میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

متخصص زنان میدان هروی
متخصص زنان میدان هروی

لیست موضوعات

متخصص زنان میدان هروی

اگر به دنبال متخصص زنان میدان هروی هستید، این مقاله را دنبال کنید. و در عین حال بدانید که پیشنهاد ما برای شما، کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد می باشد. چرا که ایشان یکی از به نام ترین و خوش اخلاق ترین متخصصان زنان ایران می باشد.

یکی از شاخه های رشته پزشکی زنان و زایمان است. این شاخه به مسائل مربوط به سلامتی و بهداشت زنان و اندام های زنانه آنان می پردازد. یکی دیگر از زمینه هایی که این پزشکان در آن فعالیت می کنند فعالیت های مربوط به زایمان و مسائل و مشکلات مربوط به ان است.

متخصص زنان میدان هروی
متخصص زنان میدان هروی

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

  • متخصص زنان کیست؟
  • چرا به متخصص زنان نیازمندیم؟
  • بیماری های قایل تشخیص و درمان توسط متخصص زنان کدام ها هستند؟
  • خدمات ارائه شده توسط متخصصان زنان چه خدماتی هستند؟

متخصص زنان میدان هروی
متخصص زنان میدان هروی

چرا به متخصص زنان نیازمندیم؟

به طور کلی جهت اطمینان از سلامت بدن انجام دادن اقداماتی جهت اطمینان از حفظ این سلامت ضروری به نظر می رسد. در گذشته به دلیل وجود مواد شیمیایی و مضر بسیار کمتر در مواد مصرفی روزانه احتمال ابتلا به بیماری ها نیز کمتر بود.

به علاوه عواملی مانند آلودگی هوا و … نیاز انسان به مراقبت از سلامتی کلیه قسمت های بدن را دوچندان می کند. از جمله مراقبت هایی که جهت حفظ سلامت انسان ضروری به نظر می رسد مراقبت مربوط به اندام های زنانه است. از آن جا که این اندام ها علاوه بر سلامتی کلی بدن در باروزی و زایمان سالم و طبیعی و بدون مشکل نیز نقش بسیار مهمی دارند مراقبت از ان ها یکی از اولین اولویت های بانوان به شمار می رود.

 

چگونه متخصص زنان خوب انتخاب کنیم؟

با توجه به نقش بسزای متخصص زنان در تامین سلامت زنان انتخاب آگاهانه آن بسیار مهم است. این انتخاب می تواند با تحقیق از افراد آگاه و همچنین دوستان و آشنایان و استفاده از اطلاعات و تجربه آن ها صورت پذیرد. همچنین در انتخاب متخصص زنان یافتن پاسخ به یک سری سوالات می تواند راهگشای خوبی برای شما باشد. سوالاتی چون:

  • چه مقدار از هزینه درمان را بیمه تقبل می کند؟
  • روزها و ساعت های حضور متخصص در مطب به چه صورت است؟
  • میزان دسترسی من به عنوان بیمار به پزشک تا چه میزان است؟
  • در صورت نیاز به جراحی متخصص مربوطه این کار را انجام می دهد یا انجام آن را به پزشک دیگری ارجاع می دهد؟
  • در صورت نیاز به بستری و جراحی این کار در چه مطب یا بیمارستانی انجام می شود؟
  • آیا برنامه ویزیت پزشک به صورت کنترل شده و منظم است؟

با پزشک خود راحت باشید.ک هر سوالی که در هر یک از موراد مربوط به سلاممت خود دارید را از او بپرسید. مهم نیست سوالتان چقدرپیش پا افتاده یا خجالت آور به نظر برسد. مهم این است که بدانید او اینجاست تا به شما کمک کند.

بیماری های مرتبط با متخصص زنان

از جمله بیماری هایی که می تواند توسط پزشکان متخصص این حوزه درمان شود عبارتست از:

  • مشکلات مربوط به دستگاه تناسلی، واژن و.. مانند خارش، سوزش، التهاب و…
  • مشکلات مربوط به عادت ماهیانه که مممکن است به دلیل اختلالات هورمونی یا وجود کیست های کوچک در تخمدان ایجاد شوند.
  • مشکلات ناشی از بیماری های مقاربتی
  • مشکلات ناشی از اختلالات هورمونی
  • کنترل های منظم ماهانه در دروه بارداری جهت کنترل سلامتی، وزن و … جنین
  • انجام زایمان طبیعی و غیر طبیعی
  • خونریزی های مربوط به رحم
  • بیماری و مشکلاات زنانه ای که از بدو تولد وجد دارند مانن انواع نارسایی ها
  • تومورهای مربوط به بارداری
  • سرطان دستگاه تناسلی
  • اختلالات سلولی
  • بی اختیاری ادرار و مدفوع
  • ترشح های عفونی واژن

اقدامات متخصص زنان

متخصص زنان در گام اولیه وضعیت عمومی بدن شما را کنترل می کند. این وضعیت می تواند شامل قد، وزن و فشار خون شما باشد. برای دستیابی به این اطلاعات گاهی اوقات نیاز به آزمایش خون و ادرار وجود دارد. از دیگر مواردی که برای متخصص زنان مهم است سابقه پزشکی خود و خانواده اتان است تا در صورت وجود سوابق قبلی موارد را دقت و جزئیات بیشتری بررسی کند. معاینه لگنی که شامل بررسی خارجی اندام تناسلی است در ابتدا انجام می شود و پس از آن نوبت به بررسی داخلی اندام های مزبور می رسد.

اقدامات متخصص زنان
اقدامات متخصص زنان

خدمات متخصص زنان

انجام معاینات پیشگیری از سرطان سینه

از جمله اقداماتی که پزشک زنان جهت اطمینان از وضع سلامت اندام های زنانه به طور منظم انجام می دهد، معاینه سینه ها جهت اطمینان از عدم وجود توده چربی اضافه در آن ها می باشد که سن مناسب انجام این معاینات به صورت منظم، تا قبل از 40 سالگی هر سه سال یک بار و بعد از آن سالانه می باشد.

انجام تست های پیشگیری از سرطان دهانه رحم

از جمله اقدامات دیگری که توسط این گروه از پزشکان انجام می شود می توان به انجام آزمایش هایی چون تست پاپ اسمیر و یا تجویز واکسن HPV می باشد. تست پاپ اسمیر تستی است که مربوط به غربالگری سرطان دهانه رحم است و جهت انجام ان معاینه لگن انجام می شود. در این تست سلول های از دهانه رحم برداشته می شوند و آزمایش مورد نظر بر روی این سلول ها انجام می شود.

انجام این تست جهت پیشگیری از ابتلای فرد به سرطان دهانه رحم بسیار سودمند است. این تست این امکان را فراهم می آورد که چنان چه احتمال وقوع این سرطان در آینده در این سلول ها وجود داشته باشند در زمانی بسیار مناسب این احتمال از بین برده شود.

از جمله عفونت های مراقبتی که ممکن است در فرد ایجاد بیماری کند ویروس HPV است. این عفونت نیز از جمله عفونت هایی است که می تواند سرطان دهانه رحم را ایجاد کند.

بسیار خوب است که این مراقبت ها برای همه زنان انجام شوند. تنها افرادی که به انجام این تست ها نیاز ندارند زنانی هستند که رحم خود را برداشته اند یا زنانی که سن ان ها بالای 65 سال است و در تست های قبلی هیچ علائمی که خطر ابتلابه سرطان را در بدن ان ها نشان دهد وجود نداشته است.

هنگام انجام این آزمایش باید توجه داشت که سلول های نمونه برداشت شده از نظر تعداد کافی باشند.

خدمات تنظیم خانواده

از جمله زمینه های دیگری که این پزشکان در ان فعالیت می کنند فعالیت های مربوط به تنظیم خانواده شامل پیشگیری از بارداری، عقیم سازی پایان دادن به حاملگی و… است.

درمان اختلات عملکرد جنسی

اختلالات عملکرد جنسی نیز از دیگر حوزه هایی است که فرد می تواند با مراجعه به این پزشکان راه چاره ای برای مشکل خود پیدا کند. در بعضی از موراد پزشکان این حوزه برای حل کردن مواردی از این قبیل ممکن به سراغ روانکاوان این حوزه بروند یا پس از معاینه اندام ها و کنترل سلامتی آن ها بیمار را به پزشک روانکاو ارجاع دهند.

بیمار باید در هنگام مراجعه به پزشک زنان، پزشک را در جریان رژیم غذایی خود قرار دهد. به علاوه باید او را از داروهایی که در حال مصرف است آگاه سازد تا پزشک معالج بتواند بر آن اساس مراقبت ها و تجویز های بعدی را انجام دهد و از عدم تداخل رژیم غذایی یا داروهای مصرفی با داروهایی که قصد تجویز آن ها را دارد مطمئن شود.

ماموگرافی

یکی از اقدامات موثری که این دسته از پزشکان جهت مراقبت و حفظ سلامت زنان انجام می دهند انجام ماموگرافی است. در این عمل پستان جهت اطمینان از نبود علائم سرطان پستان بررسی می شود. خانم ها  بهتر است جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان این عمل را هر سال یک بار پس از چهل سالگی انجام دهند. با بالا رفتن سن تعداد دفعات مورد نیاز انجام این عمل به هر دو سال یک بار کاهش می یابد.

البته بانوان باید توجه داشته باشند که بررسی این مسئله را به انجام ماموگرافی محدود نکنند و مرتب با کنترل بدن خود در صورت مشاهده هر گونه علائمی به پزشک مربوطه خود مراجعه کنند.

ماموگرافی
ماموگرافی

در انجام ماموگرافی از پستان توسط اشعه ایکس بررسی می شود و این روش از موثرترین راه های تشخیص سرطان پستان محسوب می شود. با توجه به این که دوز اشعه ایکس در انجام این عمل بسیار پایین می باشد، به بافت های بدن هیچ آسیبی نمی رساند.

یکی از محدودیت های این روش آن است که برای تشخیص قاطع بیماری های سرطانی تنها به عکس های ماموگرافی نمی توان بسنده کرد. اما با این حال این ابزار در تشخیص زود هنگام این بیماری کمک شایانی می نماید.

سونوگرافی

از دیگر خدمات این دسته از پزشکان به بیماران مربوطه انجام سونوگرافی است. در سونوگرافی نیز نتیجه، تصویری است که از آن برای مشاهده اندام ها و ساختارهای درونی بدن استفاده می شود.

در این روش از ارسال امواج فراصوت برای تشخیص بیماری یا کنترل وضعیت جنین در رحم مادر استفاده می شود. از جمله این کنترل ها می توان به بررسی قلب جنین و کنترل قطر سر اشاره کرد.

از این روش هم چنین در تشخیص بیماری های چشم مانند وجود اجسام خارجی در چشم، تومور عصبی و خونریزی شبکیه نیز استفاده می شود. تصویر برداری از سینه ها از جمله دیگر کاربردهای این روش می باشد. تشخیص جنسیت جنین، بررسی جایگاه اتصال جفت و محل ناف، تومورهای پستان نیز ازعملکردهای دیگر این روش می باشد.

دریافت مراقبت های دوران بارداری

این مراقبت ها توسط متخصص زنان از پیش از بارداری آغاز می شود. متخصص زنان پیش از بارداری به بررسی سلامتی عمومی بدن می پردازد و با انجام های تست های فشار و قند خون توانایی عمومی بدن را برای شروع دوره بارداری بررسی می کند.

در بعضی زنان ممکن است وجود بیماری های مزمن یا سن بالا باعث شود پزشک مربوطه مراقبت های ویژه ای را برای آن ها تجویز کند. به همین دلیل حضور یک پزشک باتجربه که توانایی کنترل شرایط سخت بارداری را دارد در این دوره می تواند بسیار سودمند باشد.

زمان مناسب اولین مراجعه به پزشک متخصص زنان بین هفته ششم تا دهم بارداری است. باید توجه داشت که مراجعه زود و به موقع و منظم به متخصص زنان در این دوره احتمالات خطر و موارد پیش بینی نشده را تا حد زیادی کاهش می دهد.

اضطراب و نگرانی را از خود دور کنید

بنابراین توصیه می شود که این کار با بررسی و توجه کافی انجام شود. ممکن است به دلیل مسافرت پزشک و یا … ناچار به تغییر پزشک یا مامای خود شوید. بهتر است بدون اینکه نگران شوید و استرس به خود راه دهید در کم ترین زمان ممکن پزشک مورد اعتمادتان را پیدا کنید. فراموش نکنید مهم ترین مسئله در این دوران حفظ آرامش خاطر و دور ماندن از اضطراب و نگرانی است. یک مادر در دوران بارداری به طور میانگین باید هشت بار پزشک خود را ملاقات کند.

همان طور که پیشتر نیز گفته شد، اولین مراجعه بین هفته ششم تا دهم بارداری، مراجه بعدی بین هفته شانزدهم تا بیستم بارداری، مراجعه سوم بین هفته بیست وشش تا سی ام بارداری، مراجعه چهارم بین هفته سی و یک تا سی و چهار، مراجعه پنجم بین هفته سی و پنج تا سی و هفت، مراجعه ششم در هفته سی و هشتم و مراجهات بعدی در هفته های سی و نهم و چهلم صورت پذیرد.

پزشک در هر جلسه وزن مادر را اندازه گیری می کند . سرعت وزن گیری مادر و جنین را ارزیابی می کند. فشار خون مادر را بررسی می کند و عدم وجود تورم در دست ها و پاهای مادر مطمئن می شود. شکم مادر را به صورت کامل معاینه می کند تا هم موقعیت قرارگیری جنین را کنترل کند و هم از عدم وجود توده اضافی ای در شکم مادر اطمینان حاصل کند.

سایز رحم مادر را پس از سه ماهه دوم به طور منظم اندازه گیری می کند تا از رشد به اندازه جنین مطمئن شود. به ضربان قلب جنین گوش می دهد تا از ضربان طبیعی قلب جنین اطمینان یابد. وضعیت لگنی و واژینال مادر را جهت ببرسی آمادگی او برای زایمان در هفته های انتهایی بررسی می کند.

زمان ویزیت زن باردار

زمان مورد نیاز برای ویزیت یک زن باردار حدود بیست دقیقه است. پزشک شما موظف است این زمان را بررسی کامل وضعیت شما و جنینتان صرف کند. چنان چه پزشک مایل است در زمان کمتری این کار را انجام دهد و این موضوع باعث نارضایتی شماست، حتما در این باره با او صحبت کنید. وظیفه او مراقبت از شما و قپفرزنداتان در این دوره است.

نزدیکی محل مطب متخصص زنان به منزل شما نیز از مواردی است که ممکن است در آغاز دوره مراجعه خود متوجه اهمیت آن نباشید. اما با گذشت زمان و نیاز بیشتر بدن به قرار گرفتن در وضعیت استراحت زیاد بودن این مسیر می تواند به واقع آرامش شما را به هم بزند.

در پایان با توجه به اهمیت انتخاب و حضور متخصص زنان شایسته در زندگی همه زنان چه در دوران بارداری و چه در سایر دوره های زندگی، امید است این نوشته کمکی ،هر چند کوچک، به زنانی باشد که تصمیم دارند به این مرحله خطیر از زندگی خود وارد شوند.

از اینکه تا پایان مقاله متخصص زنان میدان هروی ما را همراهی کردید بسیار متشکریم و امیدواریم از مقاله متخصص زنان میدان هروی نهایت استفاده را برده باشید

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1368 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید