با هم فرق دارد که این اندازه بین یک دهم تا چهار دهم میلی متر است.

در دستگاه فرکشنال انرژی گرمای خیلی سریع آزاد می شود که برای درمان چربی هایی که عمق زیادی دارند و همچنین ضایعات عمیقی که در پوست فرد به وجود آمده، توسط پزشک مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی از این فرکشنال ها از RF تاجی تشکیل شده اند که در آنها از سوزن استفاده نشده است.

در RF تاجی هندپیس دستگاه در مرکز دستگاه قرار گرفته و از هشت طرف به اطراف پوست منتقل می شود که به صورت یک تاج در می آید طراحی می شود، برای همین است که آن را RF تاجی نام گذاری کرده اند. دستگاه RF فرکشنال انواع مختلفی دارد که شامل:

دستگاه RF فرکشنال اینفینی لوترونیک:

این دستگاه به همراه خود، دارای یک مکانیزم و system ویژه است که با تعداد چهل و نه needle (سوزن) غیر رسانا شکل گرفته است و به این شکل مورد کاربرد قرار می گیرد. از نظر ابعاد این سوزنها، دارای قطر دویست میکرون و نوک خیلی تیز به اندازه ی بیست میکرون تشکیل شده اند.

این سوزنها تا عمق 25/0 تا 3/5 میلیمتر نفوذ می کنند که عمق این سوزنها بستگی به ناحیه ای که درمان در آن می خواهد انجام شود، بستگی دارد. علاوه بر عمق سوزن پزشک با تشخیص خود می تواند، انرژی گرمایی و زمان این حرارت را برای بدن فرد تنظیم کند.

ایتنسیواندی مد

یکی دیگر از شاخه های دستگاه RF فرکشنال ایتنسیواندی مد نام دارد، در این دستگاه از بیست و پنج سوزن بدون عایق که به قطر سیصد میکرون تشکیل شده است استفاده می شود. این سوزنها در عمق 1/0 تا 5/3 میلیمتر در بافت چربی نفوذ کرده و از این طریق درمان در فرد صورت می گیرد.

فرکتوراین مود از سیستمی تشکیل شده که در آن امکان استفاده از هر دو سوزن عایق و غیر عایق امکان پذیر است. این دستگاه از بیست و پنج تا شصت عدد سوزن تشکیل شده است که به ابعاد بین شصت تا سه هزار میکرون تشکیل شده است که توسط پزشک در تشخیص درمان بیماری مورد استفاده قرار می گیرد.

سیتروئن پرایم نام دیگر این دستگاه به نام پروفوند است که از پنج جفت سوزن به ابعاد سیصد میکرونی تشکیل شده است. ابعاد این سوزنها به طول شش میلیمتر بوده و همچنین سه سوزن آخر این دستگاه غیر عایق بوده است و بقیه سوزن ها دارای عایق هستند.

اینتراسل جنسیس:

در این دستگاه فرکشنال از چهل و نه عدد سوزن عایق که دارای مقیاس سی وچهار است، مورد استفاده قرار می گیرد. این سوزنها از دو RF تک قطبی و دو قطبی برای منتقل کردن انرژی گرمایی به بافت چربی مورد استفاده قرار می گیرند.

اینتراسل جنسیس:
اینتراسل جنسیس:

تعداد جلسات دستگاه RF فرکشنال

تعداد جلساتی که در دستگاه RF فرکشنال که با تشخیص پزشک از هر کدام از دستگاه های سوزنی استفاده می شود، بین دو تا سه جلسه در مدت زمان یک ماه مورد استفاده قرار می گیرد. تعداد جلسات به واکنش بدن فرد نسبت به انرژی گرمایی که وارد بدن میشود

و همچنین پوست که از نظر پوستی به چه میزان آسیب پذیر است، بستگی دارد. در این مدت افراد می توانند ،نتیجه جوان سازی و همچنین بافت پوست جدیدی که بر روی صورت به وجود می آید را در ظاهر خود ببینند.

این دستگاه برای تمام افرادی که پوست تیره دارند و یا بانوانی که پوست صورت خود را برنزه کرده اند، مورد استفاده قرار میگیرد.

افرادی که برای درمان خود از فرکشنال در قسمت هایی که آسیب دیده اند،استفاده کرده اند و به بهبودی رسیده اند شامل:

– پر کردن قسمت های خالی پوست، سفت کردن و همچنین چین و چروک هایی که بر روی صورت افراد با گذشت سن به وجود آمده است، را از بین می برد.

– افرادی که دانه های آبله مرغان را ترکانده اند و این دانه ها به صورت فرو رفتگی در پوست صورت نمایان شده است.

– افرادی که احساس افتادگی در پوست صورت خود می کنند.

– افرادی که پوست یک دست و صافی دارند، برای درمان صورت صاف و یکنواخت از این دستگاه استفاده می کنند.

– برخی از افراد بر روی صورتشان روزنه هایی دارند که می تواند با استفاده از این دستگاه برطرف کنند.

– با تولید کلاژن های جدید در پوست، پوست بهتر و سالم و همچنین مستحکم تر شده و استرچ مارک ها هم در پوست کاهش یافته و پوست شاداب و با طراوتی با کمک این دستگاه برای افراد به وجود می آید.

مراقبت های که بعد از درمان دستگاه RF فرکشنال

مراقبت های که بعد از درمان دستگاه RF فرکشنال افراد باید انجام دهند، شامل:

1) این افراد به مدت یک هفته نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرند.

2) به مدت سه روز از لوازم آرایشی و به کارگیری از کرم های مراقبتی و ضد آفتاب به دلیل داشتن مواد شیمیایی پرهیز کنند.

3) حداقل تا چند روز از کرم های لایه بردار پوست استفاده نکنند.

4) نواحی از صورت که تحت درمان با این دستگاه بوده است، را به هیچ عنوان نخارانید و اگر صورت پوست انداخته است، با دست نکندید باید صبر کنید تا خود پوست کنده شود.

این چهار مورد از مواردی است که به مراقبت ها و نگهداری پوست بعد از استفاده از دستگاه RF باید فرد انجام دهد.

مراقبت های که بعد از درمان دستگاه RF فرکشنال
مراقبت های که بعد از درمان دستگاه RF فرکشنال

مزیت دستگاه RF فرکشنال

از مزایایی دستگاه RF فرکشنال نسبت به روشهای دیگر درمان زیبایی و چاقی می توان گفت که:

این روش مشابه روش لیزر لایه بردار عمل می کند، در روش فرکشنال فرد کمتر درد را احساس کرده و میزان تایم استراحتی که شخص بعد از انجام درمان دارد، نیز به مراتب کمتر است.

پزشک زمانی که بیمار را به وسیله دستگاه درمان می کند، برای اینکه احساس درد کمتری داشته باشد، از بی حسی موضعی استفاده می کند. درمان به وسیله ی دستگاه RF فرکشنال بستگی به ناحیه ای که می خواهد مورد استفاده قرار بگیرد، دارد،

ولی معمولا یک ساعت زمان دوره درمان زمان می برد. افرادی که از این دستگاه برای درمان چاقی و یا زیبایی پوست استفاده می کنند، در دو روز اول پوست قرمز می شود،

البته این میزان نسبت به روش درمان لیزر کمتر است. افرادی که از دستگاه RF استفاده کرده اند، نیاز به استراحت ندارند و بعد از یک روز می توانند، مانند قبل به انجام کارها و فعالیت های روزانه خود بپردازند.

بانوان اگر در ناحیه صورت از دستگاه RF استفاده کرده اند، می توانند قرمزی پوست را به کمک آرایش بپوشانند. بعضی از افراد هستند که جوش های صورت آنها خیلی عمیق شده است که این افراد با استفاده از دستگاه RF فرکشنال می توانند، این لکه ها و جای جوش ها را از صورت خود بیشتر محو کنند.

در بین مردم افرادی هستند که نمی توانند از دستگاه RF استفاده کنند که این افراد شامل:

در بین مردم افرادی هستند که نمی توانند از دستگاه RF استفاده کنند که این افراد شامل:
در بین مردم افرادی هستند که نمی توانند از دستگاه RF استفاده کنند که این افراد شامل:

1) افرادی که از تزریق فیلر، چربی، بوتاکس در مدت شش ماه اخیر استفاده کرده اند، نمی توانند از دستگاه RF استفاده کنند، چون باز جذب در این افراد خیلی سریعتر انجام می شود.

2) افرادی که از روش پیلینگ و یا میکرودرم ابریژن اخیرا استفاده کرده اند.

3) افرادی که به بیماری های شدید داخلی، MS، مشکلات قلبی و عروقی، دیابت نوع دو، سرطان پوست و همچنینی بیماری های کلاژن و سکولار دچار شده اند، نمی توانند از این دستگاه استفاده کنند.

4) افرادی که سیستمیک فعال و یا دارای بیماری های عفونی موضعی دچار هستند.

5) بانوانی که باردار هستند و یا فرزند شیرخوار دارند.

6) افرادی که بیماری قلبی پیس میکر دارند، نمی توانند از دستگاه RF برای درمان استفاده کنند و همچنین از دو متری این دستگاه هم نمی توانند رد شوند، چون اشعه این دستگاه بر روی قلب آنها اثر منفی می گذارد.

7) افرادی که در بدن خود از قطعات فلزی مثل پلاتین و یا پروتز IUD دارند، با ورود این امواج به بدن انرژی گرمایی بیشتری وارد و به عنوان قطب منفی در بدن فرد عمل می کند.

8) بانوانی که دوره ی ماهیانه دارند، زمان این دوره نمی توانند از این دستگاه استفاده کنند، چون باعث خونریزی شدید در آنها می شوند، باید بعد از اتمام دوره ی ماهانه برای انجام زیبایی و استفاده از این دستگاه به پزشک مراجعه کنند.

نکته مهم در استفاده از این دستگاه این است که بانوان باردار و بانوانی که شیر می دهند، نمی توانند از این دستگاه استفاده کنند، چون این امواج رادیویی بر روی جنین اثر نامطلوبی می گذارد. پزشکان این زمان را برای درمان توصیه نمی کنند، باید بعد از این دوران برای درمان به پزشک مراجعه کرده و تحت نظر پزشک قرار بگیرند.

جلسات استفاده از دستگاه RF برای درمان چاقی موضعی

تعداد این جلسات بین هشت تا دوازده جلسه بوده ومدت زمان آن هم بین پانزده تا شصت دقیقه برای هر فرد که تمایل دارد، دستگاه RF برای جوان سازی پوست و همچنین چاقی موضعی مورد استفاده قرار می گیرد. این مدت زمان به اندازه و تعداد ضرباتی است که با استفاده از امواج رادیویی برای هر فرد در طول درمان استفاده می شود، بستگی دارد.

از عوارض جانبی RF می توان گفت که این امواج رادیویی هیچ ضرری برای بدن افراد ندارد و کاملا بی خطر است و فقط ممکن است، در بعضی از افراد که بدن حساسی دارند، مشکلاتی برایشان به وجود آید.

عوارض جانبی در تمام افرادی که برای درمان چاقی از دستگاه RF استفاده کرده اند، طبیعی است. اگر تحت نظر یک پزشک متخصص و با تجربه این درمان انجام شود، هیچ کدام از این عوارض برای فرد پیش نمی آید.

همه افراد که با دیدن پوست سفت و زیبا در اطرافیانی که از دستگاه RF استفاده کرده اند، نمی توانند برای پوست و زیبایی و همچنین لاغری از این دستگاه استفاده کنند

به همین دلیل قبل از استفاده از این دستگاه بهتر است که با یک پزشک متخصص و با تجربه مشاوره کنید و مشورت لازم را در مورد استفاده از این دستگاه داشته باشیم.

مخاطب گرامی شما در حال مطالعه پست آر اف تایتنینگ هستید.

سوالی که برای تمام افراد در مورد دستگاه RF پرسیده می شود، این است که آیا این دستگاه امنیت دارد؟

در عصری که تمام افراد زندگی می کنند، همواره در برابر اشعه تلفن های همراه، تلویزیون، وای فا و همچنین امواج رادیویی دارای فرکانس پایین قرار می گیرند.

این فرکانس ها در علم پزشکی نیز مورد استفاده قرار گرفته است تا از این طریق به درمان افراد کمک کند، البته هیچ چیزی تا الان ثابت نشده است که این فرکانس در بروز بیماری سرطان در افراد اثر داشته باشد، حتی افرادی که به دلیل شغل خود در معرض این اشعه قرار گرفته اند تا الان به مشکلی یا بیماری از این اشعه دچار شده اند.

فقط در شرایطی که افراد در محدوده ی تجهیزات رادار و بدون هیچ حفاظت مناسب از بدن قرار گرفته اند، دچار سوختگی بدن با فرکانس دوز بالا که گرمای بیش از حد به بدن وارد می شود، صورت گرفته است. RF توسط متخصصان برای درمان سفت شدن پوست در اشخاص مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

سازمان جهانی بهداشت استاندارد های لازم در مورد استفاده تجهیزات این دستگاه در دوره ی درمان بیماری را کنترل و تایید کرده اند که گرمای بیش از حد دستگاه RF به سلامتی پوست آسیبی نرساند.

آیا دستگاه RF فرکشنال درد دارد؟

این دستگاه درد کاملا قابل تحملی دارد، اما پزشکان متخصص برای اینکه درمان را انجام دهند و فرد احساس درد نداشته باشد، از بی حسی موضعی لیدوکائین در ناحیه ای که درمان را می خواهند انجام دهند، مورد استفاده قرار می دهند.

بانوانی که از دستگاه RF فرکشنال برای جوا نسازی صورت استفاده کرده اند، این سوال را از پزشک خود دارند که تا چه مدت نمی توانند از لوازم آرایشی استفاده کنند؟

دوره ی درمان با استفاده از این دستگاه خیلی سریع و کوتاه بوده است، ولی پزشکان برای اینکه اثر بخشی این دستگاه بر روی پوست بیشتر باشد، توصیه می کنند تا چند روز از لوازم آرایشی استفاده نکنند، شاید به دلیل داشتن سربی است که در لوازم آرایشی استفاده شده است، این توصیه را به بیماران می کنند.

شما در حال خواندن پست آر اف تایتنینگ هستید.

چه زمانی نتیجه دستگاه RF فرکشنال را در پوست خود می بینیم؟

افراد نباید توقع این را داشته باشند که خیلی سریع اثر بخشی این دستگاه را در پوست صورت خود داشته باشند، بلکه باید دوره درمان را کاملا انجام داده و همچنین به نحوه ی واکنش بدن هر فرد بستگی دارد.

بهبودی ناحیه ای که برای درمان از دستگاه RF استفاده شده بین چهل و دو تا چهل و هشت روز است، بعد از اولین جلسه ی درمان قابل مشاهده برای فرد است. در بعضی از افراد بعد از سه جلسه استفاده از دستگاه می توانند اثر بخشی را در بدن خود ببینند.

دوره نقاهت دستگاه RF فرکشنال چه مدت است و فرد چه مدت به استراحت نیاز دارد؟

دوره درمان برای بعضی از افراد به قدری راحت و آسان است که بعد از یک یا دو روز به راحتی میتوانند به کارهای روزانه خود بپردازند و یا اینکه صورت آنها قرمزی و یا تورم نداشته پس از یک روز بعد از درمان می توانند از لوازم آرایشی استفاده کنند، ولی افرادی که حساس تر هستند و بدن آنها نسبت به این دستگاه واکنش نشان داده است، به مراقبت های درمانی بعد از استفاده از دستگاه بیشتری نیاز دارند.

دوره نقاهت دستگاه RF فرکشنال چه مدت است و فرد چه مدت به استراحت نیاز دارد؟
دوره نقاهت دستگاه RF فرکشنال چه مدت است و فرد چه مدت به استراحت نیاز دارد؟

نتیجه گیری

دستگاه آر اف یکی از دستگاه هایی است که امروزه برای جوان سازی و زیبایی افراد استفاده می شود. این دستگاه از دستگاه هایی است که برای صورت و همچنین قسمت های از اندام که چربی کم دارد، استفاده می شود. با استفاده از RF می توانید از مزایای آن استفاده کنید.

از اینکه تا انتهای مقاله آر اف تایتنینگ با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست آر اف تایتنینگ نهایت استفاده را کرده باشید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید