میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

کیفیت ژل اسکین فیل
کیفیت ژل اسکین فیل

لیست موضوعات

کیفیت ژل اسکین فیل

ارزیابی کیفیت هر محصول پیش از استفاده از آن بسیار مهم است کیفیت ژل اسکین فیل هم باید قبل از تزریق ژل بررسی شود.

با بالا رفتن سن انسان بخشی از حجم پوست صورت خود را از دست داده و چروک می شود بهترین راه از بین بردن این چروک ها و بازگشت حجم از دست رفته پوست تزریق ژل است.

کیفیت ژل اسکین فیل
کیفیت ژل اسکین فیل

ما در این مقاله قصد داریم به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  1. تزریق ژل چیست؟
  2. ژل های هیالورونیک اسید چگونه به شادابی پوست کمک می کنند؟
  3. آیا ژل های هیالورونیک اسید انواع مختلف دارد؟
  4. عوارض تزریق ژل ها چگونه است؟
  5. تزریق ژل چند مرحله دارد؟
  6. ژل های نسل جدید نسبت به ژل های قدیمی چه برتری دارند؟

تزریق ژل چیست؟

یک روش بدون جراحی برای از بین بردن آثار پیری تزریق ژل یا فیلتر است ژل های تزریقی برای بازگرداندن ناحیه ی از دست رفته صورت به وجود آمده اند، آن ها خطوط و چین و چروک های صورت را از بین می برند

این ژل ها از مواد طبیعی بدن انسان به نام هیالورونیک اسید ساخته شده اند و بدن انسان با گذشت زمان ژل را جذب می کند به همین دلیل برای بدن انسان خطری ندارند و آقایان و خانم ها با هر نوع پوستی می توانند از این ژ ها استفاده کنند.

تزریق ژل چیست؟
تزریق ژل چیست؟

ژل های هیالورونیک اسید چگونه به شادابی پوست کمک می کنند؟

امروزه برای بهتر شدن نتایج تزریق ژل از مکانیسم شبیه سازی طبیعی پوست بهره می برند. به همین جهت اگر تزریق ژل با رعایت استاندارد انجام شود عوارضی نخواهد داشت.

در بافت پوست انسان، فضاهای بین الیاف با هیالورونیک اسید پر شده است. این یک ماده نگهدارنده آب در زیر پوست می باشد که با گذشت زمان و افزایش سن فرد هیالورونیک اسید زیر پوست کم شده و پوست شادابی و طراوتش کم می شود پس با کم شدن حجم بافت دارای آب پوست، چین و چروک و گودی در برخی محل ها مانند زیر چشم بروز می کند

ژل فیلر اسکین فیل یک شکل از ژل های تزریقی دارای هیالورونیک اسید می باشد با تزریق ژل هیالورونیک اسید می شود تا حدودی چین و چروک پوست را از بین برده و به پوست طراوت و شادابی بخشید. با این عمل شبیه سازی طبیعی بافت پوست عوارضی نخواهد داشت.

ژل های هیالورونیک اسید چگونه به شادابی پوست کمک می کنند؟
ژل های هیالورونیک اسید چگونه به شادابی پوست کمک می کنند؟

آیا ژل های هیالورونیک اسید انواع مختلف دارد؟

امروزه هر چند بیشتر ژل های موجود در بازار از جنس هیالورونیک اسید هستند، اما به دلیل ساختار مولکولی انواع مختلفی دارند. به طور مثال بعضی از انوع این ژل برای مناطق با عمق کم مانند زیر چشم کاربرد دارند و از آن ها برای حجم دادن به لب یا گونه استفاده نمی شود.

محل و نحوه تزریق ژل هم دارای اهمیت است به گونه ای که بعضی از انواع ژل ها باید به نواحی سطحی تر پوست و بعضی دیگر در نقاط عمیق تر پوست تزریق شوند.

ژل های هیالورونیک اسید ریز مولکول برای تزریق در نقاط سطحی پوست مثل زیر چشم مناسب است و از ژل های هیالورونیک اسید با ابعاد متوسط مولکولی برای حجم دادن به لب استفاده می شود البته این مورد خود چند نوع دارد. به این صورت که برای فرم دادن به لب ها به شکل طبیعی و یا حجیم کردن لب و برجسته کردن آن، محل و نوع تزریق ژل تفاوت دارد.

ژل های با مولکول درشت به قسمت پوست تزریق می شوند بیشتر برای پر کردن خط پوستی مانند پر کردن خط اخم و لبخند و یا زمانی که حجم دهی زیادی لازم است مثل زاویه دار کردن فک و یا شکل دادن به گونه یا چانه استفاده می شود.

آیا ژل های هیالورونیک اسید انواع مختلف دارد؟
آیا ژل های هیالورونیک اسید انواع مختلف دارد؟

عوارض تزریق ژل ها چگونه است؟

اغلب افرادی که قصد تزریق ژل هیالورونیک اسید دارند، نگران عوارض بعد از تزریق هستند اگرچه بیمار ممکن است در زمان تزریق درد داشته باشد ولی با انجام بی حسی این درد به مقدار زیادی کاهش می یابد.

اگر شخصی برای حجم دهی به سراغ ژل های مصنوعی با اثر بلند مدت یا ژل های ناشناخته و غیر معتبر هیالورونیک اسید برود به احتمال زیاد عوارض فراوانی دارد و همچنین اگر افرادی غیر از پزشکان عمل تزریق را انجام دهند ممکن است عوارض وحشتناکی برای فرد در پی داشته باشد

ولی اگر از ژل های هیالورونیک اسید و توسط پزشک انجام شود، عوارض آن بسیار کمی مانند التهاب، ورم و در موارد نادری کبودی است که پس از چند روز از بین می رود.

به صورت کلی می توان اظهار داشت که تزریق ژل هیالورونیک اسید یکی از کم عوارض ترین روش های تزریق ژل است تزریق این ماده عوارض بسیار کم داشته است و در افراد بسیار کمی دیده شده است.

عوارض تزریق ژل ها چگونه است؟
عوارض تزریق ژل ها چگونه است؟

ژل های نسل جدید نسبت به ژل های قدیمی چه برتری دارند؟

گونه های جدید از ژل های هیالورونیک اسید به صورت طبیعی ساخته شده اند زیرا این ماده در بدن انسان وجود دارد و در پوست و زجاجیه چشم یافت می شود و وظیفه اش حفظ آب است. به همین دلیل وقتی این ماده را به بدن تزریق کنید بدن آن را به عنوان ماده غریبه نمی شناسد و برای نابودی آن تلاش نمی کند.

ژل های قبلی که از مواد مصنوعی ساخته می شدند تا دوام طولانی داشته باشند پس از تزریق بدن با آن ها به عنوان یک غریبه مقابله می کرد و برای نابودی آن ها آنزیم ترشح می نمود.

این ژل ها که بیشتر از جنس سیلیکون ساخته شده بودند امکان جذب نداشتند و برای درآوردن آن  ها از لب باید لب کاملاً شکافته می شد. از طرف دیگر بسیاری از آنها داخل گونه یا لب حرکت کرده یا عفونت می کردند به همین دلیل ژل های جدید طرفداران زیادی پیدا کرده است.

ژل های نسل جدید نسبت به ژل های قدیمی چه برتری دارند؟
ژل های نسل جدید نسبت به ژل های قدیمی چه برتری دارند؟

تزریق ژل چند مرحله دارد؟

تزریق ژل های هیالورونیک اسید به این شکل است که با سوزن های خیلی ظریف به صورت فرد مقدار خیلی کمی ژل تزریق می شود و این کار در کمتر از نیم ساعت انجام می شود.

ابتدا پزشک صورت فرد را بررسی کرده و نقاطی را روی صورت فرد علامت گذاری می نماید.

پس از آن محلی که باید تزریق انجام شود را با مواد آنتی باکتری پاک می کند و بعد بی حسی موضعی تزریق می شود اما در بعضی از گونه های هیالورونیک اسید بی حسی در ژل وجود دارد.

بعد از انجام تزریق علامت ها را پاک کرده و پزشک کمپرس یخ به کار می برد و فرد باید مواظب باشد که اصلا به محلی که تزریق در آن انجام شده فشار وارد نکند.

همچنین ممکن است ناحیه های جوشگاه و مناطقی که چروک عمیق دارند به دو یا سه بار تزریق نیاز باشد

تزریق ژل چند مرحله دارد؟
تزریق ژل چند مرحله دارد؟

از اینکه تا پایان مقاله کیفیت ژل اسکین فیل ما را همراهی کردید متشکریم

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1368 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگه علوم پزشکی اراک

23 سال تجربه موفق در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنینی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان :

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

کار با دستگاه  مونالیز

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید