میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

دکتر زنان خوب سمت هروی
دکتر زنان خوب سمت هروی

لیست موضوعات

دکتر زنان خوب سمت هروی

امروز به بررسی ویژگی ­های دکتر زنان خوب سمت هروی خواهیم پرداخت.

رشته­ ی زنان و زایمان یکی از شاخه­ های بالینی است که در آن پزشک به پیش­گیری، درمان و پی­گیری بیماری­ های دستگاه تولید مثل زنان و بیماری­ها، عفونت و سرطان­ های مرتبط با پستان می­ پردازد.

وظیفه­ ی پررنگ­تر وی در خصوص مراقبت و مداخله ­ی پزشکی پیش و حین بارداری و زایمان خانم ­ها می­باشد مراجعه به پزشک زنان، تنها مخصوص زنان متاهل یا باردار نیست. همه­ ی دختران دست کم بایستی سالی یک بار به پزشک زنان مراجعه و معاینه شوند.

دکتر زنان خوب سمت هروی
دکتر زنان خوب سمت هروی

شما می­توانید در مورد نامنظم بودن دوره ­های قاعدگی، دردهای شدید قاعدگی، عفونت­ های ادراری و هر بحثی که از نظر شما خنده­دار اما برایتان مهم می­باشد، صحبت به میان آورید. مطمئن باشید که پزشک شما نیز برای کمک به بهبود شما ممکن است سوالاتی بسیار شخصی از جمله:

  • قاعدگی و مشکلات پیرامون آن
  • ترشحات ناحیه­ ی واژن
  • روابط جنسی و مشکلات موجود حین روابط جنسی
  • بیماری­ های قابل انتقال جنسی
  • روش ­های کنترل بارداری
  • سابقه­ ی واکسیناسیون ­های شما از شما بپرسد.

مراجعه نکردن خانم­ها به پزشک زنان، بنا به دلایل عمده­ای از جمله: ترس، خجالت و مشکلات اقتصادی می­باشد. به یاد داشته باشید، پزشک، دوست شما است و برای مراقبت­ های کافی بایستی به سوالات وی به درستی پاسخ دهید.

مشکلات خود را بدون خجالت بیان کنید

اگر بدلیل خجالت یا هر مسئله­ ی دیگر، از گفتن حقیقت سر باز زنید، شناخت و درمان بیماری خود را به تعویق می­اندازید. ناگفته نماند که علائم و نوع درمان اتخاذ شده برای بیماران با هم متفاوت است. بنابراین روش درمانی شما ممکن است برای دوست یا خواهر شما جواب ندهد.

پیدا کردن پزشک مختصص و حاذق عمدتا کار سخت و دشواری بوده و هست. پیدا کردن دکتر زنان خوب نیز از این قضیه مستنثنی نیست. چرا که بسیاری از پزشکان برای بیمار به قدر کافی وقت نمیگذارند و ویزیت­ های سَرسری انجام می­دهند و پول­ های گزاف از بیماران دریافت می­کنند.

ناگفته نماند که یافتن پزشک زنان خوب نزدیک محل زندگی نیز مشکل عمده­ ی بیماران می­باشد. برای مثال، فرد باید برای ویزیت شدن توسط پزشکی در آن سر تهران بالغ بر 3 ساعت مسیر رفت و برگشت را فارغ از ترافیک، طی کند.

از آنجایی ­که پزشک زنان، بیمار را با انواع بیماری­های اندام ­های تولید مثل مانند: سندروم تخمدان پلی­کیستیک، سرطان دهانه ­ی رحم و یا عفونت­های دستگاه ادراری و واژن آشنا می­کند، کاری بس مهم بر عهده دارد.

مشکلات خود را بدون خجالت بیان کنید
مشکلات خود را بدون خجالت بیان کنید

نیاز مراجعه به پزشک

بنابراین خانم ­ها پیش از بارداری، حین و پس از بارداری نیاز به مراجعه به یک پزشک زنان خوب و کاربلد دارند. پزشکی که در طول درمان، مشاوره و مراقبت­های بالینی را در اختیار فرد قرار دهد و اطلاعات کافی، مبنی بر زایمان طبیعی و عارضه ­دار را در اختیار مادران باردار قرار دهد همچنین پزشکی که با تشخیص صحیح، بهترین درمان را در اختیار دختران مراجعه­ کننده با انواع عفونت­ های ادراری و تناسلی قرار دهد.

پس با وجود آنچه که گفته شد، نمی­توان هر هفته پزشک زنان خود را عوض کرده و به آزمون و خطا پرداخت. از ابتدا باید سعی در پیدا کردن پزشک مختصص، با علم و تجربه ­ی کافی کرد. زمانی­که شما به پزشک زنان مراجعه می­کنید، یک شرح حال کامل از شما گرفته خواهد شد. سوال­ هایی نظیر: سوابق بیماری، ژنتیکی، خانوادگی، تغذیه­ ای و جنسی از شما پرسیده خواهد شد.

در مرحله­ ی بعد معاینه­ ی فیزیکی کامل صورت می­گیرد. سپس آزمایش ­های لازم برای کسب اطلاعات بیشتر و پس از آن تشخیص درست بیماری توسط وی صورت خواهد گرفت. بعد، آموزش ­ها و راهنمایی­ های مربوطه به بیمار داده خواهد شد.

تشخیص درست

مرحله ­ی تشخیص درست و راهنمایی کردن بیمار، مهم­ترین مرحله ­ی درمانی زنان خواهد بود. اگر درمان به موقع و درست صورت نگیرد، ممکن است مشکلات عدیده ­ای بر مشکلات قبلی بیمار افزوده شود و تنها راه پیشگیری و درمان بیماری ­های مرتبط با زنان، پیدا کردن و گرفتن مشاوره از یک پزشک متبحر زنان می­باشد.

ما به شما بهترین کلینیک را در محدوده ی هروی معرفی میکنیم و آن کلینیک دکتر زرگنج فرد است و برای مشاوره می توانید با شماره تماس این کلینیک که در انتهای مطلب درج شده است تماس بگیرید .

 

سوالات عمده ­ای که برای زنان در این مورد پیش می­آید شامل موارد زیر می­باشد:

  • ویژگی­ های اصلی دکتر زنان خوب چیست؟
  • آیا ماما با پزشک زنان فرق دارد؟
  • آیا عوض کردن متعدد پزشک زنان، در صورت عدم رضایت و بهبود، کار درستی است؟

 

ویژگی­ های اصلی دکتر زنان خوب چیست؟

بنظر خود شما دکتر زنان، باید از چه ویژگی­ هایی برخوردار باشد؟ آیا ویژگی­ های پزشک زنان با پزشک عمومی قابل قیاس است؟ یافتن پزشک متبحر؛ پزشکی که هم از قدرت تشخیص بالا و هم درمان عالی برخوردار باشد

همیت بسیار زیادی دارد اما این قدرت تشخیص و درمان در حوزه ­ی زنان و زایمان اهمیتی دوچندان پیدا خواهد کرد. زیرا عوض کردن پزشک عمومی در صورت عدم بهبود سرماخوردگی یا دل درد مشکل چندانی برای بیمار ایجاد نخواهد کرد. اما زنان از ابتدا باید تحت نظر یک پزشک زنان بوده و تمامی مراحل درمان و بارداری و زایمان را با وی طی و به پایان برسانند؛

ویژگی­ های اصلی دکتر زنان خوب چیست؟
ویژگی­ های اصلی دکتر زنان خوب چیست؟

ویژگی های پزشک خوب

چراکه در تولد کودک نقش مهمی دارند، بنابراین یک پزشک خوب در این حوزه بایستی تمام ویژگی­ های زیر را دارا باشد:ابتدا پزشکی را بیابید که همیشه مورد اعتمادتان باشد. واضح است که شما هرگز نه می­خواهید و نه می­توانید که اندام ­های حساس بدنتان را به کسی که به او باور و اعتماد ندارید، بسپارید.

  • ارزیابی خطرات موثر بر سلامتی زنان
  • معاینه ­ی فیزیکی کامل
  • استفاده ­ی درست و بجا از مطالعات آزمایشگاهی و تکنیک­ های درمانی
  • دادن آموزش ­های صحیح به بیمار؛ مشاوره­ های درمانی
  • پیشنهاد غربال­گری، متناسب با سن و عوامل ژنتیکی و خطرساز برای بیمار
  • ایمن سازی­ های لازم برای سنین و شرایط خاص
  • تشخیص بیماری­ های شایع مرتبط با سیستم تولید مثل زنان
  • ارائه ­ی مراقبت­ های بهداشتی به دختران و زنان
  • استفاده از مشاوره ­ی دیگر پزشکان؛ در صورت نیاز
  • داشتن علم و اطلاعات کافی در مورد عواملی رفتاری و اجتماعی که بر سلامت دختران و زنان در طبقات فرهنگی و اقتصادی متفاوت تاثیرگذار است
  • آشنایی با مشکلات روانی و اجتماعی، مثل: خشونت ­های اجتماعی علیه زنان و تجاوز جنسی و استفاده از مواد مخدر
  • مراقبت ­های اورژانسی و فوری
  • انجام مراقبت های اولیه و سرپایی
  • بکارگیری اصول پایه­ ای در اپیدمیولوژی و استفاده از مکتوبات پزشکی
  • آشنایی و پایبندی به اصول اخلاقی و قوانین حقوق پزشکی
  • دکتر مورد نظر باید با پزشکی اجتماعی آشنا باشد و شاخه های مرتبط با زنان و زایمان

 

آیا ماما همان پزشک زنان و زایمان است؟

در دنیا، مرز بین مامایی و تخصص زنان و زایمان بسیار واضح و روشن است. متاسفانه در ایران شرح وظایف این دو پزشک از یک دیگر آنطور که باید، تمیز داده نشده است. در کشورهای پیشرفته، سیستم درمان، مرحله بندی شده و مراحل، یکی پس از دیگری به پزشکان متخصص همان حیطه واگذار می­شود. اما در کشور ما صفر تا صد یک بیماری یا بارداری توسط پزشکی صورت می­گیرد که از حیطه ­ی علم و
توانایی­ هایش خارج است.

آیا ماما همان پزشک زنان و زایمان است؟
آیا ماما همان پزشک زنان و زایمان است؟

 

برای مثال: بیمار در مراحل اولیه تحت نظر ماما قرار می­گیرد اما هرچه درمان پیچیده­تر شود و نیازمند علم، تجربه و دانش بیشتری باشد، پزشک زنان و متخصصان وارد عمل می­شوند. جراحی ­هایی مانند لاپاراسکوپی و زایمان سزارین، از حیطه­ ی کار ماماها خارج و بر عهده­ ی متخصص زنان می­باشد.

بنابراین اگر مشکل خاصی نداشته باشید و بارداری پرخطری نیز شما را تهدید نمی­کند، می­توانید مراحل اولیه را تحت نظر مامای خوب و متبحر بگذرانید. البته امروزه ماماها کارهایی خارج از وظایف خود انجام می­دهند؛ انواع داروهای گران قیمت نازایی را برای بیماران تجویز می­کنند یا عمل ­هایی که اصلا تحت حیطه­ ی کاریشان نیست را انجام می­دهند. به طور کلی هر خانمی که قصد بارداری دارد باید تحت نظر و مراقبت ­های پزشک زنان قرار بگیرد تا بررسی­ های لازم را تحت نظر او انجام دهد.

 

آیا عوض کردن پزشک زنان به صورت متعدد، کار درستی است؟

از آنجایی­که پزشک زنان برای شروع درمان و راهنمایی شما باید اندام­ های تناسلی، لگن و رحم و پستان­ ها را معاینه کند، بهتر است از ابتدا سعی در پیدا کردن پزشکی قابل اعتماد و متبحر داشته باشید

کسی که همیشه و به راحتی بتوانید مشکلاتتان را با وی در میان بگذارید. پس بهتر است پزشک زنان را به طور اتفاقی و یا از روی تبلیغات در و دیوار پیدا نکنید. حتما از دوستان و آشنایان مشورت بگیرید و یا به سایت­ ها و بیمارستان­ های خوب نزدیک محل زندگیتان سر بزنید.

آیا عوض کردن پزشک زنان به صورت متعدد، کار درستی است؟
آیا عوض کردن پزشک زنان به صورت متعدد، کار درستی است؟

نکته

نکته­ ی مهم دیگر این است که، پزشکان متخصص زیادی در این زمینه فعالیت دارند اما مرد هستند. قبل از مراجعه، ابتدا به ساکن درست تصمیم بگیرید که ترجیح می­دهید پزشک شما مرد باشد یا زن.

بسیاری از خانم ­ها بدلیل معاینه و الزام درآوردن لباس برای معاینه­ ی کامل، ترجیح می­دهند پزشک زن، آن­ها را معاینه کند اما عده ­ای هم هستند که از تبحر پزشک مرد اطمینان حاصل کرده ­اند و کل دوره­ ی درمان و بارداری را تحت نظر وی می­گذرانند. پس اگر تصمیم­تان پزشک خانم هست از همان ابتدا به دنبال پزشک زن باشید.

نکته
نکته

سعی کنید از صحت مدارک و تجارب پزشکی، دکترتان اطمینان حاصل پیدا کنید. به سایت­ های معتبر پزشکی سر بزنید یا سایت ­های بیمارستان­ ها؛ بخش دکتر زنان را چک کنید.

از آنجا که هزینه ­ی های درمانی بسیار بالا رفته، حتما از وی بپرسید که بیمه ­ی شما را می­پذیرد یا خیر؟ آیا در بیمارستان­ ها نیز به معاینه و جراحی می­پردازد؟ یا فقط در کلینیک کار می­کند! چه روزها و چه ساعاتی در مطب حضور دارد؟ آیا زمانی­که به وی نیاز دارید، در دسترس خواهد بود؟ بعضی از پزشک ­ها اکثر مواقع بدلیل عدم حضور به موقع در مطب، یا بیماران را خیلی منتظر می­گذارند یا نوبت ­دهی ­های آن روز را کلا کنسل می­کنند.

در ضمن، صرفا شلوغ بودن مطب یک پزشک، دلیل بر تبحر وی نمی­باشد، گاها ارزان­تر بودن ویزیت پزشک، باعث بیشتر شدن بیمارهای وی شده است. پس مبنای انتخاب پزشک زنان را تعداد بیمارهای وی در روز نگذارید.

سخن آخر

تشخیص بیماری­ های زنان از جمله: قاعدگی دردناک، اختلالات قاعدگی، سرطان­های رحم، سرطان تخمدان و دهانه­ ی رحم، سرطان واژن، نزدیکی دردناک، کیست تخمدان، پیچ­خوردگی تخمدان، عفونت دستگاه تناسلی(واژینیت) به عهده ­ی پزشک زنان می­باشد. علاوه بر نکات گفته شده، بارداری و مراحل کنترل و انجام زایمان طبیعی و سزارین نیز جزو وظایف وی می­باشد. ناگفته نماند که درمان عوارض بعد از زایمان از قبیل: اکلامپسی، پره اکلامپسی، حاملگی خارج از رحم، سقط خود به خودی جنین، جدا شدن جفت و زایمات سخت نیز را پزشک زنان به عهده دارند.

یکی از زیرشاخه ­های پزشکی زنان جراح زیبایی زنان یا همان cosmetic Gynecology، می­باشد. در اینگونه عمل های جراحی­، زنان عمل­ هایی نظیر: پرینورافی(تنگ کردن واژن)، لابیاپلاستی( کوچک کردن لبه­ های خارجی واژن) و تزریق چربی در لابیاماژور و واژن می­نماید.

به خاطر داشته باشید، ماما یا پزشکان دیگر علم و تجربه ­ی انجام چنین جراحی­ هایی را هرگز ندارند. صرفا بدلیل اینکه به مدت 3 سال تحت نظر یک پزشک ماما بوده ­اید، اینگونه عمل­ های جراحی را به وی نسپارید.

معاینه کلی

قرار ملاقات شما با دکتر زنان ابتدا با یک معاینه­ ی کلی شروع می­شود. پزشک، ابتدا قد، وزن و فشارخون شما را بررسی می­کند. در صورت نیاز از شما آزمایش ادرار و خون گرفته خواهد شد. در مرحله­ ی بعد وارد اتاق مخصوص معاینه خواهید شد، پس از درآوردن لباس­ های زیرتان، لباس بلندی به نام “گان” بر تن خواهید کرد.

معاینه کلی
معاینه کلی

معاینه ­ی عمومی با چند سوال ساده درباره ­ی سابقه­ ی پزشکی و خانواده تان(نظیر بیماری­ های ارثی و دیابت) شروع و با معاینه ­ی فیزیکی قسمت­ های خارجی اندام تناسلی ادامه میابد. بررسی قسمت ­های خارجی دستگاه تناسلی، پزشک را از وجود و نبود هرگونه ناهنجاری و بیماری­ های پوستی مطمئن می­ سازد.

سپس داخل دستگاه تناسلی نیز بررسی می­شود. معمولا برای خانم­های متاهل، آزمون پاپ اسمیر انجام می­شود. آزمایش ساده اما مهمی است که در آن پزشک به وسیله ­ی یک برس کوچک نمونه ­هایی از سلول­ های دهانه ­ی رحم را به منظور بررسی ­های بیشتر برداشته و به آزمایشگاه ارسال می­کند.

دکتر زنان خوب باید بیمار را از نظر وجود بیماری­ های قابل انتقال جنسی معاینه کند. وی وظیفه دارد شکم، پستان­ ها، لوله ­های رحمی و تخمدان­ ها را توسط آزمون­ های دیگر مورد بررسی قرار دهد و بیمار را از وجود آن­ها آگاه سازد.

برای پیشگیری از انواع سرطان تخمدان، دهانه­ ی رحم و سرطان سینه به نکات زیر توجه فرمایید:

  • پیشگیری از ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی
  • عدم استعمال دخانیات
  • انجام منظم تست پاپ اسمیر
  • عدم استفاده­ ی طولانی مدت از قرص­ های ضد بارداری
  • انجام منظم معاینات فیزیکی
  • ماموگرافی
  • پیشگیری از چاقی
  • پرهیز از مصرف مشروبات الکلی
  • رژیم غذایی کم چرب و مصرف بیشتر میوه و سبزی

از اینکه تا انتهای مقاله دکتر زنان خوب سمت هروی با ما همراه بودید بسیار سپاس گزاریم و امیدواریم از مقاله دکتر زنان خوب سمت هروی نهایت استفاده را برده باشید

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید