میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

لیفتینگ صورت قیطریه
لیفتینگ صورت قیطریه

لیست موضوعات

لیفتینگ صورت قیطریه

امروز با موضوع لیفتینگ صورت قیطریه در خدمت شما خواهیم بود. با ما همراه باشید. گاهی اوقات پیش می­آید که با نگاه کردن به صورت خود متوجه می­شویم که دیگر صورتمان آن نمای جوانی را ندارد. صورت ما در اثر عواملی چون: افزایش سن، وراثت، مشکلات و دغدغه­های زندگی، نیروی گرانشی زمین و… شادابی خود را از دست می­دهد.

با گذشت حدوداً 50 سال از زندگی در مناطقی از صورت مانند: گوشه­های اطراف لب، محدوده چانه، گونه و شقیقه­ها چروک­هایی ایجاد می­شود. لیفتینگ صورت سبب بهبودی این عوامل پیری می­شوند.

لیفتینگ صورت قیطریه
لیفتینگ صورت قیطریه

در ادامه به سوالات زیر در خصوص لیفتینگ صورت پاسخ خواهیم داد:

  • انواع روش­های لیفتینگ صورت؟
  • هایفوتراپی یکی از روش­های لیفت صورت بدون جراحی؟
  • نحوه کارکرد دستگاه­های rf فرکشنال؟
  • منظور از لیفتینگ صورت با نخ چیست؟
  • کاربردهای اصلی روش تزریق بوتاکس؟
  • منظور از گرافت چربی چیست؟
  • نحوه انجام عمل لیفتینگ صورت با جراحی؟
  • باید و نباید­های بعد از عمل لیفت صورت؟

لیفتینگ صورت قیطریه
لیفتینگ صورت قیطریه
  • انواع روش ­های لیفتینگ صورت؟

به­طورکلی روش­های کشیدن پوست و جوان­سازی صورت را می­توان به دو دسته کلی تقسیم­بندی کرد. این دو روش عبارتند از: لیفتینگ صورت بدون عمل جراحی، لیفتیگ صورت با کمک عمل جراحی.

روش ­های متنوعی برای لیفت صورت بدون عمل جراحی وجود دارد. به طور مثال: لیفت صورت با rf، تزریق بوتاکس، لایه­ برداری صورت با دستگاه لیزر، تزریق ژل، لیفت صورت با نخ و هایفوتراپی را می­توان از جمله روش­های لیفت صورت بدون عمل جراحی دانست.

البته این روش­ها قابل مقایسه با عمل لیفت صورت نیستند، اما در صورتی­که در زمان مناسب استفاده شوند، می­توانند نیاز به عمل جراحی لیفت صورت را به تعویق اندازند.

هایفوتراپی یکی از روش­های لیفت صورت بدون جراحی؟

یکی از تکنیک­هایی که امروز برای سفت کردن پوست از آن استفاده می­شود، هایفوتراپی است. هایفو با نفوذ به لایه­های زیرین پوست سبب بسته­شدن گرما در سیستم اپونوروتیک می­شود.

این عمل رفته رفته موجب سفت شدن پوست و در نتیجه جوانسازی صورت می­شود. پس از لیفت صورت با هایفوتراپی پوست برخی از افراد اندکی قرمز می­شود ولی این قرمزی به سرعت از بین رفته و بیمار می­تواند به کارهای روزمره خود بپردازد. گفتنی است ماندگاری این روش در حدود 12 ماه است.

نحوه کارکرد دستگاه­های rf فرکشنال؟

در عصر جدید با ادغام رادیو فرکوئنسی و میکرونیدلینگ پوست در دستگاه­های rf فرکشنال، می­توانیم بیش از گذشته به داشتن صورتی زیبا فکر کنیم. چرا که با کمک میکرونیدلینگ می­توانیم تمام عوارض پوستی مانند:

کشیدگی، چروک، جای جوش و آکنه را برطرف کنیم. از طرف دیگر کار جوان­سازی و سفت کردن پوست نیز در این دستگاه بر عهده Rf های فرکشنال است. در واقع Rf های فرکشنال این عمل را با نظم بخشیدن به رشته­های کلاژن از طریق تحریک سیستم کلاژن­سازی پوست انجام می­دهند.

منظور از لیفتینگ صورت با نخ چیست؟

یکی از ظریف­ترین عمل­های جراحی برای کشیدن پوست صورت، لیفت صورت با نخ است. کاربرد اصلی این جراحی برای افراد مسن می­باشد، چرا که پوست صورت آن­ها در اثر نیروی جاذبه زمین قدری افتاده است. این جراحی ظریف هیچ­گونه عوارضی نداشته و بیمار پس از گذشت حدوداً دو روز می­تواند به زندگی عادی­اش بپردازد.

منظور از لیفتینگ صورت با نخ چیست؟
منظور از لیفتینگ صورت با نخ چیست؟

کاربردهای اصلی روش تزریق بوتاکس؟

بیشترین کاربرد استفاده از بوتاکس در از بین بردن مواردی از قبیل: خطوط و چروک­های گردن، اطراف و زیر چشم، خط­های افقی که روی پیشانی ظاهر شده، خط اخم بین دو ابرو می­باشد. در واقع  این روش می­تواند با استفاده از تزریق­های کوچک تمام چین و چروک­های صورت را برطرف کند. گفتنی است ماندگاری این روش حدوداً شش ماه است و برای درمان با این روش نیازی به بستری شدن نیست.

کاربردهای اصلی روش تزریق بوتاکس؟
کاربردهای اصلی روش تزریق بوتاکس؟

منظور از گرافت چربی چیست؟

منظور از گرافت چربی همان تزریق چربی است. در این روش چربی بخشی از بدن را برداشته و در بخش دیگری از بدن یا صورت به عنوان پرکننده مورد استفاده قرار می­دهند. گرافت چربی یکی از روش­های عالی جهت جوان­سازی صورت محسوب می­شود. با کمک لیفتینگ صورت می­توان بافت­ ها را سفت کرد و بالا کشید، اما این روش نمی­تواند کاهش حجم در اثر بالا رفتن سن را برگرداند. برای این منظور می­توان از تزریق چربی استفاده کرد.

 

– نحوه انجام عمل لیفتینگ صورت با جراحی؟

امروزه جهت انجام جراحی لیفتینگ صورت روش­های مختلفی وجود دارد. تفاوت این روش­ها در اندازه برش، محل برش و عمق برش با هم متفاوت هستند. میزان موفقیت این جراحی به عوامل مختلفی از قبیل: تکنیک به کار رفته، میزان افتادگی بافت­های صورت، سن بیمار و… بستگی دارد.

به ­طورکلی در تمام تکنیک­ ها به طور معمول جراح پلاستیک برش­هایی را در جلو و پشت گوش ایجاد می­کند. در برخی از موارد جراح برای دسترسی به بافت­های نرم اطراف گردن ناچار به ایجاد برش­هایی در زیر چانه می­شود.

اما سعی تمام جراحان پلاستیک بر کاهش میزان برش­ها جهت جلوگیری از اسکار پوست است. به طور معمول برای انجام این عمل از بیهوشی عمومی استفاده می­شود.

سپس بعد از ایجاد برش، جراح شروع به بالا آوردن عضله ­ها و بافت ­های زیرین می­کند. در این عمل همچنین چربی­ های اضافه پوست نیز برداشته می­شود. این جراحی به بیمار کمک می­کند تا به زیبایی دوران جوانی خود دست یابد.

باید و نباید­های بعد از عمل لیفت صورت؟

  • بعد از عمل حداقل به 10 روز استراحت نیاز دارید. پس از آن می­توانید به انجام کارهای سبک روزانه بپردازید.
  • حداقل تا 14 روز پس از عمل نباید از بالشت استفاده کنید. با استفده از رول گردنی می­توانید خواب به نسبت راحتی را در این دوران تجربه کنید.
  • باید از خوردن غذاهای شور و ترش همچنین غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند، پرهیز کنید.
  • استعمال دخانیات از 4 هفته قبل از جراحی تا دو هفته پس از آن ممنوع است.
  • استفاده از کمپرس یخ در اطراف چشم به مدت یک ربع در هر ساعت تا سه روز اول پس از عمل الزامی است. البته نیازی به انجام این­کار در هنگام استراحت و شب نیست.
  • پس از گذشت سه روز از جراحی می­توانید حمام کنید. بعد از آن به منظور جلوگیری از عفونت در محل زخم­ها بهتر است هر روز صورت و موهای خود را با شامپوهای تجویز شده بشویید.
  • بعد از گذشت حدودا یک هفته برای کشیدن بخیه­ها به پزشک مراجعه کنید.
  • حدالامکان تا دو هفته بعد از جراحی از رانندگی خودداری کنید.

 

با تشکر از توجه شما عزیزان امیدوارم مطالب بیان شده در خصوص لیفتینگ صورت مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار از سال 86 در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزاتاچ از سال 94:

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس :

09127379893
161 930 22 021

اینستاگرام:dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید