میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

درمان واژینیسموس چیست؟
درمان واژينيسموس چيست؟

لیست موضوعات

درمان واژینیسموس چیست؟

در این مقاله ما میخواهیم به سوال درمان واژینیسموس چیست؟ پاسخ دهیم.

عده ای از زنان که در هنگام وارد شدن هر چیزی به واژن عضلات واژن آن ها منقبض می شود.  که این بیماری باعث می شود که هنگام رابطه ی جنسی دچار درد شوند که از داشتن این رابطه جلوگیری می کند. به طور کلی برای درمان قطعی واژینیسموس ، پیشنهاد ما مراجعه به کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد می باشد

حالا به تعدادی سوال دراین باره پاسخ می دهیم :

  1. واژینیسموس چیست؟
  2. درمان واژینیسموس چگونه است؟
  3. انواع واژینیسموس کدام اند؟
  4. درمان واژینیسموس از طریق مشاوره چگونه است؟
  5. راه های درمان واژینیسموس کدام اند؟
  6. فرآیند درمان واژینیسموس چگونه است؟

درمان واژینیسموس چیست؟
درمان واژینیسموس چیست؟

واژینیسموس چیست؟

گاهی به آن واژینسیم نیز می گویند، به سفت شدن و منقبض شدن بی اختیاری عضلات واژن خانم ها که به عبارتی دخول و انجام روابط جنسی برا این خانم ها سخت و غیر ممکن می شود. این بیماری به معنا های دیگر در فارسی ترجمه می شود، که عده ای آن را ترس در هنگام رابطه جنسی و دخول که باعث انقباض غیر ارادی عضلات واژن است و باعث می شود دخول غیر ممکن شود.

به معنای دیگر اگر زنی دچار واژینیسموس باشد در هنگام وارد شدن آلت تناسلی یا تامپون در واقع به صورت غیر ارادی عضلات دستگاه واژن خود را منقبض می کند و مانع از وارد شدن می شود ، در این صورت این مشکل باعث ناراحتی و از دست دادن اعتماد بنفس آن شخص می شود اما این مشکل با مراجعه به پزشک درمان خواهد شد و جای نگرانی برای کسانی که به واژینیسموس مبتلا هستند نیست. در ادامه ما راه های درمان را برای شما بازگو خواهیم کرد.

 

درمان واژینیسموس چگونه است؟

همانطور که می دانید تشخیص صحیح در ابتدا بسیار مهم است و کسی که به واژینیسموس دچار است ابتدا باید حتما به متخصص زنان رفته، که پزشک با پرسش سوالاتی وهمچنین معاینه ی بالینی واژن را انجام می دهد.

تشخیص اینکه به چه دلیل بیمار دچار این اختلال شده است بسیار مهم است. لازم به ذکر است که بدانید واژینیسموس در بیشتر مواقع دارای جنبه های روحی و روانی است پس باید با احتیاط و بدون ایجاد استرس در بیمار، درمان آغاز شود.

درمان واژینیسموس چگونه است؟
درمان واژینیسموس چگونه است؟

 انواع واژینیسموس کدام اند؟

به دو دسته تقسیم خواهد شد.

واژینیسموس ثانویه:

به زمانی میگویند که دخول در داخل واژن انجام نمی گیرد.

 انواع واژینیسموس کدام اند؟
انواع واژینیسموس کدام اند؟

واژینیسموس ثانویه:

به زمانی میگوید که دخول در واژن یک بار انجام شده است، ولی در دفعات بعد امکان پذیر نبوده است. می توان گفت این مشکل شاید به دلیل جراحی های زنان یا پرتودرمانی به وجود آمده باشد. این بیماری بعد از پایین آمدن مقدار استروژن یعنی برای بعضی از خانم ها بعد یائستگی اتفاق می افتد.

 

درمان واژینیسموس از طریق مشاوره چگونه است؟

مشاوره های جنسی که با حضور خود شما یا همراه با شریک زندگیتان است،  که مشکل رابطه ی شما را برایتان باز گو می کند و یا با انجام دادن تکنیک هایی مانند هیبنوتیزم با آرامش دادن به شما و شریکتان، تا مشکل تان در رابطه به راحتی حل شود. و همچنین در درمان جنسی و با انجام مشاوره هایی که شامل یادگیری هایی درباره ی اناتومی بدن شما  و ماهیچه هایی که درگیر می شوند در هنگام تحریک شدن در رابطه ی جنسی .

درمان واژینیسموس از طریق مشاوره چگونه است؟
درمان واژینیسموس از طریق مشاوره چگونه است؟

راه های درمان واژینیسموس کدام اند؟

Dilator:

در واقع به معنی باز کننده ، برای افزایش و گسترش  قبلی واژن در عرض و عمق است، که باعث کشش بیشتر به عضلات می شود و انجام رابطه ی جنسی راحتر و بدون احساس درد می شود.

Dilator برای واژن خانم ها استفاده می شود. زمان و نحوه ی استفاده Dilator اینگونه است که در روز بین 15 تا 20 دقیقه به صورت منظم فشار دهید اما این نکته را فراموش نکنید که با استفاده از این دستگاه بین 3 تا 6 ماه مشکل شما بر طرف خواهد شد و اگر به طور مداوم از آن استفاده کنید زمان درمان و بهبودی شما بیشتر خواهد شد.

تمرین کگل:

برای این تمرین شما باید عضلات کف لگن  خود را سفت و شل کنید، که باعث می شود عضلات راست روده و مثانه را درگیر کند، به این صورت که هنگام ادرار کردن و شروع جریان ادرار آن را متوقف کنید که با این کار در واقع دارید از این عضلات استفاده می کنید و باعث تقویت می شود.ما راه حلی برای انجام این تمرین برای شما باز گو میکنیم.

باید مثانه ی شما کاملا خالی باشد، عضلات کف لگن  را منقبض کنید و تا 10 شماره بشمارید، و بعد این عضلات را شل کنید و باز تا 10 شماره بشمارید.  این مراحل را در هر روز حدود 3 یا 4 بار تکرار کنید.

 

فرآیند درمان واژینیسموس چگونه است؟

در  واقع ما این فرآیند را به 10 مرحله تقسیم کرده ایم.

1: درک واژینیسموس

در بالا به این نکته اشاره کرده ایم که مربوط به چگونگی درد در هنگام دخول، سوزش، تنگی و … به تشخیص این بیماری کمک می کند و همان طور که میدانید یک تشخیص درست گامی مهم است که به بهبود بیمار بسیار کمک خواهد کرد.

2: مرور سابقه ی جنسی و استراتژی های درمان

مرور،  تجزیه این سابقه و همچنین مروری بر انجام تمریناتی که انجام شده که تحلیل هر نوع اتفاق احساسی  مثبت یا منفی که کمک به شروع  واژینیسموس بوده است، باید شناسایی شود.

3:آناتومی شامل درد جنسی

اکثر زنان اطلاعات کاملی درباره ی آناتومی جنسی در هنگام رابطه و درد و سوزش  را ندارند،که نقش خود در این گونه مشکلات نمی دانند،وباید اطلاعات کامل را دریافت کنند، برای تغییرات فیزیکی و ارگاسم و پرده ی بکارت و …

4:تنگی لگن و نقش عضلات لگن

در واژینیسموس که مربوط به تنگی و احساس درد در رابطه ی جنسی است،  مربوط به غیر معمول  بودن کف لگن است. در بالا آموزش ها و تمرین هایی برای درگیر کردن عضلات کف لگن، برای بر طرف کردن این مشکل را توضیح داده ایم.

5: آموزش ها و تکنیک هایی برای دخول

برای زنانی که دچار مشکلات واژینیسموس هستند که یاد بگیرند چگونه عضلات کف لگن خود تحت کنترل داشته باشند و پرهیز از هرگونه انقباض ناخواسته که قبل تر باعث بسته شدن واژن شده است.

6: دخول مرحله به مرحله ی واژینال

این مرحله که همان Dilator است  آموزش می دهد چگونه انقباضاتی که دائمی هستند را بر طرف کنند.

7:ایجاد تمرکز و تکنیک هایی برای زوج ها

8:آمادگی قبل از رابطه ی جنسی

9: نزدیکی به مقاربت

10: دخول بدون مشکل

اگر شما هم حین رابطه جنسی درد دارید به کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد با تیم تخصصی جراحی و روانپزشکی مراجعه کنید برای مشاوره رایگان با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال ۱۳۶۱به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال۷۴در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال۸۶

سابقه  کار در زمینه زیبایی های زنان با دستگاه مونالیزاتاچ از سال۹۴

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

۰۹۱۲۷۳۷۹۸۹۳

اینستاگرام:dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید